Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Busreis met kinderen

<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 20:36

Bericht 05 Nov 2017 21:10

Busreis met kinderen

Zijn er hier mensen die een busreis met kinderen naar Spanje hebben gemaakt? Ben benieuwd naar ervaringen!
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 06 Nov 2017 12:16

Re: Busreis met kinderen

Geen ervaring....want klinkt als de hel op aarde :omg: .
<<

Anoniem252

Bericht 06 Nov 2017 12:19

Re: Busreis met kinderen

Poeh niet met kinderen. Vroeger tussen mijn 14e en 18e ging ik denk ik 2/3x per jaar met de bus op vakantie. Ouders durfden namelijk niet te vliegen. Ik vond die nachten vooral verschrikkelijk, zo slecht slapen. De stoelen zijn vaak welc relaxed. Filmpjes kijken etc je kunt ze wel vermaken. Maar mij lijkt het echt hellll.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 06 Nov 2017 12:32

Re: Busreis met kinderen

De eerste keren dat ik zonder ouders op vakantie ging, ging ik net de bus naar Spanje. Ik vond het niet vreselijk ofzo, maar het was wel een enorme lange zit (18-20 uur) met weinig en vooral korte stops. En dat zijn denk ik ook precies de redenen waarom ik het met kinderen niet zo snel aan zou durven. Dan liever vliegen, dan ben je er snel. Of met de auto zodat je zelf je stops in kunt delen en desnoods ergens kunt overnachten. Met de bus met kinderen zou Disneyland Parijs denk ik toch echt wel de maximale afstand zijn.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 06 Nov 2017 12:34

Re: Busreis met kinderen

Niet met mijn kinderen maar wel zelf als kind vaak met mijn ouders met de bus op vakantie geweest. Mijn ouders kochten altijd kleine dingetjes die ik om de twee uur kreeg (boekje, knutseldingetje enz.) dan vermaakte ik me wel. Ook was er vaak nog wel een leuke film. Ik vond het altijd wel prima te doen (was ongeveer van m'n 6de tot m'n 14de).

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het nu met mijn kinderen niet zo snel zou doen omdat ik het zelf maar een gedoe vind. Maar op zich denk ik wel dat ze het prima vol zouden houden.
2010 2012
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 06 Nov 2017 15:40

Re: Busreis met kinderen

Zelf niet, maar en vriendin van mij naar Parijs.
Haar dochter was toen 1,5 nog heel jong.

Maar dat was verschrikkelijk zei ze en zou het nooit meer doen. Vooral de weinige stops die hier ook genoemd werden was absoluut niet prettig.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Nov 2017 17:54

Re: Busreis met kinderen

Met kids die veel moeten plassen lijkt het me ook echt geen doen, niet kunnen stoppen wanneer je wilt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Nov 2017 18:27

Re: Busreis met kinderen

Marin schreef:Met kids die veel moeten plassen lijkt het me ook echt geen doen, niet kunnen stoppen wanneer je wilt.

Huh, je kan toch gewoon gaan plassen wanneer je moet? :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Nov 2017 18:55

Re: Busreis met kinderen

Cotton schreef:
Marin schreef:Met kids die veel moeten plassen lijkt het me ook echt geen doen, niet kunnen stoppen wanneer je wilt.

Huh, je kan toch gewoon gaan plassen wanneer je moet? :P


Niet als er geen wc aan boord is. Dan zit je vast aan de stops van de buschauffeur. Dat vind ik als volwassene al vervelend, laat staan dat dat met een kind te doen is.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Nov 2017 18:57

Re: Busreis met kinderen

Marin schreef:
Cotton schreef:
Marin schreef:Met kids die veel moeten plassen lijkt het me ook echt geen doen, niet kunnen stoppen wanneer je wilt.

Huh, je kan toch gewoon gaan plassen wanneer je moet? :P


Niet als er geen wc aan boord is. Dan zit je vast aan de stops van de buschauffeur. Dat vind ik als volwassene al vervelend, laat staan dat dat met een kind te doen is.

Wat voor pauper busreis organisatie rijdt naar bijv. Spanje zonder toilet aan boord? Dat kan toch niet?

Ik heb iig nooit in een touringcar zonder toilet gezeten.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 06 Nov 2017 18:59

Re: Busreis met kinderen

Mijn ervaring is dat die bussen altijd wel een wc hebben. Na 20 uur wil je daar niet meer op, maar dat is een andere discussie :silent:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Nov 2017 19:00

Re: Busreis met kinderen

Oh ik wel. Niet naar Spanje, maar wel naar Italië bijvoorbeeld. En door heel Engeland. En Cambodja maar dat is sowieso andere koek. (hoewel die bus luxer was dan menig touringcar hier).
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Nov 2017 19:13

Re: Busreis met kinderen

Ik zou echt rechtsomkeert maken als ik bij aanvang van een busreis naar Italië zou zien dat er geen toilet is.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Nov 2017 19:18

Re: Busreis met kinderen

Er is een reden dat ik tegenwoordig vlieg.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 06 Nov 2017 19:20

Re: Busreis met kinderen

Haha nou echt he? Brrr..
<<

Anoniem282

Bericht 06 Nov 2017 19:28

Re: Busreis met kinderen

Ik ben vaak met de bus naar Spanje gegaan als kind en als puber. Prima te doen. :) De touroperators die vanuit NL naar Spanje rijden, hebben gewoon toiletten aan boord.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 06 Nov 2017 19:34

Re: Busreis met kinderen

O ik vind het zelf al verschrikkelijk, laat staan met kinderen...
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 07 Nov 2017 13:00

Re: Busreis met kinderen

Ligt toch ook vooral aan de leeftijd van je kinderen en hun karakter?
Wij hebben met onze kinderen (6 en 10 jaar) van de zomer een rit gemaakt in de nachtbus van Bangkok naar Chiang Mai. Een tocht van ruim 12 uur, maar dit ging meer dan prima. Kids hadden beide een Nintendo DS, muziek en boekjes. Vielen rond middernacht in slaap, om vervolgens pas bij aankomst in Chiang Mai weer wakker te worden. Stoelen konden wel helemaal plat en er was een toilet aan boord voor de echt hoognodige plas.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Nov 2017 13:20

Re: Busreis met kinderen

Ik ging vroeger met de bus op wintersport, van m'n tiende tot m'n vijftiende. De eerste keer was een hel want ik bleek wagenziek in de bus en dan is 24 uur heel lang. De andere keren vond ik het prima. Later zonder ouders ook nog een aantal keer met de bus op vakantie geweest.

Vliegen vind ik wel 100x makkelijker.
R. 2013
D. 2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Nov 2017 13:35

Re: Busreis met kinderen

Charles schreef:Geen ervaring....want klinkt als de hel op aarde :omg: .


Dit. Ik heb het ooit gedaan, ver voordat ik kinderen had, en toen vond ik het al vreselijk en veel en veel te lang. Als ik met mijn kinderen naar Spanje zou gaan dan zou ik toch echt gaan vliegen. Een lange autoreis zou ik ook niet meer doen, we zijn een keer naar de Dordogne gereden en dat vond ik al veel te ver.

In die bus waar ik toen in zat, was volgens mij wel een wc, die is er tegenwoordig in de meeste touringcars wel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 07 Nov 2017 15:59

Re: Busreis met kinderen

Wat is je overweging om de bus te nemen?

Uren vliegen zou ik wel doen, maar uren in de bus niet. Als mogelijk, ga ik liever vliegen en betaal ik liever extra.

Stom voorbeeld maar afgelopen zomer zijn we naar Newcastle geweest met de boot plus auto. We hadden de boot naar Harwich want €300 goedkoper tov de boot naar Newcastle. Ter plekke moesten we nog 6 uur rijden om op plaats van bestemming te komen (en dus 6 uur terug naar de boot). Voor ons als volwassenen prima te doen, maar m’n zoon (3) en dochter (2m) trokken het heel slecht. Volgende keer geef ik liever extra geld uit om stress te vermijden.
L2014 & H2017
<<

Anoniem282

Bericht 07 Nov 2017 18:45

Re: Busreis met kinderen

Ik geef ook zeker de voorkeur aan vliegen, maar niet iedereen kan zich dit financieel veroorloven. Met een bus naar een bestemming afreizen is bijna altijd goedkoper dan met het vliegtuig. Vooral met kinderen en gebonden zijn aan dure periodes qua vakanties door schoolvakanties, snap ik wel dat je dan toch kiest voor minder comfort en reizen met de bus dan wellicht helemaal geen vakantie, of minder op vakantie kunnen gaan.
<<

Patsy

Bericht 07 Nov 2017 19:04

Re: Busreis met kinderen

Ondanks dat mijn zoons dol zijn op autorijden, zou ik nooit met de bus gaan. Vooral omdat je zelf de pauzes niet in de hand hebt. Is de auto geen optie?

Toen ik 8 was ben ik met mijn ouders met de bus naar Spanje geweest. Dit ging wel heel goed weet ik nog. Nou was ik een rustig meisje dat zichzelf goed kon vermaken.
Maar toch zou ik er zelf absoluut niet voor kiezen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Nov 2017 20:24

Re: Busreis met kinderen

Guattari schreef:Ik geef ook zeker de voorkeur aan vliegen, maar niet iedereen kan zich dit financieel veroorloven. Met een bus naar een bestemming afreizen is bijna altijd goedkoper dan met het vliegtuig. Vooral met kinderen en gebonden zijn aan dure periodes qua vakanties door schoolvakanties, snap ik wel dat je dan toch kiest voor minder comfort en reizen met de bus dan wellicht helemaal geen vakantie, of minder op vakantie kunnen gaan.


Dit. Wij konden alleen op wintersport met de bus dus ik was al lang blij. Nu kon en kan ik mezelf prima uren vermaken en overal goed slapen dus was het geen lastige keus voor m'n moeder.
R. 2013
D. 2016
<<

Zoux

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 43

Geregistreerd: 06 Apr 2015 20:36

Bericht 11 Nov 2017 22:25

Re: Busreis met kinderen

Bedankt voor jullie reacties!
Wat sommigen al zeggen is een busreis veel goedkoper dan vliegen. Met auto is geen optie want ik ben alleen en zo'n afstand in mn eentje rijden zie ik niet zitten. Ik wacht de vliegprijzen nog af, misschien vallen die wel mee en kan dat alsnog. 2 jaar geleden ben ik met mn kinderen met auto (en een vriendin) naar Italië gereden. Dat ging verrassend goed eigenlijk! Dus daarom sta ik niet direct negatief tegenover een busreis.
Maar ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening en ervaring wat dat betreft :)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers