Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Part-time: welke (vaste) dag vrij

Welke vaste dag zou jij vrij willen?

maandag
4
7%
dinsdag
3
5%
woensdag
24
41%
donderdag
6
10%
vrijdag
22
37%
 
Aantal stemmen : 59
<<

Anoniem331

Bericht 09 Nov 2017 08:33

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik ben elke maandag en donderdag vrij. En vind het heerlijk. Om de week ook de vrijdag vrij en dan heb ik dus een heel lang weekend als ik geen weekenddienst hebt. Werk al jaren zo en vind het heerlijk. Zou niet anders willen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Nov 2017 08:43

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Bij 3 dagen werken werk ik ze graag achter elkaar, bij 4 dagen werken is woensdag vrij heerlijk.
30-04-2017
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 09 Nov 2017 08:56

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik heb op woensdag vrij. Maar als ik voor vrijdag had mogen kiezen had ik dat gedaan, lekker lang weekend. Op m'n vorige werk was ik elke donderdag en zaterdag vrij en dat vond ik niks. Niemand is op donderdag vrij dus dat is elke week in je eentje zitten. R
R. 2013
D. 2016
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Nov 2017 10:11

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik heb op vrijdag vrij, fijn extra lang weekend. Ik zou dit graag zo houden de komende jaren! Op dinsdag heb ik roostervrij (maar werk ik vaak een paar uurtjes thuis), dat is fijn omdat ik dan overdag een balletles kan volgen, maar verder niet specifiek een fijne dag, gewoon ok. Het was ook niet echt mijn keuze, het kwam zo uit op het werk en ik vond het prima.
Op mijn vorige werk heb ik ook een hele tijd op maandag vrij gehad. Dat vond ik ook fijn, ook extra lang weekend en je kon ook makkelijker etentjes oid op zondag plannen zonder de klok in de gaten te hoeven houden. Nadeel is dat er veel dingen op maandag dicht zijn en weinig mensen vrij hebben op die dag, dus dat was soms saai.
<<

Anoniem281

Bericht 10 Nov 2017 08:09

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik werk 4 dagen en ben op woensdag vrij. Enerzijds heerlijk; het breekt de week immers. Maar toch zou ik graag de vrijdag vrij willen, omdat ik m'n weekend altijd dusdanig volprop aan plannen, dat 't zo voorbij vliegt en daar baal ik van.

Daarnaast heb ik wel 's het idee dat ik net lekker op gang kom qua werk en dan opeens een dag vrij heb. In m'n hoofd heb ik dan nog allerlei plannen en die moet k dan opeens even 'uitstellen', of zo. Ook niet ideaal! Maar wat Zora zegt heb ik ook; op maandag denk ik 'Oh alleen morgen nog de wekker, dan heb ik alweer een dagje vrij!' en op donderdag precies 't zelfde 'Ooh alleen morgen nog, dan is 't weer weekend.'
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 10 Nov 2017 09:39

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Mensen die graag een lang weekend hebben kan ik de maandag vrij ook aanraden trouwens. Het is echt heerlijk om na een druk weekend nog even een dagje bij te komen. Ik heb daar meer aan dan aan de vrije vrijdag voor m'n gevoel (maar ik heb ze allebei vrij, dus ik klaag uiteraard niet).
❤ 7 juni 2018
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 10 Nov 2017 09:44

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik ben om de week op donderdag vrij, heerlijk.
Dit komt nog uit de tijd dat ik bij mijn vorige werkgever werkte. Daar mocht ik de woensdag en vrijdag niet vrij (leek me ook erg lekker).
Toen voor de donderdag gekozen. net als wat een enkeling hier ook al zei. Eerst drie dagen werken, dan een dag vrij en dan alleen nog maar de vrijdag werken totdat het weekend begint. Bevalt me nog steeds erg goed!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Nov 2017 12:49

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Haha, jullie maken het er niet makkelijker op. Wat grappig om te zien dat de meesten, net als ik, vrijdag vrij zijn. Ik ben net weer aan het werk, dus heb nog niet echt een mening over de situatie nu. Voor mijn verlof was de vrijdag zo’n gewoonte geworden dat ik het niet perse ervaarde als ‘lekker lang weekend’. Mijn overweging neigt toch meer naar de woensdag;

1. Voor mezelf een break in de week. Ik heb geen moeite met maandagen dus veronderstel dat ik geen moeite zal hebben met twee ‘maandagen’ in de week. Vrijdag vond ik meestal ook een leuke dag en die heb je gevoelsmatig dan twee keer.

2. Voor mijn zoon (en dochter) ook een break. Ik denk dat het best veel energie gaat kosten om naar school te gaan en misschien is het voor hem ook fijn om lekker thuis bij te kunnen tanken. Ze werken met een continu rooster, dus ik heb ook van 8:30-14:00 exclusieve tijd voor mijn dochter.

3. Werk: we zijn een 24 uur bedrijf, waarbij nasleep van en voorbereiding voor het weekend (maandag en vrijdag dus) het drukst zijn. Ons bedrijf is, heel slecht ik weet het, onvoldoende bereikbaar en eerlijk gezegd, maak ik het bedrijf bereikbaarder. Dat betekent ook dat opdrachten/aanvragen nauwelijks worden behandeld als ik er niet ben. Ik denk dat het prettiger is om donderdag een inhaalslag te maken en klanten daar blij mee zijn, dan maandag dus de weekenddrukte én de openstaande vragen te behandelen. Dat je dat überhaupt in je overweging meeneemt, maar soit het is zoals het is.
L2014 & H2017
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 10 Nov 2017 14:47

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik ben op dinsdag en vrijdag vrij. Ik vind het ideaal. Na het weekend is het maar een dag werken en dan ben ik weer vrij. Op dinsdag werken veel mensen dus dan is het nergens druk. Dinsdag vond ik altijd de meest stomme werkdag. Vrijdag is fijn vanwege het lange weekend.

Op maandag zou ik niet vrij willen zijn; alleen maar om het feit dat veel feestdagen op een maandag vallen. :smile:
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 10 Nov 2017 15:52

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik werk onregelmatig dus het wisselt nogal welke dagen ik vrij ben. Alleen mijn vaste vrije dag is vrijdag. Ik vind het heerlijk, dan kan ik mijn huishouden doen en alles wat nog moet en dan kan ik fris en opgeruimd het weekend in. Mocht ik een andere baan krijgen, wil ik echt proberen om de vrijdag als mijn vrije dag te houden.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 10 Nov 2017 19:49

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik ben op donderdag en vrijdag vrij. Dit blijft ook zo als J. naar school gaat. Ik vind het heerlijk om de woensdag te werken. Er staat dan bijna nooit een afspraak in mijn agenda en ik kan dan fijn doorwerken.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 10 Nov 2017 20:41

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik ben op woensdag en vrijdag vrij, mijn man op maandag. Met kinderen lijkt me de woensdag het fijnst.

Als ik ouderschapsverlof op ga nemen, hoop ik dat dat op de donderdag kan. Dan werk ik 2 aaneengesloten dagen en heb dan heel lang weekend.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 11 Nov 2017 08:05

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik heb ook de donderdag. Ik werk 24 uur in 4 dagen: 2 hele dagen en 2 halve. Maandag en vrijdag zijn geen optie voor mij ivm werk en dinsdag is bij ons overleg. Woensdag vind ik niet interessant dus daarom donderdag. Ik vind het fijn!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Nov 2017 13:38

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik heb geen vaste vrije dagen. Mijn ouders kunnen altijd op vrijdag oppassen, dus ik plan mezelf sowieso bijna standaard in op vrijdag. Meestal ben ik op woensdag vrij, 1x in de maand werk ik een woensdag ofzo omdat mijn schoonouders op woensdag kunnen oppassen en ik dan 1x per maand een dag minder kdv nodig heb.

Ik werk ook 3 dagen en als de jongste over 1,5 jaar naar school gaat, dan ga ik wel proberen mezelf zoveel mogelijk in te plannen op maandag, dinsdag en donderdag. Woensdag en vrijdag vind ik zelf de fijnste dagen om thuis te zijn.
2012 & 2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 11 Nov 2017 22:37

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik ben nu alleen de donderdag vrij.
Ze gaan 2 dagen naar de opvang en 2 dagen komt oma.
Als de oudste naar de basisschool gaat, ga ik ma t/m dond werken en ben ik de vrijdag vrij, plus ik ga vanaf sept een Masteropleiding doen. Dan ga ik 3 dagen werken en 1 dag naar school. Wij willen geen BSO/NSO voor onze kinderen.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem291

Bericht 11 Nov 2017 22:43

Re: Part-time: welke (vaste) dag vrij

Ik werk 28 uur in 3 dagen en ben op maandag en woensdag vrij. Ik vind het wel lekker om na het weekend nog een extra dagje thuis te zijn.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers