Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mama fiets

<<

Anoniem281

Bericht 31 Okt 2017 15:58

Re: Mama fiets

Ik baal als een stekker van m'n moederfiets. Tis een heel mooie fiets, hoor! Heel degelijk, goed merk (al kan ik die nu even niet noemen, kom er niet op) maar.. veel te laag voor ons. Ik heb m echter gekregen van m'n broer en was daar zo blij mee, dat ik niks durfde te zeggen :')

Nu fietsen we af en toe maar in t voorjaar laat ik mooi een bagagedrager op m'n eigen fiets zetten en gaat de moederfiets in de verkoop. Ik vond het wel fijn dat de instap laag is, handige standaard enzo, maar zal blij zijn als ik kan overstappen naar m'n eigen fiets!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 31 Okt 2017 17:10

Re: Mama fiets

Ik heb een Cortina Roots. Hele fijne fiets met een lage instap en stuurslot. Fietst ook heerlijk licht vind ik.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 31 Okt 2017 18:04

Re: Mama fiets

Ik heb de Batavus mambo deluxe, in het lichtblauw:
Afbeelding

Best een fijne fiets en het stuurslot is superfijn idd, zeker met 2 kinderen op de fiets. M’n oudste fietst nu zelf dus ik zit er nu vooral met m’n jongste samen op. Fiets heeft 7 versnellingen en dat vind ik fijn.
Ik vind het wel een zware fiets.

Ik wil een stadsfiets voor er naast. Vind het zo irritant om met zo’n moekefiets savonds door de stad te rijden als ik wat ga drinken. Kom ik aankarren met m’n windscherm en twee zitjes :s
#teammaple🍁
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 31 Okt 2017 19:15

Re: Mama fiets

Framboos schreef:Ik heb een Sparta Pick up. Niet een speciale moederfiets. Hij is elektrisch en ideaal straks met twee kinderen op de fiets.


Precies dit! Echt een hele fijne fiets. Middenstandaard en stuurslot. Kan gewoon weglopen bij de fiets terwijl ik er al 2 kinderen op heb zitten.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 31 Okt 2017 20:26

Re: Mama fiets

Ik heb bewust geen mama fiets gekozen, maar een gewone elektrische fiets. Ik vond alle mamafietsen erg zwaar fietsen. Ik ben gewend met een vrij hoge snelheid te fietsen (20 km/h) en had altijd een sportieve fiets. Naar mijn werk is het 10km, dus het gaat bij mij ook niet alleen maar om stadsritjes waar ik mijn fiets voor gebruik.

Alle transport-elektrische fietsen en mama-elektrische fietsen fietsten veel zwaarder dan gewone elektrische fietsen. Ik had de trapondersteuning dan echt nodig om de 20km/h te halen.
De fiets die ik nu heb gekozen fietst lekker licht. Ik fiets nu meestal 25km/h, dat is overigens ook de maximale snelheid, bij een hogere snelheid valt te trapondersteuning weg.
Het stuurslot mis ik niet. Mijn fiets heeft de standaard wat verder achterop het frame, waardoor deze heel stevig staat. Een stuurslot mis ik ook niet. Als mijn zoon in het zitje zit, kan ik de fiets gewoon loslaten zonder dat hij om valt. Bij een stuurslot + dubbele standaard moet je ook niet vergeten dat het niet veilig is om de fiets onbeheerd te laten staan met je kind in het zitje.

Long story short: test en vergelijk goed verschilende fietsen en beperk je niet alleen tot de mamafietsen.

Oh, deze fiets heb ik:
Giant ease+2
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Okt 2017 20:28

Re: Mama fiets

Voor iedereen die ver fietst lijkt me een elektrische fiets heel handig inderdaad!

Ik fiets niet echt veel dus ik denk dat dat overbodig is. Denk ik nu. Toch wel twijfels, maar ik denk niet dat het nodig is. Ik fiets hoogstens 5 km naar de stad (en weer terug). En misschien in de duinen in de zomer, ja dan is elektrisch misschien wel handig maar ook niet persé nodig denk ik.

Ik vind die Cortina wel wat, en die Batavus ook.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 31 Okt 2017 20:29

Re: Mama fiets

Ik heb een gazelle bloom c7. Een moederfiets die er niet per definitie zo uit ziet. Erg stevig en degelijk ding maar zoals iemand voor mij al zei; aan de achterkant best zwaar. Hij fietst echter wel heel licht en dat vind ik echt een groot pluspunt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Okt 2017 22:05

Re: Mama fiets

Ja fietst echt relax licht he! Maar idd... die achterkant is zo zwaar. En dan heb ik T er nog niet eens op achter!

UN: haha i know! Ik heb ook altijd het idee met een spaceship op pad te zijn ipv een fiets :face:

Sowieso, ik word echt best vaak 'vast' gezet met m'n windscherm. Als er aan weerszijden een fiets naast wordt gezet, krijg je je fiets dus echt met geen mogelijkheid uit een fietsenrek door dat stomme scherm...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 01 Nov 2017 22:12

Re: Mama fiets

Ik heb ook de Gazelle Bloom nieuwe versie ( zwart met bruin). Waarom ik voor deze heb gekozen is omdat hij een lekkere ruime instap heeft. Het is een hele zware fiets qua gewicht en hij heeft zo'n dubbelpoot standaard wat ik eigenlijk best zwaar vind maar super handig natuurlijk met zo'n kleintje. Hij fiets overigens heerlijk en ik ben gewoon fan Gazelle gast super lang mee en is eigenlijk nooit iets mis mee is mijn ervaring dus ik wou sowieso een Gazelle.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 01 Nov 2017 22:22

Re: Mama fiets

werkt het bij een zwaardere achterkant niet om ipv de achterkant de voorkant op te tillen? geen idee of dat met een elektrische fiets of een kind achterop ook veilig kan maar zo doe ik dat soms met mijn gewone fiets wanneer ik de fiets iets te vol heb geladen.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Nov 2017 07:12

Re: Mama fiets

De voorkant is bij mij al helemaal niet op te tillen nee hehe. Weet ook niet zo goed hoe je dat zou moeten doen, zeker niet met kind voorop :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem306

Bericht 03 Nov 2017 09:00

Re: Mama fiets

Ik heb een een Gazelle Bloom in het wit. Ik gebruik hem voornamelijk om in onze woonplaats rond te rijden. Van en naar school, van en naar de gastouder Ik vind dat hij zwaar fiets met 2 kinderen erop. Maar de oudste bereikt gelukkig de leeftijd dat hij straks op z'n eigen fietsje mee kan. Met alleen de jongste is het goed te doen. Ik kan er niet hele lange fietstochten meemaken, daar rijd hij niet lekker voor. Het fijne is wel dat hij zo robuust is, de dubbele standaard, lage instap. Ik heb wel even moeten oefenen om de dubbele standaard uit te klappen met 2 kinderen erop, dat was nog wel even lastig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Nov 2017 09:48

Re: Mama fiets

Ik neig nu naar de Gazelle Bloom, de Batavus Mambo of een BSP. Binnenkort maar even langs de fietsenwinkel.
Let's discover the world together.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 03 Nov 2017 11:22

Re: Mama fiets

Zora schreef:De voorkant is bij mij al helemaal niet op te tillen nee hehe. Weet ook niet zo goed hoe je dat zou moeten doen, zeker niet met kind voorop :)
nee met een kind voorop lijkt me niet veilig. dan is de gehele fiets zwaar, niet alleen de achterkant. Ik reageerde op de reacties dat de achterkant te zwaar is en hoe ik dat oplos.
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Nov 2017 13:41

Re: Mama fiets

Marin schreef:Ik neig nu naar de Gazelle Bloom, de Batavus Mambo of een BSP. Binnenkort maar even langs de fietsenwinkel.


Bij mij gaf een proefrit de doorslag :D Goed om ff uit te proberen dus.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Linvi

Bericht 03 Nov 2017 15:16

Re: Mama fiets

Ik heb een Cortina Roots, mama editie. Een geweldige fiets en ik zou niet anders meer willen.

Het is wel een zware fiets, als ik met 2 kinderen fiets (zijn dan al wel 4 en 6!) is het niet te doen om de fiets op te tillen aan de achterkant. Ik heb overigens al een vervolgstoeltje achterop, enkel zo'n rugding met gordeltje en voetenstepjes. Op de voorkant heb ik op het frame wat vanaf het stuur omlaag loopt een zadeltje laten plaatsen.

Als ik zonder kinderen fiets, fiets hij net zo lekker als de elektrische fiets van mijn man, misschien zelfs wel lekkerder.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 03 Nov 2017 15:59

Re: Mama fiets

Ik heb een elektrische bakfiets, een driewieler van Baboe.
Omdat ik altijd door de polder moet fietsen en lange stukken moet fietsen wilde ik een elektrische. En omdat ik veel mee wil kunnen nemen, leek een bakfiets mij handig.
Ik ben er blij mee, hij fiets goed en de kinderen vinden het heerlijk.
Maar als ik in de stad zou wonen, zou ik een gewoon fiets ervoor in de plaats kiezen. De bakfiets is niet heel wendbaar en ik ben best breed op het fietspad.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers