Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auswitchz/Krakau

<<

Anoniem257

Bericht 09 Nov 2017 12:12

Auswitchz/Krakau

Mijn broer en ik willen volgend jaar ergens in April naar Auschwitz, Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaring. Is een Tour de moeite waard, of is het fijner om zelf rond te lopen? Ik weet dat de touren in het Nederlands maar een 1x per week is oid, dus daar zouden wij dan even naar moeten kijken. We willen ongeveer 2/3 dagen in Polen zijn, 1 dag trekken we sowieso uit voor Auschwitz en de andere dag wil ik vooral graag Krakau ook zien. Iemand tips? Of andere aanraders?

En nee, ik zal geen blije selfies maken :smile:
<<

Anoniem252

Bericht 09 Nov 2017 12:26

Re: Auswitchz/Krakau

Wij hebben in mei een trip naar Krakau en auschwitz gemaakt. Heel erg indrukwekkend, enorm de moeite waard. En Krakau is een super leuke stad.

Wij hebben een georganiseerde tour gedaan via seekrakow. Hebben zowel auschwitz 1 en Birkenau gezien. Werden met een busje opgehaald voor het hotel en ter plekke hadden ze een gids van het museum zelf voor ons geregeld. Tour was in het Engels. Ik zou zeker niet alleen het museum ingaan juist die verhalen zijn zo indrukwekkend.
<<

Anoniem257

Bericht 09 Nov 2017 12:43

Re: Auswitchz/Krakau

Zijn er bepaalde hotels aangesloten voor deze tours? Ik had de tours inderdaad gezien. Toevallig ook de periode dat wij willen gaan je ook niet zelf mag rondlopen, dan is een tour verplicht. Dus het wordt sowieso een tour. 38 euro per persoon, klopt dat zo ongeveer? (beide campen en in het engels)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Nov 2017 13:24

Re: Auswitchz/Krakau

Wij zijn toen volgens mij gewoon met het openbaar vervoer vanuit Krakow naar Auschwitz gegaan, dat ging prima. De bus stopte bij het station en bij Auschwitz. Het is wel een lange zit maar dat is met zo'n ander busje ook.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 09 Nov 2017 13:38

Re: Auswitchz/Krakau

Wij hebben wel een busreis geboekt naar Auschwitz, maar zijn daar zelf rond gaan lopen met een Nederlandstalig boekje dat we van de chauffeur kregen. Hier en daar wel wat verhalen meegepikt van andere groepen die daar liepen, maar ik heb nogal een korte spanningsboog, dus ik vond het wel fijn om op eigen tempo rond te kunnen kijken.
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Nov 2017 13:39

Re: Auswitchz/Krakau

TIps voor Krakow:
Rondleiding door de stad vond ik heel leuk!
Joodse wijk en het museum daar zijn ook een aanrader!
Ik vind het een prachtige stad.

Auswitchz ben ik niet geweest, maar ik heb begrepen van mensen die er wel zijn geweest dat het dus heel heftig is. En dat het daarom aan te raden is om er in je planning de tijd voor te nemen, as in; daarna niet een te strak schema. Maar dat kan wel voor iedereen anders zijn natuurlijk. Toen ik 3 dagen in Krakow was, heb ik om die reden wel besloten niet naar Auswitchz te gaan omdat dat misschien teveel impact zou hebben voor de rest van de dagen. (bezoek aan broertje die al tijd niet gezien had).
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 09 Nov 2017 13:52

Re: Auswitchz/Krakau

Ik ben 2 jaar terug naar Auswitchz geweest. Dit hadden we geboekt bij een excursie bureau op straat ( was goedkoper dan in het hotel ).
Was goed geregeld, maar wij hadden meer tijd in Auswichtz willen hebben, maar dat hadden we niet omdat we nog naar Birkenau gingen.
Ik zou dan kijken naar een excursie waar je alle tijd hebt, of er zelf heen gaan.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 09 Nov 2017 14:20

Re: Auswitchz/Krakau

Ik ben er jaren geleden geweest, toen zijn we gewoon zelf geweest. Als ik zoiets bezoek wil ik gewoon rustig in eigen tempo kunnen kijken, lezen en rondlopen en niet gebonden zijn aan een excursiegroepje en andermans tijden. Maar wij zijn sowieso geen types voor excursies, ik kan dat prima zelf regelen. Wij zijn gewoon met de trein daarheen gegaan en toen verder met de bus en dat ging prima. Maar gezien Krakau de laatste jaren sowieso enorm toeristisch is geworden moet dat nu helemaal makkelijk zijn.
Maar goed, ik zie nu dat de keus al gemaakt is als je dan alleen met excursie mag.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 09 Nov 2017 21:47

Re: Auswitchz/Krakau

Wij zijn zelf vanaf Krakau met het ov naar Auschwitz gegaan en hadden daar een rondleiding door een Engelse gids, die we op voorhand hadden geboekt. Bij zo'n rondleiding krijg je echt heel veel informatie en indrukwekkende verhalen te horen. Moesten we er ooit nog eens heen gaan dan liever zonder gids omdat je dan niet de hele tijd bij de groep moet blijven en op jezelf de kampen kan bezoeken.

Ik heb zelf over zowel Auschwitz als Krakau een reisrubriek geschreven. Hieronder vind je ze:

Reisrubriek Auschwitz: reisrubriek-26-auschwitz-t17853.html?hilit=reisrubriek

Reisrubriek Krakau: reisrubriek-25-krakau-t17637.html

Het bezoek aan Auschwitz vonden wij heel indrukwekkend en heftig! Ik vind dat iedereen de kampen zou moeten bezoeken.

Krakau zelf is een super leuke en bruisende stad, echt een aanrader!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 09 Nov 2017 21:57

Re: Auswitchz/Krakau

Toevallig ben ik vandaag naar Auschwitz geweest. Enorm indrukwekkend!
Heb in Nederland een tour geboekt (Engelstalig) en vind een gids zeker een toegevoegde waarde hebben.
Krakau zelf is een hele leuke stad!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 10 Nov 2017 09:51

Re: Auswitchz/Krakau

Wij hadden ook zo'n tour geboekt dat je ook met de bus vanaf een bepaald punt in Krakau daar naar toe werd gebracht.
Ik vond het juist heel erg een meerwaarde en ben heel blij dat we dat toen gedaan hadden. Die verhalen erbij vond ik echt heel erg indrukwekkend.

Wij gingen toen vrij plots en spontaan en hadden volgens mij een weekend. De ene dag was ik alleen, want mijn ex ging voor werk daarheen. Dag erna nog een volle dag samen in Krakau volgens mij en de dag daarna de hele dag naar Auswitchz/Birkenau. De dag daarna vlogen we weer op tijd naar huis. We zijn toen wel naar de Joodse buurt nog gegaan om te wandelen. Was ook interessant.
Op zich was dat wel voldoende.
<<

anoniem224

Bericht 19 Nov 2017 19:27

Re: Auswitchz/Krakau

Sayhtia schreef:Wij zijn zelf vanaf Krakau met het ov naar Auschwitz gegaan en hadden daar een rondleiding door een Engelse gids, die we op voorhand hadden geboekt. Bij zo'n rondleiding krijg je echt heel veel informatie en indrukwekkende verhalen te horen. Moesten we er ooit nog eens heen gaan dan liever zonder gids omdat je dan niet de hele tijd bij de groep moet blijven en op jezelf de kampen kan bezoeken.

Ik heb zelf over zowel Auschwitz als Krakau een reisrubriek geschreven. Hieronder vind je ze:

Reisrubriek Auschwitz: reisrubriek-26-auschwitz-t17853.html?hilit=reisrubriek

Reisrubriek Krakau: reisrubriek-25-krakau-t17637.html

Het bezoek aan Auschwitz vonden wij heel indrukwekkend en heftig! Ik vind dat iedereen de kampen zou moeten bezoeken.

Krakau zelf is een super leuke en bruisende stad, echt een aanrader!


Deze topics moet je inderdaad lezen Betty, ik heb hier veel aan gehad toen ik naar Krakau ging. Ik wil nog eens terug, waren er te kort en hebben lang niet heel de stad kunnen zien. Had niet verwacht dat het zo leuk en mooi was.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers