Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woorden waar je je aan stoort

<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 14 Nov 2017 18:10

Re: Woorden waar je je aan stoort

Cotton schreef:
Luisa schreef:Ik vind veel woorden die verband houden met kleine kinderen stom. En dan met name verklein woorden. Slaapje bijvoorbeeld, snap ik echt niet! En idd aanduidingen als de kleine man, helemaal als vader dan de grote man wordt genoemd.
Verder zwangerschapstermen zoals nod wat ik hier vaak lees. Ik vraag me dan altijd of die termen ook in gesproken conversaties gebruikt worden.

Ja, veel handiger dan 'dag waarop ik ongesteld moe(s)t worden'.


Ik zou dus gewoon zeggen ik ben over tijd o.i.d.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 14 Nov 2017 18:12

Re: Woorden waar je je aan stoort

Marin schreef:
Luisa schreef:Ik vind veel woorden die verband houden met kleine kinderen stom. En dan met name verklein woorden. Slaapje bijvoorbeeld, snap ik echt niet! En idd aanduidingen als de kleine man, helemaal als vader dan de grote man wordt genoemd.
Verder zwangerschapstermen zoals nod wat ik hier vaak lees. Ik vraag me dan altijd of die termen ook in gesproken conversaties gebruikt worden.


Wat is een slaapje volgens jou dan? Is een dutje wel goed?

Ik vind Hoe Dan stom, maar gelukkig hoor ik 't niet zoveel meer nu ik niet meer op kantoor werk.


Nou ja, het gaat toch om normale woorden die je stom vindt. Ik gebruik slaapje niet nee. Zeg gewoon baby slaapt of moet slapen ofzo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 18:23

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ja ik bedoelde meer of je 't dan slaap noemt, zonder verkleining. Maar je omzeilt dat dus op een andere manier.
Let's discover the world together.
<<

anoniem224

Bericht 14 Nov 2017 19:05

Re: Woorden waar je je aan stoort

Manlief, vriendlief, zoonlief, dochterlief. Al die woorden. Echt, doe normaal.
<<

Anoniem313

Bericht 14 Nov 2017 19:21

Re: Woorden waar je je aan stoort

Roomkaas en kwark zijn verschillende dingen, dus cheesecake en kwarktaart ook. Als je een Nederlandse term voor cheesecake wilt, heb je het over Monchoutaart. En die is inderdaad ongebakken.

Ik vind heel veel woorden stom. De al genoemde verkleinwoorden zijn verschrikkelijk. Mijn vriend heeft het weleens over 'centjes' als hij geld bedoelt - dan hebben we over serieuze zaken als een vloer voor het nieuwe huis en dan zegt hij ineens 'nou Caulfield, dat kost wel veel centjes hoor' en dan is het gesprek direct afgelopen wat mij betreft.

Veel kantoorjargon is natuurlijk afschuwelijk. Op mijn werk is de voertaal Engels en gebruikt men voortdurend de term 'envisage' als werkwoord, dus 'we envisage a finalized product in February...' Dat vind ik echt zum kotzen, zeg dat gewoon dat je deadline in Feb is.

'Prakje' en 'prutje' voor eten vind ik ranzig. Dan hoef ik het niet te eten. Verder ga ik nog even nadenken.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 14 Nov 2017 19:33

Re: Woorden waar je je aan stoort

Morsen (als in knoeien).
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2017 19:36

Re: Woorden waar je je aan stoort

Marin schreef:
Ik vind Hoe Dan stom, maar gelukkig hoor ik 't niet zoveel meer nu ik niet meer op kantoor werk.


Die vind ik ook stom. Net als: 'Maar echt!'

Chips als beschaafd alternatief voor shit vind ik ook stom. Of woorden als bips en drukken, daar ergerde ik me al aan toen ik kleuter was, ik vind drukken ook nog eens veel plastischer dan poepen.

Ik heb er nog veel meer, maar altijd als dit topic voorbij komt ben ik ze opeens allemaal kwijt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2017 19:38

Re: Woorden waar je je aan stoort

O, chill en chillen, dat vind ik ook heel stom, zeker als het wordt gebruikt door mensen van 17+.

En wat ik ook heel irritant vind, al kan ik dat niet echt verklaren, als mensen zich ergens op verheugen en dan schrijven: Zin in!
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 14 Nov 2017 19:46

Re: Woorden waar je je aan stoort

Bila(atje).
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem244

Bericht 14 Nov 2017 19:47

Re: Woorden waar je je aan stoort

Susan schreef:O, chill en chillen, dat vind ik ook heel stom, zeker als het wordt gebruikt door mensen van 17+.

En wat ik ook heel irritant vind, al kan ik dat niet echt verklaren, als mensen zich ergens op verheugen en dan schrijven: Zin in!


Nog erger... Zin aan!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2017 19:47

Re: Woorden waar je je aan stoort

Radler schreef:
Susan schreef:O, chill en chillen, dat vind ik ook heel stom, zeker als het wordt gebruikt door mensen van 17+.

En wat ik ook heel irritant vind, al kan ik dat niet echt verklaren, als mensen zich ergens op verheugen en dan schrijven: Zin in!


Nog erger... Zin aan!


Dat is inderdaad nog erger.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Nov 2017 19:49

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ik stoor me altijd aan het vreemd gebruiken van natuurlijk. "mijn broer werkt natuurlijk bij de praxis". Hoezo werkt je broer daar natuurlijk!? Werkt iedere broer bij de praxis?
30-04-2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 14 Nov 2017 19:50

Re: Woorden waar je je aan stoort

Kees schreef:Ik stoor me altijd aan het vreemd gebruiken van natuurlijk. "mijn broer werkt natuurlijk bij de praxis". Hoezo werkt je broer daar natuurlijk!? Werkt iedere broer bij de praxis?


Volgens mij gebruiken mensen dat als ze veronderstellen dat die informatie bij de ander bekend is, zo van 'zoals ik al eerder had verteld'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Nov 2017 19:51

Re: Woorden waar je je aan stoort

Volgens mij een streekding, maar mensen die zeggen: 'ik ben ... nodig'.
Ik kan het dan niet nalaten om te zeggen dat ze '.... nodig hebben'.
Het klinkt zo lelijk en raar!
08/2018
05/2021
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Nov 2017 19:52

Re: Woorden waar je je aan stoort

Chava schreef:Bila(atje).


Ken ik niet?
08/2018
05/2021
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 14 Nov 2017 19:56

Re: Woorden waar je je aan stoort

MissEnergy schreef:
Chava schreef:Bila(atje).


Ken ik niet?

Normale mensen noemen het ook wel een gesprek onder vier ogen.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Nov 2017 20:18

Re: Woorden waar je je aan stoort

Susan schreef:
Kees schreef:Ik stoor me altijd aan het vreemd gebruiken van natuurlijk. "mijn broer werkt natuurlijk bij de praxis". Hoezo werkt je broer daar natuurlijk!? Werkt iedere broer bij de praxis?


Volgens mij gebruiken mensen dat als ze veronderstellen dat die informatie bij de ander bekend is, zo van 'zoals ik al eerder had verteld'.


Ja,klopt, dan vind ik het ook minder storend maar dit voorbeeld was toevallig van iemand die ik helemaal niet kende. Had ik er natuurlijk bij moeten zetten :laughcry:
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 20:34

Re: Woorden waar je je aan stoort

Oh en het is niet fout maar ik vind stuk een stom woord. Als in m'n fiets is stuk, nee, je fiets is kapot.
Let's discover the world together.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 14 Nov 2017 21:21

Re: Woorden waar je je aan stoort

Luisa schreef:
Cotton schreef:
Luisa schreef:Ik vind veel woorden die verband houden met kleine kinderen stom. En dan met name verklein woorden. Slaapje bijvoorbeeld, snap ik echt niet! En idd aanduidingen als de kleine man, helemaal als vader dan de grote man wordt genoemd.
Verder zwangerschapstermen zoals nod wat ik hier vaak lees. Ik vraag me dan altijd of die termen ook in gesproken conversaties gebruikt worden.

Ja, veel handiger dan 'dag waarop ik ongesteld moe(s)t worden'.


Ik zou dus gewoon zeggen ik ben over tijd o.i.d.

de dag na je NOD ben je toch pas overtijd?
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 14 Nov 2017 21:22

Re: Woorden waar je je aan stoort

Kill. Ook zo'n raar modewoord.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 21:27

Re: Woorden waar je je aan stoort

Luisa schreef:
Cotton schreef:
Luisa schreef:Ik vind veel woorden die verband houden met kleine kinderen stom. En dan met name verklein woorden. Slaapje bijvoorbeeld, snap ik echt niet! En idd aanduidingen als de kleine man, helemaal als vader dan de grote man wordt genoemd.
Verder zwangerschapstermen zoals nod wat ik hier vaak lees. Ik vraag me dan altijd of die termen ook in gesproken conversaties gebruikt worden.

Ja, veel handiger dan 'dag waarop ik ongesteld moe(s)t worden'.


Ik zou dus gewoon zeggen ik ben over tijd o.i.d.

Ook al ben je dat op je NOD nog niet, overtijd vind ik echt een ouderwets woord haha.
<<

Anoniem247

Bericht 15 Nov 2017 09:04

Re: Woorden waar je je aan stoort

Elliot schreef:
Ava schreef:Of opgebakken aardappelen. Je bakt toch iets? Dan is het toch gewoon gebakken. Waarom die op ervoor?

En de deur is los. Het is open of dicht en niet los want dan valt ie om. Maar volgens mij is dat normaal in het Noorden om te zeggen toch? Net als langs ipv naast in Brabant.

Haha die los discussie hadden we laatst ook al eens op het forum. Ik zeg dat altijd, want het tegenovergestelde van los is vast en een deur die op slot zit noem ik vast. Als de deur open is, dan kun je er doorheen lopen. Als de deur los is, zit ie wel dicht maar niet op slot. Open dekt de lading dus niet.

Opgebakken aardappels zeg ik ook, dat zijn aardappels die je eerst kookt en daarna opbakt. Staat zelfs zo op de verpakking als je die kneiterharde dingetjes uit de supermarkt koopt:
Afbeelding


Dat zakje zag ik laatst in de supermarkt inderdaad. Maar ik vind het nog steeds een nutteloze toevoeging 'op'. En dat 'los' zal ik als Brabander nooit begrijpen gok ik :wink:
<<

Anoniem247

Bericht 15 Nov 2017 09:06

Re: Woorden waar je je aan stoort

Meneer Nilsson schreef:Manlief, vriendlief, zoonlief, dochterlief. Al die woorden. Echt, doe normaal.


Of nog erger ML, VL, ZL, DL in een tekst/column/blog gebruiken :no:
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2017 09:10

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ava schreef:
Meneer Nilsson schreef:Manlief, vriendlief, zoonlief, dochterlief. Al die woorden. Echt, doe normaal.


Of nog erger ML, VL, ZL, DL in een tekst/column/blog gebruiken :no:

SM, voor schoonmoeder. :face:
<<

Anoniem247

Bericht 15 Nov 2017 09:11

Re: Woorden waar je je aan stoort

:laughcry:
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers