Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Woorden waar je je aan stoort

<<

Anoniem223

Bericht 14 Nov 2017 13:55

Woorden waar je je aan stoort

Hebben jullie dat ook, van die woorden waar je je echt aan kan ergeren? En dan niet fouten (de enigste bv), maar gewoon woorden die je op de een of andere manier irritant vindt.
Zo zegt mijn vriend altijd “met de family” op zijn Engels, waarom niet gewoon familie? En kids, ook zoiets. Ik zeg gewoon de kinderen. Hij is ook blijven hangen in de "goeiesmorgens, vrachtwaggel (ja, dat zegt hij echt)" periode. Echt. Niet doen.
Verder vind ik irritant: de kleine man (zoon), vriendlief/manlief/vrouwlief, vriendjes/vriendinnetjes/collegaatjes (waarom verkleinen?). En schelden met ziektes, dat vind ik ook heel storend. En sowieso schelden, ik zal eerder zeggen dat ik iemand een vervelend mens vind, dan dat ik het een k-wijf vind. Dat vind ik echt niet kunnen.
Laatst was ik iets aan het passen, hoor ik in de paskamer naast me “deze trui is echt kapot klein”, huh? Is kapot tegenwoordig een nieuw woord voor heel of erg? Dat kende ik nog niet.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Nov 2017 14:01

Re: Woorden waar je je aan stoort

Afgelopen weekend was ik met een vriendengroep een weekend weg. Iemand van de groep iedere keer bij een spelletje op de switch k*t dit k*t dat. Mijn reactie, nee vervelend.
Natuurlijk kan je het een keer zeggen in een situatie waarbij je, je even niet onder controle hebt. Maar iedere 15 minuten tijdens een spelletje.De andere moesten er ook wel op lachen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem223

Bericht 14 Nov 2017 14:13

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ja het kan er wel eens uit floepen hoor, maar inderdaad als iemand het de hele tijd roept is het wat veel. Ik zeg het zelf nooit, maar mijn vriend moet straks vast wennen aan de vervangende woorden als we een kind hebben. Ik was het wel al gewend omdat ik kleuterjuf ben geweest. Ik weet nog dat ik ruzie had met mijn toenmalige vriend. Ik riep: jij stomme stomme stomme... Hij: stomme wat? Hij kwam niet meer bij. Wel de ruzie meteen over.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Nov 2017 14:21

Re: Woorden waar je je aan stoort

Langs i.p.v. naast.
En alles verkleinen vind ik ook erg irritant. Verder de typische kindertaal zoals: geef jij de centjes maar.
2015 💙
<<

Anoniem223

Bericht 14 Nov 2017 14:26

Re: Woorden waar je je aan stoort

Oh ja. Of "doe jij even boterhammen smeren?"
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Nov 2017 14:45

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ell, alle woorden die jij noemt daar erger ik me ook aan!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 14 Nov 2017 14:56

Re: Woorden waar je je aan stoort

Vloeken en strooien met het woord fuck kan ik mij wel aan storen.
Verder stoor ik me niet zo snel maar die kinderlijke taal zoals ‘doe jij maar even fietsen’, staat gewoon zo stom. Daarnaast probeer ik mijn kinderen normaal Nederlands te leren en geen Babytaal.
Dialect vind ik juist iets moois en iets om te koesteren.

Ik ken trouwens iemand die echt alle spreekwoorden door elkaar haalt en gebruikt, maar dat is juist grappig. “Ergens de aap uit de mouw steken” , “van de tafel naar de muur gestuurd worden”. Nouja jullie hebben een beeld.
<<

Anoniem247

Bericht 14 Nov 2017 15:04

Re: Woorden waar je je aan stoort

Het is niet echt een woord maar ik vind namen afkorten altijd zo irritant. Ik heb een collega die dat áltijd doet en bij iedereen. Of je nu Marielle of Inge heet. Ze maakt het altijd korter. Marielle wordt dan Mar en Inge wordt Ing. Echt brrr. Je hebt niet voor niets die naam gekregen dus waarom afkorten denk ik dan?
<<

Anoniem247

Bericht 14 Nov 2017 15:08

Re: Woorden waar je je aan stoort

Of opgebakken aardappelen. Je bakt toch iets? Dan is het toch gewoon gebakken. Waarom die op ervoor?

En de deur is los. Het is open of dicht en niet los want dan valt ie om. Maar volgens mij is dat normaal in het Noorden om te zeggen toch? Net als langs ipv naast in Brabant.
<<

Anoniem321

Bericht 14 Nov 2017 15:24

Re: Woorden waar je je aan stoort

Tegenwoordig valt mij op dat iedereen het woord budget op zijn Engels uitspreekt.
'Vroeger' werd het nog gewoon uitgesproken met de klemtoon op de e. Waarom nu dan búdget i.pv. budgét?

Sowieso het gebruik van Engelse woorden. Neem nou cheesecake. Waarom niet gewoon kwarktaart?

Zo, dat zijn mijn ergernissen voor vandaag... :smile:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Nov 2017 15:25

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ava schreef:Of opgebakken aardappelen. Je bakt toch iets? Dan is het toch gewoon gebakken. Waarom die op ervoor?

En de deur is los. Het is open of dicht en niet los want dan valt ie om. Maar volgens mij is dat normaal in het Noorden om te zeggen toch? Net als langs ipv naast in Brabant.

Haha die los discussie hadden we laatst ook al eens op het forum. Ik zeg dat altijd, want het tegenovergestelde van los is vast en een deur die op slot zit noem ik vast. Als de deur open is, dan kun je er doorheen lopen. Als de deur los is, zit ie wel dicht maar niet op slot. Open dekt de lading dus niet.

Opgebakken aardappels zeg ik ook, dat zijn aardappels die je eerst kookt en daarna opbakt. Staat zelfs zo op de verpakking als je die kneiterharde dingetjes uit de supermarkt koopt:
Afbeelding

♥♥
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Nov 2017 15:27

Re: Woorden waar je je aan stoort

Olifant schreef:Tegenwoordig valt mij op dat iedereen het woord budget op zijn Engels uitspreekt.
'Vroeger' werd het nog gewoon uitgesproken met de klemtoon op de e. Waarom nu dan búdget i.pv. budgét?

Sowieso het gebruik van Engelse woorden. Neem nou cheesecake. Waarom niet gewoon kwarktaart?

Zo, dat zijn mijn ergernissen voor vandaag... :smile:


Cheesecake en kwarktaart zijn voor mij echt 2 verschillende dingen. Een kwarktaart maak je zonder oven en een cheesecake met.
2015 💙
<<

Anoniem321

Bericht 14 Nov 2017 15:29

Re: Woorden waar je je aan stoort

O haha, dan had ik me daar eerst beter even in kunnen verdiepen. :)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 14 Nov 2017 16:06

Re: Woorden waar je je aan stoort

En volgens mij maak je cheesecake met roomkaas en een kwarktaart met: kwark! Jawel! Je zag die niet aankomen zeker he?

:smile:
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 16:11

Re: Woorden waar je je aan stoort

Caro schreef:En volgens mij maak je cheesecake met roomkaas en een kwarktaart met: kwark! Jawel! Je zag die niet aankomen zeker he?

:smile:

Haha exact!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Nov 2017 16:11

Re: Woorden waar je je aan stoort

Caro schreef:En volgens mij maak je cheesecake met roomkaas en een kwarktaart met: kwark! Jawel! Je zag die niet aankomen zeker he?

:smile:

Klopt, alleen feitelijk is kwark ook een soort (room)kaas :nerd:

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 16:15

Re: Woorden waar je je aan stoort

Elliot schreef:
Caro schreef:En volgens mij maak je cheesecake met roomkaas en een kwarktaart met: kwark! Jawel! Je zag die niet aankomen zeker he?

:smile:

Klopt, alleen feitelijk is kwark ook een soort (room)kaas :nerd:

Ja ook dat weer. Alleen smaakt roomkaas wel heel anders dan kwark.

Al heb je ook weer taarten met roomkaas die niet in de oven gaan. Dus wat dan?
<<

Anoniem223

Bericht 14 Nov 2017 16:24

Re: Woorden waar je je aan stoort

Kwark is inderdaad gewoon cream cheese in het engels toch? Maar in mijn beleving ook iets anders. Kwarktaart vind ik lekker, cheesecake vind ik echt vies. Bestaat er geen Nederlands woord voor die gebakken cheesecake? Raar eigenlijk he!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Nov 2017 16:26

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ik zou dat in het Nederlands gebakken kwarktaart noemen :D

♥♥
<<

Anoniem223

Bericht 14 Nov 2017 16:30

Re: Woorden waar je je aan stoort

Elliot schreef:Ik zou dat in het Nederlands gebakken kwarktaart noemen :D


Oh ja. :palm:
Maar volgens mij noemen ze het overal cheesecake. Net als worteltaart, dat heet ook overal carrot cake. Ook lekker. Nu heb ik honger.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 14 Nov 2017 16:37

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ik vind veel woorden die verband houden met kleine kinderen stom. En dan met name verklein woorden. Slaapje bijvoorbeeld, snap ik echt niet! En idd aanduidingen als de kleine man, helemaal als vader dan de grote man wordt genoemd.
Verder zwangerschapstermen zoals nod wat ik hier vaak lees. Ik vraag me dan altijd of die termen ook in gesproken conversaties gebruikt worden.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 16:38

Re: Woorden waar je je aan stoort

Luisa schreef:Ik vind veel woorden die verband houden met kleine kinderen stom. En dan met name verklein woorden. Slaapje bijvoorbeeld, snap ik echt niet! En idd aanduidingen als de kleine man, helemaal als vader dan de grote man wordt genoemd.
Verder zwangerschapstermen zoals nod wat ik hier vaak lees. Ik vraag me dan altijd of die termen ook in gesproken conversaties gebruikt worden.

Ja, veel handiger dan 'dag waarop ik ongesteld moe(s)t worden'.
<<

Anoniem231

Bericht 14 Nov 2017 17:00

Re: Woorden waar je je aan stoort

Boerderie! Daar gruwel ik echt van. Vind dat echt een stom woord!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Nov 2017 17:04

Re: Woorden waar je je aan stoort

Ell schreef:
Elliot schreef:Ik zou dat in het Nederlands gebakken kwarktaart noemen :D


Oh ja. :palm:
Maar volgens mij noemen ze het overal cheesecake. Net als worteltaart, dat heet ook overal carrot cake. Ook lekker. Nu heb ik honger.


Nee, Duitsers noemen het Käsekuchen.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 17:24

Re: Woorden waar je je aan stoort

Luisa schreef:Ik vind veel woorden die verband houden met kleine kinderen stom. En dan met name verklein woorden. Slaapje bijvoorbeeld, snap ik echt niet! En idd aanduidingen als de kleine man, helemaal als vader dan de grote man wordt genoemd.
Verder zwangerschapstermen zoals nod wat ik hier vaak lees. Ik vraag me dan altijd of die termen ook in gesproken conversaties gebruikt worden.


Wat is een slaapje volgens jou dan? Is een dutje wel goed?

Ik vind Hoe Dan stom, maar gelukkig hoor ik 't niet zoveel meer nu ik niet meer op kantoor werk.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers