Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 09:39

Re: Stomme vragen topic #4

Ja zo irritant! Dan ben ik nog niet omgedraaid of hij staat alweer. In de box is het ook drama want daar gaat ie ook alweer maar staan druilen langs de kant maar overdag laat ik 'm dan maar beetje om me heen kruipen. Maar in z'n bedje is het echt zo onhandig en irritant. Kan ik 'm leren hoe hij weer gaat liggen?
Haha dat laten huilen tot ie zo moe wordt doe ik ook wel eens. En vaak is op de arm nemen dan wel de easy way out maar ja ik wil er echt geen gewoonte van maken. (hebikalbeetjegedaan)
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Nov 2017 09:42

Re: Stomme vragen topic #4

Heel strak instoppen onder een lakentje? Die je dan weg haalt als hij slaapt.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 09:44

Re: Stomme vragen topic #4

Nee lakentjes al niet meer sinds hij drie maanden is. Hij slaapt enkel in een slaapzak. Eerst hielp de winterslaapzak wel een beetje, die was zo zwaar dat ie niet kon gaan staan. :laughcry: maar nu dus wel weer.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Nov 2017 09:46

Re: Stomme vragen topic #4

Ik weet eigenlijk niet of je dat kunt leren, D. deed het ineens. Vrij snel ook wel geloof ik. Bizar hoe snel je dat vergeet, het is hoogstens een maand of 5 geleden :palm:

Ohja ik stopte hem inderdaad ook strak in! Gewoon enkel onder een lakentje, juist om tegen te gaan dat hij zou draaien of gaan staan. En hij lag (en ligt) ook altijd op z'n buik dus dat belemmerde hem ook iets volgens mij.

♥♥
<<

Anoniem278

Bericht 14 Nov 2017 09:50

Re: Stomme vragen topic #4

Amandine schreef:Ik dacht iets van waterkinderen en dat in dat boek beschreven werd wat voor een effect zo’n geboorte op het kind heeft qua karakter en zo.


https://www.bol.com/nl/p/waterkinderen/ ... 001548641/

Site: http://www.waterkinderen.nl/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 09:52

Re: Stomme vragen topic #4

Ja ik durf eigenlijk geen lakentjes te gebruiken. Hij gaat z'n hele bedje door, eindigt altijd aan een andere kant dan waar hij begonnen is. Heeft dus ook weinig nut volgens mij. En hij wurmt zich er zo onderuit.

Het is nu in elk geval semi gelukt, want hij stond inderdaad al eventjes te bleren en toen pakte ik 'm op om te troosten (dat doe ik wel altijd) en toen viel ie direct poenk in slaap in m'n armen. Maar toen weer linea recta terug naar bed. Nou ja, het werkt zullen we maar zeggen. Ik hoop dat hij gauw leert om weer zich te laten zakken, dat lijkt me het belangrijkste in dit verhaal want dan gaat hij weer liggen (hopelijk). Jippie, ik kan nu ook eindelijk zeggen 'Het is een faaase'.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Nov 2017 10:04

Re: Stomme vragen topic #4

Dat lakentje ook niet voor de hele nacht, alleen voor het in slaap vallen. Zo deden wij het ook met V toen ze de draaiziekte had. Strak onder een lakentje en wanneer ze sliep haalden we dat weg. Zij ging en gaat ook haar hele bed door.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 10:06

Re: Stomme vragen topic #4

Oh zo! En wordt ze dan niet wakker van dat gefriemel aan 't lakentje als je 't weg haalt? Ik doe een soort the floor is lava zodra hij slaapt.
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Nov 2017 10:51

Re: Stomme vragen topic #4

Hihi dat herken ik nog wel van dochter, toen ze zelf kon gaan zitten maar niet zelf weer liggen.
Zoon heeft het nu met draaien, kan wel op zn buik rollen, maar niet zelf terug. Snachts is daarvoor mn reactievermogen nog niet zo groot, en dan valt ie uiteindelijk toch oo zn bui in slaap:)
Maargoed, staand kan dat natuurlijk niet;) ik zou dan denk ik proberen om hem in zn bedje te laten slapen terwijl jullie langs zn bedje liggen. hand op zn buik en/of hoofd totdat hij slaapt (end us niet gaat staan). Dat is waarschijnlijk makkelijker af te leren.
En idd wat elliot zegt, misschien iets langer laten staan zodat hij moe wordt en zich zelf door de beenyjes laat zakken?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 10:56

Re: Stomme vragen topic #4

Elro schreef: ik zou dan denk ik proberen om hem in zn bedje te laten slapen terwijl jullie langs zn bedje liggen. hand op zn buik en/of hoofd totdat hij slaapt (end us niet gaat staan). Dat is waarschijnlijk makkelijker af te leren.
En idd wat elliot zegt, misschien iets langer laten staan zodat hij moe wordt en zich zelf door de beenyjes laat zakken?


Ik snap dit niet helemaal maar dat komt denk ik omdat je het woord langs verkeerd gebruikt. Ik zie onszelf nu op de grond languit naast zijn bed liggen. Dat bedoel je denk ik niet? Hij slaapt in z'n eigen kamer he, en het bedje is vrij hoog. Maar hem naar beneden 'duwen' terwijl ik er naast sta, kan ik wel proberen al denk ik niet dat hij dat accepteert (ik hoor 'm nu al grommen), ik wrijf wel vaak over z'n ruggetje, daar wordt ie wel rustig van. Het alternatief is met hem in de stoel op zijn kamer zitten en laten slapen. Dat doen we nu dus vaak maar daar wil ik dus juist vanaf.

Ik ga toch eens kijken om hem wat langer te laten staan en huilen, maar ik dénk dat het weinig nut heeft omdat ie nog niet naar beneden kan. Misschien laat ie zich uit wanhoop dan wel vallen, maar dat is ook wel weer beetje zielig. Ik vind dat een lastige grens trouwens. Ik heb totaal geen problemen met even laten huilen, maar wanneer is even genoeg? Ik ben ook weer geen voorstander van cry it out, daar doen we ook weer niet aan, dus na verloop van tijd ga ik dan toch maar naar hem toe. Ik vind dat moment bepalen altijd best lastig.
Let's discover the world together.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 14 Nov 2017 10:59

Re: Stomme vragen topic #4

Langs is Brabants. Heb ik erg aan moeten wennen toen ik in Brabant kwam wonen. Het is hetzelfde als naast.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 11:01

Re: Stomme vragen topic #4

Ah ja. Ja dat zou bij ons dan staand erbij blijven zijn, want liggen kan niet.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Nov 2017 12:22

Re: Stomme vragen topic #4

Marin schreef:Oh zo! En wordt ze dan niet wakker van dat gefriemel aan 't lakentje als je 't weg haalt? Ik doe een soort the floor is lava zodra hij slaapt.


The floor is lava? Die ken is niet.

Nee, ze werd meestal niet wakker en als ze wel wat wakker werd dan draaide ze zich op haar zij en sliep verder. Ik hoef niet als een ninja haar kamer uit.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 12:29

Re: Stomme vragen topic #4

The floor is lava is beetje hetzelfde idee als jou ninja manoeuvres. Hoef ik ook niet als hij diep slaapt maar als hij net slaapt wel. De vloer kraakt ook nogal dus weet precies waar ik wel en niet moet lopen.

Maar ik ga het lakentje even onthouden voor als hij niet gauw leert te zakken.
Let's discover the world together.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 14 Nov 2017 13:22

Re: Stomme vragen topic #4

Ik bedoel ook niet liggen (verkeerd geschreven in de haast, was al verder met mn gedachten waarschijnlijk..) maar zitten. Dus hij liggend in zn bed, jij naast (staand of op een stoel) het bedje. En dan dus met je armen over het ledikantje om hem rustig te laten slapen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Nov 2017 15:40

Re: Stomme vragen topic #4

Haha ging lekker vanochtend Elro ;)
Maar eh ja, er naast staan kan dan wel misschien ja. Ik ga het eens proberen, als tussenstap naar weer zelf in slaap vallen.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 14 Nov 2017 18:05

Re: Stomme vragen topic #4

Mijn baby van net 1 weigert te eten. Vandaag heeft ze bijvoorbeeld amper een halve boterham op en ook nu met avondeten wil ze niets, wat en hoe ik het haar ook aanbied. Iemand tips?
Ik wil morgen sowieso de dokter/cb bellen want dochter zit al op randje ondergewicht. Overigens is ze wel heel actief en niet ziek ofzo.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 14 Nov 2017 18:28

Re: Stomme vragen topic #4

Heb je haar al zelf laten eten luisa? Dat was hier bij beide de truuk om ze weer te laten eten.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 14 Nov 2017 18:35

Re: Stomme vragen topic #4

Ja soort van. Ik leg stukjes eten voor haar neer zodat zij het kan pakken. Of ik geef haar een vork met eten erop aan. Haar een lepel geven en bord voor haar neus zetten doe ik liever niet. Dan komt het eten overal, behalve in de mond.
<<

Anoniem231

Bericht 14 Nov 2017 18:37

Re: Stomme vragen topic #4

Zelf laten eten idd. Hier lag vandaag de macaroni van 1 jarige op de grond. Madam weigerde te eten als ik het gaf maar wilde het zelf doen.
Kan ze tandjes krijgen?
<<

Anoniem316

Bericht 14 Nov 2017 19:56

Re: Stomme vragen topic #4

Zelf laten eten inderdaad. Dat werkte hier het beste. Duurt wat langer maar dan heeft ze in ieder geval gegeten
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 14 Nov 2017 20:09

Re: Stomme vragen topic #4

Luisa schreef:Mijn baby van net 1 weigert te eten. Vandaag heeft ze bijvoorbeeld amper een halve boterham op en ook nu met avondeten wil ze niets, wat en hoe ik het haar ook aanbied. Iemand tips?
Ik wil morgen sowieso de dokter/cb bellen want dochter zit al op randje ondergewicht. Overigens is ze wel heel actief en niet ziek ofzo.


T weigert ook dagelijks. Hij zit met het gewicht ook te laag. Zelf laten eten helpt wel wat. Vooral stukjes brood prikken.
Maar soms leeft hij ook op 2 x per dag paar hapjes brood.
Fruit gaat altijd wel goed. Als hij tanden krijgt eet hij niets met stukjes. Hij weegt al maanden hetzelfde omdat hij non stop tanden krijgt nu.
2016
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 14 Nov 2017 20:17

Re: Stomme vragen topic #4

Maar wat bedoelen jullie dan met zelf laten eten? Bord en lepel/vork in hand baby en maar laten proberen of anders? Ik geef haar dus wel eten in de hand of een vork met eten erop en ja, dan stopt ze het zelf in de mond. Dit is sowieso de enige manier haar te laten eten, maar dan is het dus nog zeer minimaal. Ik vind het gewoon lastig, juist omdat ze zo dun is. Maar misschien moet ik het ook maar laten.

Vanavond heeft ze trouwens nog wat pasta en toetje yoghurt met aardbeien op. Was ik erg blij mee!
<<

Anoniem316

Bericht 14 Nov 2017 21:23

Re: Stomme vragen topic #4

Als je pasta kookt bijv, dit in een bordje doen en voor haar zetten. Knoeischort om en klaar. En het gaat steeds netter hoor :wink:.
Brood vouw ik dubbel en snij ik in 2 stukken.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 15 Nov 2017 07:30

Re: Stomme vragen topic #4

Of evt gewoon met de handjes laten eten. Vork/lepel komt later wel.
Eten niet pureren of prakken maar in stukken en los van elkaar. Dus aardappels, groenten en vlees allemaal op een eigen plek op het bord. Dan kan ze zelf kiezen wat en hoeveel ze eet.
S eet alles zelf. In het begin was dat inderdaad een mega knoeiboel maar het gaat steeds beter. Nu beland alleen datgene dat ze niet lekker vind op de grond, de rest gaat op. Wat ze lekker vind wisseld trouwens per dag :wink:
Zelfs yoghurt gaat nu redelijk netjes zelf met een lepeltje.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char