Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitstrijkje

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 27 Okt 2017 18:25

Re: Uitstrijkje

Mijn uitslag is binnen en gelukkig goed!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Okt 2017 18:28

Re: Uitstrijkje

Fijn, Thunder!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Okt 2017 18:31

Re: Uitstrijkje

Suus schreef:Ja, lang hè? Bij mij was het vorig jaar rond de zomer zelfs 8 weken. Hopelijk gewoon alles goed!


Pfff dat is helemaal lang. Ik hoop stiekem dat het eerder komt maar waarschijnlijk is dat ijdele hoop dan haha..

Fijn Tuindeur!!
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 27 Okt 2017 18:33

Re: Uitstrijkje

Whatever schreef:
Suus schreef:Ja, lang hè? Bij mij was het vorig jaar rond de zomer zelfs 8 weken. Hopelijk gewoon alles goed!


Pfff dat is helemaal lang. Ik hoop stiekem dat het eerder komt maar waarschijnlijk is dat ijdele hoop dan haha..

Fijn Tuindeur!!

:laughcry:
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Okt 2017 18:34

Re: Uitstrijkje

Haha sorry mijn telefoon heeft moeite met Engels als hij op Nederlands staat en andersom. :smile:

Ik vind hem wel leuk haha!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 27 Okt 2017 18:49

Re: Uitstrijkje

:thumbup:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Okt 2017 15:04

Re: Uitstrijkje

Yes hier ook alles goed.
2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 03 Nov 2017 09:13

Re: Uitstrijkje

Ik heb net weer een uitstrijkje gehad, omdat ik een half jaar geleden blijkbaar pap2 had. Had er niets over gehoord en kreeg ineens een belletje dat ik moest komen. Dus ik zat in de veronderstelling dat het goed zat.
Over 3 weken de uitslag.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem247

Bericht 05 Nov 2017 21:18

Re: Uitstrijkje

Even een vraagje. Verlies je na het uitstrijkje veel bloed of valt het mee? Ik heb over een paar weken mijn eerste uitstrijkje onder narcose en wil er wel op voorbereid zijn. Want is een inlegkruisje dan voldoende na afloop of is maandverband beter?
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Nov 2017 21:27

Re: Uitstrijkje

Ik heb niet gebloed.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 05 Nov 2017 23:03

Re: Uitstrijkje

Ik heb ook niet gebloed en meestal is niet tot heel licht wat druppels/spotting normaal. Meestal ga je er ook niet écht van bloeden (is niet de bedoeling, teveel bloed kun je ook het uitstrijkje niet meer beoordelen). Ben jij iemand die vrij makkelijk bloedt (ook na de seks bijvoorbeeld) kan het anders zijn.
Laatst gewijzigd door Whatever op 09 Nov 2017 12:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem247

Bericht 06 Nov 2017 08:57

Re: Uitstrijkje

Bij de laatste poging waarbij wat gewroet is ben ik wel wat gaan bloeden. Ik dacht eigenlijk dat iedereen dat wel had. Voor de zekerheid stop ik straks dan toch maar een inlegkruisje in aangezien ik de uren daarna in een ziekenhuis bed lig.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 06 Nov 2017 19:41

Re: Uitstrijkje

Bij mij was beide keren een inlegkruisje voldoende. Mag ik vragen waarom je het uitstrijkje onder narcose krijgt?
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 06 Nov 2017 19:54

Re: Uitstrijkje

Bij mij bloedde het 2 dagen een beetje. Inlegkruisje was wel voldoende. Ik bloed wel erg snel.
2016
<<

Anoniem247

Bericht 06 Nov 2017 20:45

Re: Uitstrijkje

Pandora schreef:Bij mij was beide keren een inlegkruisje voldoende. Mag ik vragen waarom je het uitstrijkje onder narcose krijgt?


Mijn baarmoeder zit vrij diep en is ook nog eens gekanteld (naar links) waarbij ze er niet goed bij kunnen zonder mij pijn te doen. Door de bevalling van de jongste is ie gaan kantelen. Daarvoor had ik dat niet. Nu geven ze vrouwen niet zomaar een narcose voor een uitstrijkje als er geen tekenen zijn dat er iets mis is. Nu heb ik het 'geluk' dat ik in Januari mijn keelamandelen moet laten verwijderen en dan kan er gelijk een uitstrijkje gemaakt worden.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 07 Nov 2017 07:06

Re: Uitstrijkje

Fauve schreef:Ik heb net weer een uitstrijkje gehad, omdat ik een half jaar geleden blijkbaar pap2 had. Had er niets over gehoord en kreeg ineens een belletje dat ik moest komen. Dus ik zat in de veronderstelling dat het goed zat.
Over 3 weken de uitslag.


Wat raar dat je niks gehoord had daarover! Ik duim voor een goede uitslag nu.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 07 Nov 2017 09:13

Re: Uitstrijkje

Ava schreef:
Pandora schreef:Bij mij was beide keren een inlegkruisje voldoende. Mag ik vragen waarom je het uitstrijkje onder narcose krijgt?


Mijn baarmoeder zit vrij diep en is ook nog eens gekanteld (naar links) waarbij ze er niet goed bij kunnen zonder mij pijn te doen. Door de bevalling van de jongste is ie gaan kantelen. Daarvoor had ik dat niet. Nu geven ze vrouwen niet zomaar een narcose voor een uitstrijkje als er geen tekenen zijn dat er iets mis is. Nu heb ik het 'geluk' dat ik in Januari mijn keelamandelen moet laten verwijderen en dan kan er gelijk een uitstrijkje gemaakt worden.


Ah... op die manier, 2 vliegen in één klap.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem247

Bericht 07 Nov 2017 09:28

Re: Uitstrijkje

Jep. Alleen dan nog maar hopen dat alles goed is want anders moet ik weer onder narcose waarschijnlijk..
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 07 Nov 2017 09:36

Re: Uitstrijkje

Suus schreef:
Fauve schreef:Ik heb net weer een uitstrijkje gehad, omdat ik een half jaar geleden blijkbaar pap2 had. Had er niets over gehoord en kreeg ineens een belletje dat ik moest komen. Dus ik zat in de veronderstelling dat het goed zat.
Over 3 weken de uitslag.


Wat raar dat je niks gehoord had daarover! Ik duim voor een goede uitslag nu.

Nou idd, heel raar zeg! Hopelijk is het nu wel goed.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 08 Nov 2017 20:24

Re: Uitstrijkje

Ik ben vanmorgen geweest. Was gelukkig zo gedaan en deed geen pijn.
De huisarts zag wel uitstulpend baarmoeder slijmvlies maar dit hoeft niks te betekenen.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 09 Nov 2017 11:17

Re: Uitstrijkje

Ik heb alweer een pap3a en nog steeds HPV aanwezig, mag nu voor de 3e keer een colposcopie :( Iedere keer was uitslag colposcopie CIN I en geen verdere behandeling nodig vooralsnog en uitstrijkje daarna was dan pap2, maar half jaar later weer 3a. Ben benieuwd wat er dit keer uit colposcopie komt...
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Nov 2017 11:26

Re: Uitstrijkje

Wat vervelend dragonfly! Wanneer moet je?

Ik sluit aan.. Ik werd net gebeld. HPV + en pap2. Ik schrok best wel, blijkbaar had ik echt compleet verwacht dat alles goed zou gaan. En rationeel medisch weet ik wel dat pap2 nog steeds bijna niks zegt en hpv+ ook best een grote kans is als jonge seksueel actieve vrouw. Maar toch, ik schrok. Vooral ook doordat het tegenwoordig gelijk rambam gynaecoloog en kolposcopie is. Maar dat is natuurlijk eigenlijk wel fijn.

Ik word vandaag of morgen gebeld door de poli gyn.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 09 Nov 2017 11:33

Re: Uitstrijkje

Half december staat de colposcopie gepland, dus duurt nog een maandje en dan komt de uitslag fijn rond de feestdagen denk ik. Hopelijk weer een CIN 1 wel. Balen ook voor jou zeg! Ik had precies hetzelfde bij mijn eerste uitslag. Was gewoon bevolkingsonderzoek, niks geen klachten en dan pap3a uitslag. En inderdaad wel fijn dat ze er zo op zitten, maar het zijn wel onrustige tijden steeds zo. Jij krijgt dus ook een colposcopie begrijp ik?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 09 Nov 2017 11:40

Re: Uitstrijkje

Ja, blijkbaar is het beleid veranderd en sturen ze tegenwoordig pap2's ook al in voor kolposcopie. Op zich ook juist wel fijn dat er dan gelijk gekeken wordt en je niet schrikt en gewoon in die over half jaar weer een uitstrijkje molen beland en het ondertussen door rommelt. Ik hoop gewoon op géén CIN haha. En ik hoop vooral dat ik snel terecht kan.

Jij dus een beetje in de onrustige maar nog niets aan de hand cirkeltje van pap2/3a en uitstrijkjes en kolpo's herhalen en daar ook steeds CIN1 en weer opnieuw Uitstrijkje? Lijkt me ook wel frustrerend..
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 09 Nov 2017 12:14

Re: Uitstrijkje

Ah ok, misschien inderdaad wel fijn ook al bij pap2 inderdaad ja. Volgens mij krijg je altijd een CIN score bij een colposcopie, maar ik kan me vergissen. Ja het cirkeltje blijft zich maar herhalen. Maar snap ook wel dat ze niet zomaar tot verdere behandeling besluiten als het nog niet nodig is en ik wel graag nog kinderen wil krijgen. Hoop dat m'n lichaam toch op een gegeven moment uit zichzelf het virus weghaalt.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers