Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zorgverzekering 2018

<<

Patsy

Bericht 13 Nov 2017 07:56

Zorgverzekering 2018

De premies zijn weer bekend. Weten jullie al bij wie je je gaat verzekeren komend jaar? Wat doe je met het eigen risico, laat je dat op 385 euro of zet je dat hoger? Vergelijk je überhaupt of laat je je verzekering gewoon door lopen?

Afgelopen jaar zat ik bij Anderzorg, mijn man en zoons bij Cz, dat was het voordeligste omdat mijn man een vergoeding nodig had.
Dit jaar probeer ik ons allemaal op 1 polis te krijgen. Alleen ik heb een aanvullende verzekering nodig ivm het verwijderen van mijn implanon volgend jaar.

Ik kan dit jaar mij ook via een collectief van mijn werk verzekeren, maar zoals ik het nu zie ben ik, ook met collectief, veel duurder uit dan bij andere zorgverzekeraars.
<<

Anoniem316

Bericht 13 Nov 2017 08:03

Re: Zorgverzekering 2018

Ik heb mijn polis gisteren binnen gekregen van Anderzorg maar ik stap over, uit principe. Ik heb nog niet alles goed bekeken maar het grootste struikelpunt voor mij is dat ze alleen maar brillen vergoeden bij Ace en Tate. Een zaak die maar in 4/5 plaatsen te vinden is en voornamelijk dus in de Randstad. Zoiets belachelijks.
Ik ben dus aan het zoeken naar wat ik dan wel wil maar is nog niet zo gemakkelijk. Ook via het werk gekeken. Wordt het wel veel duurder van maar krijg wel rijkelijk vergoedt. Dus maar even overwegen.
<<

Patsy

Bericht 13 Nov 2017 08:07

Re: Zorgverzekering 2018

Dat vind ik ook belachelijk bij Anderzorg, dat je alleen vergoed krijgt bij een winkel die in de randstad en het zuiden zit. Dan ben ik die vergoeding al haast kwijt als daar naartoe reis.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Nov 2017 08:47

Re: Zorgverzekering 2018

Ik zit bij menzis en die gelijk gebleven met zowel de premie als het eigen risico. Moet hem alleen nog even goed nakijken of er in de vergoedingen veel verandert is.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 13 Nov 2017 08:50

Re: Zorgverzekering 2018

Ik moet even op onderzoek uit.
Gezien ik in 2018 ga bevallen, wil ik me daarvoor goed verzekeren. Iemand tips waar ik op moet letten?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 13 Nov 2017 08:59

Re: Zorgverzekering 2018

Delta Loyd is een goede, uitgebreide verzekering voor zwangere Burn. Ik zit dit jaar dus bij delta loyd vanwege E. Voor 2018 moet ik nog even op onderzoek uit.
30-04-2017
<<

Patsy

Bericht 13 Nov 2017 09:27

Re: Zorgverzekering 2018

Burn, volgens mij hebben de meeste verzekeringen een pakket voor zwangeren. Alleen de vergoedingen verschillen per verzekeraar. Sommigen vergoeden zwangerschapsgym maar niet allemaal, dat soort dingetjes.

Het viel me op dat je bij Menzis geen aanvullende tandartverzekering af kunt sluiten bij de goedkoopste basisverzekering. Vond ik heel apart.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Nov 2017 09:30

Re: Zorgverzekering 2018

Er is toch maar 1 basisverzekerig bij menzis? Dir is 119 euro.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem316

Bericht 13 Nov 2017 09:46

Re: Zorgverzekering 2018

Ik zou trouwens wel bekijken of het uit kan om extra te verzekeren voor de bevalling etc. Ik was niet aanvullend verzekerd en het enige wat ik heb moeten betalen was 160euro voor kraamzorg. Als je in het ziekenhuis wil bevallen zonder medische indicatie betaal je 400euro en ik vraag me af in hoeverre dat gedekt wordt door een aanvullende verzekering. Ik ga me er in elk geval niet aanvullend voor verzekeren.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 09:51

Re: Zorgverzekering 2018

Dee schreef:Ik zou trouwens wel bekijken of het uit kan om extra te verzekeren voor de bevalling etc. Ik was niet aanvullend verzekerd en het enige wat ik heb moeten betalen was 160euro voor kraamzorg. Als je in het ziekenhuis wil bevallen zonder medische indicatie betaal je 400euro en ik vraag me af in hoeverre dat gedekt wordt door een aanvullende verzekering. Ik ga me er in elk geval niet aanvullend voor verzekeren.

Ja klopt!
Vorig jaar (of voor dit jaar dus) vond ik wel een paar die dat vergoeden (die eigen bijdrage voor bevallen zonder medische indicatie). De premie was dan tussen de €30 en €46 hoger per maand voor dat aanvullende pakket. De eigen bijdrage was dit jaar iets van €350 als ik het goed heb. Dus dan moet je wel echt ook alle andere dingen uit dat pakket gebruiken voordat het een beetje uit kan.
<<

Patsy

Bericht 13 Nov 2017 09:57

Re: Zorgverzekering 2018

Japie schreef:Er is toch maar 1 basisverzekerig bij menzis? Dir is 119 euro.


Bij Menzis basis voordelig (103 euro) kan je geen tandartsverzekering afsluiten.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Nov 2017 10:00

Re: Zorgverzekering 2018

Katrien schreef:
Japie schreef:Er is toch maar 1 basisverzekerig bij menzis? Dir is 119 euro.


Bij Menzis basis voordelig (103 euro) kan je geen tandartsverzekering afsluiten.


O ik heb nooit geweten dat dat bestond. Wat vreemd dat die tandartsverzekering er niet bij kan.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Patsy

Bericht 13 Nov 2017 10:05

Re: Zorgverzekering 2018

Ik zat nog even te puzzelen op de Menzis site, maar volgens mij ben ik niet de enige, de site is heel traag.

Ze hebben een aanvulling met tandartskosten erbij in (jongeren oid) maar die kan ook niet bij Basis voordelig. Stom.
<<

Anoniem252

Bericht 13 Nov 2017 10:19

Re: Zorgverzekering 2018

Ik zit bij zilveren kruis, heb 2 sterren aanvullend en krijg zon beetje alles voor de bevalling (kraamzorg bijdrage, poliklinische bevalling, kraampakket, huur / aanschaf kolf enz) wel vergoed. Betaal geloof ik 15 euro premie daarvoor. Met bril en fysio heb ik dat er makkelijk uit.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 13 Nov 2017 10:23

Re: Zorgverzekering 2018

Ik zit nu bij IZZ en ik denk dat ik daar ook bij blijf. Als ik een beetje kijk naar wat ik qua vergoedingen nodig heb etc. denk ik dat ik voor komend jaar daar wel het beste zit. Ik zal binnenkort nog wel even een paar anderen vergelijken voor de zekerheid. Mijn eigen risico blijf ik op €385 houden gezien die komend jaar er waarschijnlijk al in januari/februari erdoor heen is.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Nov 2017 10:26

Re: Zorgverzekering 2018

Ik zat ook bij Delta Lloyd ivm de zwangerschap dit jaar, dus dat ga ik voor komend jaar ook omzetten, even in verdiepen nog.
Ik heb echt geen euro bijbetaald, ik kan me herinneren dat ik bij de oudste nog iets van 6 euro heb betaald voor het bloedprikken in het begin van de zwangerschap maar nu niks. Ook de combinatietest ed ( heb ik niet voor gekozen) werd bij deze polis volledig vergoed, de lactatiekundige en bijvoorbeeld ook anticonceptie, in december ga ik dus nog even kijken wat ik daar mee doe zodat ik er weer voor een tijd vanaf ben.

Als het alleen om de kraamzorg gaat dan is dit inderdaad te duur maar als dingen zoals de nipt test, poliklinisch bevallen, kraamzorg, lactatiekunige, kraampakket en anticonceptie nodig hebt/denkt te hebben dan is het wel echt voordelig.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Nov 2017 15:21

Re: Zorgverzekering 2018

Zou je je verzekering moeten veranderen voor het jaar waarin je hoopt zwanger te worden, of het jaar waar je eventueel gaat bevallen?
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Nov 2017 15:38

Re: Zorgverzekering 2018

Ik zit bij DSW en heb het Top-pakket. Weet iemand of dit geschikt is voor als je gaat bevallen? Heb me er nog niet in verdiept!
❤ 7 juni 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Nov 2017 15:41

Re: Zorgverzekering 2018

Ik ga me er zeker in verdiepen. Ik gebruik alleen dingen uit het basispakket en wil een aanvullend pakket voor de tandarts, meer niet. Betaal nu €135 per maand, denk dat dat wel goedkoper moet kunnen.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Nov 2017 15:43

Re: Zorgverzekering 2018

Japie schreef:Zou je je verzekering moeten veranderen voor het jaar waarin je hoopt zwanger te worden, of het jaar waar je eventueel gaat bevallen?

Beide. De vergoedingen voor prenatale zorg kunnen ook heel fijn zijn. Maar dat is dus echt afhankelijk van het pakket en de kosten enzo of het uit kan.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 13 Nov 2017 16:13

Re: Zorgverzekering 2018

Cotton schreef:
Japie schreef:Zou je je verzekering moeten veranderen voor het jaar waarin je hoopt zwanger te worden, of het jaar waar je eventueel gaat bevallen?

Beide. De vergoedingen voor prenatale zorg kunnen ook heel fijn zijn. Maar dat is dus echt afhankelijk van het pakket en de kosten enzo of het uit kan.


Dank je wel. Dan ga ik dat eens even goed uitzoeken.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Nov 2017 16:43

Re: Zorgverzekering 2018

Ik heb me er de afgelopen dagen in verdiept. Voor mij zijn aankomend jaar de kraamzorg en aanvullende tandverzekering (ivm paradontologie) het belangrijkst. Na wat vergelijkingen kom ik toch uit op de verzekering waar ik sinds twee jaar bij zit, namelijk Zilveren Kruis. In combinatie met de collectiviteitskorting die ik via mijn werk krijg, is deze het voordeligst en krijg ik het meest vergoed. Ik schroef mijn aanvullende basisverzekering wel op van 1 naar 2 sterren, zodat mijn eigen bijdrage voor kraamzorg komt te vervallen. Ik kom dan uit op een maandbedrag van 135 euro.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Nov 2017 16:53

Re: Zorgverzekering 2018

Katrien schreef:Burn, volgens mij hebben de meeste verzekeringen een pakket voor zwangeren. Alleen de vergoedingen verschillen per verzekeraar. Sommigen vergoeden zwangerschapsgym maar niet allemaal, dat soort dingetjes.

Het viel me op dat je bij Menzis geen aanvullende tandartverzekering af kunt sluiten bij de goedkoopste basisverzekering. Vond ik heel apart.

Ja, zag ik ook. Heel raar! En bij PMA (zusje van Menzis) kun je geen aanvullende verzekering als je voor de goedkoopste baisverzekering kiest. Gek hoor.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 13 Nov 2017 17:10

Re: Zorgverzekering 2018

Hier moet ik me ook in verdiepen! Ik zat afgelopen jaren bij UMC met aanvullend pakket, zij vergoeden als enige meer dan drie IVF/ICSI pogingen, maar dat zal in 2018 niet nodig zijn en ik hoop dat ik daarna ook geen vierde poging (punctie) nodig heb. Ik wil thuis bevallen en alleen op medische indicatie in het ziekenhuis, dus waarschijnlijk geen aanvullend nodig. Ik heb wel altijd een extra tandartsverzekering, met alleen wat gaatjes per jaar is het een 'goed' jaar voor mij.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3478

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 13 Nov 2017 17:38

Re: Zorgverzekering 2018

Bliss schreef:Ik zit bij DSW en heb het Top-pakket. Weet iemand of dit geschikt is voor als je gaat bevallen? Heb me er nog niet in verdiept!


Dat is hoogste pakket toch? Die heb ik nu & je krijgt de eigen bijdrage voor kraamzorg vergoed, kraampakket ook, lactatiekundige met bepaald bedrag & deel van poliklinische bevalling ook. Maar of dat volgend jaar nog zo is..
11-2017 ♥
12-2021 ♥
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers