Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lentemama's 2018

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Nov 2017 09:41

Re: Lentemama's 2018

Happy twenty weeks Cotton! Zo leuk, ik zag op Facebook net een herinnering van mijzelf van vorig jaar met precies 20 weken en nu jij.
Voel je je dochter al trappelen?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Nov 2017 10:06

Re: Lentemama's 2018

Thanks Marin. Ik dacht toevallig gisteren nog aan je. Dat O straks 1 is als ik beval (denk ik) en dat het wel grappig is, zo precies gelijk op gaan met 1 jaar ertussen.
Vanaf woensdag voel ik haar echt goed schoppen, zo leuk. Daarvoor waren het alleen maar kriebels. Het wordt steeds duidelijker! :love:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Nov 2017 10:18

Re: Lentemama's 2018

Ja echt grappig, precies een jaar later, dat maakt het extra leuk om je zwangerschap te volgen.En wat leuk dat je haar nu goed gaat voelen. Zoo leuk!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Nov 2017 10:19

Re: Lentemama's 2018

Ja ondanks m'n mega placenta voorop voel ik het zelf al een tijdje heel goed. Echt fijn!
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 11 Nov 2017 10:40

Re: Lentemama's 2018

Op de helft inderdaad Cotton, gaat het voor je gevoel snel? Wat fijn dat je haar zo goed voelt, geniet er maar van.

Ik heb een mail van pz gekregen over mijn verlof. In het onderwijs krijg je de vakanties bovenop je verlof erbij.
Maar zoals ik het nu begrijp kan ik ook gewoon zwangerschapsverlof nemen en de vakantiedagen dan als compensatiedagen opnemen in overleg met mijn werkgever.
Dat zou relaxed zijn!!! Hoef ik nog niet gelijk wtf in te leveren. Maar dan kan ik er ook voor kiezen om een dag per week op te nemen. Ik hoop dat ik het goed begrepen heb. Maar goed, ik kreeg de mail gisteren en maandag ga ik er even over praten met de directeur. Ben benieuwd!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 18:48

Re: Lentemama's 2018

Nog gecondoleerd Tina, sorry dat had ik nog helemaal niet gedaan.

@Flore - Het gaat nu inderdaad wel snel. Ik voel de baby en daardoor ook veel meer vertrouwen en dan vliegt de tijd wel hoor.

Ik heb zonet m'n zwangerschapsyoga een e-mail gestuurd om op te zeggen. Tenminste, ik heb een strippenkaart voor 10 lessen genomen, maar heb er nog maar 2 gehad. Heb er gewoon echt de fut niet voor 's avonds, helemaal niet als ik zoveel maagzuur heb en dan op de vloer moet liggen enzo. Ik hoop dat ze het begrijpen en iig iets willen terug storten.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 13 Nov 2017 21:45

Re: Lentemama's 2018

Ik heb me juist vandaag aangemeld voor zwangerschapsyoga, al heb ik er wel als opmerking bijgeplaatst dat ik eerst een proefles zou willen volgen om te kijken of ik het wat vind, voor ik meteen dat hele bedrag neertel. Ben benieuwd of ze dat doen, ik kon nergens wat vinden over losse lessen.

Pffff mijn man en ik hebben alleen maar ruzie, over echt alles.
Ja deels ligt echt aan mijn hormonen, maar er is ook zoveel onbegrip van zijn kant voor hoe ik me voel. Hij heeft echt geen idee wat zo'n zwangerschap met je doet, waarom ik weinig energie heb etc. Hij is nu ook weer boos naar boven, echt beregezellig hier :12:

Hoe is het verder met iedereen?? Groeien de buikjes al een beetje?
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 13 Nov 2017 22:14

Re: Lentemama's 2018

Tip voor jullie. Sommige verzekeringen vergoeden een cursus of een deel ervan. Kan ook aan je pakket liggen. Maar goed om even te checken.


Dat is balen Janedoe. Het is ook best moeilijk te begrijpen. Mijn vriend doet al best veel. Maar ik heb voor veel dingen geen energie. Dat gebeurt dan gewoon ook niet. Ik ga geen strijd aan erover. Hij eigenlijk ook niet.
Maar ik merk wel dat wanneer hij alleen iets met z'n moeder is gaan dien dat hij dan ineens de wc gaat poetsen ofzo
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 14 Nov 2017 08:15

Re: Lentemama's 2018

Ook rot, JaneDoe! Kon hij het maar een paar dagen overnemen he, dan zou hij het snappen.
Mijn man werkt onregelmatig en deed altijd al meer in huishouden bijvoorbeeld, nu gewoon nog wat extra.

Raven bedankt voor de tip, ik ga ook met zwangerschapsyoga beginnen als ik 20 weken ben.

Ik ben ziek thuis, gister hele dag in bed gelegen en veel spugen, wat was ik beroerd zeg. Nu een goede nacht zonder spugen gehad, alleen nog enorme buikpijn. Nu maar eens uit bed en iets eten!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 08:18

Re: Lentemama's 2018

Ik had ook een proefles, vind het ook wel leuk en fijn, maar heb gewoon de fut niet ervoor. En dat maagzuur all the time is helemaal een drama.

Krijg je een baby met veel haar, zeggen ze. Haha.
<<

Anoniem223

Bericht 14 Nov 2017 10:40

Re: Lentemama's 2018

Wat vervelend Jane Doe dat ze op je werk zo niet begripvol zijn. Hier overigens ook, ze gooien alleen maar meer werk bij me neer en als ik zeg dat ik dat niet red word er een grapje over gemaakt. Ook wordt er verwacht dat ik straks in 24 uur alles ga doen wat ik nu in 32 uur doe. Wederom geen serieus antwoord als ik daar over wil praten.

Zwangerschapsyoga is ook niks voor mij, ik heb daar echt geen geduld voor. Als ik naar een normale yogales ga, vertrek ik altijd stilletjes zodra we de laatste 10 minuten op de grond moeten liggen. Ik word daar zo onrustig van. Ik geef 1 les club power in de week en volg er ook nog 1 en daarnaast probeer ik nog 1x per weet krachttraining te doen. Vooralsnog gaat dat wel. En dan zorg ik dat ik elke dag mijn 12.000 stappen haal. Ik ben al met al een stuk minder actief dan voorheen, maar dit lukt nog wel.

Cotton, heb jij tips tegen maagzuur? Ik begin er ook last van te krijgen. Vooral als ik even op de bank ga liggen overdag. Als ik gewoon ga zitten is er niks aan de hand.

Ik voel de baby nog steeds niet, ik ben nu 21 weken en 2 dagen. Komt ook door de voorliggende placenta. Ben wel heel benieuwd hoe het voelt!

Verder ben ik de hele tijd verdrietig, ik heb stress van mijn werk en ik voel me totaal een ander mens. Niet fijn. Ik vind zwanger zijn nog steeds niet leuk. Ik ben er verder ook helemaal nog niet mee bezig, nog geen spulletjes gekocht bijvoorbeeld. Ik zoek er ook niet nar, ik vind daar nog niet veel aan. Het is allemaal nog zo ver van mijn bed op de een of andere manier. Hoop dat ik daar binnenkort wel de rust voor ga vinden. We zoeken nu een stukadoor voor het kamertje, er is er alleen geen te vinden die nog in 2017 kan. Ik zou wel graag voor de 32 wk de kamer af hebben eigenlijk. Dan kan ik zelf de meubels nog in elkaar zetten.

Ik heb nog steeds heel veel honger en kom echt te veel aan. Ik baal er stevig van. Maar ik zeg maar gewoon dat ik het accepteer, want er komt echt veel commentaar op. Iedereen vindt dat ik het maar gewoon moet accepteren, maar ik vind 9 kilo in 21 weken echt belachelijk. Soms wel jammer dat ik zo mijn angst en onzekerheid niet kan delen. Maken jullie je daar ook zorgen om?
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 10:45

Re: Lentemama's 2018

Ell, maagzuur. Ik neem wel Rennies en dat helpt soms wel en Gaviscon vloeibaar, helpt ook wel een beetje. Maar het is dweilen met de kraan open. Het begint standaard na het avondeten, wat ik ook eet. Of ik nou brood eet of heel pittig, het effect is 's avonds hetzelfde. En inderdaad, dan vooral als je gaat liggen. Dus als ik ga liggen (of naar bed ga) dan neem ik eerst een Rennie. Oh joy.

Ik hoop dat je de baby snel voelt, dat hielp bij mij wel tegen angst en onzekerheid. Mijn placenta ligt ook aan de voorkant trouwens en is enorm dik ook :P
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 14 Nov 2017 11:36

Re: Lentemama's 2018

Misschien een tipje tegen maagzuur, ik drink als ik last heb een glas volle melk en dat helpt bij mij echt goed!
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:32

Bericht 14 Nov 2017 11:37

Re: Lentemama's 2018

Janedoe: zo herkenbaar, ik ben de laatste tijd liever alleen thuis dan krijg ik tenminste geen gezeur. Hij begrijpt er helemaal niks van en vind dat ik alles nog kan en moet doen.

Eli: had er de vorige keer ook erg last van maar niks wat echt geholpen heeft toen.
Vervelend van jullie werk, dat maakt het wel erg lastig.
Ik voel de baby nu wel eerder omdat ik het herken, waarschijnlijk had je het dan ook wel gevoeld.

Verder weinig bijzonderheden, zoontje doet de laatste tijd wat moeilijk en wil alleen maar om mijn nek hangen. Wel een beetje lastig als je al weinig kunt hebben door alle hormonen en het moe zijn.
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Anoniem223

Bericht 14 Nov 2017 11:48

Re: Lentemama's 2018

Puck schreef:Misschien een tipje tegen maagzuur, ik drink als ik last heb een glas volle melk en dat helpt bij mij echt goed!


Hm helaas vind ik melk echt heel vies, dus dat gaat hem niet worden. Ik heb wel gember gehaald, dat schijnt ook te helpen en ik vind gemberthee heel lekker.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 14 Nov 2017 14:37

Re: Lentemama's 2018

Ell schreef:
Puck schreef:Misschien een tipje tegen maagzuur, ik drink als ik last heb een glas volle melk en dat helpt bij mij echt goed!


Hm helaas vind ik melk echt heel vies, dus dat gaat hem niet worden. Ik heb wel gember gehaald, dat schijnt ook te helpen en ik vind gemberthee heel lekker.


Oh haha, dan heb je inderdaad niks aan mijn tip... Vanillevla schijnt ook te helpen, lust je dat wel? Ik merk sowieso dat 's avond sap drinken of fruit eten voor mij bij maagzuur zorgt. En liggen met je bovenlijf wat meer omhoog helpt bij mij ook.
Bedoel je dat je je angst en onzekerheid niet kan delen in het echt?
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 14:38

Re: Lentemama's 2018

Melk, vla, chocolademelk etc. helpt inderdaad wel ietsje!
<<

Anoniem223

Bericht 14 Nov 2017 14:43

Re: Lentemama's 2018

Puck schreef:
Ell schreef:
Puck schreef:
Bedoel je dat je je angst en onzekerheid niet kan delen in het echt?


Ik bedoel meer dat ik met niemand kan delen dat ik zwanger zijn niet leuk vind. Ik ben niet onzeker of bang, ik vind er gewoon niks aan. Maar als ik dat tegen iemand zeg, krijg ik bijna boze reacties. Dat ik maar moet genieten. Maar ik geniet niet, ik zou niet weten waarvan. Maar blijkbaar mag ik dat niet zeggen. Dus ik doe het maar niet meer. Ik vergelij het maar met de standard vraag "hoe is het", waarop je gewoon standard antwoordt met "goed". Want dat is wat men wil horen.

Ik ben reuze blij en dankbaar dat er een kindje komt, maar dit gevoel van total mezelf kwijt zijn vind ik echt niet leuk.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2017 14:50

Re: Lentemama's 2018

Ell schreef:
Ik bedoel meer dat ik met niemand kan delen dat ik zwanger zijn niet leuk vind. Ik ben niet onzeker of bang, ik vind er gewoon niks aan. Maar als ik dat tegen iemand zeg, krijg ik bijna boze reacties. Dat ik maar moet genieten. Maar ik geniet niet, ik zou niet weten waarvan. Maar blijkbaar mag ik dat niet zeggen. Dus ik doe het maar niet meer. Ik vergelij het maar met de standard vraag "hoe is het", waarop je gewoon standard antwoordt met "goed". Want dat is wat men wil horen.

Ik ben reuze blij en dankbaar dat er een kindje komt, maar dit gevoel van total mezelf kwijt zijn vind ik echt niet leuk.

Ik denk dat er ook maar weinig mensen zijn die het snappen. Ik ben ook niet eerlijk als men vraagt hoe het gaat. Het (de zwangerschap) gaat opzich prima, maar het gaat met mij niet echt goed ofzo, want ik voel me gewoon niet goed. En daar komt de onzekerheid nog eens bovenop.
Als ik dan naar voren buig en ik voel een schopje, of wanneer ik `s avonds op de bank lig en ik voel wat, ben ik ook extreem dankbaar en ook echt wel even aan het genieten, want 'ze doet het nog'.

Maargoed. Je kan je om verschillende redenen rot voelen en ik denk dat veel mensen dat gewoon niet snappen.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 14 Nov 2017 15:18

Re: Lentemama's 2018

Eigenlijk denk ik dat er maar weinig vrouwen zijn die zwanger zijn echt leuk vinden, maar dat het simpelweg een taboe is om daar open over te zijn. Ik vind zwanger zijn ook helemaal niet leuk, ik voel me dik, onaantrekkelijk, ben beperkt in wat ik mag en kan. Alleen dit uitspreken, of hier schrijven, voelt ondankbaar omdat ik wel superblij ben dat er een kindje bijkomt. Er zijn heus momenten waarop ik geniet, maar het is ook niet dat ik 24/7 in een hallelujah stemming ben. Kortom, ik snap je in elk geval heel goed en hier mag je die gevoelens gewoon uiten.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem223

Bericht 14 Nov 2017 15:31

Re: Lentemama's 2018

Puck schreef:Eigenlijk denk ik dat er maar weinig vrouwen zijn die zwanger zijn echt leuk vinden, maar dat het simpelweg een taboe is om daar open over te zijn. Ik vind zwanger zijn ook helemaal niet leuk, ik voel me dik, onaantrekkelijk, ben beperkt in wat ik mag en kan. Alleen dit uitspreken, of hier schrijven, voelt ondankbaar omdat ik wel superblij ben dat er een kindje bijkomt. Er zijn heus momenten waarop ik geniet, maar het is ook niet dat ik 24/7 in een hallelujah stemming ben. Kortom, ik snap je in elk geval heel goed en hier mag je die gevoelens gewoon uiten.


Ik voel me nu zo begrepen :thumbup:
Zelfs mijn vriendinnen met kinderen reageren zo stom. Dus voortaan gaat bij mij alles hartstikke goed! gaat het (lichamelijk) ook, dus ik zit niet te liegen. Ik vind er alleen niks aan, maar dat is niet de vraag.
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 14 Nov 2017 16:03

Re: Lentemama's 2018

Over het algemeen zeg ik ook gewoon dat het goed gaat, want dat is nu eenmaal wat men wil horen. Als zwangere hoor je stralend door het leven te gaan en mag je niet zeuren over dikke billen, want dat hoort erbij :12:.

Overigens zijn mijn 2 kinderen echt geweldig, hoewel ze soms ook stront vervelend zijn natuurlijk, dus het resultaat is wel de moeite waard ;).
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Anoniem223

Bericht 14 Nov 2017 16:26

Re: Lentemama's 2018

Puck schreef:Over het algemeen zeg ik ook gewoon dat het goed gaat, want dat is nu eenmaal wat men wil horen. Als zwangere hoor je stralend door het leven te gaan en mag je niet zeuren over dikke billen, want dat hoort erbij :12:.

Overigens zijn mijn 2 kinderen echt geweldig, hoewel ze soms ook stront vervelend zijn natuurlijk, dus het resultaat is wel de moeite waard ;).


Haha ja daar ga ik ook maar vanuit. Plus de hoop dat die dikke billen weer wat gaan slinken straks. En hoe zit het eigenlijk met die cellulite? Gaat dat ook weer weg? Ik zit ineens echt helemaal onder. Op de voorkant van mijn bovenbenen, waar ik het eerder niet had en je voelt het zelfs bij mijn billen door mijn sportbroek heen. :cry:
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 14 Nov 2017 16:38

Re: Lentemama's 2018

Ell schreef:
Puck schreef:Over het algemeen zeg ik ook gewoon dat het goed gaat, want dat is nu eenmaal wat men wil horen. Als zwangere hoor je stralend door het leven te gaan en mag je niet zeuren over dikke billen, want dat hoort erbij :12:.

Overigens zijn mijn 2 kinderen echt geweldig, hoewel ze soms ook stront vervelend zijn natuurlijk, dus het resultaat is wel de moeite waard ;).


Haha ja daar ga ik ook maar vanuit. Plus de hoop dat die dikke billen weer wat gaan slinken straks. En hoe zit het eigenlijk met die cellulite? Gaat dat ook weer weg? Ik zit ineens echt helemaal onder. Op de voorkant van mijn bovenbenen, waar ik het eerder niet had en je voelt het zelfs bij mijn billen door mijn sportbroek heen. :cry:


Ik ben helaas nooit meer alles kwijtgeraakt, maar ik heb dan ook niet gesport en was 2 keer weer vrij snel zwanger. Ik geloof dat wanneer je gewoon weer gaat sporten je de kilo's vast snel kwijtraakt, net als de cellulite.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 14 Nov 2017 20:50

Re: Lentemama's 2018

Puck schreef:Eigenlijk denk ik dat er maar weinig vrouwen zijn die zwanger zijn echt leuk vinden, maar dat het simpelweg een taboe is om daar open over te zijn.


Ik ben zo'n iemand waar zwanger zijn tot nu toe super gaat. maar dat is ook niet helemaal te vergelijken met andere zwangeren want ik heb een vorm van reuma en heb het geluk dat mijn lichaam boven verwachting goed reageert op de zwangerschapshormonen. dat was vooraf nog maar de vraag, het had ook compleet de andere kant op kunnen gaan. ik weet ook niet hoe lang het nog zo blijft dus ik geniet er nu extra van.
maargoed ik merk afgezien daarvan dan weer helemaal niets van de zwangerschap en dat maakt mij dan weer onzeker. komt vast wel goed als ik de kleine voel bewegen of wanneer er een duidelijk zwanger buikje zichtbaar is.

kan me heel goed voorstellen dat een zwangerschap voor velen helemaal niet zo leuk is. de meeste zwangeren moeten door de zwangerschapsklachten toch wel inleveren op wat ze voorheen konden. als diezelfde klachten zou worden veroorzaakt door een ziekte dan snapt iedereen dat. nu komt het door een zwangerschap en dan moet je ineens genieten.
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Verde