Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvaltopic 2017

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 25 Okt 2017 17:52

Re: Afvaltopic 2017

Lekker hoor Thunder een privéles. Waarschijnlijk hebben ze extra op je techniek gelet. Dat maakt het nog zwaarder maar wel zoveel beter.

Isabel, netjes bezig. ben je alleen niet bang om te gaan jojo-en omdat het nu zo snel gaat? Ik heb altijd begrepen dat een halve kilo per week afvallen meer zorgt voor blijvend gewichtsverlies.

Whatever, ik weeg ook niet alles wat ik eet. Ik vul alles een beetje in op gevoel. Vanavond bijvoorbeeld garnalen op. Ik heb er 10 afgeteld ( diepvries), ik ga er vanuit dat ze ongeveer 75gram wogen. Het gaat mij inderdaad ook om dat ik weer bewust bezig ben met eten .

Ik vul nu al netjes 3 dagen de MFP app weer in. Ik zit al netjes iedere dag rond mijn calorie doel. Verder helaas even minder met sporten ( ben daar ook afgelopen maanden van aangekomen :(. ) aangezien ik mijn rug weer in kreukels heb liggen. Hopelijk krijg ik morgen bij de fysio te horen dat wel meevaller, alhoewel ik al sinds zaterdag niet pijnvrij slaap, of kan opstaan na een half uurtje gezetten te hebben.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 26 Okt 2017 11:02

Re: Afvaltopic 2017

Ik leef ook nog hoor :palm: Ik heb dit topic een beetje gemeden omdat het niet zo best gaat maar daar kom ik zo op terug haha ga eerst even antwoorden op jullie..

@ MissBitchy: Wauw goed bezig hoor! Dat je er constant mee bezig bent is 'normaal', je wilt het anders gaan doen dus dan denk je juist alleen maar eten en afvallen :P Enn die chips, suikers werken verslavend zeggen ze..volgens mij 100% waarheid want hoe meer ik eet van snoep oid hoe meer ik ook wil haha

@ Whatever: Goed bezig! Die reep Milka is iets minder maar man, Milka is wel echt te lekker :laughcry:

@ Thunder: Mja, rot is dat hé.. volgens mij hebben ze daar ook een naam voor als je ondanks goed eten en sporten gelijk blijft. Kan alleen even niet op de naam komen haha maar wat ik wel weet is dat je juist dan door moet zetten. Je kunt dat:) Enne je bent echt wel actief bezig zeg, goed van je!

@ Lonely Goatherd: Als je er maar van genoten hebt haha! Af & toe iets lekkers mag ook :)

@ Silly One: Ah gatsie, rugklachten zijn echt horror! Hoe is het bij de fysio gegaan?

Hoe gaat het bij mij.. Zoals ik hierboven al zei gaat het belachelijk slecht :laughcry: Ik heb nog steeds niet gesport (nu al twee maand niet meer, ernstig!) mede omdat ik sinds een week of 3 weer heel veel last van mijn onderrug heb. Al denk ik dat dat komt omdat ik én te zwaar ben én niet meer sport, morgen weer naar de fysio. Ik wil in ieder geval (Als mijn rug mee werkt) zaterdag weer gaan sporten en het ook weer oppakken. Evenals het gezonde eten. Ik kom aan omdat ik alles eet waar ik zin in heb, kleding past niet meer en het slaat echt nergens op haha dus ik moet er echt tegenaan.
Wat als het lukt
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 26 Okt 2017 20:19

Re: Afvaltopic 2017

Kom op Pannetoet, pak het sporten weer op. Je kan het!!

Yes! Het is weer donderdag dus weegdag. Jaja, -2,1 kg deze week. Was het meeste afgevallen deze week. Fijn gevoel. Maandag weer lekker naar bootcamp geweest, dinsdag wezen boarden, ben nu net terug van aquajoggen en ga morgen weer boarden. Vind het boarden zo gaaf om te doen en het past ook precies in m'n laatste stuk van m'n revalidatie.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem242

Bericht 27 Okt 2017 09:11

Re: Afvaltopic 2017

Mag ik met jullie mee schrijven?
Een gezonde relatie is niet goed voor je gewicht haha. Ik weeg echt 8 kilo te veel en wil terug naar mijn ideaal gewicht.
De kleren zitten gewoon niet fijn en baal elke dag opnieuw. Maar het punt van doen komt niet.
Ik heb echt een veel te slecht voedingspatroon. Zo ben ik ook 15kilo in 3 maanden afgevallen door stress en nu val ik makkelijk terug in dat patroon. Niks eten dus. Echter is dat niet oke.

Ik kan niet ontbijten ik drink een kop koffie voor ik ga werken waardoor ik geen honger meer heb en eet dan pas om 09:00u een boterham. (Ben van 05:30u wakker)
Dan om 12:00 mijn lunch en dat varieert tussen een boterham met een gekookt ei of een boordje uit het restaurant van mijn werk.
Om 16:00u krijg ik echt een suiker dip waardoor ik geneigd ben te gaan snacken. Avond eten is gevarieerd want mijn vriend kookt graag en dan komen de welbekende slechte snoep momentjes. Ofwel een kaasje, chips, nootjes ect. We (mijn vriend ook) doen dat echt te vaak. Ik lus ook wel eens een wijntje.

Ik heb myfitnesspal geïnstalleerd en run keeper. Ik heb een abonnement bij de sportschool maar de flow om te gaan is echt weg. Ik werk onregelmatig en ben (door mijn lichamelijke gesteldheid momenteel) te moe om te gaan. Ik kan mij zo moeilijk daar toe zetten.
Overigens ga ik zo wel. Ik moet gewoon klaar uit. Wel wordt ik over 3 weken geopereerd waardoor ik een hele tijd eruit lig. Kunst om dan een gezond voedingspatroon voort te zetten. Want het is vaak ook uit verveling.
Jullie herkennen het vast allemaal.
Tips???? Enorm welkom! En mag ik in het lijstje erbij?
Ik wordt morgen 32, 1,66m en weeg dus 68 en mijn doel is 60.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 31 Okt 2017 12:25

Re: Afvaltopic 2017

Hoe gaat het hier?

Met mij goed. Ben net weer thuis van een lesje boarden. Het was weer lekker uptempo, dus was behoorlijk kapot aan het eind van de les. Maar fijn gevoel! Donderdag weer wegen, heb het idee dat het deze week weer gelijk is gebleven. We zullen zien.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Okt 2017 15:49

Re: Afvaltopic 2017

Het boorden klinkt wel heel leuk Thunder. Allen met al 3 avonden in de week een poging tot sporten plannen, gaat dat niet meer in mijn agenda erbij passen :D.

Hier ging het heel goed tot vrijdag haha. Toen hadden we een bockbierborrel op mijn werk en daar heb ik tot zondagmiddag wel last van gehad. Oeps. Het nadeel is dan dat ik vaak ongezond ga eten en dat heb ik eigenlijk wel redelijk weten te beperken.
Gisteren een hee dag college en ‘s avonds via mijn werkgever college gehad. Daar hadden ze heerlijke, gezonde, broodjes gehaald. We hebben er allemaal eentje mee naar huis genomen als ontbijt. Deze heb ik dus vanmorgen op en eigenlijk het ik tot 14.00 totaal geen behoefte gehad aan eten haha.
Vanavond ga ik weer sporten ( eet vooraf zelfgemaakte nasi zonder pakje of zakje). Ik ben benieuwd hoe mijn rug dat gaat houden. Deze is nu 5 dagen redelijk pijnvrij nadat ik er toch een blokkade had zitten. Ik hoop ergens dat, dat vanavond blijft. Zo niet, morgen heb ik een afspraak staan bij de fysio dus dan kan ze gelijk goed kijken waar de blokkade zit.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Nov 2017 08:50

Re: Afvaltopic 2017

Hoe gaat het met je rug Silly? Nog steeds last of gaat het inmiddels al wat beter?

Nou, schiet mij maar lek! Gisteren was het weer weegavond. En hoewel er deze geen gekke dingen geweest zijn, ik me netjes aan m'n calorieëndoel heb gehouden en 4x ben wezen (water)sporten was ik 1,2 kg zwaarder geworden. Oké, ik zit nog steeds 1 kg onder m'n startgewicht, maar na 4 weken had ik er wel iets meer van verwacht, haha. Nou ja, hopelijk volgende week weer een lager gewicht.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 03 Nov 2017 16:27

Re: Afvaltopic 2017

Even een update: het gaat hier ruk. :laughcry: Dinsdag een bruiloft gehad, mfp niet ingevuld (want dan weet ik niet zéker wat hoeveel kcal. is :palm: ) en sindsdien ook niet meer. De bananen waren al een paar dagen op hier thuis en ik kon niet naar de winkel, heb een dag de banaan door appel vervangen in mijn havermout en de dagen daarna Brinta gegeten, maar dat vult niet zo goed als mijn standaard ontbijt en dan komt dus mijn stomme alles of niets-trekje boven. Eet dus ook (veel) te veel, ben as we speak aan een tablet noten-rozijnenchocola bezig. Wel weer afgevallen op de een of andere magische manier en vandaag bananen gekocht, dus mijn plan is vanavond vroeg naar bed gaan en dan morgen weer netjes alles in te gaan vullen en weer terug op het goede pad.

Thunder, kilo's kunnen van zoveel dingen komen, kan ook spieropbouw zijn, vocht of dat je net te lang geen ontlasting hebt gehad, ik zeg maar wat. Je bent supergoed bezig, probeer daar je voldoening uit te halen, ongeacht wat de weegschaal zegt.

SO, beterschap met je rug!

Pannentoet, welkom! Ik denk dat je je voor je gevoel helemaal lens kunt eten als je zelfs maar de helft van de kcal. die je nu uit snacks en alcohol haalt voortaan uit gezond voedsel haalt. Want voor de rest eet je juist weinig naar mijn idee. Krijg je ook geen smoothie met water/melk/yoghurt, fruit en havermout weg 's morgens? Succes in ieder geval. Denk dat kcal invullen jou misschien ook wel zou kunnen helpen, zeker om meer inzicht in de kcal te krijgen die je via snaaiwerk binnenkrijgt.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 03 Nov 2017 21:50

Re: Afvaltopic 2017

Ik zal ook weer eens wat van me laten horen :smile: Zou iemand mij ook aan de tabel willen toevoegen?

Lengte: 1,79m
Startgewicht: 78 kg
Streefgewicht: 70 kg
Huidig gewicht: 75 kg
Afgevallen: 3 kg

Het gaat best goed nu ik alles wat ik eet invul in een app. Ik lees hier dat veel de my fitness pall app gebruiken? Is die fijn? Op aanraden van een collega gebruik ik nu de app van het voedingscentrum, maar ik ben niet onverdeeld enthousiast. Maar het helpt echt supergoed als stok achter de deur. Ik snoepte echt alles wat los en vast zat, kon echt niet 1 blokje chocola nemen of 1 koekje of een handje kruidnootjes. Ik gun mezelf nu wel bijna elke dag iets lekkers, maar dan wel gewoon 1 ding. Ik sta echt verbaasd van mezelf dat het me zo makkelijk afgaat. En het werkt, er is al 3 kg af.Wat ook erg motiverend werkt is dat mijn man meedoet.

Thunder, dat aquaboarden klinkt echt supergaaf! Wat doe je dan eigenlijk precies?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 03 Nov 2017 21:59

Re: Afvaltopic 2017

https://youtu.be/FxVSeczz3nE

Ongeveer als het filmpje. Elke les is anders. Het is een total body workout op het water. Vandaag weer geweest en ik ben ook echt compleet afgepeigerd hoor na een half uur les.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Nov 2017 07:28

Re: Afvaltopic 2017

Aah, het is hier ook! Ik dacht al dat ik gisteren boards zag staan in het zwembad. FloatFit heet het hier, ook een half uur. Ik ga het denk ik wel een keer proberen, als ik nog een avond weg mag :wink: ik ga ook al twee avonden per week paaldansen. Je kan hier gewoon losse lessen volgen, dus dat is dan wel fijn.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 04 Nov 2017 07:56

Re: Afvaltopic 2017

Leuk Suus, ik kan het je echt aanraden. De eerste les was waardeloos trouwens, ik lag meer in het water dan dat ik op het board stond, haha. Maar dat is voor mij dan weer een uitdaging en nu na 5 lessen doe ik niet onder voor de gevorderden groep! Eerst ben je gewoon erg krampachtig, omdat je niet wilt vallen, maar je moet het voelen. Als je het voelt is je evenwicht veel beter. Ik val nu nog amper, soms met een nieuwe oefening. Of als blijkt dat de oefening te zwaar is voor m'n been. Na een half uurtje les ben ik echt voldaan en leeg. Fijn gevoel ook. Ja, aanrader hoor!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Nov 2017 11:37

Re: Afvaltopic 2017

Hoi Meiden,
Goed bezig Thunder. Lekker fanatiek ben je. Ik kan goed voorstellen dat een half uur al dodelijk is. Ik ben net terug van bootcamp en vandaag een technische training met TRX banden. Echt intesiteit was een stuk lager vandaag, maar de spierpijn morgen zal het tegendeel bewijzen. Ik voel mijn armen nu al.

Mijn rug gaat beter. Er zit een kleine blokkade in mijn rug en die zijn we er nu beetje bij beetje losser aan het maken. Ik mag van de fysio wel naar bootcamp, want dat kan je goed isoleren en meer aanpassen of pijn etc. Terwijl met tennissen dat toch een stuk lastiger is. Woensdag ben ik wel gaan tennissen en gewoon rustig aan gedaan en dat is goed gegaan.
Ik probeer nu het 3x sporten per week weer op te pakken.

@ LG: Even een baal weekje dus. Die moeten er ook tussen zitten, zodat je het weer super gemotiveerd op pakt.
@ Thunder: qua gewicht kan het inderdaad aan zoveel dingen liggen. Het kan ook zijn dat je lichaam even in een spaarstand staat en dat je straks ineens veel kilo’s afvalt die je nu verwacht te verliezen.
@ Suus: Welkom, ik zal straks kijken of ik de tabel kan aanpassen
@ Pannentoet: Ook welkom. Ik zal je ook in de lijst zetten.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Nov 2017 11:41

Re: Afvaltopic 2017


[/tr][/tr]
ForumnaamLengteStartgewicht StreefgewichtHuidig gewichtAfgevallen
Briggy1,7878,5 7074,54,0
Rose.1,78104,6 75-80103,61,0
Maddie1,7287,3 7884,62,7
Duchess1,7084,9 7081,23,7
Merlin1,7283,9 6875,88,1
Scandic1,8583,5 8083,50,0
Olijfje1,7474 6869,84.2
Isabel_1,6587,1 79,982,44,7
Silly-one1,7290 75882
Parel1,7687,1 7784,82,3
Lejow1,7078,2 6578,20,0
MrsMath1,7280,5 6970,7 9,8
Sayhtia1,6794,2 6980,513,7
Ava1,6180 6573,07,0
Pannetoet1,5878.1 69,977.90,2
Novalee1,6994 6579,914,1
Whatever1,8184.7 7582.81,9
MissBitchy1,7494,7 79,992,52,2
Suus1,7978 70753
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Nov 2017 11:43

Re: Afvaltopic 2017

Pannetoet, je stond er al in :D.
Ik heb mijn gegeven even aangepast op mijn weegschaal. De gegevens in de tabel waren van de weegschaal van mijn ouders en die klopte gewoon niet. Ze hebben nu zelf een nieuwe gekocht en die is gelijk aan mijn weegschaal ( heeft mijn vader al geprobeerd ).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Nov 2017 13:17

Re: Afvaltopic 2017

Dank je, SO! En goed bezig.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 04 Nov 2017 14:20

Re: Afvaltopic 2017

Hey dames! Pannetoet en Pannekoek in 1 topic...dat gaat heel veel verwarring brengen haha in ieder geval; ik ben PanneTOET :P

@ Silly-One: Ik denk dat je mij verward met PannekoeK :P Twee bijna dezelfde namen haha.. Hoe gaat het met je rug nu?

@ Thunder: Whoo je gaat als de bliksem (Hé vat je hem? Thunder..Bliksem..haha) anyway wat goed van je! Kan mij voorstellen dat het lekker voelt!

@ Pannekoek: Tuurlijk mag je meeschrijven! Leuk! Maar 'ik kan niet ontbijten' is niet handig, dat is echt iets wat je jezelf aan moet 'leren'. Ik vond ontbijten ook vreselijk maar toch doe ik het, en nu word ik zelfs met honger wakker :P. Zoek iets wat je lekker vind, kan van alles zijn; brood, yoghurt met muesli/fruit, havermout, ei (gekookt, gebakken of geklutst), tosti etc.. Ontbijt is echt het belangrijkste van de dag! En tussendoortjes (groente, fruit, gekookt eitje etc) ook, dat voorkomt de (suiker)dip. Tja en het snaaien in de avond is gewoon iets wat je niet moet doen haha maar je lengte icm je gewicht is echt niet ernstig, volgens mij is dat juist goed en ben je echt niet te zwaar..


Hoe gaat het hier..
Het eten gaat beter :) Ik heb mij vanmorgen gewogen en ik ben een halve kilo afgevallen, heel mooi maar ik ken mijn lichaam. Volgende week zit het er weer bij op dus afwachten haha.

Verder zit ik in dubio en heb ik jullie advies nodig. Ik wil misschien gaat switchen van sportschool. Momenteel sport ik bij F.it4F.ree. Maar in het halve jaar dat ik daar sport is er vrijwel niets veranderd aan mijn lichaam en ja ik ben begonnen omdat ik wil afvallen en omdat ik fit wil worden. Nu gaat mijn vriend ergens anders sporten waar ze begeleiding bieden incl persoonlijk sportschema, voedingsschema, wegen/meten/vetpercentage, personal training. Gisteren ben ik daarheen gegaan voor informatie en wat zij kunnen bieden klinkt heel goed MAAR ik ben een twijfelaar dus ook nu twijfel ik.. De voor- en nadelen van beide sportscholen:

Voordelen F4F:
- Goedkoop
- Hele ruime openingstijden
- Er wordt niet op je gelet
- Maandabonnement
Nadelen F4F:
- Groot en massaal
- Nul begeleiding
- Bepaalde mentaliteit (Bijv. de arrogante 'spierbundels')

Voordelen andere sportschool:
- Veel kleiner/persoonlijker
- Begeleiding met het sporten
- Eigen trainingsschema, deze wordt elke 4-6 weken vernieuwd
Nadelen andere sportschool:
- Iets prijziger -> F4F is €24,95 pm excl. groepslessen, deze €32,95 pm incl. groepslessen o.a. Hiit en boksen Wegen/meten/voedingsschema is de eerste keer €34,95 per keer, daarna €19,95 per keer. PT is €39,95 per uur mocht ik dat doen.
- Er wordt meer op je gelet; Dit vind ik een voordeel maar ook een nadeel omdat ik dan het gevoel heb dat ik op de vingers gekeken wordt..
- Minder ruime openingstijden (Op zaterdag en zondag zijn ze tot 13.00u geopend)
- 6 maanden abonnement

Wat vinden jullie?
Mijn vriend denkt dat die andere sportschool beter voor mij is vanwege de begeleiding, zelf denk ik het ook omdat ze echt kijken naar wat ik kan rekening houdend met mijn lichamelijke klachten, ze kijken naar je houding tijdens een oefening etc. Tevens is er de mogelijkheid voor een lichamelijke check (Wegen, meten, voeding) samen met een trainer, al kost dat wel extra. Anderzijds vind ik het 'vrije' van F4F ook fijn, al is dat ook weer een nadeel.. Lastiggg.. Ik heb in ieder geval maandagmiddag om 15.00u een proefles ingepland.
Wat als het lukt
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Nov 2017 07:13

Re: Afvaltopic 2017

Inderdaad heel handig. Ik zal straks weer gaan puzzelen.

@PanneTOET. Ik zou voor sportschool twee gaan. Juist die begeleiding is zo belangrijk. Dat er gelet wordt op je houding etc. Je zegt zelf dat je nu een half jaar sport, maar er weinig is veranderd. Je zou nu wel iets van resultaat moeten zien, al is het maar een verbeterde conditie o.i.d.
Ik zag zo vaak op het universiteit sportcentrum dat er met een verkeerde houding weer getraind. Dat het zelfs slecht is voor je lichaam.

Mijn rug is nu weer even minder. Gisteren met bootcamp de trx banden gebruikt, waarbij we veel moesten stabiliseren in de rug. Dat voel ik nu, maar het is meer irritatie dat er hard is gewerkt in de rug dan de pijn die ik had waarbij ik niet kon lopen, zitten of slapen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Nov 2017 13:12

Re: Afvaltopic 2017

Ik ben gister begonnen met Weight watchers@work. Heb de app en elke week wegen en cursus, 12 weken lang.

Ik ben tijdens mijn zwangerschap van D 9 maanden ziek geweest en na de bevalling lustte ik alles weer maar ben ik ook begonnen met veel en veel te veel eten. Een paar repen chocola per dag, ontbijt met koekjes, regelmatig Hot dog en pizza op het werk en frikadel broodjes en koeken op het station..

Echt vreselijk ongezond en daardoor ben ik nu ook bijna echt te zwaar.

Nu dus aan het punten tellen. Ik ben alleen gister en vandaag al ziek dus geen eetlust. Hopelijk hou ik het een beetje vol de komende weken.
R. 2013
D. 2016
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 13 Nov 2017 18:39

Re: Afvaltopic 2017

En zo is weer een week voorbij.. ik zie nu pas dat ik helemaal niet meer gereageerd had :palm: Ik heb ondertussen Fit4Free opgezegd. Ik las heel veel horror verhalen met betrekking tot opzeggen op internet dus ik hield mijn hart vast haha maar ik kreeg vandaag een mail dat het bevestigd is :) Dus dat viel reuze mee! Ik heb mij dus ook ingeschreven op die andere sportschool, hoezee :P De proeflessen zijn echt heel goed verlopen, heel veel informatie gekregen en tevens een schema waarmee ik de komende tijd aan de slag kan. Over een maandje wil ik ook een afspraak inplannen waarbij ze je wegen + vetpercentage, en een voedingsschema opstellen. Dit kost extra en dat komt nu even niet zo goed uit dus dat komt nog :P Ik wil 3x in de week sporten dus ik ben heel benieuwd!

@ Silly One: Lastig is dat hé, het verschil tussen 'spierpijn' en gewone rugpijn herkennen..dat is bij mij ook een punt. Maar spierpijn is niet erg, dat houdt in dat je rug sterker wordt. Al is spierpijn ook wel vervelend, hoe gaat het nu?

@ Spencer: Wat goed dat je met WW bent begonnen! Ik hoor er altijd hele goede resultaten over, voor mij zou het alleen niets zijn..ik zou helemaal gek worden van dat tellen :P Maar wat ontzettend k.u.t. dat je echt 9 maand ziek bent geweest, jeetje zeg :laughcry: Dat is toch wel een zwangerschap from hell wat je wel eens leest. En als je ook eenmaal in die ongezonde flow zit blijf je gewoon doorgaan met eten maar des te beter dat je nu die knop omgezet hebt! Goed van je! Hoe gaat het nu na een week?
Wat als het lukt
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 13 Nov 2017 21:48

Re: Afvaltopic 2017

Wat goed dat je begonnen bent, Spencer! Lukt het een beetje? Als je echt zo ongezond at, zul je misschien wel snel resultaat merken?

Ik ben vorige week voor het eerst wezen floatfitten, erg leuk! Wel echt moeilijk zeg. Ik moest ook telkens wel lachen als de docente zei 'als je het iets moeilijker wil, dan...'. Haha, het was al bijna niet te doen :smile: Maar ben maar een paar keer in het water gevallen. Morgen ga ik weer en dan gaat mijn zusje mee, gezellig!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 14 Nov 2017 09:09

Re: Afvaltopic 2017

Leuk Suus! Ik vind het ook geweldig om te doen. Ben helemaal enthousiast, haha. Je zult zien dat het de komende keren steeds wat makkelijker wordt. Ik ga vrijdag weer.

Spencer, hoe gaat het?

Pannetoet, welke sportschool heb je gekozen en bevalt het?

Hier gaat het qua afvallen echt kut. Laatste weging vorige week was zelfs boven m'n startgewicht. Ik snap er niks van. Nu had ik wel ongesteld moeten worden = vocht vasthouden dus enigszins verklaarbaar, maar dat ben ik niet geworden. Nu 8 dagen te laat, maar dat schommelt bij mij wel vaker. Zorgen maak ik me dus niet. Het gewicht zakt nu ook wel iets, maar blijft alsnog boven het startgewicht, heel frustrerend.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Nov 2017 14:09

Re: Afvaltopic 2017

herkenbaar hoor Thunder. Ik merk aan mijn kleding dat ik wel in de omvang al minder ben. Buik is minder opgezet etc. Kuiten zijn nog erger gespiert, maar qua gewicht ben ik niet afgevallen ( zelfs aangekomen).
Toch merk ik wel dat ik fitter wordt. Afgelopen weekend met vrienden wezen zwemmen en een behoorlijke trap op moeten lopen naar de glijbaan. Echt twee tredes tegelijk, lekker tempo en boven aangekomen was ik totaal niet buiten adem. Terwijl ik dat een half jaar geleden wel was. Dus doordat mijn conditie verbeterd, neem ik het minder afvallen maar voor lief.

Mijn rug gaat weer iets beter, afgelopen weekend op een zacht matras gelegen dus nu weer wat last. Dus deze week maar geen twee avonden achter elkaar sporten. Vanavond een avondje rust, gisteren volle bak gegaan met bootcamp ( waarbij het de laatste 10 minuten wel zwaar was met mijn rug).
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 14 Nov 2017 15:26

Re: Afvaltopic 2017

Fijn dat je rug beter gaat SO! Slappe matrassen kan ik ook niks mee, daar krijg ik ook zo gigantisch pijn in m'n rug van. Jij herkent het dus wel, dat niet afvallen. Ik vind dat zo stom hè. Maar ja, wat doe je eraan behalve stug volhouden? Er zal bij mij vast nog wel een hoop te behalen op het gebied van voeding hoor. Ik ben nou eenmaal een slechte groente en fruit eter, maar ik blijf over het algemeen altijd wel in de buurt van m'n (door diëtist berekende) caloriendoel. Die staat op 1620 per dag dus dat valt best mee.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 20 Nov 2017 18:48

Re: Afvaltopic 2017

Haaiii meiden!

Wat is het rustig hier, toch geen slecht teken hé? Zo van; Ik ga hartstikke slecht dus ik mijd dit topic? :P

@ Suus: Euh...Floatflippen? Daar heb ik echt nog nooit van gehoord haha! *Zoekt even op wat het is* Ennn ik kan het alsnog niet vinden dus tell me! Wat is het?

@ Thunder: De naam van de sportschool houdt ik liever voor mijzelf omdat er maar één van is :) MAAR het bevalt echt super! Hieronder vertel ik wel wat meer maar voor nu even terug naar jou want dat gaat niet zo lekker lees ik, wat kut zeg! Dan wil je zo graag maar lukt het niet, heel frustrerend. Wat bij mij dan helpt is mijzelf even niet meer wegen want gewicht zegt niet altijd alles. Het kan van alles zijn; vocht vasthouden, iets met je hormonen waardoor je iets zwaarder bent, stress etc etc etc.. Hoe gaat het nu dan?

@ Silly-One: Die stomme kilo's altijd! Die.Moeten.Eraf :laughcry: Waarschijnlijk zijn wij veel te gezellig met zijn allen waardoor ze lekker blijven hangen.. maar spieren wegen zwaarder dan vet, alleen nemen spieren minder ruimte in dus dat zou het kunnen zijn? Dat je conditie beter is zegt ook iets, mag je trots op zijn! En je rug...heb je daar oefeningen voor om thuis te doen?

Hier gaat het sporten goed :) Dit is de 3de week alweer en ik ga netjes 3x per week..al heb ik 9 van de 10 keer echt drempelvrees, zo stom hé..dan ga ik thuis echt nadenken dat ik erheen moet, dat ik moet fietsen, de apparaten, dan de cardio, dat ik daar moe van wordt, dat ik spierpijn krijg blabla terwijl als ik er eenmaal ben het echt lekker vind maar ik ga wel omdat ik mij er goed door voel EN ik heb een doel voor ogen: We gaan volgend jaar zomer (Waarschijnlijk augustus) 10 dagen op vakantie naar Italië. Hoe fijn zou het dan zijn als ik dan 20-25kg kwijt ben en lekker rond kan paraderen in korte broekjes, strakke hempjes en in bikini kan?! Eten gaat ook beter. Ik vind het alleen lastig om te bepalen hoeveel ik moet eten, wat gezond is en wat niet maar dat komt wel goed als ik een plan opstel bij de sportschool :) Vanmiddag ook wezen sporten en ik heb nu al lichte spierpijn...ik zeg maar zo: spierpijn is fijn :dance:
Wat als het lukt
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]