Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 14 Nov 2017 10:55

Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Zaterdag ging er op het dashbord van mijn auto ineens een lampje branden. De auto begon ook te schokken en hij liep niet echt lekker meer.

Vanmorgen bij een garage geweest die de storing hebben uitgelezen. Blijkt er een bobine kapot te zijn. Het zal wel, iets met dat mijn auto 3 cilinders heeft en er nu maar op 2 rijdt.

Volgens hem zijn de kosten van vervanging 212 Euro. Ik ben vaker bij die garage geweest en toen hebben ze me echt heel goed geholpen. Ze gaven ook aan dat de overige bobines nu ook sneller kapot kunnen gaan en dat ik daar rekening mee moet houden. Ook nu weer (ik had me vergist in de datum dat ik mijn auto kon brengen) maken ze mijn auto vandaag terwijl ik eigenlijk niet op hun agenda stond. Echt klasse service dus.

Nu heb ik even Gegoogled wat zo'n bobine kost en volgens de ANWB (en vele andere sites) kost zo'n ding, inclusief montage tussen de 120-180 euro. Ik rijd een Citroen C1, dus echt niets speciaals en verwacht dan ook wat onderaan die prijsindicatie te zitten.

Ik zit inmiddels te wachten tot de garage belt dat ze de auto gemaakt hebben maar ik ben eigenlijk heel erg geneigd om te vragen hoe hun factuur aan mijn opgebouwd is en gewoon aan te geven dat ik op Internet (en bij de ANWB) hele andere prijzen tegenkom.

Ben ik dan te assertief? Of asociaal? omdat ze mij wel helpen terwijl ik geen afspraak heb? Mag ik dat gewoon vragen?
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 14 Nov 2017 10:58

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Natuurlijk mag je dat vragen.
Ik vind het ook wat aan de hoge kant.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 14 Nov 2017 10:58

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Ik vind dat je dat prima kunt vragen. Ik zou het ook willen weten. Als jij je rekening niet snapt, vind ik het niet raar dat je daar uitleg over wilt.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 14 Nov 2017 11:02

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Dan ga ik dat doen. Vind dat wel echt mega spannend omdat ik ergens vind dat ik blij moet zijn dat ze mij vandaag helpen. Maar vind het prijsverschil wel heel groot.

Ik wil ook echt wel wat extra's betalen voor spoedservice ofzo, geen probleem. Maar het verschil met internet vind ik echt vrij groot.

Oohh keep you posted haha.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Nov 2017 11:04

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Je kunt dat zeker vragen. Vind het ook keurig verwoord als je vraagt of je kunt inzien hoe de rekening is opgebouwd. Ben benieuwd!

Ik had ook een keer een kapotte bobine en dat was wel ook ongeveer dat bedrag geloof ik, kan het me niet exact meer herinneren.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 11:06

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Dus ze hebben de storing uitgelezen en daarna de bobine vervangen? Een rondje Google vertelt me dat in 2013 een bobine voor een C1 €85 kostte. Dat zal nu inmiddels wel wat duurder zijn en ik denk ik excl. BTW ook. Plus uitlezen storing en montage denk ik dat je al snel aan de €200 zit ja.
Ik zou gewoon wachten tot je de factuur hebt.
Laatst gewijzigd door Anoniem304 op 14 Nov 2017 11:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 14 Nov 2017 11:06

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Opzicht vind ik die 212 euro niet direct een gek bedrag, want wellicht kost die bobine wel 180euro en zijn ze er wel een tijdje mee bezig om het te vervangen? Als hij maar 120euro kost en ze hem er in 5 minuten in hebben zitten is het natuurlijk wel wat aan de prijs.

Ik denk dat ik zou vragen om een gespecificeerde rekening, zodat je inzicht hebt wat het uurloon is en wat de materiaalkosten zijn.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem257

Bericht 14 Nov 2017 11:07

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Als het goed is moet dat ook allemaal op de rekening staan die je krijgt of hebt gekregen. Uurloon is vaak wel hoog, ik betaal minimaal 50 euro uurloon en dat is geloof ik(?) nog goedkoop.

Edit, ik zou ook gewoon wachten tot je het factuur hebt, als je het daarna niet snapt zou je als nog kunnen bellen
<<

ChiQ

Bericht 14 Nov 2017 11:10

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Vragen kan altijd maar ik vind wel een beetje stom. Ze hebben je van te voren verteld €200 nog wat euro. Je kan snel terecht, de service is goed. Je gaat toch ook niet ik zeg maar wat nadat je het brood op hebt op google kijken wat elders brood kost en dan de bakker daarop aanspreekt? Jij gaat akkoord, moet je eerst maar verder kijken.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Nov 2017 11:11

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Nouja, vragen hoe je rekening opgebouwd is, is toch niet meteen zeuren dat het te duur is?
<<

ChiQ

Bericht 14 Nov 2017 11:17

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Harrison schreef:Nouja, vragen hoe je rekening opgebouwd is, is toch niet meteen zeuren dat het te duur is?


Nee, vragen om wat je nou precies betaalt is absoluut niet zeuren. Maar als je het gewoon wilt weten en eigenlijk vindt dat je wordt ‘genaaid’ omdat je op internet (of all places.... wat heeft zo’n garage daar eigenlijk aan?!) hebt gelezen dat het €120,- kostte. Ja..

Kijk, mijn pa is ook garage houder, die is heel transparant maar het gebeurd echt zo vaak dat nadat de auto is gemaakt mensen tegen mijn vader zeggen: ja maar die en die doet het voor dat.

Mijn pa zegt dan altijd: de klant bepaald de prijs niet, de klant bepaald wel waar hij het voordeligst geholpen kan worden.
Laatst gewijzigd door ChiQ op 14 Nov 2017 11:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 11:20

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Ik vind trouwens dat ze je zo snel helpen ook heel wat waard. Een van m'n vriend z'n beste vrienden heeft ook een garage. Soms krijgen we korting, soms niet. Zo is het gewoon. Er zijn ook mensen die dan gaan zeuren dat ze nu geen korting hebben en vorige keer wel. Echt aso!

Waarschijnlijk zijn er vele garages goedkoper dat waar wij zijn. Maar de binding en dat hij altijd voor ons klaar staat is ons meer waard. Hij maakt ook wel eens wat gratis en dan doet m'n vriend daar weer een klusje.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 14 Nov 2017 11:22

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Laat ik voorop stellen dat ik het bedrag gewoon zal betalen hoor. Ze hebben me heel netjes geholpen, heb een leenfiets gekregen en zoals ik al zei ben ik eerder ook als tevreden klant naar huis gegaan. Volgende week staat er nog een afspraak voor een onderhoudsbeurt en APK keuring.

Ik ben gewoon nieuwsgierig naar de opbouw van de factuur. Ik 'mocht' de auto ook niet meer meenemen. Het was volgens hun heel erg slecht om ermee te gaan rijden omdat er dan nog meer onderdelen stuk zouden kunnen gaan. Toen werd medegedeeld dat de kosten 212 euro zouden bedragen en dat ze mij zouden bellen als ik hem kon komen halen.

Dan neem ik het advies ten harte dat ik er niet meer mee moet gaan rijden en 'moet' ik er wel voor kiezen om akkoord te gaan met de prijs, helemaal omdat ik ervan uit ga dat ik eerlijk geholpen wordt als klant. Omdat hij aangaf dat er binnen korte tijd meerdere kapot zouden kunnen gaan, heb ik Google geraadpleegd om te kijken wat dat dan zou gaan kosten en of ik dat sowieso de moeite waard zou vinden. Toen zag ik dat de prijs in vergelijking met de ANWB vrij hoog is en mijn auto behoorlijk mainstream is (Geen Lexus, Porsch of een model waarvan de onderdelen moeilijk te krijgen zijn).

Haha Chiq, grappige vergelijking maar als het over een brood gaat dan ken je de 'markt' zelf wel en kun je op het moment van akkoord een afweging maken of je het waard vindt. Bij het vervangen van een auto onderdeel kan ik geen vergelijking maken omdat ik geen kennis heb van de prijs van auto onderdelen. Zoals ik zei betaal ik de factuur gewoon, maar wil ik wel graag weten hoe de factuur opgebouwd is. Dan kan ik in de toekomst zelf bepalen of ik het een redelijk factuur vind en terug zou gaan naar deze garage of een andere garage zal kiezen.
<<

Anoniem222

Bericht 14 Nov 2017 11:23

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Ja, true! Voor goede service betaal je ook :).
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 11:24

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Frankie mijn onderhoudsbeurt en APK voor de Aygo was €270 vorige week, weet je dat alvast :P
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 14 Nov 2017 11:25

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Cotton schreef:Frankie mijn onderhoudsbeurt en APK voor de Aygo was €270 vorige week, weet je dat alvast :P


Haha thanks! Jij verbreedt mijn kennis met betrekking tot de prijzen in de autobranche :cheers:
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 11:28

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Frankie schreef:
Cotton schreef:Frankie mijn onderhoudsbeurt en APK voor de Aygo was €270 vorige week, weet je dat alvast :P


Haha thanks! Jij verbreedt mijn kennis met betrekking tot de prijzen in de autobranche :cheers:

Inclusief een nieuwe ruitenwisser voorop, dat dan weer wel. :smile:
<<

ChiQ

Bericht 14 Nov 2017 11:28

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

het is gewoon vervelend als je auto kapot is. Het komt nooit uit, autorijden is echt duur. Maar goed ik vind zoiets als een auto, waar veiligheid voorop staat, je nooit naar stunters moet gaan.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 14 Nov 2017 11:32

Re: Onderdeel auto stuk en auto n00b zijn

Mee eens hoor Chiq. Ik vind de service van deze garage ook echt wat waard en vorige keer hebben ze mij ook heel goed geholpen. Ik ga er wel met een fijn gevoel weg en dat is ook wat waard.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers