Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lentemama's 2018

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 07 Nov 2017 12:50

Re: Lentemama's 2018

Ik hoop toch niet dat je hier commentaar op krijgt, want vind t super hoe open en eerlijk je hierover schrijft. Wat fijn dat de voorkeur iig dit keer niet zo sterk meer is! Dat is voor jezelf ook een prettiger gevoel natuurlijk. :)
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Nov 2017 12:54

Re: Lentemama's 2018

Oh wat fijn Lady, dat je die voorkeur nu minder voelt. Ik heb zelf namelijk het idee dat 't alleen maar erger is geworden bij mij, omdat het gevoelsmatig m'n laatste kans is ofzo. Terwijl ik inderdaad ook wel voordelen zie in nog een jongen, al is het alleen maar om al die leuke kleertjes die D. niet meer past nog eens te gebruiken.
Ik denk dat ik bij een volgende ook geen extra echo inplan, hoewel ik dat bij D. ook zei en ineens kreeg ik het op de heupen en plande ik er toch één. Voor mijn gevoel alleen ter bevestiging dat het inderdaad een meisje was, haha viel dat even anders uit. Ik weet wel dat ik bij een eventuele tweede naast mijn man niemand meeneem naar de echo (ik had bij D. mijn schoonmoeder mee, m'n eigen moeder kon helaas niet), ik vond het zo kut dat zij erbij was achteraf. Niets ten nadele van haar hoor, ik vond het leuk om met haar te delen, maar ik voelde me nu zo verplicht om direct heel blij te reageren, terwijl mijn man mij beter kent en wist dat ik even een verwerkmomentje nodig had.

Het is gewoon inderdaad een taboe, en mijn eerste voorkeur is natuurlijk gewoon een gezond kind, maar zodra het zeker is dat het kindje gezond is ben ik toch wel benieuwd naar het geslacht en ja, dan hoop ik stiekem op een meisje. Ik heb toentertijd ook bij hoog en laag beweerd dat ik écht geen voorkeur had, terwijl ik van binnen wel beter wist maar het gewoon niet toe durfde te geven.

Ik hoop dat jullie goed nieuws (over een gezond kindje dus!) krijgen tijdens de 20 weken echo!

♥♥
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 07 Nov 2017 14:21

Re: Lentemama's 2018

Leuk Raven! Wij hebben 2 december een pretecho samen met mijn moeder en dan nog een keertje met mijn schoonmoeder. Merk je veel van je lage bloeddruk? Ik las dat we nu bi 23 weken ook last van ijzertekort kunnen krijgen. Hmmm ook maar wat extra spinazie eten dan.

Ell fijn dat de 20weken echo goed was! Ik heb hetzelfde met die laag liggende placenta en heb rond 30/31 weken weer een echo om te kijken of de placenta mee naar boven is gegroeid.

Veel succes met de 20 weken echo Cotton! Spannend :-) ik denk dat jij een gezond jongetje in jouw buik hebt. Ooh ik was laatst in Babypark en toen zag ik van die hydrofiele luiers met panda's, ook zo super cute! Die wil ik ook, net als jouw lakentje. Te schattig.

Super leuke reacties van de kids uit je klas Flore. Ik zag je foto in het buikjestopic, ziet er goed uit! Ik heb nog geen 1 foto gemaakt, moet ik echt even laten maken. Is toch leuk om te zien. Ik ga trouwens na het verlof ook 3 dagen werken ipv 5.

Ik heb eventjes niet gereageerd. Ik had hier al verteld dat mijn vader in het ziekenhuis lag. Hij is afgelopen zaterdag overleden. Dus daar nu druk mee. Verder wel last van mn bekken en banden. Hebben jullie hier last van? En voel haar soms lekker ploppen in mn buik, daar word ik wel heel erg happy van.
Laatst gewijzigd door Tina op 07 Nov 2017 14:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
12-03-2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 07 Nov 2017 14:22

Re: Lentemama's 2018

Gecondoleerd Tina! Wat naar zeg, veel sterkte.

♥♥
<<

Anoniem223

Bericht 07 Nov 2017 14:25

Re: Lentemama's 2018

Jeetje Tina wat heftig! Gecondoleerd en heel veel sterkte.
<<

Tina

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 220

Geregistreerd: 20 Apr 2015 09:18

Bericht 07 Nov 2017 14:27

Re: Lentemama's 2018

Dank jullie meiden. Mijn band was niet zo heel goed met hem, maar het blijft toch je vader en ben ook wel erg verdrietig. Probeer niet te veel te stressen, is niet goed voor de baby.
12-03-2018
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 07 Nov 2017 14:40

Re: Lentemama's 2018

@ Lady:
Wat leuk dat je de baby voelt. Ik ook sinds gister dat ik het zeker weet dat het de baby is in plaats van mijn darmen. Het gemis van een moeder herken ik ook helaas. Al is die van mij alweer 15 jaar geleden overleden, soms wil je gewoon dingen kunnen vragen, maar dat gaat helaas niet.

@ Elliot:
Wij hebben ook een voorkeur voor een jongetje deze keer. Met 12 weken deed de echoscopiste een NUB en daaruit bleek dat er weer een meisje in mijn buik zit. Mijn man en ik hebben wel even heel erg gebaald en waren ook best wel teleurgesteld. Mocht de NUB echt kloppen en horen we over 3 weken weer dat er een meisje in mijn buik zit zijn we er inmiddels wel aan gewend. En uiteraard is een meisje net zo welkom als een jochie hoor.

@ Raven:
Dat is een leuk cadeau zeg! Geniet ervan de 6de.

@ Flore:
Heel begrijpelijke reactie hoor. Mijn man zou een jochie ook helemaal geweldig vinden en helemaal omdat hij dan de naam kan doorgeven. Maar hij is vanaf de eerste minuut stapelgek op zijn dochtertje en ze hebben ook een hele sterkte band samen.

@ All:
Hier is de hoofdpijn gelukkig weer gezakt! Ik voel me in de ochtend nog wel echt een wrak en heb ook echt moeite met opgang komen. Maar tegen het middaguur voel ik me steeds beter en dat blijft tot dat ik naar bed ga. Dus opzich gaat het wel de goede kant op.
Ik voel ook sinds gisteravond heel duidelijk de baby bewegen in mijn buik! :love: En vandaag heb ik het ook al meerdere keren gevoeld. Ik word daar echt heel blij van en zorgt ervoor dat ik steeds meer kan genieten van mijn zwangerschap gelukkig!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Nov 2017 14:49

Re: Lentemama's 2018

Oh Tina, wat oneerlijk en verdrietig. Gecondoleerd met het overlijden van je vader en ik wens je veel kracht en liefde toe. :heart:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 07 Nov 2017 14:50

Re: Lentemama's 2018

Gecondoleerd Tina! Lijkt me zeker heftig tijdens je zwangerschap. Heel veel sterkte en geniet vooral van die plopjes in je buik!
Afbeelding

Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Nov 2017 14:55

Re: Lentemama's 2018

Ik snap dat momentje voor jezelf heel goed Elliot. Mijn man heeft echt geen voorkeur maar weet hoe ik er in sta en kan daar gelukkig goed mee omgaan. Hij zal mij bij een eventuele teleurstelling ook zeker weten de ruimte geven om mijn emoties te ventileren. Een meisje lijkt me zo leuk omdat ik zo graag een moeder-dochterband zou hebben, zeker nu mijn eigen moeder overleden is en ik die band met haar heel erg mis. Maar ook omdat het zo’n andere dynamiek binnen ons gezin zal geven en ik daar ook zo nieuwsgierig naar ben. Voor met name D, omdat die uiteindelijk het dichtst qua leeftijd bij de baby zit, lijkt een broertje me weer heel erg leuk. Om over de praktische zaken als het hergebruiken kleertjes maar te zwijgen :). Daarbij lijkt het ouderschap van enkel jongens mij iets zorgelozer dan het ouderschap van een meisje. Gewoon omdat we in zo’n nare wereld leven waarin meisjes en vrouwen vaak kwetsbaarder zijn dan jongens en mannen.

Maar diep in mijn hart, als ik echt de keuze zou hebben, ja dan weet ik het antwoord wel.. :yes:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Nov 2017 15:05

Re: Lentemama's 2018

Dat laatste heb ik inderdaad ook wel, zeker na het gebeuren met Anne Faber. Ik word er gewoon naar van als ik eraan denk dat mijn dochter zoiets zou kunnen overkomen. Maar verder is een meisje natuurlijk wel erg leuk.

Zelf heb ik geen voorkeur meer trouwens. Ik neigde eerst ook meer naar een meisje, maar inmiddels lijkt een jongen me eigenlijk minstens zo leuk! Ik wil het gewoon graag weten, maar het duurt nog zo laaaaaaang.

Spannend Lady, ben heel benieuwd wat er in je buik zit! :)
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Nov 2017 15:08

Re: Lentemama's 2018

Bliss schreef:Dat laatste heb ik inderdaad ook wel, zeker na het gebeuren met Anne Faber. Ik word er gewoon naar van als ik eraan denk dat mijn dochter zoiets zou kunnen overkomen. Maar verder is een meisje natuurlijk wel erg leuk.

Zelf heb ik geen voorkeur meer trouwens. Ik neigde eerst ook meer naar een meisje, maar inmiddels lijkt een jongen me eigenlijk minstens zo leuk! Ik wil het gewoon graag weten, maar het duurt nog zo laaaaaaang.

Spannend Lady, ben heel benieuwd wat er in je buik zit! :)


Sowieso een baby :thumbup: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 07 Nov 2017 15:57

Re: Lentemama's 2018

Gecondoleerd, Tina! Sterkte de komende dagen......
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Nov 2017 17:51

Re: Lentemama's 2018

Gecondoleerd, Tina! Heel heftig.

Cotton, ik ben benieuwd hoe je echo was!
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Nov 2017 20:08

Re: Lentemama's 2018

Ja Cotton, hoe was het?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem298

Bericht 07 Nov 2017 21:27

Re: Lentemama's 2018

Speciaal het forum opgezocht om te lezen hoe de echo van Cotton was, ik ben benieuwd! En Silver had ook een echo, toch? Ik hoop dat alles bij jullie beide goed was!
<<

Anoniem304

Bericht 07 Nov 2017 21:52

Re: Lentemama's 2018

Haha. Ongeduldig jullie.

De echo was helemaal in orde! Onze dochter is een mooi gemiddeld kind ;).

We maken het geslacht zaterdag bekend op FB, dus graag niet taggen in meisjes dingen o.i.d. als we bevriend zijn.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Nov 2017 21:53

Re: Lentemama's 2018

Yesss wat fijn dat alles goed was en leuk dat het een meisje is!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem247

Bericht 07 Nov 2017 21:54

Re: Lentemama's 2018

Wat fijn Cotton!

Nog meer Barbie's in huize Cotton! :banaan:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Nov 2017 21:55

Re: Lentemama's 2018

Wat fijn Cotton! En een meisje, wat leuk! Gefeliciteerd!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem298

Bericht 07 Nov 2017 21:58

Re: Lentemama's 2018

Fijn dat alles goed is! En een meisje, zo leuk!
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 07 Nov 2017 22:01

Re: Lentemama's 2018

Yesss Cotton!!! Fijn dat alles goed is, en een meisje, wat leuk :yes:
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Anoniem304

Bericht 07 Nov 2017 22:04

Re: Lentemama's 2018

Ja even schakelen. Ik had zelf een jongetje gedacht en m'n vriend dacht een meisje, maar hoopte stiekem wel op een jongen als eerste kind. Dus even 5 minuten; huhhhhh?
Maar toen was het goed haha!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 07 Nov 2017 22:08

Re: Lentemama's 2018

Fijn Cotton! En een meisje is leuk. Mijn man had toen hetzelfde maar geniet nu ook volop van zijn meisje!
⁠♡♡♡
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:25

Bericht 07 Nov 2017 22:27

Re: Lentemama's 2018

Wat leuk Cotton een meisje! Eigenlijk heel stom om dit te typen, want er had bij een jongen bijna hetzelfde gestaan. Ik kan me voorstellen dat je ff moest omschakelen omdat je voorgevoel iets anders zei.
Ik snap ook echt niet dat ik het bij mijn dochter heb vol kunnen houden om het geslacht niet eerder te weten.
Volgens mij alleen nog maar meisjes op komst toch? Ze zijn in ieder geval wel in de meerderheid momenteel.
Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers