Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezichtsverzorging

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Nov 2017 20:57

Re: Gezichtsverzorging

Ik heb een make up remover, oogcrème en dag/nachtcrème. Een enkele keer wil ik ook nog wel een scrub en masker nemen. Ik gebruik alles van Yves rocher.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Nov 2017 21:30

Re: Gezichtsverzorging

Ik vind die crèmes er allemaal erg luxe en fijn eruit zien maar mijn spaarplan heeft er voor gezorgd dat ik laatst wat heb opgezocht over wat je nu echt nodig hebt qua huidverzorging en dat bespaart echt geld.
Spf is het belangrijkste, verder kan een vettige creme helpen tegen een droge huid en heeft je huid water nodig voor de vochtbalans. Parfum heeft hij niks aan, toevoegingen van avocado/komkommer/perzik whatever ook niet aangezien er dat vaak ook niet echt in zit. Verder kwam de anti rimpel creme van Lidl het beste uit de bus (3 euro geloof ik). Alleen zit daar nog wel parfum in.

Wat ik gebruik:
Micellair water van garnier in de avond
Water in de ochtend
Dagcreme van Lidl in de ochtend
Nachtcrème van Lidl in de avond

Ik denk eigenlijk dat een lanettecreme of vaseline ook goed zou werken als nachtcrème alleen bevat dat dus geen spf wat je overdag dus wel nodig hebt (dus kan dat niet als dagcreme).

Die zuren die jullie gebruiken dat vernieuwt de huid toch? Ik snap dat je huid er dan beter uit gaat zien (vernieuwing van cellen) maar zou het ook echt goed zijn voor de huid? Het is een soort verbranding toch.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 01 Nov 2017 21:35

Re: Gezichtsverzorging

Ik vind het wel moeilijk altijd. Aan de ene kant probeer ik zo mon mogelijk rotzooi op mijn gezicht te smeren en wil ik dus het liefst natuurlijke producten zoals Weleda of Alverde van de DM in Duitsland, maar aan de andere kant vind ik het ook wel belangrijk om mijn huid naast gezond ook mooi te laten zijn en ik heb het idee dat al die chemische goedjes daan dan weer meer voor zorgen.

Die aloe vera-lijn van de BS ga ik wel naar kijken, zou wel fijn zijn als ik iets zonder te veel troep maar mét SPF kan vinden.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Nov 2017 22:00

Re: Gezichtsverzorging

Het hoeft toch ook niet perse duur te zijn Nijntje? Misschien is het voor jouw huid fijn om producten met zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten te gebruiken.

Is dat fijn spul Teun? Was al benieuwd toen ik het zag!

Het enige verschil tussen nacht en dagcreme is vaak inderdaad spf Lot. Ik gebruik mijn dagcreme dus ook voor ‘s nachts haha. En ik heb een pot Kruidvat anti-rimpelnachtcrème die is ook wel fijn maar krijg ik na een paar dagen pukkels van, dus toch te vettig ofzo.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Nov 2017 08:05

Re: Gezichtsverzorging

Ben het met je eens hoor Lot; goed reinigen, vet houden en spf is het belangrijkste. Overigens is de spf in een dagcreme daarvoor niet voldoende en zou je, zeker op zonnige dagen, bij moeten smeren.
De zuren en vitaminen zijn voor de extra, en ik merk daar zeker effect van. Het hoeft inderdaad niet duur te zijn. Ik kies juist voor goedkopere producten, dan kan ik nog eens iets uitproberen.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Nov 2017 09:29

Re: Gezichtsverzorging

Op het moment is mijn verzorgingsroutine niet optimaal. Ik heb toch veel voor 'lekker makkelijk' gekozen omdat we geen warm water hadden.

Ik gebruik in de avond dit water van Garnier. Ik reinig daar ook mijn ogen mee maar dat is echt niets. Dus ik ben nog op zoek naar een fijne oogreiniger die heel mild is.
Afbeelding

's Ochtends was ik mijn gezicht met deze gel van Bioderma voor de gemengde huid.
Afbeelding

Ik heb een hele tijd de BHA 2% exfoliator van Paula's Choice gebruikt. Heel prettig product als je last hebt van verstopte poriën of een wat onregelmatige huid. Dit product is soms net iets te uitdrogend voor mijn huid, dat is wel jammer.
Afbeelding

Ik wil nu zelf overstappen naar de AHA variant. Deze is voor de normale tot drogere/doffe huid met vlekjes of (beginnende) rimpels. Ik denk dat deze variant inmiddels beter bij mijn huid past.
Afbeelding

En mijn dagcreme die ik nu al een jaar of 2 gebruik. Hydra Bomb van Garnier.
Afbeelding

Nachtcreme gebruik ik niet omdat ik nog nooit een fijne creme voor mijn gezicht heb kunnen vinden. Bij alle cremes die ik tot nu toe heb gebruikt wordt ik wakker met een vettig hoofd.

Dat nachtserum van Kiehls in dat paarse potje is trouwens wel echt awesome! Die heb ik ook gehad. Naast dat 'ie ultiem lekker ruikt is het ook echt een product wat intrekt in je huid en er niet zo viezig op blijft liggen. Ik ben nu wel heel benieuwd naar die dagvariant.

Waar ik een beetje mee stoei is dat mijn huid de afgelopen paar jaar veranderd is. Waar ik vroeger een vrij gemengde huid had met een wat trekkerige zijkant en een vetter voorhoofd/neus is dat nu veel normaler geworden. Eigenlijk heb ik niet echt issues meer. Als ik na het douchen geen creme op doe voelt het een beetje trekkerig maar na een uur is dat gevoel ook weg.. Het enige wat ik niet zo mooi vind is dat mijn huid er vaak wat dof uitziet, ik zou wel wat meer dewy/glowy van mezelf willen hebben.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 05 Nov 2017 07:52

Re: Gezichtsverzorging

Harrison schreef:Is dat fijn spul Teun? Was al benieuwd toen ik het zag!


Inmiddels heb ik het een paar dagen langer geprobeerd en ik ben er echt heel tevreden over! Mijn huid is zachter en voelt meer gehydrateerd omdat de nachtcrème beter lijkt te pakken. En ik vind het lekker fris ruiken :)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem247

Bericht 05 Nov 2017 12:34

Re: Gezichtsverzorging

Ik gebruik voordat ik naar bed ga dit :
Afbeelding

Afbeelding

En dan smeer ik 1x per week ipv de nachtcrème hierboven kokosolie op mijn gezicht.
Afbeelding

En in de ochtend smeer ik na het douchen (ik douche iedere ochtend) dit :
Afbeelding

En 2x per week dit :
Afbeelding
<<

Hope

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 28 Jun 2014 15:08

Bericht 05 Nov 2017 12:53

Re: Gezichtsverzorging

Op dit moment gebruik ik Lush Ultrablend of reiniging van Phylosophy en daarna Fresh Water van Lush. En meer niet.
Ik wil nu een nieuwe crème kopen, maar ik vind het erg moeilijk. Bovendien is mij geadviseerd om cosmetica te gaan gebruiken zonder parabenen en sulfaten en dat blijkt toch nog in bijna alles te zitten. Ik moet me hier even goed in gaan verdiepen voor ik iets nieuws aanschaf :)
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 05 Nov 2017 14:53

Re: Gezichtsverzorging

's Ochtends was ik mijn gezicht alleen met water, daarna een dagcrème. Liefst een zonder parfum, maar ik ben niet merkvast.
's Avonds gebruik ik meestal alleen een micelair water, daar krijg ik meestal alles mee af. Ik heb nu echter een mascara die er niet zo makkelijk af wil, speciaal daarvoor gebruik ik Lush Ultrablend. Alleen op m'n ogen, voor de rest van m'n huid is-ie te vet.
Daarna gebruik ik een nachtcrème (weer liefst zonder parfum) en als ik er zin in heb een oogcrème en wimperserum. Die laatste 2 vergeet ik echter 9 van de 10 keer, haha.

Ik gebruik eigenlijk alleen oog make-up, dat scheelt wel. Als ik vroeger al een foundation/bb-cream oid gebruikte, gebruikte ik wel een andere reiniger voor m'n gezicht.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 05 Nov 2017 16:31

Re: Gezichtsverzorging

Harrison schreef:Het hoeft toch ook niet perse duur te zijn Nijntje? Misschien is het voor jouw huid fijn om producten met zoveel mogelijk natuurlijke ingrediënten te gebruiken.



Is ook zo hoor, daarom ben ik nu ook zoekende. En dan denk je rond te zijn en dan breekt je huid weer van de onzuiverheden. En dan koop je 3 verschillende dingen en ben ik nog duur uit :p
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 05 Nov 2017 22:06

Re: Gezichtsverzorging

Ik gebruik alleen dag en nachtcreme van Kruidvat eigen merk

Afbeelding
Plaatje via google
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 06 Nov 2017 00:53

Re: Gezichtsverzorging

Vandaag deze twee maar eens besteld. Even wat beter gaan reinigen.

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem222

Bericht 06 Nov 2017 08:36

Re: Gezichtsverzorging

Haha, ja dat is vervelend Nijntje. Snap ik! Ik ben benieuwd naar die reinigingsgel. Ik vind dingen met honing er in vaak wel prettig.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 06 Nov 2017 10:16

Re: Gezichtsverzorging

De laatste jaren gebruik ik heel weinig. Nu is mijn huid is ook wel heel makkelijk, ik heb nooit pukkeltjes of rode vlekjes oid (nou heb ik ook vrijwel nooit make-up op mijn gezicht dus dat helpt waarschijnlijk ook wel).

Ik gebruik hema (of etos of kruitvat eigen merk) reinigingsmelk voor mijn oogmake-up, daarna was ik mijn gezicht met old school dove (cream bar) zeep, en smeer ik mijn gezicht in met dag/nacht anti rimpel crème van Oil of Olaz.

Ik wil door dit topic ook allemaal nieuwe dingen kopen maar ik hou me in, ik heb net geschreven dat het nergens voor nodig is :eyes:
Smile, it's free!
<<

Anoniem284

Bericht 06 Nov 2017 15:59

Re: Gezichtsverzorging

Ik gebruik zo min mogelijk, omdat ik heel snel pukkels, ontstekingen en rode plekken krijg.

Micellair water voor het afhalen van make-up
Afbeelding

Deze wasgel 's ochtends
Afbeelding

Soms deze scrub
Afbeelding

En als er een ontsteking zit, doe ik soms dit erop of ik koel met een ijsblokje
Afbeelding
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1551

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:10

Bericht 07 Nov 2017 11:34

Re: Gezichtsverzorging

Gympie schreef:Ik gebruik zo min mogelijk, omdat ik heel snel pukkels, ontstekingen en rode plekken krijg.


Dan moet je juist je huid goed verzorgen.. Misschien producten met zo min mogelijk toevoegingen? Dat doe ik ook en sindsdien is mijn huid zoveel beter dan voorheen. Ik heb een vrij droge huid maar wel gevoelig voor puistjes vooral tijdens mijn menstruatie. Ik heb een tijd geleden Botanical ontdekt en ik hou ervan :heart: Ik gebruik alleen de olie omdat het best prijzig is dus ik combineer het met producten van de tuinen :)

Mijn ochtendritueel:
Ik reinig mijn gezicht met olie van Botanical. Niet heel goedkoop maar wel super fijn spul, helemaal niet vettig maar heel zacht :) Vervolgens gebruik ik de dode zee lotion van de tuinen en als 'dagcremé' gebruik ik 1 pompje olie, dezelfde als waar ik mee reinig. Dat is met een minuutje ingetrokken en dan kan ik mijn make-up aanbrengen.

Mijn avondritueel is vrijwel hetzelfde alleen gebruik ik als 'nachtcremé' de shea butter van de tuinen. Deze is wat vetter dan de olie, en zorgt er voor dat ik nagenoeg geen droge plekjes meer heb (o.a. mijn voorhoofd, neus en kin). Ondanks het vette heb ik geen last van puistjes, die heb ik voornamelijk voor en tijdens mijn menstruatie :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat als het lukt
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 07 Nov 2017 21:21

Re: Gezichtsverzorging

Ik zag nu ook deze nieuwe van Nivea, spreekt me ook wel aan, niet zozeer vanwege de cityproof formule, maar wel omdat er spf 20 inzit tegelijk :)

Afbeelding
<<

Anoniem321

Bericht 08 Nov 2017 10:16

Re: Gezichtsverzorging

's Ochtends was ik eerst mijn gezicht met een washandje met koud water, lekker fris.
Ik droog het met een handdoek en dan doe ik of dagcreme op of cc-cream, beide van het merk Biodermal.
's Avonds was ik mijn gezicht met water en dan doe ik nachtcreme op.
<<

Verde

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 08 Nov 2017 16:53

Re: Gezichtsverzorging

Ik reinig mijn huid 's avonds met een reinigingslotion van Lush, 9 to 5 heet deze. Mijn oog make-up haal ik eraf met een doekje van de Hema. Al vind ik deze niet zo fijn, dus als deze op zijn ga ik een andere zoeken.
Ik gebruik altijd al dagcrème, hierin wissel ik wat, want mijn huid heeft in de winter een andere behoefte dan in de zomer. Nu doe ik mee met een test van die Nivea Urban Skin dag- en nachtcrème. Ik moet zeggen dat ik m fijn vind, geen droge of glimmende huid en ik heb de indruk dat mijn huid rustiger oogt.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers