Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waterschade

<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 26 Okt 2017 13:08

Waterschade

Maandag is er een loodgieter geweest voor een CV check/onderhoudsbeurt. Dezelfde als die hem een aantal jaar geleden heeft aangelegd. Dit was op initiatief en kosten van onze huisbaas.

Nou merkte ik gisteren op dat het laminaat onder en voor onze wasmachine en droger krom trekt. Vanmorgen kwam lag er een klein plasje water. Vriend en ik alles opzij gehaald en onder/achter de wasmachine lag inderdaad water. Wij alles drooggemaakt, op zoek naar de oorzaak. Toen zagen we ineens dat de afvoerslang van de CV los hing. Daar druppelde water uit. De CV hangt boven de wasmachine en droger, dus dit is waarschijnlijk de oorzaak geweest. Slang weer teruggestopt in de afvoer, lekkage zou voorbij moeten zijn.

Maar nu? Wij hebben niet aan de slangen gezeten (wasmachine afvoerslang zit er ook op). We kunnen er niet eens bij. Zou er bij de check/onderhoud van de CV een fout gemaakt kunnen zijn? Zou die man de slang eruit hebben gehaald om te controleren en er niet goed in teruggestopt hebben? Geen idee of het nakijken van de afvoerslang bij een controle hoort namelijk..

Wat kunnen we nu doen? Naar de huisbaas, hem contact op laten nemen met de loodgieter? Laminaat eruit hoeft niet per se, als het niet nog veel verder krom trekt dan vind ik het wel prima zo. Maar als het erger wordt of als zelfs de onderbuurvrouw er iets van gaat merken (nog niet het geval voor zover ik weet), zal er toch meer moeten gebeuren. Zouden we de kosten dan kunnen verhalen op de huisbaas/loodgieter?
<<

Anoniem221

Bericht 26 Okt 2017 15:19

Re: Waterschade

Persoonlijk zou ik ervoor kiezen opnieuw contact op te nemen met de huisbaas, zodat deze contact kan opnemen met de loodgieter. Het probleem is gevonden en nu wil je zeker weten dat het opgelost is, toch? De enige die deze garantie kan geven is volgens mij de loodgieter. Stel je voor dat je de oorzaak wel hebt gevonden, maar het probleem niet hebt opgelost. Dan ben je echt verder van huis.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 26 Okt 2017 16:28

Re: Waterschade

Ik zou je huisbaas op de hoogte brengen en adviseren de loodgieter terug te sturen ter controle.
L2014 & H2017
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 26 Okt 2017 18:16

Re: Waterschade

Fiederilsje schreef:Ik zou je huisbaas op de hoogte brengen en adviseren de loodgieter terug te sturen ter controle.


En dan vlak voordat de loodgieter komt kijken de slang weer losmaken zodat hij zelf kan "ontdekken" wat hij vergeten is :thumbdown:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:04

Bericht 26 Okt 2017 19:41

Re: Waterschade

Wij hebben dat ook ooit meegemaakt.
Ik heb toen het loodgietersbedrijf op de hoogte gesteld van de schade.
Zij zijn komen kijken naar de schade. Bij ons was het probleem dat het kraantje verkeerd terug er opgedraaid was en het steeds drupte.
Iets wat ook niet meteen opvalt, pas toen het laminaat bol ging staan zijn we op onderzoek gegaan.
Dit was echt weken nadat de loodgieter gewest was.
Zij hebben geld gegeven om een paar nieuwe pakken laminaat te kopen, zodat wij het bolle deel konden vervangen.
Werd gelukkig niet moeilijk om gedaan.

Dus gewoon even bellen en het uitleggen. Slang kun je natuurlijk gewoon goed laten zitten.
Ze snappen vast dat je die na de ontdekking goed heb geplaatst.
05-05-2005 01-05-2011
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Okt 2017 19:48

Re: Waterschade

ik zou de huisbaas bellen en dan neemt die wel contact op met de loodgieter.
Wij hebben ook eens met z'n onderhoudsmonteur gehad die had een emmer water gewoon op zolder geleegd op het beton. Hadden wij een lekkage in het plafond. Hebben toen alles vergoed gekregen
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 26 Okt 2017 21:31

Re: Waterschade

sarah1985 schreef:ik zou de huisbaas bellen en dan neemt die wel contact op met de loodgieter.
Wij hebben ook eens met z'n onderhoudsmonteur gehad die had een emmer water gewoon op zolder geleegd op het beton. Hadden wij een lekkage in het plafond. Hebben toen alles vergoed gekregen


Zo hadden wij een onderhoudsmonteur die de zwarte drap van het spoelen van onderdelen uit de ketel in onze nieuwe wastafel gegooid heeft. En dit dus niet nagespoeld heeft. Toen kon er dus een nieuwe spoelbak in op kosten van dat bedrijf.
2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 27 Okt 2017 10:06

Re: Waterschade

Dank voor alle reacties! We zijn gisteren naar de huisbaas geweest, hebben het gemeld. Zij nemen contact op met de loodgieter. Moet even via de mail het verhaal nog eens sturen en foto's erbij. Laminaat is nu nog wat krommer getrokken. Puntjes komen omhoog, waar je dus bijv. met sokken achter kan blijven hangen. Vrees dat er toch een nieuwe vloer in moet. Laminaat is niet meer te koop, dus een paar planken vervangen is geen optie helaas. Nouja, eerst kijken wat de huisbaas en loodgieter zeggen.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers