Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Frankie's liefdesnest [Mini update 9 april]

<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 01 Okt 2017 22:11

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Oh Frankie, I feel your pain! Maar bedenk maar zo: ik heb het bijna vier maanden overleefd zonder warm water of een douche thuis. Die eerste keer douchen gaat geweldig worden!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 02 Okt 2017 11:27

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Whaaatt 4 maanden!! Dat zou ik echt niet trekken hahaha. Respect!

Nu heb ik aankomende week ook gewoon een drukke week, dus als dan die verbouwing ook niet meezit dan ben ik gelijk geneigd om te denken. Zie, alles zit tegen!

Einde van de week ben ik vast weer wat positiever ingesteld haha.

Ik wil ook gewoon zo graag een eitje bij me ontbijt. Lekker warm, gebakken ofzo. Ik mis eitjes! (En koude eitjes vind ik niet zo lekker haha).
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Okt 2017 22:21

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Tip:lekker buiten de deur een eitje gaan eten :p
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Okt 2017 08:10

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Aaaah Frankie, een maand zonder comfort, pfoei! Ik vond een week zonder keuken al een ramp. En ik ben zo blij dat wij gewoon in het oude huis zijn blijven wonen tot ons huis eh, ‘klaar’ was. Alleen de verwarming in de woonkamer en badkamer deden het niet toen we in december verhuisden, oeps.
Ik snap best dat als het dan tegen zit je ook gelijk het gevoel hebt dat de moed je in de schoenen zinkt. Je leeft toch ergens naar toe waar je heel erg naar verlangd.
Over dat eitje, hoe koken jullie? Je kunt zo’n 1-pits ding op gas (geen campinggasje maar echt een pit waar dan een gaspatroon in gaat) neerzetten en dan kun je een eitje koken of bakken, lijkt me wel het minste wat je kunt doen om het wat leuker voor jezelf te maken.
Sterkte in ieder geval, hopelijk loopt alles vanaf hierna weer van een leien dakje (pun intended).
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 04 Okt 2017 19:26

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Dikke respect hoor haha! Wel echt erg gaaf wordt het zo zeg. Hoop dat jullie snel warm water hebben.
<<

Anoniem252

Bericht 07 Okt 2017 16:45

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Wauw wat een project is het toch Frankie. Heftig om zo lang niet te kunnen douchen en warm water te hebben! Maar het is het allemaal wel waard:D. Heel veel succes!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Okt 2017 16:49

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Trouwens een geniale wasbak in de keuken. Ik hoop voor jullie dat het dak van de keuken ondertussen goed vervangen is en dat jullie deze week weer grote stappen hebben gezet. Hulde voor jullie project.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 26 Okt 2017 14:33

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

En Frankie krijgt zaterdag WARM water! Hooooooyaaaaa!!
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 26 Okt 2017 14:37

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Ik ben zo blij hé. Tjonge!

Ik wil ook gelijk de douche opzetten zondag en zondagavond in mijn eigen huisje, in mijn nooddouche heerlijk (tussen het stof) warm douchen. Yes Yes Yes.

We hebben ook een magnetron gezien die we gaan kopen zodat we ook thuis af en toe een stoommaaltijd o.i.d. kunnen warm maken.

Mijn man zou de tegelzetter regelen voor de schouw, zodat het fornuis daar kan staan, maar er gebeurt niet echt veel. Ik heb met mezelf afgesproken er niet meer naar te vragen of erover te zeuren en dan maar te kijken hoe lang het duurt. Ik ben straks gewoon blij met mijn magetronneke. Pittenzak erin en lekker luieren.

We wilde eerst trouwens zelf tegelen maar die tegels zijn zwaar lastig met 8 hoeken en onregelmatige randjes. Dat de ondergrond ook niet waterpas is helpt ook niet mee. Dus vandaar dat we dit stuk toch laten doen door een pro.

Ik zal nog eens wat updatefoto's posten. Maar de vooruitgang is niet zo zichtbaar nu.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 31 Okt 2017 16:03

Re: Frankie's liefdesnest [27/9 update + foto's pagina 10]

Nog even wat update foto's.

Afgelopen zaterdag is de dakconstructie verstevigd zodat we de laatste twee muurtjes ook weg kunnen halen en de hele etage opnieuw kunnen gaan indelen. Het hout gaan we beitsen in de kleur van de overige gordingen.

Ook het HR++ glas is geplaatst op de begane grond. Ik heb de isolatiewanden afgewerkt met gipsplaten. Zelf een soort vensterbank gemaakt. Nu wordt alles gestukt en uiteindelijk maken we een houten vensterbank. We twijfelen nog of we het hout hoogglans wit maken (zoals de kozijnen) of houtkleur houden. Inmiddels zijn de isolatieplaten die we over hebben opgeborgen dus hebben we weer ruimte beneden. Ook heb ik bijna alle stopcontacten/leidingen weggewerkt dus het is nu bijna klaar voor de stukadoors. Die komen eind november.

Oh en ik heb de erker geschilderd toen het zo'n mooi weer was. Ik heb nog geen foto van het eindresultaat maar hier was ik er mee bezig haha.

En de bovenraampjes heb ik later blauw geschilderd. Dit moet ik nog afmaken maar daarna werd het ineens prutweer. Jammer.


En nog een gezellige panoramafoto van onze tijdelijke living haha. Het is al beter dan hoe het was! Alleen zo ontzettend koud. We zitten er aan te denken om kieren en gaten te dichten met kranten. De bovenverdieping heeft deze winter echt nog geen radiatoren dus dat wordt kouwkleumen.


De planning is nu om rond de kerstdagen beneden te gaan wonen. Daar hebben we dan onze tijdelijke douche staan, een aantal radiatoren aan de muur en is de woonkamer zo goed als af. In december en januari gaan we dan zelf de keuken 'plaatsen'. We hebben hem zelf ontworpen en ik ga hem in elkaar zetten. Super veel zin in!
Laatst gewijzigd door Frankie op 14 Apr 2018 16:37, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Okt 2017 16:08

Re: Frankie's liefdesnest [31/10 update + foto's pagina 11]

Wat zijn jullie toch tof.
Zie je man chillen dan in z'n domein. Ik vind het echt heel leuk om je updates te lezen!
Wel lastig zeg dat het nu zo koud wordt. Hopelijk valt het allemaal straks mee met de kou!
Let's discover the world together.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Okt 2017 16:36

Re: Frankie's liefdesnest [31/10 update + foto's pagina 11]

Frankie tof bezig samen. Ik heb ook wel respect voor jullie kamperen in geen huis living. Ik kan mij goed voorstellen dat het nu allemaal wat zwaarder wordt met de kortere dagen en de koudere lucht.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 04 Nov 2017 10:55

Re: Frankie's liefdesnest [31/10 update + foto's pagina 11]

We hebben net weer een armatuur gekocht voor de woonkamer. Dit wordt de algemene verlichting in de woonkamer. Als je de woonkamer inkomt en je drukt op de lichtknop zal deze lamp aangaan. De ene spot gaan we richten op de voorkamer (zithoek) en de andere spot op de achterkamer (lege ruimte/deel eethoek).

Ik moest wel even slikken want de lamp vonden we vrij duur maar dit is gewoon wat we willen en hij hangt vrij pontificaal in de woonkamer. Heb met een kortingscode nog wel een leuk bedrag bespaard dus nu durfde ik wel op de bestel knop te klikken haha. De enkele spot die ook te koop is willen we dan graag laten terugkomen in de bijkeuken.

Afbeelding

Ik zei vorige week trouwens heel blij dat ik warm water had, maar helaas. Er is weer een week voorbij gegaan zonder warm water grmbl! De warmtepomp staat er maar de aansluiting kon nog niet gedaan worden omdat wij in diezelfde ruimte de nooddouche nog moesten opbouwen. Nu moet de installateur terugkomen om onze nooddouche aan te sluiten en die heeft het druk dus had geen tijd deze week. Haha, wat een ellende! Gelukkig kan ik er inmiddels beter mee dealen dan een paar weken geleden. Aankomende week dan misschien warm water? Wie zal het zeggen.

Wat wel zeker is, is dat de stukadoor in de week van 27 november komt. Dan moet de hele woonkamer, keuken en bijkeuken klaar zijn. Hoe fijn! Het doel is om voor 2018 beneden te wonen met verwarming en al. 2018 staat dan in het teken van onze bovenverdieping (vervangen van het dak, plaatsen van 3 Veluxdakramen, volledig nieuwe indeling (wanden), het maken van een kleine zolder en het plaatsen van de badkamer en toilet boven.
<<

Anoniem278

Bericht 04 Nov 2017 11:12

Re: Frankie's liefdesnest [31/10 update + foto's pagina 11]

Wat een mooie lamp, Frankie.

Pfoe, nog geen warm water. Het valt niet mee, zo'n mega verbouwing.
Het zal misschien wel veel beter voelen als de benedenverdieping in ieder geval bewoonbaar is, dan krijg je in ieder geval grip op de situatie en heb je een klein deel van jullie eigen plek terug. Hopelijk lukt dat voor de Kerst, dat lijkt me echt fijn.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 04 Nov 2017 12:03

Re: Frankie's liefdesnest [31/10 update + foto's pagina 11]

Ik vind jullie zo dapper in die koude maanden!

Het gaat vast super mooi worden, zeker met zulke lampen. Wel goed om de druk er een beetje op te houden door de stukadoor al vast te leggen.
Hopelijk hebben jullie snel warm water!
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 06 Dec 2017 20:34

Re: Frankie's liefdesnest [31/10 update + foto's pagina 11]

De stukadoor is klaar! Ben zo blij. Ik vind het heel mooi geworden. Nu wachten tot het droog is. Dat duurt ongeveer 2 weken. In de tussentijd andere kleine klusjes in huis doen.

Woonkamer

Die haard is zo ontzettend strak. Ik word er bang van.

We hebben gekozen voor een platte plint op het plafond omdat dit ook zo was in het originele plafond.

Kozijnen worden allemaal hoogglans RAL9010 en de basiskleur van de muren word lichtgrijs. Ik vind de kleur Damp van Histor heel erg mooi.

Keuken

Bijkeuken. Ik ben ook zo blij met het Velux raam. De balk moeten we nog mooi maken. Er zaten eerst veel meer houten balkjes (die later waren aangebracht) en daardoor zitten er gaten in de grote balk. Dit moet ik nog mooi opvullen.

Maar voor nu.. Happy!!
Laatst gewijzigd door Frankie op 14 Apr 2018 16:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 06 Dec 2017 20:42

Re: Frankie's liefdesnest [6/12 update + foto's pagina 11]

Wauw wat mooi geworden Frankie!

♥♥
<<

Anoniem273

Bericht 06 Dec 2017 20:47

Re: Frankie's liefdesnest [6/12 update + foto's pagina 11]

Prachtig geworden! Nu kun je echt al zo goed zien hoe het straks gaat worden, heerlijk :)
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 06 Dec 2017 21:47

Re: Frankie's liefdesnest [6/12 update + foto's pagina 11]

Ik vind het echt zó stoer dat jullie zoveel zelf doen en dan ook nog 's naast werk en studie! Wordt heel mooi!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 06 Dec 2017 22:30

Re: Frankie's liefdesnest [6/12 update + foto's pagina 11]

Waauw gaat super goed! Mooi man. Die platte plafondplint hebben wij ook, zo mooi.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 07 Dec 2017 00:09

Re: Frankie's liefdesnest [6/12 update + foto's pagina 11]

Tof!!!
<<

Anoniem317

Bericht 07 Dec 2017 06:57

Re: Frankie's liefdesnest [6/12 update + foto's pagina 11]

Heel leuk om die vorderingen te zien.
<<

Anoniem306

Bericht 07 Dec 2017 06:58

Re: Frankie's liefdesnest [6/12 update + foto's pagina 11]

Ziet er al goed uit.
<<

Anoniem278

Bericht 07 Dec 2017 09:49

Re: Frankie's liefdesnest [6/12 update + foto's pagina 11]

Frankie, het wordt echt steeds mooier. Zie je het allemaal nog steeds n beetje zitten? Denk je dat jullie met Kerst in ieder geval in jullie nieuwe huis kunnen zijn, al is het nog veel werk, of is het nog te veel kamperen?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 07 Dec 2017 09:53

Re: Frankie's liefdesnest [6/12 update + foto's pagina 11]

Hard work pays off! Wat wordt het mooi zeg! Daar kunnen jullie trots op zijn.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers