Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cursussen/studie naast werk als moeder

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 08 Nov 2017 14:24

Cursussen/studie naast werk als moeder

Mijn werk heeft een nieuwe eigenaar. Sindsdien zijn wij verplicht om weer cursuspunten per jaar te halen.
Meerdere malen per jaar krijgen wij ook een 'toets' op de laptop op het werk. Andere cursussen kun je naartoe of thuis achter de laptop maken.
Ik werk tegenwoordig 27 uur. Het maximale aantal uren dat kan als parttimer in 3 dagen.
De cursussen komen hier nog bij op.
Als T een middagslaapje doet ben ik meestal een uurtje voor het werk aan het studeren. Wij krijgen hier de helft van de uren voor terug. Niet alles dus. En extra opvang als ik een cursus buiten de deur heb zijn voor mijn eigen kosten.
Huishouden heb ik minder tijd voor dus ik zit te denken aan en schoonmaakster.
Bij ons op het bedrijf is een beetje het motto: 'Je moet wel een hart voor de zaak hebben.''

Hebben meer dames dit? Hoe ervaren jullie dit?
Ik weet eigenlijk niet of ik dit normaal vind.
2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Nov 2017 14:28

Re: Cursussen/studie naast werk als moeder

Als het af en toe voor zou komen, mja misschien. Meerdere malen per jaar in je deels eigen tijd, vind ik eigenlik niet kunnen (ongeacht of je moeder bent;). Hangt wel enigzins van je baan af, maar in de meeste gevallen zou ik denken; hier word ik ook niet naar betaald.

Voor mijn vorige baan moest ik ook studiepunten halen. Meestal op cursus, soms kon het thuis (of op het werk tijd maken). Ik had dat echt niet in m'n eigen tijd gedaan.
Laatst gewijzigd door Joey op 08 Nov 2017 14:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 08 Nov 2017 14:29

Re: Cursussen/studie naast werk als moeder

Bij ons is het ook verplicht om een bepaald aantal cursuspunten te halen, maar dat valt gewoon onder werktijd en dat vind ik ook wel logisch eigenlijk. Wel zijn cursussen op bepaalde dagen, en als dat net niet je werkdag is dan wordt wel een beetje verwacht dat je alsnog gaat, maar dan mag je je werkdag omruilen. Opvang komt wel voor eigen rekening ja, maar als je een andere dag vrij bent kun je meestal wel een ruildag aanvragen op de opvang. Cursussen kun je al een jaar van tevoren vastleggen, dus je hebt daar ook wel voldoende tijd voor.

♥♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 08 Nov 2017 14:30

Re: Cursussen/studie naast werk als moeder

Nee precies. Ik word er niet voor betaald maar ik ben wel verplicht om mijn kennis op peil te houden.
Dat staat in de Cao. Daar staat echter ook in dat uren vergoed moeten worden.
Er staat alleen nergens of dit volledig is of een gedeelte. Denk dat we toch eens contact op moeten nemen met de vakbond.
2016
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Nov 2017 14:32

Re: Cursussen/studie naast werk als moeder

Als er staat dat de uren vergoedt moeten worden, zou ik zeggen; alle uren. Zou voor mij geen enkele aanwijzing zijn dat dit gedeeltelijk is. Heb je het wel eens besproken met je baas?

En.. Je moet wel een beetje hart voor de zaak hebben?
Die loyaliteit moet van 2 kanten komen dus dat kun je net zo goed andersom redeneren.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 08 Nov 2017 14:39

Re: Cursussen/studie naast werk als moeder

I know. Ik vind dat ze heel veel dingen momenteel zomaar bedenken.
Ik ga het morgen eens in de groep gooien.
2016
<<

Anoniem315

Bericht 08 Nov 2017 14:57

Re: Cursussen/studie naast werk als moeder

In het onderwijs is dit heel normaal. Ik volg per jaar meestal meerdere cursussen. Daarvoor moet ik eigenlijk altijd oppas regelen. Maar goed, ik heb veel vakantie. Dus dat is dan wel gerechtvaardigd.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 14 Nov 2017 09:06

Re: Cursussen/studie naast werk als moeder

Exogenesis schreef:In het onderwijs is dit heel normaal. Ik volg per jaar meestal meerdere cursussen. Daarvoor moet ik eigenlijk altijd oppas regelen. Maar goed, ik heb veel vakantie. Dus dat is dan wel gerechtvaardigd.


Vind je dat ja? Je salaris en je taken zijn toch gewoon berekend op die vakanties? Als je x uur per week werkt, is dat op jaarbasis en werk je in de lesweken dus steeds een paar uur meer. Ik vind niet dat de vele vakanties het ineens ok maken dat je in je eigen tijd moet studeren. Als een werkgever van je verwacht dat je cursussen volgt, moeten ze g het ook vergoeden.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem315

Bericht 15 Nov 2017 10:19

Re: Cursussen/studie naast werk als moeder

Niekske schreef:
Exogenesis schreef:In het onderwijs is dit heel normaal. Ik volg per jaar meestal meerdere cursussen. Daarvoor moet ik eigenlijk altijd oppas regelen. Maar goed, ik heb veel vakantie. Dus dat is dan wel gerechtvaardigd.


Vind je dat ja? Je salaris en je taken zijn toch gewoon berekend op die vakanties? Als je x uur per week werkt, is dat op jaarbasis en werk je in de lesweken dus steeds een paar uur meer. Ik vind niet dat de vele vakanties het ineens ok maken dat je in je eigen tijd moet studeren. Als een werkgever van je verwacht dat je cursussen volgt, moeten ze g het ook vergoeden.


Nou ja, nee, helemaal eerlijk ten opzichte van andere banen is het natuurlijk niet. Maar ik heb er vrede mee.
<<

Anoniem247

Bericht 15 Nov 2017 11:59

Re: Cursussen/studie naast werk als moeder

Bij ons hebben ze sinds twee jaar een nascholingsprogramma op de tablet/pc. Je krijg dan vijf onderdelen en per onderdeel staat 80 minuten. Vijf keer per jaar komt er dan ook een onderdeel vrij om er zo in te blijven. Opzich vind ik het niet verkeerd en ook wel fijn dat je het thuis op je gemak kunt doen. Voorheen werd je eens in de vijf jaar gebeld en werd en telefonisch een toets van een uur afgenomen. Gelukkig heb ik dat nooit hoeven te doen want via de telefoon lijkt mij echt verschrikkelijk. Nu kan ik tijdens de toets bijvoorbeeld nog rustig door mijn studieboek bladeren of informatie op internet zoeken. Ik vind dit trouwens ook wel echt de max. dat je er een paar avonden in het jaar aan moet besteden. Wekelijks zou mij echt te ver gaan. Ik werk zelf 16 uur en door de groepsapp, verantwoordlijkheden, Facebook pagina bijhouden, nascholing en andere extra dingen ben ik zelf echt wel meer dan 16 uur per week met het werk bezig en dat krijg ik allemaal niet betaald. Ik heb ook echt zo'n fanatieke baas waarbij haar werk echt haar leven is. Van mij hoeft dat allemaal niet zo. Ik ben aanwezig, ik vind het leuk, wil best een keer iets extra's doen maar er zijn grenzen.
<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 13:50

Bericht 15 Nov 2017 13:27

Re: Cursussen/studie naast werk als moeder

Heel vaak heb je uiteindelijk zelf ook wat aan die cursussen. De ervaring en de kennis die je daarin opdoet, kun je ook meenemen naar een eventuele nieuwe baan. In die zin vind ik het niet heel vreemd dat je (soms) eigen tijd moet investeren in een cursus/studie.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Jefi