Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic #4

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Nov 2017 21:16

Re: Stomme vragen topic #4

Hema!
#teammaple🍁
<<

Anoniem236

Bericht 02 Nov 2017 21:55

Re: Stomme vragen topic #4

Hema idd, grotere sportzaken, of zoals ik het zou doen, wehkamp ofzo
<<

Anoniem231

Bericht 02 Nov 2017 21:56

Re: Stomme vragen topic #4

Ik heb ze ook van de hema.
<<

Anoniem328

Bericht 03 Nov 2017 12:30

Re: Stomme vragen topic #4

Oke ik zit met het volgende first world problem :wink:

Onze zoon is momenteel nogal dol op vlees en vis.
De grote maar in dit verhaal... Bij het avondeten wil hij alleen nog maar vlees of vis. Dus als we aardappels of stamppot eten dan eet hij het vlees of de vis op en de rest wil hij niet. Hij wil dan vlees of vis bij.
Wij geven heel duidelijk aan. Bordje leeg eten en dan pas kun je wat bij krijgen. Maar dat werkt niet. Hij weigert dan z'n bord verder leeg te eten. Gisteravond heeft hij bijvoorbeeld alleen vis gehad en daarna alleen nog een toetje.

We eten ook vaak genoeg pasta's en gerechten waar het vlees doorheen zit en dan eet hij wel beter. Maar zeker de winterdag eten we toch wel geregeld gerechten waar het vlees los bij zit. Dat vinden we zelf ook lekker. Maar ik vind het vervelend als hij dan zo weinig binnen krijgt. Hij is ook al niet zo'n goede broodeter.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Hij is enorm eigenwijs dus hij is echt niet over te halen om alsnog een hap te nemen :palm:
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 03 Nov 2017 12:32

Re: Stomme vragen topic #4

Kun je het bv bij stamppot niet klein snijden en er doorheen doen?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem328

Bericht 03 Nov 2017 12:34

Re: Stomme vragen topic #4

Haha ja dat hebben we ook al meermalen geprobeerd maar dan pulkt hij het vlees eruit en laat de rest staan. :palm:

edit: Hij ziet het dan ook bij ons op het bord liggen trouwens en begint daarnaar te wijzen.
Laatst gewijzigd door Anoniem328 op 03 Nov 2017 12:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 03 Nov 2017 12:35

Re: Stomme vragen topic #4

Weinig tips...
T. doet hetzelfde, alleen eet hij wel de aardappels op.
Dus de groente laat hij liggen, eerst gaat het vlees op en dan de aardappels.
We laten het maar even zo, groente krijgt hij met soep en pasta (en gelukkig eet hij rode kool wel :laughcry: )
<<

Anoniem328

Bericht 03 Nov 2017 12:37

Re: Stomme vragen topic #4

Snirp als hij dan wel aardappels zou eten zou ik al blij zijn. Groente kan hij wel op een andere manier binnenkrijgen. Inderdaad dmv een soepje vooraf ofzo.
Maar hij eet nu soms echt alleen vlees of vis. Dan kan hij toch niet genoeg gehad hebben?
<<

Anoniem251

Bericht 03 Nov 2017 12:44

Re: Stomme vragen topic #4

Hier hetzelfde. Wij doen soms dat ze de ene helft van het vlees/de vis direct krijgt en de andere helft als ze een bepaalde afgesproken hoeveelheid groente eet. En andere keren accepteren we het gewoon. Niet heel consequent dus :smile:
<<

Anoniem328

Bericht 03 Nov 2017 12:49

Re: Stomme vragen topic #4

Emelin schreef:Hier hetzelfde. Wij doen soms dat ze de ene helft van het vlees/de vis direct krijgt en de andere helft als ze een bepaalde afgesproken hoeveelheid groente eet. En andere keren accepteren we het gewoon. Niet heel consequent dus :smile:


Ja dat proberen wij ook hoor. Wij leggen echt maar een kleine hoeveelheid aardappels/groente op zijn bord en daarnaast dus een stuk vlees/vis met de belofte dat als hij alles opeet, hij vlees/vis bijkrijgt. Maar hij is daar echt te eigenwijs voor.
Laatst begon hij zo hartverscheurend te huilen en wijzen naar de worst dat ik hem maar een stuk heb bijgegeven. Inderdaad niet bepaald consequent maar ik vond het zo zielig :palm:
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 03 Nov 2017 12:58

Re: Stomme vragen topic #4

Zou t lekker laten gaan. Vlees/vis en dan toetje. Hij komt vanzelf wel weer in een fase waarin ie meer gaat eten denk ik. Dwingen lukt meestal toch niet ;)
<<

Anoniem328

Bericht 03 Nov 2017 13:05

Re: Stomme vragen topic #4

Nee dwingen doen we ook zeker niet. We zeggen alleen aan het begin van de maaltijd dat als hij zijn bordje leeg eet, hij vlees bij kan krijgen. Als hij dan vervolgens niet eet, dan laten we dat gewoon zo. Maar de vraag is dus eigenlijk voornamelijk 'geven we hem alsnog vlees/vis bij' ondanks dat hij geen hap neemt van de rest.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 03 Nov 2017 13:13

Re: Stomme vragen topic #4

YEX schreef:Welke winkels verkopen het hele jaar gewoon zwemkleding voor kinderen? Hier op diverse winkelcentra's na niets te vinden...dus voordat ik de stad in moet gaan duiken met 3 kids handig om te weten waar ze wel wat verkopen het hele jaar door.

Decathlon. Zit vlakbij toch?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 03 Nov 2017 13:41

Re: Stomme vragen topic #4

Als je vooraf zegt dat ie alleen krijgt als ie rest opeet, dan daar ook aanhouden en dus idd niks extras meer behalve toetje.

Ik zou m evt wel iets grotere portie vlees geven direct vanaf begin denk ik. Maar dat komt omdat mijn ervaring is dat t echt in fasen gaat. Onze J soms ook perioden gekkk op vlees en daarna ineens weer een tijdje dat ze vlees laat staan en vooral r groente eet.
<<

Anoniem243

Bericht 03 Nov 2017 14:23

Re: Stomme vragen topic #4

Oh herkenbaar. J. moet van alles twee happen nemen en verder zoekt hij maar uit wat hij eet. Hij krijgt echter niet iets anders of extra vlees ofzo. Wel altijd een bakje yoghurt na, ongeacht of z'n bord leeg is. Momenteel eet hij dus ook weinig groente (tenminste wel door pasta's e.d. idd maar niet bij avg) maar geef ik hem smiddags vaak al komkommer / snoeptomaatjes / papriksreepjes /avocado, en fruit eet hij goed dus ik vind het prima zo. Er komt vanzelf weer een tijd dat hij alles van z'n bord opeet.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 03 Nov 2017 15:09

Re: Stomme vragen topic #4

K heeft dat ook een periode gehad toen hij jonger was. Wij zetten het vlees eerst niet op tafel. We eten eerst de aardappels en groente en pakken daarna pas het vlees. Dat hielp hier wel. Hij kreeg dan in ieder geval wat happen binnen en pas daarna begonnen we met vlees. Misschien kun je dat nog proberen.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem328

Bericht 03 Nov 2017 16:12

Re: Stomme vragen topic #4

Sophie dat lijkt me inderdaad het beste. Een fatsoenlijke portie vlees/vis en het daar verder bij laten. Hopen dat het vanzelf bijdraait. Vanavond eten we macaroni dus dan zitten we gelukkig niet met dit gedoe haha.

Appel ook dat werkt hier niet. De kookplaat is te zien vanaf de eettafel en zoon ziet en weet precies dat er dan nog een pan met vlees staat. Gaat hij daarnaar wijzen :razz:

Het is vast weer een fase :P
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Nov 2017 17:50

Re: Stomme vragen topic #4

Vlees of vis nog even op het aanrecht laten staan tot je vind dat hij genoeg heeft gegeten werkt hier goed.
Of om een om hapjes. Vlees op je eigen bord in stukjes. Steeds als hij een hapje heeft gehad en stukje vlees geven.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Nov 2017 18:32

Re: Stomme vragen topic #4

Ik ben daar heel makkelijk in, dan eet je maar niet. Sowieso hebben wij eigenlijk nooit zoveel vlees dat het een tweede keer opgeschept kan worden. Ik zou dus gewoon al het vlees verdelen zodat er ook geen optie meer is om meer te vragen.
Een gezond kind hongert zich niet uit, een dag later eet je weer pasta of iets dergelijks en krijgt hij wel andere dingen binnen, wat dat betreft zou ik het dus gewoon laten gaan.

Hier altijd een toetje, een gewone hoeveelheid. Als hij nog om iets vraagt terwijl er nog eten op zijn bord ligt zeggen we nee want je hebt nog eten op je bord en dan is het gewoon klaar, als hij nog zeurt dan negeren we dat gewoon en praten we er over heen, gewoon over koetjes en kalfjes.
Je zoontje krijgt echt snel genoeg door dat hij dan niks anders meer krijgt en zo ontstaat er ook geen strijd en blijft het ook gezellig aan tafel. Bij bieden dan ook echt ‘S avonds niks anders meer aan.

Vlees of vis op het aanrecht laten staan is voor mij geen optie want ik eet het wel allemaal tegelijk en zit niet te wachten op het vlees nadat de rest op is.
Overdag stop ik S vaak wat paprika of komkommer toe, dat kan je natuurlijk ook met koolhydraten doen en dan kan je gewoon iets vaker een pasta ed op tafel zetten, dan komt hij echt niks te kort.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Nov 2017 19:08

Re: Stomme vragen topic #4

Toen m’n oudste dat deed begonnen we smiddags bakjes tomaat en komkommer neer te zetten bij hem zodat hij groenten binnen zou krijgen op een dag. En dat doen we nu nog steeds ook al eet hij onderhand redelijk fatsoenlijk :)
M’n jongste doet nu hetzelfde als die van jou. Als zn vlees op is is het op, hij krijgt er dan niks meer bij. Wel geef ik hem dan na zn toetje nog een banaan :)
#teammaple🍁
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 03 Nov 2017 19:57

Re: Stomme vragen topic #4

Iemand al eens ingeleid d.m.v. een ballon en zo ja, hoe is jouw ervaring met die manier van inleiden?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 03 Nov 2017 20:03

Re: Stomme vragen topic #4

Ja ben ingeleid met een balloncatheter. Ik vond het inbrengen niet erg plezierig maar daarna voelde ik er verder niks van. S'middags ingebracht volgende ochtend 3cm ontsluiting.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 03 Nov 2017 21:23

Re: Stomme vragen topic #4

sanskie schreef:Ja ben ingeleid met een balloncatheter. Ik vond het inbrengen niet erg plezierig maar daarna voelde ik er verder niks van. S'middags ingebracht volgende ochtend 3cm ontsluiting.


Hoe is je bevalling daarna verlopen?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 03 Nov 2017 21:30

Re: Stomme vragen topic #4

Amandine schreef:Iemand al eens ingeleid d.m.v. een ballon en zo ja, hoe is jouw ervaring met die manier van inleiden?


Ik kreeg de ballon rond 9uur ingebracht mocht daarna naar huis. Rond 15.00uur viel hij uit. Om 18.30uur terug naar het ziekenhuis gegaan. 20.00uur zijn mijn vliezen gebroken bij 3cm ontsluiting. Om 22.30uur kreeg ik weeën en om 01.26uur is dochter 3 geboren na 1 perswee.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem328

Bericht 03 Nov 2017 22:26

Re: Stomme vragen topic #4

Vlees pas later op tafel vind ik geen optie. Ik wil gewoon alles tegelijk kunnen eten wat Minoessepoes al zegt.
Ik ga het gewoon proberen los te laten. Hij krijgt z'n bord met eten en moet het daar mee doen. Hij mag zelf weten wat hij wel of niet eet. Toetje krijgt hij sowieso. En anders de dag erna inderdaad maar weer pasta of iets anders waar hij wel goed van eet!
Thanks voor de adviezen!!

Ik heb ook een ballon gehad ter voorbereiding op de inleiding. Het inbrengen vond ik niks voorstellen. 22 uur 's avonds de ballon ingebracht gekregen en om 5.00 uur braken mijn vliezen spontaan en begonnen de weeën ook direct. Dus inleiden was niet meer nodig. Goede ervaring mee dus!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Siesa