Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerstdiner

<<

Anoniem231

Bericht 14 Nov 2017 09:07

Kerstdiner

Ik hou van de voorbereidingen. De voorpret van het verzinnen van een diner.

Wij eten met z'n vieren. Mijn 2 kinderen, man en ik. Dus ik kan maken wat ik wil. De kinderen eten wat ze lusten en anders een boterham, ga daar niet speciaal rekening mee houden.

Met wie eet jij en wat ga je klaarmaken? Evt met lekkere recepten.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 09:10

Re: Kerstdiner

Wij eten met m'n moeder, broer, schoonzus en neefje (van 4). We hebben nog geen menu gemaakt, binnenkort maar even doen. Weet ook nog niet bij wie we gaan eten, bij ons of bij m'n broer thuis.

Ik maak in ieder geval altijd het dessert, maar zelfs daar heb ik op dit moment nog geen plannen voor!
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Nov 2017 09:55

Re: Kerstdiner

Wij doen het met mijn gezin ieder jaar bij iemand anders en dan allemaal een gang maken. Dit jaar is het bij ons en doen wij dus hoofdgerecht. Ik heb nog geen idee wat ik moet maken voor 10 personen. Wil niet nog heel lang in de keuken hoeven staan. Als er iemand ideeën heeft...
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 09:57

Re: Kerstdiner

Ik zou heel graag eens zelf een kerstdiner organiseren, want dat zouden we hartstikke leuk vinden. Maar met drie paar ouders die dat óók persé willen doen, wordt het lastig. Het is al zoveel gedoe met al die ouders door heel Nederland verspreid.

Maar m'n moeder heeft geen zin in een traditioneel kerstdiner, dus misschien dat wij daar wel op inspringen en iets leuks gaan doen daarmee. Ik vind het nooit erg om te koken daar.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Nov 2017 10:04

Re: Kerstdiner

Hee Marin, jij houdt van een kerstdiner koken en ik van een kerstdiner opeten :angel:

♥♥
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 10:09

Re: Kerstdiner

Hahaha. Maar ik heb dus geen tijd met al die ouders. Dat vind ik wel echt jammer. We zouden graag in de toekomst één van de kerstdiners naar ons huis verplaatsen maar iets met koppige ouders.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 14 Nov 2017 10:10

Re: Kerstdiner

Haha ik ook! Lijkt me heerlijk als er eens iemand voor me kookt ;)

Ik hoef me er niet druk om te maken denk ik, gok dat ik moet werken met kerst.
10.04.17
<<

Anoniem231

Bericht 14 Nov 2017 10:24

Re: Kerstdiner

Ow marin, ik wil ook wel komen eten. Een pre-kerstdiner voor het forum :smile:

Ik was een recept aan het zoeken. Ik ga dit jaar als voorgerecht een zalmcocktail maken met mosterdbavarois. Is wel een uitgebreid recept maar zo lekker!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 14 Nov 2017 10:49

Re: Kerstdiner

Het eerste jaar dat we in dit huis woonde hebben wij de familie ook bij ons uitgenodigd, op eerste kerstdag mijn schoonouders, schoonzusje met partner en zwager en tweede kerstdag mijn ouders, broer, oom, tante, neefje en nichtje met partner. Ik vond dat zo leuk om een keer een kerstdiner te maken en iedereen te ontvangen in ons "grote mensen huis"! Toen ook gelijk maar twee dagen gedaan zodat we niet ook nog hoefde te reizen tussendoor en niemand passeerde. Maar bij jullie ligt het met 3 opa's en oma's nog net wat lastiger natuurlijk Marin.

Wij zijn kerstavond ( geloof die hele dag) bij mijn schoonouders en tweede kerstdag bij mijn oom en tante met mijn ouders en broer met zijn gezin. Vorig jaar maakte we bij mijn familie allemaal iets, ik ben benieuwd wat mijn moeder en tante dit jaar bedenken/ er van ons verwacht wordt.

Tweede kerstdag zijn we dus met ons gezin thuis en dat vind ik wel zo fijn! De eerste keer sinds we kindjes hebben dat we een dagje als gezin hebben met kerst. Met droog weer wil ik een middagje naar Artis en met slecht weer blijven we lekker knus binnen. Ik moet nog bedenken wat we dan eten, ik wil wel gezellig iets wat we allemaal lekker vinden. Misschien maak ik wel allerlei kleine hapjes gewoon.

Vorig jaar kreeg mijn man als kerstpakket een kant en klaar diner mee van zijn werk, samen gesteld door Joris Bijdendijk, was erg lekker maar omdat ik zwanger was mocht ik niet alles eten. Mocht dat dit jaar weer zo zijn dan kook ik helemaal niks tweede kerstdag maar eten we dat lekker!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 10:52

Re: Kerstdiner

minoessepoes schreef:Het eerste jaar dat we in dit huis woonde hebben wij de familie ook bij ons uitgenodigd, op eerste kerstdag mijn schoonouders, schoonzusje met partner en zwager en tweede kerstdag mijn ouders, broer, oom, tante, neefje en nichtje met partner. Ik vond dat zo leuk om een keer een kerstdiner te maken en iedereen te ontvangen in ons "grote mensen huis"! Toen ook gelijk maar twee dagen gedaan zodat we niet ook nog hoefde te reizen tussendoor en niemand passeerde. Maar bij jullie ligt het met 3 opa's en oma's nog net wat lastiger natuurlijk Marin.



Dat klinkt echt zo leuk! Precies dat bedoel ik met dat grote mensen huis.

Sliep iedereen dan ook bij jullie? Want hoe groot ons huis ook is, dat is gewoon niet heel erg handig. Bij mijn moeder kunnen veel meer mensen slapen, die heeft gewoon veel meer slaapkamers en bedden.
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 14 Nov 2017 10:58

Re: Kerstdiner

Hahah nee, dat was geen optie, want hoewel het ons eerste grote mensen huis is, is het wel "maar" een appartement in Amsterdam, dus daar is geen ruimte voor.

Mijn ouders en broer namen de trein naar huis zodat ze ook een wijntje konden drinken, mijn oom en tante drinken niet en mijn schoonouders reden gewoon nog naar huis ( denk dat ze het verdeeld hadden wie mocht drinken en wie moest rijden).

Maar iedereen was er al wel bijtijds dus na het eten en koffie ed ging iedereen langzaam weer naar huis.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 11:04

Re: Kerstdiner

Ah ja dan kan dat wel op die manier inderdaad!
Let's discover the world together.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 14 Nov 2017 20:06

Re: Kerstdiner

Wij hebben de recepten van vorig jaar bewaard (en meteen opmerkingen in de recepten gezet), maar verder nog geen concrete plannen.
Komt ook omdat we eerst sinterklaas vieren en daarna mijn ouders 40 jaar getrouwd zijn en daar eerst nog een feest van hebben.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 14 Nov 2017 20:19

Re: Kerstdiner

Eerste Kerstdag vier ik met mijn schoonfamilie. Heb nog geen idee wat we gaan eten.
Tweede Kerstdag vier ik met mijn familie en ook hiervan weet ik niet wat we gaan eten. Normaal gesproken maakt iedereen een gerecht, maar mijn schoonzusje is dan net bevallen, dus die gaat zich niet te druk maken. Zal dus iets simpels worden.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Nov 2017 21:11

Re: Kerstdiner

Eerste kerstdag komen mijn ouders en zus hier eten. Ik heb er echt totaal nog niet over nagedacht wat we dan gaan maken.
Tweede kerstdag gaan we bij de ouders van mijn man en zijn broertje eten. De andere broer van mijn man en zijn vriend komen ook. We gaan gourmetten :smile: . Doen we normaal eigenlijk nooit, de laatste jaren niet althans. Maar de vriend van mijn zwager is niet Nederlands en heeft nog nooit gegourmet dus dat leek ons wel grappig, typisch Nederlands kerstdiner :razz: . Wellicht nemen wij ook wat mee, maar dat zien we tegen die tijd dan wel. Normaal beslissen we trouwens nooit zo lang van tevoren al wat er gegeten wordt, maar nu kwam toevallig gourmetten ter sprake, dus is het maar meteen afgesproken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Nov 2017 09:25

Feestdagendiner

Het is nog wat vroeg, I know, maar je kunt er maar vast mee bezig zijn :wink:

Wat gaan jullie eten tijdens de feestdagen? Misschien doe ik nog wat inspiratie op.

Tot nu toe weet ik alleen zeker dat het eerste kerstdag een gevulde kalkoen wordt (voorgerecht, bijgerechten en nagerecht moet ik nog verzinnen) en tweede kerstdag gaan we gourmetten bij mijn schoonfamilie.

Qua toetje voor eerste kerstdag zat ik aan een tiramisu te denken, maar een grand dessert met verschillende kleine toetjes lijkt me ook leuk.

♥♥
<<

Burgemeester Sil

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 07 Jun 2017 09:37

Bericht 28 Nov 2017 09:34

Re: Kerstdiner

Ik heb je topic even samengevoegd met het topic wat er al was, Elliot. Je was niet eens de eerste. Succes met de voorbereidingen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Nov 2017 09:35

Re: Kerstdiner

Oh thanks! Ik had nog even vluchtig gekeken maar deze over het hoofd gezien :)

♥♥
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Nov 2017 09:35

Re: Kerstdiner

Jemig zie nu zelfs dat ik in dat andere topic ook gereageerd had. Goeiemorgen Elliot :palm:

♥♥
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 28 Nov 2017 10:37

Re: Kerstdiner

Het is inmiddels traditie geworden om eerste kerstdag hij ons de vieren.
Beide ouders en zussen en zwager komen dan gezellig eten. We proberen altijd een 4 of 5 gangen menu te maken.

Qua voorgerecht vind ik het lastig dit jaar omdat ik zwanger ben.
Soep wordt groentesoep, mijn favoriet!
Amuse met la vache quirite, ham en komkommer en wat dressing.
Hoofdgerecht 3 stukjes vlees (geen idee wat nog) en bijgerechten (in ieder geval stoofpeertjes, sla, spruitjes met spekjes gebakken in de kerrie)
Toetje geen idee nog

Tweede kerstdag gaan we met zijn 5-en uiteten.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 28 Nov 2017 10:44

Re: Kerstdiner

Wij eten eerste kerstdag bij mijn ouders, geen idee nog wat we dan gaan eten. Tweede kerstdag bestellen we pizza, dan zijn we gewoon thuis met z'n vieren.
2010 2012
<<

Anoniem232

Bericht 28 Nov 2017 12:30

Re: Kerstdiner

Ik denk dat ik alleen eet en wat bestel bij 'n restaurant.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 28 Nov 2017 12:39

Re: Kerstdiner

Robin Sparkles schreef:Ik denk dat ik alleen eet en wat bestel bij 'n restaurant.

Dat klinkt heel sip, heb je geen familie of vrienden waar je heen wil/kan, of vind je het wel prima alleen?

♥♥
<<

Anoniem231

Bericht 28 Nov 2017 14:00

Re: Kerstdiner

Ik heb hertenbiefstuk gekocht voor het kerstdiner! Denk dat ik het met pastinaakpuree ga eten.
Soep wordt boullionsoep met groenten. Nou nog een nagerecht bedenken!
<<

Anoniem278

Bericht 28 Nov 2017 14:40

Re: Kerstdiner

Robin Sparkles schreef:Ik denk dat ik alleen eet en wat bestel bij 'n restaurant.


Ik ook, maar ik kook wel iets. Misschien een keer een wat luxer stukje vis ofzo
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers