Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meisjesnaam houden als getrouwde vrouw.

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 10 Nov 2017 10:55

Re: Meisjesnaam houden als getrouwde vrouw.

caribbeanlover schreef:
Julia schreef:Dat mag volgens mij niet in Nederland. Of de naam van de vader (als het de kinderen van dezelfde man zijn), of anders van de moeder. Bij de eerste maak je een keus en die keus geldt dan bij nummer 2, 3 etc. Waren de dochters echt van hun samen biologisch CBL?


Ze waren van hun samen en heb er verder niet naar gevraagd. Neem aan dat ze niet liegen dus geen idee verder.

Maar blijkbaar lag de situatie wel anders, want dit mag helemaal niet in Nederland, zoals Julia ook al zegt.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ind-kiezen

----

Ik heb geen partner, maar ik denk dat ik wel mijn eigen naam wil houden als ik zou gaan trouwen. Het is toch MIJN naam, mijn identiteit. Wellicht dat ik daarachter de naam van mijn man zou plakken of voor familieaangelegenheden (zeker als er kinderen zijn) wellicht zijn naam wel vaker zal gebruiken.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Nov 2017 15:58

Re: Meisjesnaam houden als getrouwde vrouw.

Ik weet dat het hier verboden is, maar weet niet hoe het zit als iemand uit een ander land komt. Zo ben ik er sinds kort pas achter wat de reden is dat Y.oalanthe Sneijder als ongetrouwde vrouw 2 achternamen had/heeft. In Spanje mag dat nl wel. Wel gek dat het hier niet mag eveneens een europees land.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Nov 2017 16:08

Re: Meisjesnaam houden als getrouwde vrouw.

Hoezo? Andere regels zijn toch ook niet gelijk in heel Europa.
<<

Anoniem306

Bericht 11 Nov 2017 10:53

Re: Meisjesnaam houden als getrouwde vrouw.

Elk land heeft zijn eigen regels. Stel ik zou een Ijslandse zijn en ik zou een dochter krijgen. Dan zou zij als achternaam Juliadottir heten, net zoals ik de naam van mijn moeder zou hebben met dottir er achter. Bij de mannen net zo maar dan met son er achter.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers