Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat kan ik het beste doen?

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Okt 2017 13:10

Wat kan ik het beste doen?

*
Laatst gewijzigd door Joey op 05 Apr 2018 15:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 12 Okt 2017 13:44

Re: Wat kan ik het beste doen?

is het niet mogelijk om een tijdelijke pauze in te lassen bij het vrijwilligerswerk? stoppen klinkt direct zo definitief.
Afbeelding
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 12 Okt 2017 13:49

Re: Wat kan ik het beste doen?

*
Laatst gewijzigd door Joey op 05 Apr 2018 15:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 12 Okt 2017 14:14

Re: Wat kan ik het beste doen?

Zou zeggen studie voor vrijwilligerswerk. Een BO krijg je niet zomaar en ja zal iets moeten veranderen in het patroon zoals je gewend bent te leven. Dat betekend dus ook dit soort niet leuke keuzes leren maken.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 12 Okt 2017 17:35

Re: Wat kan ik het beste doen?

Ik zal ik kiezen voor mijn studie.
Je bent daarmee goed bezig om het weer op te pakken. Je maakt daarin stappen en als je na een paar uur vrijwilligerswerk niet meer de energie hebt om aan de studie te gaan, zal je studie uiteindelijk er onder gaan lijden. Iets wat je ook niet wilt, want je wilt dat afsluiten.

Ik krijg nu na 2 jaar weer energie van mijn studie. Ik vind het weer leuk, ik begin meer resultaat te zien etc. Dat wil je van je werk en van je studie krijgen. Natuurlijk kan je dan wel moe zijn, maar het positieve moet wel overheersen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem236

Bericht 13 Okt 2017 22:15

Re: Wat kan ik het beste doen?

Voor je studie gaan, niet het risico nemen jezelf weer te overbelasten.

Maar even uit nieuwsgierigheid; ze staan toch te springen om mensen die vrijwillig taalles geven? Kan mij haast niet voorstellen dat je je plek kwijt bent als je 10 weken overslaat.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 13 Okt 2017 22:23

Re: Wat kan ik het beste doen?

Thnx allemaal voor de reacties. Denk idd dat ik maar moet stoppen.

@lotus: ik zou ongetwijfeld zo weer aan de slag kunnen, maar ik denk dat ik de kans dat ik op deze specifieke locatie m'n plek kwijt ben, heel groot is.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 14 Okt 2017 10:39

Re: Wat kan ik het beste doen?

Ik zie dat je werkt in periodes van 10 weken. Is het een idee om bij je leidinggevende (weet even niet hoe ik het anders moet noemen) aan te geven dat je het de komende periode erg druk krijgt met je studie en dat je daardoor helaas 1 periode over moet slaan en dat je daarna graag weer verder wilt met het geven van de lessen? Wie weet is dat ook een optie. Vragen staat vrij en brutale mensen hebben de halve wereld.

Succes met het maken van je beslissing!
<<

Anoniem282

Bericht 20 Okt 2017 20:56

Re: Wat kan ik het beste doen?

Joey schreef:Thnx allemaal voor de reacties. Denk idd dat ik maar moet stoppen.

@lotus: ik zou ongetwijfeld zo weer aan de slag kunnen, maar ik denk dat ik de kans dat ik op deze specifieke locatie m'n plek kwijt ben, heel groot is.


Dan zou ik dat eerst vragen. :) Persoonlijk zou ik studie voorrang geven, maar ik zou ook zeker informeren of je op deze locatie terug kunt komen. Sterkte!
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 23 Okt 2017 01:19

Re: Wat kan ik het beste doen?

Ik zou niet stoppen met je vrijwilligerswerk. Juist tijdens een burn out ben je ook dingen nodig waar je positieve energie van krijgt en wat je dus leuk vind om te doen. Een pauze inlassen is wel een idee misschien maar je vrijwilligerswerk is denk ik ook een vorm van ontspanning en dat zou je jezelf juist niet moeten ontzeggen.
<<

Anoniem239

Bericht 23 Okt 2017 13:55

Re: Wat kan ik het beste doen?

sonly schreef:Ik zou niet stoppen met je vrijwilligerswerk. Juist tijdens een burn out ben je ook dingen nodig waar je positieve energie van krijgt en wat je dus leuk vind om te doen. Een pauze inlassen is wel een idee misschien maar je vrijwilligerswerk is denk ik ook een vorm van ontspanning en dat zou je jezelf juist niet moeten ontzeggen.


Hier ben ik het mee eens. Ik zit ook midden in een burn out en dit wordt mij ook steeds op het hart gedrukt. Activiteiten overnemen die energie geven.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Okt 2017 15:21

Re: Wat kan ik het beste doen?

Maar 2 uurtjes vrijwilligerswerk en dan de rest van de dag niets meer kunnen noem ik niet iets wat energie geeft. Hoe leuk het ook is dit is wel too much.
2015 💙
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Okt 2017 10:30

Re: Wat kan ik het beste doen?

*
Laatst gewijzigd door Joey op 05 Apr 2018 15:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Okt 2017 10:50

Re: Wat kan ik het beste doen?

Dat onbegrip blijf je houden helaas. Mensen die zelf niet in de situatie gezeten hebben hebben geen idee hoe het is. Je moet opnieuw een balans gaan vinden. Tuurlijk leuke dingen moet je niet helemaal wegstrepen maar het een moet wel tegen het ander opwegen. Zeker als je er nog vol in zit is die balans nog zo fragiel. Ik ben inmiddels bijna 3 jaar verder en kan nu pas zeggen dat ik er bijna door ben. Het laatste stapje moet nog maar ook die gaat komen. En dit soort beslissingen zijn gewoon lastig. Maar wat ik wel geleerd heb is dat je er vaak gewoon op terug kan komen. Vragen wat mogelijk is. We vullen veel te veel voor een ander in en vergeten ons zelf dan snel. Het is een balans zoeken in iets wat je nooit goed geleerd hebt.
2015 💙
<<

Anoniem282

Bericht 24 Okt 2017 11:42

Re: Wat kan ik het beste doen?

Joey schreef:
Afgezien van dit vrijwilligerswerk, vind ik ook dat mensen (niet jullie, maar in het algemeen) heel makkelijk zeggen 'ga lekker leuke dingen doe die je energie geven'. Maar álles kost energie, ook de leuke dingen. Ik kan heel weinig met zulke opmerkingen. Als mijn vriend een hele leuke, inspirerende werkweek heeft gehad dan is hij aan het einde van de week óók gewoon moe.


Dit snap ik van beide kanten: omstanders die dit gevoel niet kennen, kunnen zich hier amper iets bij voorstellen en ervaringsdeskundigen kunnen zelfs ook tips geven waar je niet zoveel mee kan, doordat het herstel niet bij iedereen gelijk zal lopen en de belastbaarheid per persoon verschilt. Ik denk alleen dat mensen het bovenal goed bedoelen, want laten we eerlijk zijn: het is ook bijna niet voor te stellen dat je nergens energie voor hebt, als je zelf nooit in een vergelijkbare situatie hebt gezeten. Waar je niets mee kan, zou ik gewoon van je laten afglijden. Uiteindelijk ben jij de enige die aanvoelt wat wel/niet mogelijk is en vaak is dat een weg met uitproberen en grenzen opzoeken. Nogmaals sterkte!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 24 Okt 2017 11:54

Re: Wat kan ik het beste doen?

*
Laatst gewijzigd door Joey op 05 Apr 2018 15:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem231

Bericht 24 Okt 2017 18:32

Re: Wat kan ik het beste doen?

Ik zou vrijwillgerswerk blijven doen. Je moet dingen hebben die je leuk vindt, dat is dit dus. Je kan ervoor kiezen om te stoppen maar haal je dan ergens anders die voldoening uit? Dit is een succes ervaring.
<<

DoubleFun

Noob

Berichten: 82

Geregistreerd: 25 Okt 2017 13:50

Bericht 25 Okt 2017 14:08

Re: Wat kan ik het beste doen?

Bij mensen die burn-out raken is hun batterij helemaal leeg, dat betekent dus ook dat je met één keer opladen (een paar nachten goed slapen bijvoorbeeld) dat batterijtje niet helemaal bij kunt laden. Dat heeft maanden herstel nodig. En zelfs als je denkt dat het weer gaat (want dat batterijtje vult zich langzaam weer), kan dat batterijtje binnen no-time weer leeg zijn, omdat die batterij gewoon nog niet volledig opgeladen is en dus eerder leeg is. Dat leegraken kan komen door activiteiten die je doet, maar ook door emoties.
Om te herstellen van een burn-out moet je dus veel rusten, dat betekent veel slapen, maar ook ervoor zorgen dat je je emoties weet te reguleren en alle activiteiten tot een minimum moet beperken. Alleen op die manier kun je ervoor zorgen dat 't batterijtje steeds voller raakt, tot je weer op je oude level zit.

Als je nog aan het herstellen bent, dan moet je zorgen dat je je activiteiten weer heel langzaam opbouwt om ervoor te zorgen dat het niet meer energie kost dan je binnen krijgt door rust. Beginnen met één activiteit per keer. Nu én studie én vrijwilligerswerk is denk ik het stomste wat je kunt doen. Je bent niet voor niks burn-out geraakt, dus je bent flink over je grenzen gegaan. De grootste valkuil is om dat weer te gaan doen en zo te horen ga je weer die kant op, door direct veel van je lichaam en geest te vragen.
Ga toch langzaam opbouwen, dus óf studie, óf vrijwilligerswerk. Als je blij wordt van vrijwilligerswerk en jou positieve emoties geeft, dan moet je misschien nog even wachten met het oppakken van je studie tot je merkt dat je het vrijwilligerswerk goed aankunt en je niet direct uit het lood geslagen bent als iets niet loopt zoals de bedoeling was en je niet direct kapot bent na één nachtje slecht slapen. Als je studie nu absolute prioriteit heeft, dan zou je je daarop moeten focussen en je vrijwilligerswerk in de ijskast zetten.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 25 Okt 2017 14:39

Re: Wat kan ik het beste doen?

Joey schreef:
Keshi schreef:
sonly schreef:Ik zou niet stoppen met je vrijwilligerswerk. Juist tijdens een burn out ben je ook dingen nodig waar je positieve energie van krijgt en wat je dus leuk vind om te doen. Een pauze inlassen is wel een idee misschien maar je vrijwilligerswerk is denk ik ook een vorm van ontspanning en dat zou je jezelf juist niet moeten ontzeggen.


Hier ben ik het mee eens. Ik zit ook midden in een burn out en dit wordt mij ook steeds op het hart gedrukt. Activiteiten overnemen die energie geven.


Keshi wat naar voor je dat je ook midden in een burn-out zit, sterkte!!

En Sonly, dat is ook het enige waarom ik zo twijfel. Ik vind het zo leuk om te doen. Maar toch kost het me alleen maar energie ipv dat het me energie geeft, wat Minx zegt klopt dus ook. Het geeft me wel voldoening/nieuw vertrouwen in wat ik kan etc. Dus dat is ook zeker positief en me heel wat waard. Maar ik denk dat het momenteel niet opweegt tegen de energie die het me kost.
Afgezien van dit vrijwilligerswerk, vind ik ook dat mensen (niet jullie, maar in het algemeen) heel makkelijk zeggen 'ga lekker leuke dingen doe die je energie geven'. Maar álles kost energie, ook de leuke dingen. Ik kan heel weinig met zulke opmerkingen. Als mijn vriend een hele leuke, inspirerende werkweek heeft gehad dan is hij aan het einde van de week óók gewoon moe.
Nu na bijna een jaar ben ik pas zover dat mijn herstelvermogen weer wat normalere vormen aan begint te nemen. Dat ik ook na een drukke dag gewoon slaap en er niet nog tig dagen erg last van heb.

herkenbaar.
wat ik vooral lastig vond van vrijwilligerswerk is dat het meestal op een vastgesteld moment is. dat is niet altijd het moment waarop ik het meeste energie had.

leuke dingen doen is belangrijk maar dan wel op de momenten dat het kan en niet omdat het moet.
Afbeelding

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers