Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel uur slaap jij?

<<

Anoniem249

Bericht 11 Apr 2017 12:16

Re: Hoeveel uur slaap jij?

Elle123 schreef:
Claire**** schreef:
Ava schreef:Ik heb het heel lang op 4-5 uurtjes gedaan en sinds een half jaar slaap ik eindelijk weer 7-8-9 uur per nacht. Ik heb echt veel slaap nodig moet echt eens in de 2 weken bijtanken tot een uur of 10 aan slaap. Gelukkig heb ik een hele lieve man waarvan ik dat mag en hij zorgt dan voor de kindjes zodat ik wat kan uitslapen.


Wat ik me altijd afvraag bij mensen die op 4 a 5 uur slaap leven. Hoe zit je avond/ochtend er dan uit? Blijf je dan tot 2 uur/3 uur wakker en sta je dan gewoon om 7 uur weer op? En hoe ziet je weekend er dan uit?

OH JA: en wat doe je dan in die uren? Dus die late uren doordeweeks en die vroege uren in t weekend? Kan me er zo weinig bij voorstellen (I love sleeping)


Ik denk dat veel meiden hier met kinderen zitten, die meestal geen 7 uur willen slapen.
Zelf heb ik geen kinderen, maar bij mij komt het vaak doordat ik gewoon geen tijd/maak heb om te slapen.
Doordeweek ben ik meestal 4 van de 5 avonden weg en kom dan rond 22.00 meestal thuis. Dan wil ik altijd nog even tv kijken en douchen, en dan is het toch zo weer laat. In bed lees ik altijd nog even, omdat ik anders lang wakker lig. Ik moet echt even tot rust komen na een dag. De wekker gaat meestal om 6.30.

In de vroege uren in het weekend (howel vroeg, ik sta op zaterdag en zondag meestal tussen 7.30 en 9.00 op dus echt vroeg is dat niet) ga ik op mijn gemak ontijten, tv programma's terugkijken, sporten en boodschappen doen. Als ik op dreef ben ga ik ook poetsen, maar dat is dan uiteindelijk toch meestal in de middag (of als ik alleen thuis ben vrijdagavond/-nacht).

Ga je dan doordeweeks echt pas rond 1:00 / 1:30 uur slapen?
<<

Elle123

Bericht 11 Apr 2017 13:00

Re: Hoeveel uur slaap jij?

Claire**** schreef:
Elle123 schreef:
Claire**** schreef:
Wat ik me altijd afvraag bij mensen die op 4 a 5 uur slaap leven. Hoe zit je avond/ochtend er dan uit? Blijf je dan tot 2 uur/3 uur wakker en sta je dan gewoon om 7 uur weer op? En hoe ziet je weekend er dan uit?

OH JA: en wat doe je dan in die uren? Dus die late uren doordeweeks en die vroege uren in t weekend? Kan me er zo weinig bij voorstellen (I love sleeping)


Ik denk dat veel meiden hier met kinderen zitten, die meestal geen 7 uur willen slapen.
Zelf heb ik geen kinderen, maar bij mij komt het vaak doordat ik gewoon geen tijd/maak heb om te slapen.
Doordeweek ben ik meestal 4 van de 5 avonden weg en kom dan rond 22.00 meestal thuis. Dan wil ik altijd nog even tv kijken en douchen, en dan is het toch zo weer laat. In bed lees ik altijd nog even, omdat ik anders lang wakker lig. Ik moet echt even tot rust komen na een dag. De wekker gaat meestal om 6.30.

In de vroege uren in het weekend (howel vroeg, ik sta op zaterdag en zondag meestal tussen 7.30 en 9.00 op dus echt vroeg is dat niet) ga ik op mijn gemak ontijten, tv programma's terugkijken, sporten en boodschappen doen. Als ik op dreef ben ga ik ook poetsen, maar dat is dan uiteindelijk toch meestal in de middag (of als ik alleen thuis ben vrijdagavond/-nacht).

Ga je dan doordeweeks echt pas rond 1:00 / 1:30 uur slapen?


Ik niet, het komt wel eens voor hoor. Maar meestal haal ik 6-7 uur per nacht wel. Meestal van 0.00 tot 6.30.
<<

anoniem203

Bericht 11 Apr 2017 20:29

Re: Hoeveel uur slaap jij?

Claire**** schreef:
Ava schreef:Ik heb het heel lang op 4-5 uurtjes gedaan en sinds een half jaar slaap ik eindelijk weer 7-8-9 uur per nacht. Ik heb echt veel slaap nodig moet echt eens in de 2 weken bijtanken tot een uur of 10 aan slaap. Gelukkig heb ik een hele lieve man waarvan ik dat mag en hij zorgt dan voor de kindjes zodat ik wat kan uitslapen.


Wat ik me altijd afvraag bij mensen die op 4 a 5 uur slaap leven. Hoe zit je avond/ochtend er dan uit? Blijf je dan tot 2 uur/3 uur wakker en sta je dan gewoon om 7 uur weer op? En hoe ziet je weekend er dan uit?

OH JA: en wat doe je dan in die uren? Dus die late uren doordeweeks en die vroege uren in t weekend? Kan me er zo weinig bij voorstellen (I love sleeping)


Mijn jongste zoon sliep tot zijn ruim 2 jaar heel slecht. Ik wilde wel meer slapen maar dat kon ik niet door hem. En geloof me dit heeft mij ook bijna mijn baan gekost want na een x aantal maanden functioneerde ik een stuk slechter en vergat ook heel veel door de vermoeidheid. Gelukkig is het net op tijd goed gekomen en mijn zoon slaapt nu als een roosje :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Apr 2017 20:58

Re: Hoeveel uur slaap jij?

Nou ik moet zeggen dat ik toch al weer een paar dagen tussen de zes en negen uur slaap in een nacht. Weliswaar in blokjes van drie uur maar ik vind het echt meer dan ik had verwacht in deze levensfase. Echt heel keurig en ben niet eens echt doodmoe.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Nov 2017 21:09

Re: Hoeveel uur slaap jij?

Inmiddels weer aardig aan het bijtanken en slaap ik weer 7-8 uurtjes. Wel met 2 onderbrekengen meestal.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Nov 2017 21:13

Re: Hoeveel uur slaap jij?

Lekker Salome! Behalve die onderbrekingen dan natuurlijk. Elke nacht?

Aww toen ik bovenstaande reactie schreef was O 11 dagen oud. Kan je nagaan. Ik heb uiteindelijk 2.5 maand lang elke drie uur'm wakker moeten maken. En toch was ik niet doodop. Ja ik denk dat ik t wel was maar toch soort overlevingsstand.

Intussen slaapt ie meestal wel redelijk maar de laatste tijd is ie steeds rond 5 uur wakker. Blehhh. Ik ga morgen echt om half 9 al naar bed ofzo!
Let's discover the world together.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Nov 2017 22:28

Re: Hoeveel uur slaap jij?

Ik slaap onwijs slecht. Slaap meestal wel goed in maar ben vervolgens om 2/3u klaarwakker om dan tegen 6u weer in slaap te vallen. Dat is nu al 2 maanden zo ernstig. Daarvoor ook altijd wel 4 keer wakker per nacht maar meestal maar 20 minuten ofzo. Hoop dat het ooit weer normaal wordt.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 07 Nov 2017 05:53

Re: Hoeveel uur slaap jij?

Marin schreef:Lekker Salome! Behalve die onderbrekingen dan natuurlijk. Elke nacht?

Aww toen ik bovenstaande reactie schreef was O 11 dagen oud. Kan je nagaan. Ik heb uiteindelijk 2.5 maand lang elke drie uur'm wakker moeten maken. En toch was ik niet doodop. Ja ik denk dat ik t wel was maar toch soort overlevingsstand.

Intussen slaapt ie meestal wel redelijk maar de laatste tijd is ie steeds rond 5 uur wakker. Blehhh. Ik ga morgen echt om half 9 al naar bed ofzo!


Ik moet werken daarom zo'n vroege post hoor :eyes:
Ja 1x omdat ik zelf moet plassen en vaak 1x voor T. Vaak ligt hij dan over dwars en begint hij te mekkeren. Hij slaapt dan wel direct weer door als ik hem recht leg.

Ik lag er gisteren ook in om 21.30 en moet er nu uit. Heb ongeveer 8 uurtjes kunnen maken dus.
2016
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron