Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Papaya en Cheescake??

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Nov 2017 23:04

Papaya en Cheescake??

Ik wil voor het weekend een cheesecak gaan maken ( nog nooit gedaan).
Nu heb ik ook nog een papaya liggen het leek mij lekker om dat samen te combineren, maar geen idee of het lekker is.

Iemand tips?
Eventueel voor een basic cheesecake, waarbij ik op een andere manier ( als stukjes fruit) de papaya over de taart heen leg.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Nov 2017 08:45

Re: Papaya en Cheescake??

Het lijkt mij persoonlijk geen lekkere combinatie. Beiden zijn romig van aard en dan wil je juist iets met meer contrast zodat het niet één groot melig blok wordt. Als je cheesecake wil combineren, zou ik het doen met een zuurder fruit zoals passievrucht, frambozen etc.

Papaya en cheesecake samen gaat niet in mijn hoofd :-).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2017 08:46

Re: Papaya en Cheescake??

Papaja is een vrij zware vrucht die lang niet iedereen lekker vindt. Weet niet of je 't gaan serveren aan meerdere mensen of dat je de taart in je eentje op eet (ha) maar daar zou ik dan wel rekening mee houden. Misschien combineren met mango (maar ook wel zwaar) of passievrucht coulis (lekker fris) of wat limoen rasp door de kwark doen voor een fris accent.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2017 08:48

Re: Papaya en Cheescake??

Haha we zeiden beide passievrucht, Caro. Dat lijkt me wel echt heel lekker bij cheesecake.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Nov 2017 08:51

Re: Papaya en Cheescake??

Hahah! Dat lijkt mij dus ook lekker! Ik kwam beetje erop omdat papaya een wat exotischer stuk fruit is, en passievrucht ook.

Limoen cheesecake blijft toch echt hemels. Maar goed, ik hou van alles met limoen/ citroen erin!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2017 08:54

Re: Papaya en Cheescake??

Me too! En we hadden dezelfde gedachtengang inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 08 Nov 2017 09:15

Re: Papaya en Cheescake??

Bedankt meiden.
Ik had al wel wat recepten gevonden, waarbij het inderdaad werd gecombineerd met limoen of mango. Met mango lijkt mij weer vrij zoet worden, aangezien het beide tropische vruchten zijn.

Tja die papaya, die heb ik vorige week gekocht, maar eigenlijk geen idee wat ik mee zou kunnen dus vandaar dat ik aan deze combinatie dacht.

Meer tips zijn welkom.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Nov 2017 09:20

Re: Papaya en Cheescake??

Ik vind papaja en mango eigenlijk helemaal niet zo zoet. Maar ik zou het sowieso met iets friszurigs combineren, dus limoen of passievrucht.

O ja en ik google het net en vond een bodem van gemberkoekjes. Dat past er ook wel goed bij.

https://www.woolworths.com.au/shop/reci ... cheesecake
(al zou ik zelf niet zo ingewikkelde versiering maken bovenop)

Deze is met kokos er ook nog eens bij,ook lekker, maar dan mis je nog steeds iets fris:
http://bloomforlife.org/raw-vegan-tropical-cheesecake/

Deze klinkt ook lekker
http://littlepud.blogspot.nl/2014/06/re ... ecake.html
Let's discover the world together.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers