Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gewone nagellak of gel nagellak?

<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 19:27

Gewone nagellak of gel nagellak?

Na de tip van ChiQ over de Seche Vite topcoat die binnen enkele minuten je gewone nagellak snoeihard (droog) maakt ben ik eigenlijk wel weer een beetje geneigd om gewone nagellak te gaan gebruiken en m'n gel nagellak te verkopen.
Ik blijf alleen twijfelen.
Nu ik zwanger ben heb ik helemaal geen fut ervoor om een uur met gel nagellak bezig te zijn en kan me zo voorstellen dat ik er met een baby/kind helemaal niet meer even lekker aan toe kom. Dan is gewone nagellak, helemaal met zo'n topcoat wel echt een uitkomst. Plus het is natuurlijk stukken goedkoper, qua hobby.
Aan de andere kant zit gel nagellak langer (tenminste, als je het secuur aanbrengt) natuurlijk.
Wat zouden jullie doen? En mama's, dragen jullie nog nagellak of is die tijd gewoon voorbij? :smile:

Bijkomend voordeel is dat m'n gel nagellak collectie wel een paar honderd euro opbrengt als ik het ga verkopen. Baby kleertjes! :love:

*Ja dit is echt een first world problem, maar hee het moet toch wat actiever hier.
<<

Anoniem247

Bericht 13 Nov 2017 19:38

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Die Top Coat klinkt wel ideaal. Stoot je er dan ook minder een stukje af? Ik heb dat bij gewone nagellak dus altijd dat ik na een aantal uur al weer wat kwijt ben zeg maar.

Ik gebruik heel sporadisch nagellak. In de winter meer dan in de zomer. Zomer wel altijd op m'n tenen. Ik koop ze meestal van Catrice, Hema of Rimmel. De lakjes van Essence vind ik echt prut. Daar moet ik altijd 3 lagen van op doen om het dekkend te maken en ze drogen heel snel uit is mijn ervaring. Ik kan mij voorstellen dat je voor gel nagellak straks niet veel geduld en tijd hebt. Dan vind ik een gewoon lakje een prima oplossing. Met die Top Coat als die dus echt goed werkt.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 19:40

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik heb nu sinds vrijdag nagellak op met die topcoat en het zit nog als een huis, zonder stukjes eraf.
<<

Anoniem278

Bericht 13 Nov 2017 19:49

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik moet echt die topcoat gaan kopen.

En verder, ik kies voor gewone nagellak, mijn nagels reageren maf op gellak. Maar ik krijg van familie wel altijd erg dure nagellak van 'goede merken' dus misschien scheelt dat met de standaard van de kruidvat? Want die heb ik dus niet.
<<

Anoniem247

Bericht 13 Nov 2017 19:49

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Waar heb je 'm gekocht? Ik zie dat er online overal wel een paar euro verzendkosten bijkomen. :thumbdown:
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 19:55

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ava schreef:Waar heb je 'm gekocht? Ik zie dat er online overal wel een paar euro verzendkosten bijkomen. :thumbdown:

Via Ebay, uit Amerika. Had er 2 voor €12. Vond het wel een prima prijs, inclusief verzenden.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 19:56

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Quizzle schreef:Ik moet echt die topcoat gaan kopen.

En verder, ik kies voor gewone nagellak, mijn nagels reageren maf op gellak. Maar ik krijg van familie wel altijd erg dure nagellak van 'goede merken' dus misschien scheelt dat met de standaard van de kruidvat? Want die heb ik dus niet.

Catrice en HEMA huismerk zijn wel aardig goed, voor de budget versies. Al vind ik bijvoorbeeld Essie (toch wel alweer duurder) snel 'oud' worden. Dus het is ook wel heel persoonlijk denk ik.
<<

Anoniem278

Bericht 13 Nov 2017 19:59

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Maar ik heb eigenlijk meer Chanel en OPI enzo.
Hoewel ik eerder HEMA had en daar was ik heel tevreden over!

(en ik zou dat gewoon altijd hebben gebruikt, maar dit krijg ik steeds cadeau)
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 20:00

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ja OPI is echt geweldig. Die zijn zeker wel prijzig ja! Chanel heb ik nog nooit lak van gehad. Maar ik kan me goed voorstellen dat het goede kwaliteit is.
Jammer dat je nooit even kan proberen he :P
<<

Anoniem278

Bericht 13 Nov 2017 20:03

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Je kunt bij sommige parfumerie zaken wel proberen hoor, gewoon vragen. Ze hebben daar zelfs een paar keer mijn nagels gelakt!
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 20:04

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Echt? Krijg je dan gewoon al je nagels gelakt? Chill!

Ik ben echt te lang 'uit' de gewone lak haha!
<<

Anoniem315

Bericht 13 Nov 2017 20:22

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik lak mijn nagels regelmatig. Ik gebruik heel veel OPI.

Het is zeker niet minder geworden sinds ik kinderen heb. Het leuke van kinderen is dat dochters gewoon met je mee (willen) doen ;)
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 13 Nov 2017 20:24

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Oh ik wil die top coat! Ik vind gelakte nagels leuk en mooi, maar het is er zo snel vanaf...
december 2016
juli 2019
<<

ChiQ

Bericht 13 Nov 2017 20:45

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ja die topcoat is echt amaaazeballs! Je kunt het gewoon bij etos kopen, mijn etos heeft het en zelfs die mini etos in t hoekje van Centraal verkoopt het! Eurootje of 7! Je moet wel even na een paar x even een wattenschijfje goed nat maken met remover en even de hals schoonmaken. Het is sneldrogend dus ook het spul wat erin zit dus wel goed schoonhouden anders heb je er minder plezier van.

Side note: stinkt hardcore naar hele sterke nagellak, ik vind sowieso nagellak, benzine, terpentine, verf allemaal lekker ruiken maar deze vind ik wel heavy!
<<

Anoniem278

Bericht 13 Nov 2017 21:10

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik ga morgen meteen even naar Etos
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 21:15

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Etos nog beter!
<<

Anoniem247

Bericht 13 Nov 2017 21:19

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Quizzle schreef:Ik ga morgen meteen even naar Etos


Ik ook!
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 09:11

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Haha!

Nou ik heb m'n gel nagellak te koop gezet, ben benieuwd!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Nov 2017 09:18

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ik heb toevallig gister voor het eerst sinds D. geboren is m'n nagels weer gelakt, haha! Ik had er eerder ook wel tijd voor gehad hoor, maar gewoon geen zin in. Die topcoat klinkt ideaal dus ik waggel zo ook even naar de Etos :D

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 09:22

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Elliot schreef:Ik heb toevallig gister voor het eerst sinds D. geboren is m'n nagels weer gelakt, haha! Ik had er eerder ook wel tijd voor gehad hoor, maar gewoon geen zin in. Die topcoat klinkt ideaal dus ik waggel zo ook even naar de Etos :D

Gelukkig doe je je haren nog wel :smile:
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Nov 2017 09:23

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Dat denk jij :P

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 09:24

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Pas maar op, straks ga ik je moeke noemen!
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 14 Nov 2017 11:37

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ooh wat een goede tip, het beschadigd bij mij zo snel elke keer.
In het begin gebruikte ik minder nagellak, nu weer meer. Maar het is vaak in periodes bij mij :).
Mijn zoontje vindt nagellak geweldig, kiest graag een kleur voor mij uit. Wel kan ik het vaak alleen op doen als hij slaapt, want vaak wil hij toch iets terwijl ik nog natte nagels heb.
<<

Anoniem247

Bericht 14 Nov 2017 12:54

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

Ze hadden 'm inderdaad bij de Etos. Nu nog even m'n nagels wat langer laten groeien en dan kan ik 'm gaan testen :P

Doen jullie verder nog iets met jullie nagels voordat je er nagellak op doet? Beetje vijlen op de bovenkant ofzo?
Laatst gewijzigd door Anoniem247 op 14 Nov 2017 15:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Nov 2017 13:16

Re: Gewone nagellak of gel nagellak?

En gaat zo'n topcoat er ook weer makkelijk af?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers