Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Okt 2017 13:14

Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Jan 2018 14:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 31 Okt 2017 13:23

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Misschien kan hij meebetalen aan ‘jouw’ matras.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 31 Okt 2017 14:07

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Hebben jullie ook geen gezamelijke rekening voor vaste lasten en boodschappen?
Als ik naar onze situatie kijk (gezamenlijke rekening voor vaste lasten en boodschappen, maar verder eigen rekening) zouden wij dit of betalen van de gemeenschappelijke rekening (die naar rato gevuld wordt), of ik zou tegen mijn vriend zeggen dat hij mag kopen wat hij wil, maar dat ik nu geen geld heb/wil hebbem voor deze matrassen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Okt 2017 14:21

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Prosecco schreef:Hebben jullie ook geen gezamelijke rekening voor vaste lasten en boodschappen?
Als ik naar onze situatie kijk (gezamenlijke rekening voor vaste lasten en boodschappen, maar verder eigen rekening) zouden wij dit of betalen van de gemeenschappelijke rekening (die naar rato gevuld wordt), of ik zou tegen mijn vriend zeggen dat hij mag kopen wat hij wil, maar dat ik nu geen geld heb/wil hebbem voor deze matrassen.

Ja dit. Ik vind dit wel een gezamenlijke uitgave, toen wij nog gescheiden rekeningen hadden zouden wij dit betaald hebben van de gemeenschappelijke rekening voor vaste lasten.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 31 Okt 2017 14:29

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Ja, ik vind dit ook een gezamenlijke uitgave, MAAR MB hoeft niet zo nodig nieuwe matrassen en helemaal niet zulke dure.
Als mijn vriend zulke dure matrassen wil (wil, dus niet moet of nodig heeft, maar wil) dan mag hij ook betalen.

Zo wouden wij vorig jaar een nieuwe TV. Was niet nodig, maar vooral m'n vriend wilde dat graag, zo'n 4K ding. Ik heb vooraf gezegd dat ik €700 een prima bedrag vond en daarvan de helft wilde betalen. Uiteindelijk hebben we een TV gekocht van bijna €900 omdat m'n vriend die graag wilde. Hij heeft dus ook het grootste deel betaald want het had om mij niet gehoeven.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 31 Okt 2017 14:34

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Wat een lastige! Hij wil het graag, hij wil de dure matras dus eigenlijk vind ik dat hij óf moet wachten óf extra moet betalen voor jouw matras.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 31 Okt 2017 14:59

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Ik zou dan zelf niks meebetalen, want ik vind het niet nodig.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 31 Okt 2017 15:24

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Wat Caro zegt. Of wachten, of meebetalen aan jouw matras.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Okt 2017 15:29

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Jan 2018 14:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Okt 2017 15:32

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

MissBitchy schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Wachten of meebetalen lees ik nu een paar keer.
Alleen, wachten waarop? Tot ik wel vind dat we nieuwe matrassen nodig hebben? Maar dan nog wil ik daar eigenlijk helemaal niet zoveel geld aan uitgeven! Maar heb ik dus weinig keus denk ik, aangezien man never nooit niet voor goedkopere matrassen wil gaan. En (denk ik) ook niet voor mij wil betalen. Daarbij komt dat hij dat in het verleden wel een aantal keer heeft gedaan; nieuwe tv en andere auto. En daarvan ‘profiteer’ ik dus wel mee, aangezien ik het ook gebruik.

Pfff ik blijf het lastig vinden...


Ja, daar is ook geen pasklaar antwoord op. Het is toch geven en nemen. Toen ik het de eerste keer las, dacht ik direct: laat hem het verschil maar bijpassen. Maar nu ik dit lees, kan ik me ook voorstellen dat het voor hem weleens lastig wordt als er vaker dingen zijn waar jij niet aan wilt meebetalen, en hij dus steeds over de brug mag komen. Dus dan kom je toch uit op geven en nemen. Samen om tafel en een goed gesprek over wat voor jullie beiden echt belangrijk is en hoeveel je daar (ook voor elkaar) voor overhebt.
<<

Anoniem245

Bericht 31 Okt 2017 15:34

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Ik vind dit sowieso een rare situatie als ik eerlijk ben.
Als je getrouwd bent deel je toch je financieën voor het grootste gedeelte lijkt mij. Woorden als profiteren komen dan niet als eerste in mij op.
Ik zou zeggen watg ik er aan wil uitgeven en dat bedrag er aan meebetalen en dan kan hij de rest betalen. Zo doe ik dat ook met mijn zoon als hij nieuwe kleren wil.Wat ik er aan uit wil geven bepaal ik vooraf, en wil hij duurder of meer dan legt hij dat zelf bij.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Okt 2017 15:42

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Jan 2018 14:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Okt 2017 15:43

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Kira schreef:Ik vind dit sowieso een rare situatie als ik eerlijk ben.
Als je getrouwd bent deel je toch je financieën voor het grootste gedeelte lijkt mij. Woorden als profiteren komen dan niet als eerste in mij op.
Ik zou zeggen watg ik er aan wil uitgeven en dat bedrag er aan meebetalen en dan kan hij de rest betalen. Zo doe ik dat ook met mijn zoon als hij nieuwe kleren wil.Wat ik er aan uit wil geven bepaal ik vooraf, en wil hij duurder of meer dan legt hij dat zelf bij.



Wat jij nu voorstelt is ook niet bepaald delen hoor.
<<

Anoniem313

Bericht 31 Okt 2017 15:45

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

MissBitchy schreef:Tuurlijk delen we en daarom staat profiteren ook tussen haakjes.

En misschien kom ik over als gierig oid, omdat ik geen geld wil uitgeven. Dat is ook niet waar, is iets kapot of willen we gewoon iets anders dan is daar echt wel ruimte voor. Maar ik baal gewoon dat man te pas en te onpas iets nieuws wil, terwijl het 1. vaak gewoon echt niet nodig is (als in: aan vervanging toe) en 2. het altijd veeeeeeel duurder is dan dat ik eraan zou willen uitgeven. En ik hoef echt niet alles cheap-ass te hebben, maar man wil alles altijd crème de la crème.


Volgens mij vindt niemand jou hier gierig. Maar als jij zegt dat hij 'te pas en te onpas' iets nieuws wil hebben, dat ook nog eens 'crème de la crème' moet zijn, neem je hem en zijn wensen net zo min serieus als hij de jouwe neemt. Dus kom ik weer bij mijn eerdere advies van samen om tafel.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Okt 2017 15:52

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Jan 2018 14:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 31 Okt 2017 15:54

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Wij hebben ook aparte financien en dit is bij ons pas 1x voorgekomen (in 10 jaar). Hij wilde toen een of ander achterlijk duur bed en ik vond ons bed prima. Hij heeft toen het nieuwe bed betaald.

Het van de gezamenlijke rekening die naar rato is gevuld halen, lijkt me helemaal rot. Ik verdien namelijk een stuk meer en dan moet je aan iets waar je toch al niet op zit te wachten meer dan de helft betalen.

Aangezien het al vaker is gebeurd zou ik gewoon toegeven en genieten van je nieuwe luxe matras. Anders wordt het straks nog een ding.
<<

Anoniem249

Bericht 31 Okt 2017 15:55

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

MissBitchy schreef:Klopt, dat heeft niemand gezegd.

Ik begrijp denk ik niet helemaal wat je bedoelt met dat ik zijn wensen ook niet serieus neem? Misschien dat mijn woordkeuze (te pas/crème) een beetje denigrerend over komt?

Maar ik vind het voor zowel hem als mijzelf vervelend hoor. Van zijn kant evengoed, dat hij lang niet altijd kan kopen wat hij wil (ja tenzij hij álles betaald).

Óf hij wordt belet, óf ik word/voel me gedwongen tot iets waar ik niet achter sta. En natuurlijk ga ik wel eens met hem mee en geef ik meer uit dan dat ik anders persoonlijk had gedaan, maar daar vind ik dit toch echt veel te veel geld voor.

Ze bedoelt denk ik dat t al meerdere keren is voorgekomen dat hij iets graag wilt en jij niet. Waardoor hij het al vaker in z'n eentje heeft gekocht. Dan hou jij dus geen rekening met wat hij wilt.
<<

Anoniem245

Bericht 31 Okt 2017 15:57

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Caulfield schreef:
Kira schreef:Ik vind dit sowieso een rare situatie als ik eerlijk ben.
Als je getrouwd bent deel je toch je financieën voor het grootste gedeelte lijkt mij. Woorden als profiteren komen dan niet als eerste in mij op.
Ik zou zeggen watg ik er aan wil uitgeven en dat bedrag er aan meebetalen en dan kan hij de rest betalen. Zo doe ik dat ook met mijn zoon als hij nieuwe kleren wil.Wat ik er aan uit wil geven bepaal ik vooraf, en wil hij duurder of meer dan legt hij dat zelf bij.



Wat jij nu voorstelt is ook niet bepaald delen hoor.



In de situatie zoals hij bij TO is zou ik mijn gedeelte bepalen en de rest zou hij mogen betalen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 31 Okt 2017 16:05

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Maar Kira hoe bepaal je dan wat jouw gedeelte is? Zou jij dan het matras uitkiezen wat jij wil hebben, de helft van de kosten van dat bedrag neerleggen en hem de rest laten betalen ofzo?

♥♥
<<

Anoniem245

Bericht 31 Okt 2017 16:08

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Nee ik zou gewoon bepalen welk bedrag ik er voor over heb, en als hij dan een veel duurdere variant wil kan hij het verschil zelf erbij doen.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Okt 2017 16:12

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Mijn vriend is trouwens heel makkelijk daarin. Als hij iets nieuws en duurs wil, dan vraagt hij mij wat ik een fatsoenlijk bedrag vind (ik ben daar meer in thuis, van vaatwassers tot CV-ketels en vind het ook leuk om dat uit te zoeken) en als hij dan iets boven het 'budget' wil dan legt hij zelf meer in. Hij verdiend ook meer.
En wij zijn samen, het woord profiteren kennen we niet.
<<

Anoniem222

Bericht 31 Okt 2017 16:51

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Lastige situatie!

Misschien wel overdreven praktisch, maar ik heb bij ons het bed betaald (en hij bijv. weer de bank) zodat we ook weten wie wat meeneemt mochten we ooit uit elkaar gaan. Zo doen we dat vaker als de een iets nieuws/duurs wil en de ander niet perse.
<<

Anoniem282

Bericht 31 Okt 2017 20:49

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Ik zou het ook zo oplossen zoals Harrison aangeeft. Maar goed, dan zou hij dit waarschijnlijk gaan betalen en bij een volgende aankoop zou jij dat betalen en komt het probleem opnieuw op de voorgrond: jij zou voor een nieuwe tuinset (bij wijze van spreken) minder uitgeven dan wat hij zou doen. Dus dit is wel een lastig iets en in dat opzicht is dit geen praktische oplossing op den duur, vrees ik.

Wat zegt hij er zelf van? Ik lees namelijk alleen wat hij absoluut niet wil, maar niet waar wel ruimte is om tot een compromis te komen. Jouw wil is niet meer waard dan die van hem en omgekeerd, dus er zal toch gecommuniceerd moeten worden over wat er uiteindelijk voor matrassen zullen komen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 31 Okt 2017 21:05

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

.
Laatst gewijzigd door MissBitchy op 07 Jan 2018 14:23, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 31 Okt 2017 21:12

Re: Dure aankoop bij gescheiden rekeningen

Lastige situatie, vooral als het vaker voorkomt!
In dit concrete geval zou ik in jouw geval 'gewoon' niet akkoord gaan met de uitgave. 1200 euro voor iets wat ik niet wil en wat niet nodig is? Echt, no way.
Maar nav je laatste post lijkt een goed gesprek hierover sowieso wel handig :)
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers