Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Koken met kinderen

<<

Anoniem244

Bericht 05 Nov 2017 18:22

Koken met kinderen

Koken jullie wel eens met je kind(eren)
Zoja wat laat je ze doen en hoe oud zijn ze?

Wat is je succesrecept wat je samen maakt met je kind(eren)?

Hier wil het dochtertje (4) van vriend altijd mee helpen “eten bakken”
Ik laat haar vaak dingen doen als
- saus roeren
- aardappeltjes in de ovenschaal leggen
- roeren
- groente in de pan doen
- heb een klein koeien koekenpannetje waar ze hun eigen pannenkoekje in bakken
Nouja dat soort dingen.
Ze vind het in ieder geval altijd erg leuk om te helpen
<<

Anoniem278

Bericht 05 Nov 2017 18:40

Re: Koken met kinderen

Radler, ik vind jou écht zo leuk over de kinderen van je vriend praten, volgens mij ben jij echt n ontzettend lief mens.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 05 Nov 2017 18:47

Re: Koken met kinderen

S is bijna 3 maar “helpt” al een tijdje mee. Vanmorgen heeft hij geholpen met lasagne maken, ik doe dan de saus in de ovenschaal en hij de lasagne bladen en op het eind de kaas, daar moet uiteraard flink bij voorgeproefd worden.
Ik geef hem ook vaak een snij plank en een bot kindermes en een stuk paprika of zo en dan helpt hij snijden, maar ook met roeren, pizza beleggen, de geschilde aardappels in het water gooien en vooral heel veel voorproeven.

Dingen bij het fornuis laat ik S nog niet doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem286

Bericht 05 Nov 2017 18:48

Re: Koken met kinderen

ze was alle groenten, heeeeeeel uitgebreid. Ze mag hier nog niet in de pannen roeren, dat vind ik nog te link (ze is ook 4 maar nogal onhandig) maar ze mag bv pannenkoeken beslag maken door de bloem af te wegen en de eitjes te breken etc. We bakken ook weleens koekjes, dan laat ik haar eigenlijk alles doen, hetzelfde met taarten bakken etc.
<<

Anoniem244

Bericht 05 Nov 2017 18:51

Re: Koken met kinderen

Leuk minoessepoes
Lasagne kan ik idd ook wel eens een keer doen als ze hier zijn.

Leuk high way.
Ik draai ook altijd wel het gas uit als ze mag roeren idd. Puur omdat ik dat zelf nog een beetje eng vind.

Quizzle schreef:Radler, ik vind jou écht zo leuk over de kinderen van je vriend praten, volgens mij ben jij echt n ontzettend lief mens.


Wat lief van je :redface: dank je wel!
Ik doe mijn best en ben ook echt gek op ze.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 05 Nov 2017 19:13

Re: Koken met kinderen

Hier helpen de meiden (5&3) vaak mee o.a. met;
- roeren (saus, soep, roerbakgroenten)
- oudste snijd groenten als ik erbij sta
- groenten wassen
- smoothie maken (snijden, alles de blender in)
- aardappeltjes op de bakplaat leggen
- vrijdag is bakdag en bakken we altijd iets van taart/cake/koekjes waar ze van begin tot eind mee helpen
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Nov 2017 19:31

Re: Koken met kinderen

Dit lijkt me nou zo leuk!
Wij zetten O er vaak bij maar hij kan nog niks natuurlijk. Ja nu mag ie af en toe wat proeven.
Kijk er echt naar uit hem te betrekken bij het koken.

Leuk dat jij dat ook doet Radler.
Let's discover the world together.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 05 Nov 2017 19:47

Re: Koken met kinderen

Maar dat is ook al leuk Marin. Ik doe dat met E. ook. Als Ik ga koken komt ze op de grond vaak in de buurt zitten om iets ge proeven of ik zet haar in haar stoel naast me. Vind ze geweldig alleen als met hard geluid (blender, mixer) vind ze niets dan wil ze snel weg.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Nov 2017 20:08

Re: Koken met kinderen

Ik las ergens (hier?) de tip om champignons te laten snijden met een eiersnijder. Ideaal! Wij eten nu heel vaak champignons hehe. Verder vindt T het ook leuk om kruiden in het kastje terug te zetten en om dingen voor me weg te gooien :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 06 Nov 2017 07:23

Re: Koken met kinderen

Ik zet M bijna altijd bij de in de keuken in de triptrap als ik aan het koken ben, in de box gaat hij mopperen en als ik hem bij me zet vind hij het best, "kletst"dan hele verhalen. Dat vind ik al heel gezellig om mee te beginnen Marin!

S is ook gek van de eier snijder, nou ben ik zelf niet dol op champignons dus die eten we niet heel vaak, maar gewoon voor de eitjes werkt het uiteraard ook, laatst stond hij oma ook heel wijs te vertellen dat hij zelf zijn ei kon snijden!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem281

Bericht 06 Nov 2017 07:54

Re: Koken met kinderen

Tobias helpt met roeren en dingen in de pan doen, die ik snijd en hem dan aangeef. Hij doet ook 'kruiden in de pan', maar dan wel met de dop erop en zo :nerd: Verder betrek ik hem erbij door hem de tafel te laten dekken samen met pappa en hij gooit dingen voor me weg.

We willen komend weekend de IKEA learning tower maken, ik denk dat-ie dan nog wel meer taakjes krijgt! :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Nov 2017 08:18

Re: Koken met kinderen

minoessepoes schreef:Ik zet M bijna altijd bij de in de keuken in de triptrap als ik aan het koken ben, in de box gaat hij mopperen en als ik hem bij me zet vind hij het best, "kletst"dan hele verhalen. Dat vind ik al heel gezellig om mee te beginnen Marin!


Ja he, dat doen wij eigenlijk ook al vanaf dat ie een paar weken is. Soms in de wipper, soms in de kinderstoel. Hij gaat ook steeds meer om zich heen kijken wat we aan het doen zijn. O. kletst niet zoveel maar vermaakt zich duidelijk wel en ik vind het inderdaad leuk om 'm af en toe wat te laten proeven.

Bazinga, is dat dat Ikea trapje die je dan 'dicht' maakt? Dat vind ik een leuk idee!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 06 Nov 2017 08:32

Re: Koken met kinderen

Ja idd! 2 IKEA trapjes op elkaar, trapjes kosten per stuk een tientje, dus dat stelt weinig voor!

Toen Tobias nog klein was, had ik 'm ook vaak in de triptrap bij me in de keuken, was heel gezellig :D
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Nov 2017 08:41

Re: Koken met kinderen

Leuk dat ga ik tzt ook doen denk ik!

En hij krijgt deze set zodra hij oud genoeg is (dat duurt nog wel even)

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 06 Nov 2017 09:10

Re: Koken met kinderen

S schuift altijd de triptrap met de rugleuning tegen het aanrecht en gaat daar op staan, op de onderste plank zeg maar en leunt vaak met zijn knie op de plank om op te zitten. Werkt heel goed en scheelt weer een attribuut in een toch al niet te groot huis in ons geval.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 06 Nov 2017 09:36

Re: Koken met kinderen

Mijn dochter van 5 helpt ook graag mee.
In de saus roeren, ovenschaal invetten (verven :D), groeten wassen, ingrediënten uit de kast pakken, kaas raspen, zachte dingen snijden zoals champignons.

De jongste vind het vooral leuk om te kijken en op het aanrecht te zitten.
Of we pakken samen iets uit de kast en zet hij het op het aanrecht.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 06 Nov 2017 09:37

Re: Koken met kinderen

Oja tafel dekken vinden ze ook allebei leuk om te doen. De jongste zet dan alle plastic borden en bakjes die in de kast staan op tafel :palm:
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem244

Bericht 06 Nov 2017 19:41

Re: Koken met kinderen

Jezzie schreef:Oja tafel dekken vinden ze ook allebei leuk om te doen. De jongste zet dan alle plastic borden en bakjes die in de kast staan op tafel :palm:



Vinden ze hier leuk.
Ze maken hier ruzie wie de tafel mag dekken en over de vaatwasser inruimen en uitruimen.
Echt ik help ze dit herinneren als ze 12+ zijn en zuchten dat ze hier aaallleeeessss moeten doen
<<

Anoniem231

Bericht 06 Nov 2017 20:41

Re: Koken met kinderen

Zoon is ruim 2 jaar.
Hij helpt mee roeren bij bv pannenkoeken beslag. Ik mix het eerst en daarna hij nog een keer.
Slagroom mee kloppen, dat soort dingetjes. Door omstandigheden is hier het ikea krukje nog niet af. Dat ga ik ook maar eens doen. Dan kan hij mee wassen en 'snijden'.

Bakken doen wij overigens wel veel. Deze week wil ik weer eens koekjes gaan maken. Laatst ook gemaakt.

Ik moet zeggen dat hij beter eet als hij mee helpt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 06 Nov 2017 21:33

Re: Koken met kinderen

Jezzie schreef:Oja tafel dekken vinden ze ook allebei leuk om te doen. De jongste zet dan alle plastic borden en bakjes die in de kast staan op tafel :palm:



Ohja tafel dekken idd! Hier liggen dan aan het einde alle borden, bekers en bestek op een berg op een minihoekje van de tafel waar ie net bij kon haha!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem281

Bericht 07 Nov 2017 07:21

Re: Koken met kinderen

Haha ja zo herkenbaar! Net als afruimen, dan ligt 't eerste randje van 't aanrecht helemaal vol! Maar dan wel over de hele lengte van het aanrecht :') Wel lullig, want wij hebben een semihoge bartafel tegenwoordig van 90 cm hoog. Tobias kan er net aan overheen kijken als-ie op z'n tenen staat.
<<

Anoniem245

Bericht 07 Nov 2017 07:30

Re: Koken met kinderen

Mijn zoon (11) had als kleine jongen weinig interesse in het koken zelf, maar sinds een jaar of twee vindt hij het wel leuk. Hij maakt zelf chili en pasta saus en kan simpele andere gerechten van een recept maken. In princip doet hij dan alles zelf alleen het kijken of iets gaar is kijk ik bij mee.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Nov 2017 21:32

Re: Koken met kinderen

Wat tof Kira!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 09 Nov 2017 15:12

Re: Koken met kinderen

Wat leuk, Kira!
En Marin, voor je het weet kan O. je al helpen met dingen. Mijn kinderen begonnen met aardappelen of stukken groente in een pan water gooien, doen ze allebei nog steeds graag!
E. helpt al een stuk meer mee. Alles in de pan gooien, saus mixen, laagjes lasagne in een schaal leggen, etc. Altijd leuk om samen te doen!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 09 Nov 2017 20:00

Re: Koken met kinderen

Wat leuk Kira!
Vanaf dat ik een jaar of 14/15 was had ik altijd een vaste dag in de week dat ik kookte. Op de dag dat mijn moeder laat in de middag uit haar werk kwam, mijn vader was dan wel thuis. Ik mocht dan ook altijd zelf kiezen wat ik wilde maken. Vaak iets van pasta of rijst. Vond ik altijd erg leuk om te doen.
2012
2016
2020

Instagram

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers