Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Londen! Wat te doen?

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 21 Okt 2017 15:39

Londen! Wat te doen?

Het hotel is inmiddels geboekt.
Wie heeft er nog de perfecte to do tip?
Laatst gewijzigd door Burn op 01 Nov 2017 20:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem249

Bericht 21 Okt 2017 15:52

Re: Londen!

Wat is je prijs range voor een nacht?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 21 Okt 2017 15:57

Re: Londen!

Ik dacht voor de 5 dagen max 400 oid.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem249

Bericht 21 Okt 2017 16:05

Re: Londen!

Ah jammer, dan kan ik je niet verder helpen. Wij zaten de vorige keer in de Holiday Inn in Kensginton, dat was iets meer dan 100 euro per nacht.
<<

Anoniem257

Bericht 21 Okt 2017 16:10

Re: Londen!

Wat mag de max afstand zijn vanaf londen?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 21 Okt 2017 16:13

Re: Londen!

Met ov een half uurtje/3 kwartier
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 21 Okt 2017 21:40

Re: Londen!

WIj zaten in The President Hotel bij Russel square. Prima hotel. Ontbijt niet heel boeiend, voor Engels ontbijt betaalde je zelfs extra dus ik zou lekker in de stad ontbijten. Maar verder wel echt een aanrader. Metro om de hoek en zelfs lopend was het allemaal prima te doen.

Zou wel en Oyster card nemen (of lenen van iemand) dan kun je gewoon makkelijk met de metro.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 21 Okt 2017 21:53

Re: Londen!

Hotel The Rembrandt in Kensington.
Super mooi hotel, heerlijk ontbijt!

Zit tegenover het National History Museum en Victoria&Albert Museum en aan dezelfde weg ligt 500m verderop Harrods. Nog een stukje verder kom je links uit bij Hyde Park (naar Winterwonderland is een aanrader!!) en nog iets verder kom je rechts bij Buckingham Palace. Pfff voel nog m’n zere voeten van het lopen haha, maar wat een gave stad!!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 21 Okt 2017 21:59

Re: Londen!

Oh en als je het leuk lijkt zeker de London Eye doen! Wij hadden thuis al kaartjes besteld voor een specifieke dag en tijdslot, dat scheelt echt geld. Wij gingen tussen de middag, hadden geluk want 's ochtends was het nog best mistig en in de loop van de ochtend trok het weg en brak de zon door.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem278

Bericht 22 Okt 2017 11:19

Re: Londen!

http://www.thezhotels.com/

Ik ben fan.

Ik heb overigens laatst the Shard gedaan ipv Londen Eye, echt n aanrader,
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Okt 2017 08:32

Re: Londen!

Claire**** schreef:Ah jammer, dan kan ik je niet verder helpen. Wij zaten de vorige keer in de Holiday Inn in Kensginton, dat was iets meer dan 100 euro per nacht.

Ja hier zat ik de vorige keer ook, dat was echt een fijn hotel! Wij zaten er twee nachten en waren voor de hele trip, inclusief vliegtickets en ontbijt, 230 euro pp kwijt. Was vast een aanbieding (ik had zelf niet geboekt), maar het is het zoeken waard want dit hotel ligt echt fijn centraal.

♥♥
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 01 Nov 2017 20:43

Re: Londen! Wat te doen?

Het hotel is inmiddels geboekt.
Wie heeft er nog de perfecte to do tip?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 01 Nov 2017 20:48

Re: Londen! Wat te doen?

Dit weekend hebben wij ook geboekt; trein + hotel.
Ik lees mee!

Overigens schijn je met je pinpas (contactloos betalen) met de metro te kunnen reizen.
08/2018
05/2021
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 01 Nov 2017 20:50

Re: Londen! Wat te doen?

Wij hebben zo'n Travelcard.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem278

Bericht 02 Nov 2017 09:31

Re: Londen! Wat te doen?

Ik vind ´wat te doen in Londen?' altijd een heel moeilijke vraag omdat ik wel duizend dingen kan bedenken om daar te doen, plus het hangt echt af van wat jullie leuk vinden.

Wat ikzelf zou doen ipv 'London Eye' (want dat raadt iedereen aan) is 'the Shard' . Hoger dan the Eye en gewoon iets heel anders.
https://www.allesoverlonden.nl/the-shard-londen/
Het leukste is om een half uur voor zonsondergang te gaan, of ietsje eerder, dan zie je Londen bij dag, en dan lekker een tijdje rond te hangen, dan zie je ook Londen bij avond met alle lichtjes.

Ook een echte High tea zou ik aanraden. Is toch anders dan in Nederland en leuk om mee te maken.

Verder, alles hangt ook af van of je al eens geweest bent, zo niet dan zou ik toch lekker tacky met de 'hop on hop off' bus gaan zodat je alle bezienswaardigheden tegenkomt en waar je wilt kunt uitstappen en rondkijken.

Camden Market is leuk, de wisseling van de wacht bij Buckingham Palace is leuk, Harrods moet je gewoon een keer geweest zijn (let op, bij strenge beveiligers bij de deur mag je niet binnen met een rugzak of met ongeschikte kledij)
Hyde Park is prachtig en je kunt een Harry Potter tour doen (maar ja als je niet ook naar Watford studio's gaat zou ik dat wellicht overslaan).
Ik vind musea bezoeken heel leuk dus ik ga altijd naar het Tate Modern en vaak een paar zalen van the National Gallery. Dat is gratis maar zeker in de laatste vind ik het altijd wel erg druk. Wat ik ook leuk vond was the Tower Bridge in en er aan de bovenkant doorheen lopen. Maar dat zijn veel trappen.

Ik weet niet goed wat ik verder nog kan schrijven, er is zoveel!!!
<<

Anoniem313

Bericht 02 Nov 2017 11:59

Re: Londen! Wat te doen?

Eens met Quizz, er is zoveel en het is zo afhankelijk van wat je al hebt gezien!
Ik hou van lopen in de stad. Ik ben vorig jaar een keer van Bank naar Paddington gelopen, en onderweg natuurlijk lekker gegeten en foto’s gemaakt. De volgende dag liep ik grofweg dezelfde afstand weer terug maar dan via de South Bank, inclusief bezoek aan Tate Modern.
Ik hou er ook van om 1 wijk te kiezen en daar doorheen te gaan struinen. Soho is natuurlijk tof, maar ook bv Spital Fields.
Ohja en Indiaas eten hoort voor mij ook zeker bij London, net als gin-tonics drinken, bv bij World of Gin.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 02 Nov 2017 13:10

Re: Londen! Wat te doen?

Londen is zo leuk! Er is zoveel te doen dus ik zou op een rijtje zetten wat jullie graag willen zien/bezoeken.
St Paul's Cathedral heb ik bezocht en ook helemaal naar boven geweest, dat was echt de moeite!
Toen ik er de afgelopen keer was hadden we ook een hop on hop off bus, je komt inderdaad langs veel bezienswaardigheden. Zelf wilden we naar Notting Hill en om daar in de buurt te komen (de bus stopt in de buurt maar je moet voor het beroemde straatje met de gekleurde huizen en de winkel uit de film toch nog een stuk wandelen) zaten we heeeel lang in de bus. Dit moet je willen, zelf zou ik daarom voor de metro kiezen.
Covent Garden vonden we ook erg leuk! Heel gezellig en toen wij er waren was er een marktje met allemaal kraampjes met zelfgemaakte producten.
Als je er van houdt kan je ook naar Hamley's (heeeeel grote speelgoedwinkel en super leuk!) gaan. Er zijn trouwens twee Hamleys in Londen, op het station zit een kleintje, daar zou ik niet heen gaan maar echt naar de grote. En M&M World, leuk om bezocht te hebben maar een tweede keer zou ik er niet per se heen willen.
Ons hotel lag vlakbij China Town, was ook leuk om hier door te wandelen. Bij een bakkerij'tje hebben we een aantal keer hele lekkere koeken/broodjes gehaald.
Bij Bill's Soho Restaurant kan je heerlijk ontbijten! Zelf lijkt het me ook tof om de volgende keer bij Jamie's Italian te eten, deze ligt naast Bill's Soho Restaurant maar je hebt er meer van in Londen zag ik.

Zelf zou ik de volgende keer ook nog Camden Town, City of London (gewoon door wandelen en wat foto's maken), Natural History Museum, Royal Albert Hall en Buckingham Palace (heb ik ooit met school bezocht) willen bezoeken of gewoon foto's maken van de prachtige gebouwen en de buurt. Hier zijn we toen helaas niet meer aan toegekomen.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Anoniem278

Bericht 02 Nov 2017 13:15

Re: Londen! Wat te doen?

Hee Saythia,

Werd jij niet misselijk in M&M world?
Ik heb het dus iedereen afgeraden omdat wij echt misselijk werden omdat het daar zo overweldigend ruikt.

Terwijl het inderdaad wel grappig is om te zien. Enne, Burn, je kunt je toekomstige spruit compleet als M&M kleden :smile:
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 02 Nov 2017 13:15

Re: Londen! Wat te doen?

Leuke tips werden er al gegeven trouwens! Door een wijk struinen is echt fijn en onderweg wat foto's maken. Zo hebben wij rond zonsondergang gewandeld in de buurt van de Big Ben en de London Eye.

Een musical is ook leuk om te bezoeken als je in Londen bent. En een high tea (afternoon tea) ook. Wij hadden een afternoon tea met als thema Charlie and the Chocolate Factory (http://www.onealdwych.com/food-drink/afternoon-tea). Maar er zijn vast nog heel veel leuke!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 02 Nov 2017 13:22

Re: Londen! Wat te doen?

Quizzle schreef:Hee Saythia,

Werd jij niet misselijk in M&M world?
Ik heb het dus iedereen afgeraden omdat wij echt misselijk werden omdat het daar zo overweldigend ruikt.

Terwijl het inderdaad wel grappig is om te zien. Enne, Burn, je kunt je toekomstige spruit compleet als M&M kleden :smile:


Nee eigenlijk niet! Kan me niet herinneren dat wij het overweldigend vonden ruiken, anders had ik dat vast nog wel geweten :D
Ik had zelf wel meer verwacht van het bezoek aan de winkel. Je hebt er mega veel m&m's in allerlei verschillende kleuren, heel leuk maar zelf had ik eigenlijk verwacht dat er ook heel veel verschillende smaken zouden zijn zoals kokos, pindakaas etc. En dat vond ik heel erg tegenvallen haha.
Haha en Burn kan inderdaad haar toekomstige spruit als M&M kleden :smile: Zoveel accessoires en producten dat je naast de m&m's nog kunt kopen daar!

Handig ook jouw tips en ook de website, die ga ik onthouden! Wandelen over de Tower Bridge lijkt me zo tof!
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 02 Nov 2017 16:02

Re: Londen! Wat te doen?

Bedankt voor alle tips! Ik ben er nog nooit geweest, dus wil eigenlijk alles zien. Mijn man is er al wel eens geweest.
Ik ga alles eens rustig doorlezen!
Hele einden wandelen zal er wel niet meer in zitten, dus dan maar lekker veel met de hop-on-hop-off bus. :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem245

Bericht 02 Nov 2017 17:59

Re: Londen! Wat te doen?

Ik vond die hop on bus echt een verschrikking, we hebben echt uren in de bus gezeten de eerste dag dat ik met zoon in London was en buiten het verschrikkelijk drukke verkeer hebben we amper echt iets kunnen zien. De metro vind ik dan echt veel fijner, dan kun je ook goed zelf kijken waar je precies heen wilt en waar je uit komt. Met die bus niet zo goed vond ik.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Nov 2017 18:46

Re: Londen! Wat te doen?

Je kunt ook met je Oyster card in de gewone dubbeldekker gaan zitten, kost geen drol en met een paar goed gekozen routes zie je alles wat je wil.
<<

Anoniem245

Bericht 02 Nov 2017 20:01

Re: Londen! Wat te doen?

Caulfield schreef:Je kunt ook met je Oyster card in de gewone dubbeldekker gaan zitten, kost geen drol en met een paar goed gekozen routes zie je alles wat je wil.


Ja of dit!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 02 Nov 2017 21:40

Re: Londen! Wat te doen?

Hop on Hop off werd ons afgeraden omdat het in de stad vaak helemaal vast staat qua verkeer en het dus totaal niet opschiet. Zonde van je tijd! Metro is zoveel sneller.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers