Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nieuwbouwwoning

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Nov 2017 21:37

Re: Nieuwbouwwoning

Ah nee, wat rot Sam! Hoe kan dat nou ineens?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 13 Nov 2017 21:52

Re: Nieuwbouwwoning

Ja ze halen het toch niet.... Zou anders over 6 weken al zijn.
Moeten nu onze vakantie proberen te verzetten. De vloeren en keuken ook. Ellende.

Plus dat het al een uitloop had van eerst 1 maand, toen 2 maanden en uiteindelijk 4 maanden. Wat nu dus 5,5 maand wordt. Blehkk...
En ja het was perfect getimed met ons huidige huis, maar nu moeten we toch paar weken overbruggen denken we. Zo shit.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Nov 2017 22:00

Re: Nieuwbouwwoning

Jeetje wat balen Sam!

Wij zitten nu net voor de tweede deadline, hebben een keuken en badkamer uitgezocht, deuren, alle wandcontactdozen en lichtpunten geplaatst of verplaatst, deuren, extra opties etc. We zijn netjes optijd begonnen maar we hebben het de laatste weken nergens anders meer over en elke zaterdag of vrije dag gaat op aan het huis. Alles keuzes los gezien hardstikke leuk natuurlijk maar nu is het toch wel veel, er wordt veel heen en weer gebeld en gemaild, offertes kloppen niet en dan moeten we ook nog tijd vinden om het samen te bespreken steeds. Ik heb er ook al lekker over zitten vloeken. Hoort erbij denk ik...Hebben jullie dit ook zo ervaren? Ik heb er echt wel stress van, dit alles zo naast mijn werk. In december hebben wij de laatste deadline dan heb ik de illusie dat het ff een paar maanden rustig blijft en als je de sleutel hebt moet er ook nog genoeg gebeuren natuurlijk.

Wij krijgen wel een steeds completer beeld door het uitwerken van al je wensen/opties, dat is wel erg leuk! Al maakt het dat ook wel concreter en krijg ik er daarom ook meer zin in, nog een jaar wachten :).
<<

Anoniem313

Bericht 14 Nov 2017 06:52

Re: Nieuwbouwwoning

Balen Sam!!!

Oh en Lot, dat van die offertes enzo lijkt mij ook zo stressvol. Wij zijn minder ver in het proces maar ik merk nu al dat we beslissingen moeten nemen die we niet goed kunnen overleggen omdat we gewoon geen uurtje kunnen prikken om samen aan tafel te gaan, verschrikkelijk. Alles met offertes zal mijn vriend wel doen, ik ben een ramp qua administratie.

Hier is de bezwaarperiode verlopen en het bouwbesluit onherroepelijk. Er moeten nog een paar opties definitief verkocht worden en dan komt de goed nieuws-brief; verwachting voor start bouw is maart.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 14 Nov 2017 22:27

Re: Nieuwbouwwoning

Balen Sam!! Echt wel een domper zeg als het zo veel uitloopt. Moet de aannemer bij jullie dan geen boete betalen?
Hier krijgen ze 250 werkbare dagen voor de bouw en als ze het niet redden moet er een boete betaald worden aan de kopers.

Ik krijg al stress als ik over alles na ga denken wat gaat komen haha! Mijn vriend is gelukkig ook beter met de financiën. We zijn bij 2 huizen wezen kijken die al af waren, ze waren beide iets groter maar hebben nu zeker een idee van hoe en wat en veel inspiratie op kunnen doen. We weten inmiddels ook bijna zeker dat we toch voor een uitbouw willen gaan.
Aankomend weekend gaan we nog bij mensen kijken die precies hetzelfde huis hebben. Ben vooral erg benieuwd naar de keuken, we willen graag een L vorm maar we weten nog niet 100% zeker of dat kan met het keukenraam. (of het raam hoog genoeg zit voor een aanrecht eronder)

@caulfield Bij ons gaan ze als 70% verkocht wordt ook starten +/ maart 2018. Wanneer verwachten ze bij jullie dan de oplevering?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem236

Bericht 15 Nov 2017 07:58

Re: Nieuwbouwwoning

Beachgirl die 250 werkbare dagen is heel ruim, dat is ongeveer 1,5 jaar. Die boete hoeven aannemers bijna nooit te betalen, ze zorgen wel dat ze er binnen blijven
<<

Anoniem313

Bericht 15 Nov 2017 08:41

Re: Nieuwbouwwoning

Beachgirl, bij ons houden ze ook die 250 (of 240? Vergeten) werkbare dagen aan. Ze zijn niet specifiek over de oplevering, waarschijnlijk Q2 2019. Wij hopen op Q1 maar zullen anders een paar maanden ergens overbruggen. Voor de bouwvak 2019 zal het wel af zijn :)
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Nov 2017 08:54

Re: Nieuwbouwwoning

Ik moet steeds aan jullie denken, Sam. Echt zo rot dat het zoveel uitloopt. Weet je al waar jullie tijdelijk gaan wonen als jullie je huidige huis uit moeten?

Lijkt mij ook veel, Lot, dat zullen wij binnenkort ook allemaal moeten gaan beslissen. Voor de kerstvakantie moeten wij alles doorgeven.

BG, bij ons is het ook de planning om in maart te beginnen met de bouw. Toen wij ons huis kochten zaten ze precies op 70%, dus dat doel is in elk geval al bereikt :)
De oplevering staat gepland voor november 2018, vind ik best snel eigenlijk. In het contract staat dat ze 130 werkbare dagen hebben vanaf het storten van de cementvloer. Dus heel veel uitloop kunnen ze dan niet hebben volgens mij. Volgens onze makelaar hebben ze nog nooit een boete hoeven betalen inderdaad, ze zorgen er wel voor dat ze erbinnen blijven.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem313

Bericht 15 Nov 2017 10:38

Re: Nieuwbouwwoning

Zo das snel Suus! Klein project? Bij ons gaat het om 50 huizen ofzo.

Ik heb binnenkort een info-avond, nieuwe buren ontmoeten :shock: mijn vriend heeft een etentje en gaat niet mee. Ik ben zo benieuwd! Ik heb nog nooit in een buurt gewoond waar je contact hebt met elkaar, en nu heb ik daar allemaal ideeenbij, dat dit mijn instant-community gaat worden zeg maar.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Nov 2017 10:47

Re: Nieuwbouwwoning

@ Caulfield... Dat ligt er maar net aan of er na de bouwperiode een buurtvereniging wordt opgericht (moet je wel een paar actieve mensen in de buurt hebben die dingen willen organiseren). Hier bij ons is dat wel het geval (is een dorp, maar waren import) en als wij ons niet hadden aangesloten dan hadden we denk ik nu nog nauwelijks iemand van de buurt gekend.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 15 Nov 2017 10:53

Re: Nieuwbouwwoning

Hallo! Ik ga hier eens even terug lezen en waarschijnlijk ook meeschrijven. Leuk dat er zoveel forummers zijn die een huis laten bouwen.

Hierbij al vast even onze situatie beschreven.
Wij zijn er vrij zeker van dat we een nieuwbouwwoning laten bouwen, tegenover waar we nu wonen. Het is geen project, dus de bouw gaat waarschijnlijk in december al beginnen en ze verwachten ergens in februari al klaar te zijn (!). Mega snel al dus! We moeten nu in razend tempo van alles uitzoeken en besluiten. Oh en ons huidige huis verkopen...! Daarmee verwachten we geen problemen overigens.

We gaan een 2-onder-1 kap woning bouwen, met de tuin aan het water. Er komt een uitbouw achter de woonkamer en een kap op de garage, waardoor we boven 4 slaapkamers hebben.
We wonen nu ook in een 2-onder-1 kap, maar de locatie van het nieuwe huis is door het water mooier. En de rente is vet laag, dus voor het nieuwe huis betalen we ongeveer even veel.

Het nieuwbouwplan is duurzaam wonen, dat betekent dat er geen gasaansluiting is. In de woning komt een warmtepomp en op het dak zonnepanelen. Heeft iemand van jullie daar ook ervaring mee of kennis van?
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Nov 2017 11:01

Re: Nieuwbouwwoning

Caulfield, het gaat om 14 huizen. Klein project dus.
Wat leuk, die info-avond! Jammer dat je vriend niet mee kan. Ik ben benieuwd hoe je het vindt.

Wauw GP, wat leuk! En zo lekker snel! Weet je dan ook al wie je buren worden? Dat duurzaam wonen vind ik ook interessant, dat is ons project helaas niet. Er zitten wel een paar zonnepanelen op het dak, maar er is gewoon een gasaansluiting. Wij willen nog wel informeren als we de afspraak met de man van het meerwerk hebben of er een mogelijkheid is om ons huis ook duurzaam te maken. We willen best meer betalen voor meer zonnepanelen en een warmtepomp in huis als dat ervoor zorgt dat we geen gas meer nodig hebben. Maar hier nog geen ervaring dus.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 15 Nov 2017 11:07

Re: Nieuwbouwwoning

Fred, ook zonder ‘buurtvereniging’ kun je elkaar gewoon gedag zeggen, in de zomer samen in de zon zitten, met O&N een glaasje met elkaar drinken, en kopjes suiker van elkaar lenen hoor.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 15 Nov 2017 13:51

Re: Nieuwbouwwoning

Hier ook geen buurtvereniging maar we hebben elkaar tijdens de bouw al regelmatig ontmoet en na de oplevering nog meer. We hebben nu nog leuk contact met de mensen van de 7 huizen naast ons.
Een buurtvereniging heb je niet nodig om leuk met je buren om te gaan.

Suus, fijn dat bij jullie de bouw ook snel zal gaan. Bij ons werden ook 14 huizen gebouwd en ze hebben er 6 maanden over gedaan.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Nov 2017 14:04

Re: Nieuwbouwwoning

Het lijkt me ook echt leuk om elkaar voor de oplevering al een paar keer te ontmoeten en dat je dus allemaal nieuw bent (haha, ik kan het niet zo goed omschrijven). Ik heb tot nu toe alleen de namen en leeftijden van onze buren gezien, allemaal mensen met kinderen om ons heen, dat lijkt me wel gezellig.

Fijn om te horen dat het bij jullie ook snel ging, Liadan! Het klinkt soms bijna onmogelijk, maar dat is het dus niet :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem313

Bericht 15 Nov 2017 14:07

Re: Nieuwbouwwoning

Ik was niet van plan een buurtvereniging op te richten danwel mij er bij een aan te sluiten. Maar ik kan me zo voorstellen dat je, met jonge gezinnen bij elkaar en kinderen bij elkaar op school, wel eens contact met elkaar hebt, dus ik ben wel benieuwd. En hell, misschien richt ik wel een wijn- of whisky-buurtvereniging op! Of allebei! Dan kan ik eindelijk op mijn cv zetten dat ik 'actief in het verenigingsleven' ben.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 15 Nov 2017 15:04

Re: Nieuwbouwwoning

Ik sluit me graag aan bij de wijnvereniging :smile:

Ik heb vandaag allemaal telefoontjes gepleegd om onze afspraken met de mensen van het meerwerk, de keuken en de badkamer een week te vervroegen en het is gelukt! We hadden op 15/16 december de afspraken staan, maar we kregen bericht dat de deadline op 13 december lag. Gelijk contact opgenomen (ze hadden zelf deze afspraken voor ons zo ingepland), maar het kon op zich zo wel blijven staan, maar dan moesten we wel direct na de afspraken beslissingen nemen. Ik hoorde vanmorgen dat ik 8 december toch wel vrij kon krijgen (kon eerst niet), dus gauw alles proberen te verplaatsen. Met succes gelukkig! Is toch wat relaxter. Zo kunnen we nog even nadenken en napraten voor we definitieve besluiten nemen.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 15 Nov 2017 15:16

Re: Nieuwbouwwoning

Lotus schreef:Beachgirl die 250 werkbare dagen is heel ruim, dat is ongeveer 1,5 jaar. Die boete hoeven aannemers bijna nooit te betalen, ze zorgen wel dat ze er binnen blijven


Hier werd er gezegd dat 250 dagen ongeveer 15 maanden is (de weekenden en bepaalde vakanties tellen niet mee!) maar dat ze vaak binnen 12 maanden klaar zijn. Maar 5 maanden uitloop zou bij ons dus betekenen dat ze over de 250 werkbare dagen gaan én dus een boete krijgen.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 15 Nov 2017 15:23

Re: Nieuwbouwwoning

Wij zijn trouwens niet getrouwd (ook geen geregistreerd partnerschap) en er werd ons geadviseerd een samenlevingscontract op te (laten) stellen. Dit kunnen we laten doen bij dezelfde notaris als waar heen moeten vanwege het huis maar we kunnen het ook ergens anders laten doen.

Iemand ervaring mee? Ben er echt totaal niet in thuis :smile: :redface:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem236

Bericht 15 Nov 2017 15:46

Re: Nieuwbouwwoning

Beachgirl schreef:
Lotus schreef:Beachgirl die 250 werkbare dagen is heel ruim, dat is ongeveer 1,5 jaar. Die boete hoeven aannemers bijna nooit te betalen, ze zorgen wel dat ze er binnen blijven


Hier werd er gezegd dat 250 dagen ongeveer 15 maanden is (de weekenden en bepaalde vakanties tellen niet mee!) maar dat ze vaak binnen 12 maanden klaar zijn. Maar 5 maanden uitloop zou bij ons dus betekenen dat ze over de 250 werkbare dagen gaan én dus een boete krijgen.


Het gaat in vanaf het moment dat de begane vloer gestort is.

Als het hard vriest bijvoorbeeld is dat geen werkbare dag
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 15 Nov 2017 15:58

Re: Nieuwbouwwoning

Lotus schreef:
Beachgirl schreef:
Lotus schreef:Beachgirl die 250 werkbare dagen is heel ruim, dat is ongeveer 1,5 jaar. Die boete hoeven aannemers bijna nooit te betalen, ze zorgen wel dat ze er binnen blijven


Hier werd er gezegd dat 250 dagen ongeveer 15 maanden is (de weekenden en bepaalde vakanties tellen niet mee!) maar dat ze vaak binnen 12 maanden klaar zijn. Maar 5 maanden uitloop zou bij ons dus betekenen dat ze over de 250 werkbare dagen gaan én dus een boete krijgen.


Het gaat in vanaf het moment dat de begane vloer gestort is.

Als het hard vriest bijvoorbeeld is dat geen werkbare dag


Dan nog met 5,5 maand uitloop kan ik me goed voorstellen dat ze eroverheen gaan. En met hard vriezen kunnen ze bijna alles doen (behalve heien en vloer storten e.d. maar de verdere opbouw van het huis zou gewoon door moeten kunnen gaan) Vorig jaar heeft het nou ook niet bepaald heel hard gevroren.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem236

Bericht 15 Nov 2017 16:25

Re: Nieuwbouwwoning

Het ging mij er meer om dat mensen denken dat je geld krijgt als net zoals Sam de oplevering wordt uitgesteld, maar dan zitten ze binnen de marge.


Bij een gevoelstemperatuur van van min zes hoeven ze niet te werken, ongeacht of de werkzaamheden wel uitgevoerd kunnen worden. Daarnaast is onze oplevering vorig jaar wel uitgesteld vanwege de vorst. Het was inderdaad een zachte winter, behalve in januari. Toen vroor het en toen wilde de nutsbedrijven niet aansluiten. Ongeveer half december wisten wij dat het niet half januari ging worden, en dat is echt vervelend met het laten plaatsen van de keuken ed.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 15 Nov 2017 16:46

Re: Nieuwbouwwoning

Ah Sam wat balen! Wij hadden nu ook de sleutel moeten hebben, maar zijn pas in week 7 aan de beurt. Ik weet dus hoe het voelt.
Green pepper, wat leuk dat jullie ook een nieuw huis gaan kopen. En wat is het al snel klaar! Lekker hoor.

Die werkbare dagen gaan inderdaad pas in als de begane vloer ligt. De eerste paal van ons project werd 1 december geslagen,maar in maart lag onze vloer pas. Dus ze blijven ruim binnen de werkbare dagen, ookal voelt dat niet zo, haha!

Bij ons is de buitenkant nu bijna klaar en zijn ze bezig met het plaatsen van de binnenwanden. Eindelijk zit er schot in! 8 december hebben wij weer een kijkdag. Dan kan ook eindelijk de keuken ingemeten worden omdat de binnenmuren dan staan. Zin in!

Het kozijn van de keuken aan de voorkant zit erin:

Afbeelding

En de hele achterpui is geplaatst:

Afbeelding
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 16 Nov 2017 19:26

Re: Nieuwbouwwoning

Wat balen van het uitstel :(
Ik heb misschien ook uitstel, het leggen van de vloer.
Omdat deze misschien nog niet droog genoeg is. Kon nog 10 tot 14 weken duren als ik pech had zei de beste man van de vloerenwinkel :palm:
<<

Anoniem236

Bericht 16 Nov 2017 20:06

Re: Nieuwbouwwoning

Huh zolang? Je kan daar een apparaat voor huren, die trekt het vocht er uit
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers