Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten als je hele dag thuis bent

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 09 Nov 2017 16:48

Eten als je hele dag thuis bent

Ik zit nu al geruime tijd thuis. Ik merk dat ik het met tijden heel lastig vind om qua eten dan discipline op te brengen om goed voor mezelf te zorgen. Zoals vandaag heb ik 2 stukjes brood op en wat chocola. Terwijl ik het liefst op gezette tijden een gezond ontbijt en lunch eet. Gelukkig wil mijn vriend s avonds wel gewoon avondeten;-) dus met die reden gaat dat wel goed.
Met tijden gaat het wel goed.. Dan zorg ik soms s avonds al voor een gezonde lunch voor de volgende dag, of ik doe het gewoon overdag.
Hangt er ook wel vanaf van hoe fit ik me voel, maar de afgelopen maanden ben ik fysiek echt wel in staat voor mezelf te zorgen. Daarnaast had ik dit ook wel op de dagen dat ik thuis was toen ik nog wel werkte, maar dan is het niet zo opvallend als nu.
Hebben jullie dit ook?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 09 Nov 2017 17:06

Re: Eten als je hele dag thuis bent

Ja. Nu ik weer volledig thuis ben vind ik het heel moeilijk om goed, gezond en op gezette tijden te eten. Ik ben sindskort lid van een afvalgroepje (met vaste cursusavond) en het gaat wel iets beter. Op de een of andere manier kan ik die discipline niet opbrengen om dat altijd te doen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem257

Bericht 09 Nov 2017 17:07

Re: Eten als je hele dag thuis bent

Ik heb het ook heel erg, ben ook nog nooit zo zwaar geweest als dat ik nu ben. De laatste tijd gaat het wat beter omdat ik mn zoontje natuurlijk heb.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 09 Nov 2017 17:08

Re: Eten als je hele dag thuis bent

Jep. Ontbijten doe ik eigenlijk altijd wel, alleen op vrijdag pas heel laat. Ik hen donderdagavond repetitie en kom standaard veeeel te laat thuis. Smorgens ga ik met E babyzwemmen en ontbijt pas daarna omdat ik 5min langer slapen belangrijker vind. Lunch gaat echter weleens vaak mis. Afhankelijk hoe E slaapt lunch ik vroeg pf laat. Vooral bij laat gaat het mis, dan vergeet ik het weleens of ik vind het de moeite niet omdat ik voor mijn gevoel al bijna weer aan het avondeten moet. Dát zijn momenten dat ik ga snaaien. Eens een keertje is dat natuurlijk geen probleem maar als dat iedere dag is dan is het niet zo goed.

Het gaat me beter af als er iets lekkers op me wacht in de koelkast, daar probeer ik nu dus tussen de bedrijven door voor te zorgen. Meestal is een afbakbroodje met lekker beleg voldoende om mij te laten lunchen.
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 09 Nov 2017 17:17

Re: Eten als je hele dag thuis bent

Heel herkenbaar, zeker uit de tijd dat ik overspannen thuis zat. Ik at zo slecht. Ik zorgde dus ook echt slecht voor mezelf. Midnight snacks van pasta met kaas uit de oven, hele pakken koekjes of chips. Echt erg. Ben heel blij dat ik dat nu niet meer doe. Ik snoep nu wel maar ik houd het wel in de perken. Sinds kort ontbijten we echt met z'n drietjes en O en ik lunchen samen. Ik probeer voor hem heel erg structuur te houden dus dat helpt voor mij ook.
Let's discover the world together.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 09 Nov 2017 17:19

Re: Eten als je hele dag thuis bent

ontbijten doe ik altijd direct als ik beneden kom dus dat gaat prima. avondeten gaat prima doordat man ook graag iets wil eten. alleen de lunch is iets waar ik echt om moet denken.

sinds ik zwanger ben is de lunch geen enkel probleem meer.
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Nov 2017 20:01

Re: Eten als je hele dag thuis bent

Ik ben niet anders gewend omdat ik meestal thuis werk, ik eet dus heel regelmatig. Ontbijt is altijd hetzelfde: granola met vers fruit en yoghurt. Met lunch varieer ik. Soms is het een broodje of sandwich, soms een salade. Soms is het een miniquiche, tomaat met mozzarella uit de oven of vegetarische filet met spinazie als ik trek heb in iets warms. Soms maak ik het mezelf makkelijk, soms maak ik er werk van. En heel af en toe ga ik lekker werken in een koffietentje en lunch ik met ijskoffie en bananenbrood. Ik heb eigenlijk nooit dat ik een hele maaltijd oversla.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 09 Nov 2017 20:31

Re: Eten als je hele dag thuis bent

Ik eet heel slecht als ik vrij ben. Ik gedij het best bij regelmaat. Als ik vrij ben, doe ik altijd van alles en vergeet ik de tijd, maar ik snaai ondertussen wel alles wat los en vast zit.
<<

Anoniem228

Bericht 09 Nov 2017 20:50

Re: Eten als je hele dag thuis bent

Herkenbaar ik ben ook al geruime tijd thuis. Begin van dit jaar was ik 20 kg afgevallen maar er zit inmiddels wel een kilo of 7 weer aan als het er niet meer zijn :redface: Ik eet heel onregelmatig en kijk er naar uit als ik straks weer aan het werk ben en hopelijk wat meer regelmaat heb. Kom nu vaak niet toe aan lunch en eet ik vaak even snel een cracker om vervolgens weer te gaan snoepen.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 09 Nov 2017 21:14

Re: Eten als je hele dag thuis bent

Ik had dat ook en ben toen 6 timers op een dag gaan zetten om wat te eten. Om mij er zo aan te herinneren om wat te eten. Het hielp ook erg om vooral de lunch al zo goed als klaar te hebben staan of in elk geval zover dat ik binnen 5 minuten kon gaan lunchen. Nu heb ik het juist andersom als ik moet werken moet ik er echt op letten. Als ik vrij ben heb ik nu gewoon mijn eigen ritme en eet ik bijna altijd wel rond dezelfde tijd. Als ik moet werken moet ik opeens bepaalde maaltijden op afwijkende tijden eten en dan wil het nog wel eens in de soep lopen.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 09 Nov 2017 23:01

Re: Eten als je hele dag thuis bent

Yup hier ook
In de ochtend wil ikveigenlojk beginnen met wat yoghurt, maar met een baby die mee moet met de oudste naar school is een boterham sneller en makkelijker..
En de rest van de dag vind ik t ook lastig om 'moeite' te doen. Een boterham is sneller dan een gebakken ei of salade (En ik vind brood ook lkekker). Maar zoveel boterhammen wil ik eigenlijk niet, dus eet ik maar niks. Om dat weer te compenseren met snaaien (stukje(s) chocola)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem317

Bericht 10 Nov 2017 16:34

Re: Eten als je hele dag thuis bent

Ik eet ook wel iets slechters als ik thuis ben. Ik probeer er echt op te letten dat ik voldoende en gezond eet als ik thuis ben.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 10 Nov 2017 16:42

Re: Eten als je hele dag thuis bent

Zo. Ik had niet verwacht dat zoveel mensen zich hier in herkennen haha. Geeft toch wel enige geruststelling ;-)
Susan, juist omdat jij altijd thuis werkt, vind ik het des te knapper dat het je wel lukt!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers