Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Linked Inn

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11825

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 11 Sep 2013 11:48

Linked Inn

Ik heb al een tijdje een Linked Inn profiel, maar eigenlijk heb ik er geen verstand van.
Wat kan je er precies mee? Zo kwam ik net vacatures tegen ( helaas eentje waar ik al een afwijzing op heb ontvangen).
Ik heb heel netjes mijn werk ervaring er in vermeld. Wel in het Nederlands (onderwijs).
maar hoe kan ik mij profiel laten opvallen dat eventuele scholen er ook op gaan kijken en dat ik zo misschien benaderd wordt?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3390

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 12 Sep 2013 20:28

Re: Linked Inn

Up ik even omdat ik zelf ook nog een linkedin beginneling ben en ook wel benieuwd ben naar antwoorden.

Heeft de betaalde versie nu veel voordelen? Hebben jullie die? of voldoet de gratis versie voor jullie?

Krijg je altijd een melding als iemand je profiel bekijkt? Dit laatst vooral belangrijk om te weten als ik zelf uit nieuwsgierigheid iemand wil bekijken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Sep 2013 09:31

Re: Linked Inn

Zelf gebruik ik de gratis versie. Die voldoet voor mij.
Ik weet niet of de optie standaard aan staat, maar je kan inschakelen dat je kan zien of je profiel bekeken is. Bedenk wel dat anderen dan ook kunnen zien dat jij hun profiel bekeken hebt.

Je kan via LinkedIn interessante bedrijven volgen (daar is ergens een knopje voor geloof ik :P).

Om ideeën op te doen voor een goed profiel, kijk ook eens rond in je netwerk. Kijk ook of je je netwerk nog kan vergroten. Je hoeft geen vriendjes te zijn met de mensen in je zakelijke netwerk. Heb ik ook wel, maar ook collega's van vorige banen bijvoorbeeld waar ik verder geen persoonlijke band mee heb.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 13 Sep 2013 09:41

Re: LinkedIn

Ik gebruik het om met zakelijke contacten te linken, op de hoogte te blijven van interessante bedrijven, ik ben lid van groepen in mijn vakgebied en zie daardoor ook interessante vacatures voorbij komen (niet dat ik daar iets mee heb gedaan). Door je skills kan je volgens mij opvallen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem100

Bericht 13 Sep 2013 17:35

Re: Linked Inn

Ik probeer ook mijn profiel zo goed mogelijk in te vullen, in de hoop dat iemand het toevallig ziet. En ook mensen die ik ooit als collega heb gehad "gelinkt" om zo misschien ergens op te vallen of een connectie tegen te komen waar ik iets mee kan. Vind 't best lastig nog...
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3390

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 13 Sep 2013 17:39

Re: Linked Inn

Ik vind het ook lastig en heb nog amper wat in mijn profiel staan. Dit vooral omdat ik nu helemaal niet op zoek ben naar een nieuwe baan . Als het bedrijf de crisis overleeft dan blijf ik er graag. Het leek me alleen wel handig, nav. een uitnodiging, om toch maar een netwerk aan te maken voor het geval dat. Maar moet mijn profiel wel aanvullen want heeft nu ook weinig zin om er te kijken.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Ixis

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 102

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:11

Bericht 15 Sep 2013 11:31

Re: Linked Inn

Ik heb ook een linkedin profiel en ben via dit medium bij mijn huidige werkgever terecht gekomen. Je kunt het gebruiken om je netwerk te vergroten. Mensen die je kent linken en je headline aanpassen. Toen ik op zoek was naar een nieuw baan heb ik dit erop gezet. Dit zag mijn netwerk en zo kwam ik weer in contact met anderen.

Ik heb nu een baan dus gebruik ik linkedin minder actief. Maar vind het altijd handig om te weten wat er in mijn netwerk speelt. Zeker nu in deze tijden je eigen mobiliteit gewoon steeds belangrijke wordt bij het hebben van en vinden van werk.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 02 Nov 2013 22:43

Re: Linked Inn

Hoe maken jullie nieuwe connecties? Ik heb nu een interessant persoon gevonden die 2e lijnt connectie is en die zou ik graag mijn eigen connectie maken. Maar ik lees overal dat je geen vreemden moet uitnodigen omdat ze je dan zullen wijsgeren om ze mij niet kennen.
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 14:18

Bericht 02 Nov 2013 23:03

Re: Linked Inn

Ligt eraan hoe je iemand uitnodigt. Als je gewoon standaard iemand uitnodigt zonder een persoonlijk berichtje erbij, is de kans groot dat ze je weigeren. Maar je kunt het toch proberen? Ik ken mensen die alleen mensen accepteren die ze echt persoonlijk kennen, maar ik heb ook een aantal mensen in mijn LinkedIn die bij hetzelfde bedrijf werken, maar ik nooit contact mee heb, maar wel op interessante functies zitten.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers