Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Okt 2017 20:12

Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Ik dacht dat dit topic beter in Huisje pijler paste dan Eten, maar verplaats gerust als het nodig is :)

Wij hebben komende zaterdag een running dinner, d.w.z. een groep mensen wordt onderverdeeld in kleine groepjes die om de beurt bij mensen een gang gaan eten. Wij hebben het voorgerecht gekregen, dus er komen twee echtparen bij ons eten, vervolgens openen we een envelop waarin staat waar wij naar toe moeten voor het hoofdgerecht, daar zitten we bij andere mensen aan tafel, vervolgens weer een envelop waar we naar toe gaan voor het dessert, weer met andere mensen. You get the picture.

We maken een wild trio als voorgerecht, alles is al geoefend en komt helemaal goed. Wordt hopelijk lekker en spectaculair.

Maar nu is er een wedstrijd uitgeroepen voor de meest creatief gedekte tafel! Ik was zelf al beetje in de weer met kleine pompoennetjes, waar ik (god knows when) een deel uit wilde hollen en waxinelichtjes in wil doen. En iets met wijnflessen of crodino flesjes met wat van die rode bessentakjes. Dat was alles wat ik in m'n hoofd had en zover reikt mijn creatieve brein.

Maar nu wil ik natuurlijk meer! Dus wie weet wat leuks en helpt mee denken? Het liefst dus een beetje in herfstsfeer, een béétje te doen (ik kan niet naaien oid) en ook niet ál te tijdrovend. Halloween is wel voorbij dus niet echt iets engs, maar wel herfstigs zou leuk zijn. Of iets met wild. Maar om nou van die opgezette dieren neer te zetten is ook niet zo smakelijk.

Plaatjes ter inspiratie mag (graag!).
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 31 Okt 2017 20:54

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

https://goo.gl/images/eKHF7k

Ik kan geen plaatjes plakken. Maar zoiets als uit de link? Of juist met (berken??) houtschijfjes? Als onderzettertje of met een tekeningetje of een tekst erop.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 31 Okt 2017 20:57

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Pinterest dear, ik zag heel veel ideeën met de term “table decorations fall”. Veel waarbij je wel pompoenen gebruikt maar niet hoeft uit te hollen.
L2014 & H2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Okt 2017 21:22

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Fiederilsje schreef:Pinterest dear, ik zag heel veel ideeën met de term “table decorations fall”. Veel waarbij je wel pompoenen gebruikt maar niet hoeft uit te hollen.


Heerlijk he. Daar was ik al inspiratie aan het op doen. Maar wie weet heeft iemand hier ook een leuk idee.

Ik zag dit, misschien is dat wel leuk, van die gouden pompoenen.

Afbeelding

En dit was het idee met waxinelichtjes dat ik had (maar dan misschien goud en zilver gespoten dus):
Afbeelding

We hadden al bruine placemats en stoffen servetten gekocht. Misschien zoiets met een takje rozemarijn en kaneelstokje ofzo.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Marin op 31 Okt 2017 21:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Okt 2017 21:23

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Thunder schreef:https://goo.gl/images/eKHF7k

Ik kan geen plaatjes plakken. Maar zoiets als uit de link? Of juist met (berken??) houtschijfjes? Als onderzettertje of met een tekeningetje of een tekst erop.


Berken onderzettertjes is wel leuk! Maar niet DIY te doen denk ik, dat moet gekocht worden dan (dat kan wel). Hoewel dat wel echt rechte schijfjes moeten zijn dan.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 31 Okt 2017 21:58

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Juist als je ze koopt zullen ze denk ik wel (erg) recht zijn.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Okt 2017 22:00

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Thunder schreef:Juist als je ze koopt zullen ze denk ik wel (erg) recht zijn.


Ja daar zit wat in. Ik ga even googlen :)

Gouden of koperen bestek ga ik ook naar op zoek.
Let's discover the world together.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 31 Okt 2017 22:02

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Ik zou die pompoenen niet verven, dat ziet er zo nep uit. Ik zou voor de natuurlijke herfstkleuren gaan.

Dit is ook simpel te realiseren en sfeervol:
Afbeelding

Of zoiets:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Okt 2017 22:03

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Green_Pepper schreef:Ik zou die pompoenen niet verven, dat ziet er zo nep uit. Ik zou voor de natuurlijke herfstkleuren gaan.


Maar is dat creatief genoeg? Dat weet ik niet. Vind ik wel heel mooi hoor!
Zoiets als je onderste plaatje had ik in eerste instantie in gedachten. Wel makkelijk en minder werk haha.
Let's discover the world together.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 31 Okt 2017 22:08

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Nou als je luxe eten maakt, zou ik je tafelversiering ook een beetje luxe houden. Wat mij betreft horen daar geen creatieve knutsels bij. Tenzij je heel mooi en netjes kunt knutselen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 31 Okt 2017 23:11

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Haha dat laatste kan ik sowieso niet. Misschien moet ik ook gewoon maar accepteren dat ik niet heel veel tijd heb en alles wat ik leuk kan doen, al heel wat is. Die pompoenen met besjes van jouw laatste plaatje vind ik ook echt mooi ogen.En van die pasteltintige hortensia is ook mooi!
Jammer dat er geen prijs is voor het eten want daar zouden we meer kans bij maken. We maken onder andere de linker en middelste van deze:
Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 31 Okt 2017 23:14

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

O no... nu heb ik dus zin om allemaal decoratie voor op tafel te gaan kopen... :laughcry:
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem222

Bericht 01 Nov 2017 11:26

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Ik vind die servetten super tof met dat takje enzo!

Ik ben zelf niet zo van heel veel tierelantijntjes dus ik zou zoiets doen:
Afbeelding

En dan met die leuke servetten en een iets minder grote sliert/plant/tak.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Nov 2017 11:38

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Ik vind die servetten ook leuk! Ik zou het dus simpel houden, voor gouden accessoires gaan en met die placemats en die servetten creëer je al sfeer. En die tak van Harri maakt het af.

Wat win je als je de mooiste tafel hebt?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Nov 2017 11:44

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Geen idee!

Ik wil eigenlijk van dat gouden bestek scoren zoals op Harrison's foto. Ik vind dat zo mooi! Zo'n guirlande over tafel vind ik ook zo prachtig maar ik kan dat niet maken. Maar misschien kijk ik wel even wat ik bij de bloemist kan vinden. Dat stijltje is wel echt supermooi!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Nov 2017 11:51

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Ze hebben bij bol.com heel veel goudkleurig bestek, hoef je niet de deur uit en heb je het zo in huis!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Nov 2017 12:12

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Jaa dank je Harrison! :)

Wel een aantal heule dure (549 euro nee dank je) of 16 delig ipv 24 delig maar heb nu deze besteld:
https://www.bol.com/nl/p/amefa-vintage- ... ype=browse
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 01 Nov 2017 12:24

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Haha ja zag het. 549 zou mij ook wat te ver gaan. Heel leuk die je nu besteld hebt! Misschien doe ik dat ook wel, haha!
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 01 Nov 2017 12:40

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Mooi bestek heb je besteld!
Heb je niet zelf nog hortensia's in de tuin staan? Als je die in kleine glaasjes of flesjes zet geeft dat een mooi effect denk ik.
Je hebt zo'n koperleidingkandelaar toch? Daar een paar mooie bijpassende lange kaarsen in staat ook goed denk ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Nov 2017 12:57

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Ik denk dat de hortensia's uit de tuin al iets te ver heen zijn maar ik ga ze even nader inspecteren en anders van die mooie doffe blauwe kopen. Die vind ik zo mooi. Misschien die koperen kandelaar inderdaad ook nog, wilde 'm eigenlijk van tafel halen juist maar is ook wel een mooi stuk.
Let's discover the world together.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 01 Nov 2017 14:54

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Marin schreef:
Thunder schreef:Juist als je ze koopt zullen ze denk ik wel (erg) recht zijn.


Ja daar zit wat in. Ik ga even googlen :)

Gouden of koperen bestek ga ik ook naar op zoek.

Dit hebben ze volgens mij bij ikea. En ik heb onderzetters van boomstamschijfjes volgens mij van big bazar. Al wel een vorig seizoen gekocht.

Edit: zie dat je al bestek besteld hebt, leuke set!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Nov 2017 14:57

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Dank je Plien! Intussen al wel andere gekocht bij bol.com. Big Bazar weet ik hier niet te vinden. Denk dat ik het maar zo laat, ik ga nog even op zoek naar meer kleine pompoentjes. Ga idd maar niet goud spuiten, maar gewoon zo laten en dan uithollen met waxinelichtjes erin. Laat het resultaat wel zien!
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 01 Nov 2017 14:59

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Ik wil wel een foto tzt. Sterker nog, ik eis er een.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43706

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Nov 2017 15:00

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Als ik er aan denk zal ik m'n camera even beneden leggen. Maar dan maak ik wel even foto voordat de mensen komen, want anders vind ik het zo genant.

Bedankt voor het meedenken meiden!
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 01 Nov 2017 15:05

Re: Creatieve tafeldecoratie gezocht (herfstsfeer)

Jaaa uiteraard.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers