Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Angst voor nieuwe stap...

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 24 Okt 2017 03:53

Angst voor nieuwe stap...

Ik zit te denken om te solliciteren bij het ziekenhuis als verpleegkundige.
Heb hier 5 jaar geleden ook gewerkt en het blijft me trekken.

Ben alleen zo bang dat ik het niet meer kan ofzo...
Sta steeds op punt brief te sturen naar dan denk ik toch maar niet.

Ik wil weer beginnen in de flex pool mijn ervaring is dat je anders lastig ergens tussen komt.

En dan zit er nu al over in om mijn huidige werk en collega's op te zeggen....

Hebben jullie hier ook zo'n moeite mee?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 24 Okt 2017 05:10

Re: Angst voor nieuwe stap...

Wat denk je dan precies niet te kunnen? En wat breng je de baan juist wel?

Alle veranderingen zijn eng en zenuwslopend.

Ik zou gewoon eens beginnen met solliciteren. Je hébt de baan nog niet. En zodra je bent aangenomen, heb je er ten eerste nog eens tijd om zenuwachtig over te zijn en ten tweede ben je dan aangenomen omdat ze vertrouwen in je hebben. Als een ander vertrouwen in je heeft, waarom zou jij dat dan niet hebben?

Makkelijk gezegd hè, maar ga ervoor en zet 'm op!
L2014 & H2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Okt 2017 08:13

Re: Angst voor nieuwe stap...

Ik herken dit wel. Ik heb momenteel een baan waar ik qua werkzaamheden totaal geen uitdaging heb en ik zit dus ook hele dagen de tijd vooruit te kijken, maar mijn collega's zijn wel leuk en ik heb het wel gezellig hier.
Ik heb nu een aanbod gekregen voor een nieuwe baan, en toch ga ik twijfelen of ik wel weg wil hier, terwijl die andere baan ruim 40 kilometer dichterbij is (5 km reizen ipv bijna 50), veel meer verdient, meer doorgroeimogelijkheden biedt en gewoon veel meer inhoudelijk is. Bij ieder ander persoon die twijfelt had ik gezegd: Je bent gek, pak deze kans! Maar zelf twijfel ik dus ook, alleen maar omdat ik op zie tegen de verandering.

Een nieuwe baan is in het begin gewoon nooit zo leuk, het is kut om weer opnieuw iets op te moeten bouwen en iets vertrouwds achter te laten. Maar bedenk je dat je er waarschijnlijk op lange termijn wel gelukkiger van wordt.

♥♥
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 24 Okt 2017 08:25

Re: Angst voor nieuwe stap...

Ik heb dit topic/deze vraag van jou echt al zo vaak voorbij zien komen. Volgens mij hik je er al jaren tegen aan want je schrijft altijd hetzelfde. Dus ga er gewoon eens voor! Je hebt de baan nog niet, je moet zelfs nog solliciteren. Mocht het toch niets zijn dan kun je later in het proces altijd nog nee zeggen.
<<

Anoniem252

Bericht 24 Okt 2017 08:56

Re: Angst voor nieuwe stap...

Ze kunnen in het ziekenhuis rekening houden met je inwerkperiode, als je van buiten komt zal die langer zijn wellicht dan bij iemand die bekend is in de klinische setting. Mijn ervaring met inwerken van verpleegkundigen van buiten het ziekenhuis is dat ze het snel oppakken.
Weet je zeker dat je wilt flexen ipv een vaste afdeling?
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 24 Okt 2017 13:45

Re: Angst voor nieuwe stap...

Elliot schreef:Ik herken dit wel. Ik heb momenteel een baan waar ik qua werkzaamheden totaal geen uitdaging heb en ik zit dus ook hele dagen de tijd vooruit te kijken, maar mijn collega's zijn wel leuk en ik heb het wel gezellig hier.
Ik heb nu een aanbod gekregen voor een nieuwe baan, en toch ga ik twijfelen of ik wel weg wil hier, terwijl die andere baan ruim 40 kilometer dichterbij is (5 km reizen ipv bijna 50), veel meer verdient, meer doorgroeimogelijkheden biedt en gewoon veel meer inhoudelijk is. Bij ieder ander persoon die twijfelt had ik gezegd: Je bent gek, pak deze kans! Maar zelf twijfel ik dus ook, alleen maar omdat ik op zie tegen de verandering.

Een nieuwe baan is in het begin gewoon nooit zo leuk, het is kut om weer opnieuw iets op te moeten bouwen en iets vertrouwds achter te laten. Maar bedenk je dat je er waarschijnlijk op lange termijn wel gelukkiger van wordt.


Ja dat is het precies wat je zegt.
Ja ik twijfel al langer ook persoonlijk vlak was het gewoon ook lastig om van baan te veranderen. Wat dat betreft kan het nu prima.

Brief is in de maak....
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 27 Okt 2017 13:19

Re: Angst voor nieuwe stap...

Elliot schreef:Ik herken dit wel. Ik heb momenteel een baan waar ik qua werkzaamheden totaal geen uitdaging heb en ik zit dus ook hele dagen de tijd vooruit te kijken, maar mijn collega's zijn wel leuk en ik heb het wel gezellig hier.
Ik heb nu een aanbod gekregen voor een nieuwe baan, en toch ga ik twijfelen of ik wel weg wil hier, terwijl die andere baan ruim 40 kilometer dichterbij is (5 km reizen ipv bijna 50), veel meer verdient, meer doorgroeimogelijkheden biedt en gewoon veel meer inhoudelijk is. Bij ieder ander persoon die twijfelt had ik gezegd: Je bent gek, pak deze kans! Maar zelf twijfel ik dus ook, alleen maar omdat ik op zie tegen de verandering.

Een nieuwe baan is in het begin gewoon nooit zo leuk, het is kut om weer opnieuw iets op te moeten bouwen en iets vertrouwds achter te laten. Maar bedenk je dat je er waarschijnlijk op lange termijn wel gelukkiger van wordt.


Je bent gek! Dit is een geweldige kans, pak hem!!

Even in alle ernst. Pak deze kans. Je weet dat je meer kan dan je nu doet, je weet dat je je nu verveelt en die gezelligheid vind je ergens anders óók. Echt waar.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 28 Okt 2017 08:12

Re: Angst voor nieuwe stap...

@ Elliot, doen! Dichtbij werken is zoveel fijner en je gaat er op meerdere punten op vooruit. Bovendien kun je toch vragen bij de sollicitatie of je een dag mee kunt lopen? Dan kun je de sfeer proeven en kort kennis maken met de mensen.
Bij een sollicitatiegesprek kwamen ze daar zelf mee. Ik werd het daar uiteindelijk, maar heb destijds toen zelf bedankt voor de functie omdat ik toen ook bij mijn huidige functie kon beginnen. Toch heb ik die meeloop/kijkmiddag als prettig ervaren.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 28 Okt 2017 08:41

Re: Angst voor nieuwe stap...

Alsof reisafstand altijd alles is (ik wil niet zeggen dat dat bij jou nu niet aan de orde is Elliot). Ik heb de perfecte baan gevonden op 75 km enkele reisafstand.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 28 Okt 2017 08:52

Re: Angst voor nieuwe stap...

Klopt, maar ik heb in mijn studietijd elke dag 1,5 uur enkele reis gehad. Ook heb ik werkgever gehad waar ik een 1 voor onderweg was. Dat wil ik niet meer. Max 45 minuten voor mij. Nu doe ik dus een kwartiertje over en met flexibele werktijden is dat super fijn.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 30 Okt 2017 14:18

Re: Angst voor nieuwe stap...

Doen! Het werken in het een ziekenhuis is zo mooi, uitdagend en bevredigend. Je zult merken dat je bepaalde dingen weer moet leren of ophalen maar de basis ben je echt niet kwijtgeraakt. En eenmaal binnen heb je zoveel carrièremogelijkheden. Echt, doen!!
Laatst gewijzigd door Lady op 06 Nov 2017 14:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Okt 2017 14:23

Re: Angst voor nieuwe stap...

Heb je je brief al verzonden?
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 30 Okt 2017 18:09

Re: Angst voor nieuwe stap...

Fred schreef:Klopt, maar ik heb in mijn studietijd elke dag 1,5 uur enkele reis gehad. Ook heb ik werkgever gehad waar ik een 1 voor onderweg was. Dat wil ik niet meer. Max 45 minuten voor mij. Nu doe ik dus een kwartiertje over en met flexibele werktijden is dat super fijn.


Ik ben in mijn studietijd op en neer gereisd naar Nijmegen, vanuit Limburg. Nou en? Daar word je groot van! Weet ook niet wat je probeert te zeggen met je ‘een 1 voor onderweg was’, maar ik ben in 45 minuten gewoon thuis en woon in een andere provincie dan waar ik werk.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem249

Bericht 30 Okt 2017 19:37

Re: Angst voor nieuwe stap...

Fiederilsje schreef:Wat denk je dan precies niet te kunnen? En wat breng je de baan juist wel?

Alle veranderingen zijn eng en zenuwslopend.

Ik zou gewoon eens beginnen met solliciteren. Je hébt de baan nog niet. En zodra je bent aangenomen, heb je er ten eerste nog eens tijd om zenuwachtig over te zijn en ten tweede ben je dan aangenomen omdat ze vertrouwen in je hebben. Als een ander vertrouwen in je heeft, waarom zou jij dat dan niet hebben?

Makkelijk gezegd hè, maar ga ervoor en zet 'm op!

Ja wat zij zegt!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 30 Okt 2017 21:19

Re: Angst voor nieuwe stap...

1 uur reizen of meer. Ik heb denk ik inclusief studententijd 10 jaar lang 1 uur of meer enkele reis gehad. En ja, daar ben ik hard van geworden. Zo hard dat ik weet dat ik dat niet meer wil.

Stel je krijgt of hebt kinderen, dan is het maar wat fijn als je dichtbij woont en ze eerder bij kdv of zo op kan halen. Zeker als ze bijv plotseling ziek zijn geworden.

Zelf vind ik het al ideaal met koken. Meestal heb ik al gekookt en gegeten voor 18.00 u. Heerlijk om zo vroeg op de avond al tijd voor jezelf te hebben.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 05 Nov 2017 22:52

Re: Angst voor nieuwe stap...

Ja gedaan!
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 05 Nov 2017 22:53

Re: Angst voor nieuwe stap...

Lady schreef:Doen! Het werken in het een ziekenhuis je zo mooi, uitdagend en bevredigend. Je zult merken dat je bepaalde dingen weer moet leren of ophalen maar de basis ben je echt niet kwijtgeraakt. En eenmaal binnen heb je zoveel carrièremogelijkheden. Echt, doen!!


Thnx ik wordt er helemaal enthousiast van haha
<<

Anoniem282

Bericht 06 Nov 2017 12:50

Re: Angst voor nieuwe stap...

Fred schreef:1 uur reizen of meer. Ik heb denk ik inclusief studententijd 10 jaar lang 1 uur of meer enkele reis gehad. En ja, daar ben ik hard van geworden. Zo hard dat ik weet dat ik dat niet meer wil.

Stel je krijgt of hebt kinderen, dan is het maar wat fijn als je dichtbij woont en ze eerder bij kdv of zo op kan halen. Zeker als ze bijv plotseling ziek zijn geworden.

Zelf vind ik het al ideaal met koken. Meestal heb ik al gekookt en gegeten voor 18.00 u. Heerlijk om zo vroeg op de avond al tijd voor jezelf te hebben.


Ik zou dus nooit een droombaan laten schieten, omdat ik over de 1 uur reistijd heen zou gaan. Jij hecht waarde eraan dat je om 18.00 hebt gekookt en gegeten. Ik zou dat niet eens doen toen ik hier nog wel om de hoek werkte. Zo verschillen de voorkeuren van mensen nou eenmaal.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 06 Nov 2017 14:00

Re: Angst voor nieuwe stap...

SummerBeach schreef:
Lady schreef:Doen! Het werken in het een ziekenhuis je zo mooi, uitdagend en bevredigend. Je zult merken dat je bepaalde dingen weer moet leren of ophalen maar de basis ben je echt niet kwijtgeraakt. En eenmaal binnen heb je zoveel carrièremogelijkheden. Echt, doen!!


Thnx ik wordt er helemaal enthousiast van haha


Dat hoopte ik al :).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 06 Nov 2017 18:16

Re: Angst voor nieuwe stap...

Je hebt nog geen kids. Ik ben benieuwd of je er dan ook zo nog over denkt als je wel kids hebt. Ik heb ook geen kids, maar op zich ben ik wel benieuwd hoe lang de meiden met kids onderweg zijn naar hun werk.
<<

Anoniem282

Bericht 06 Nov 2017 19:17

Re: Angst voor nieuwe stap...

Fred schreef:Je hebt nog geen kids. Ik ben benieuwd of je er dan ook zo nog over denkt als je wel kids hebt. Ik heb ook geen kids, maar op zich ben ik wel benieuwd hoe lang de meiden met kids onderweg zijn naar hun werk.


Tegen wie heb je het nu? Als je het tegen mij hebt: nee, ik heb geen kids. En dat blijft ook zo. :)
Ik ken genoeg mensen die meer dan een uur reistijd hebben en wel kinderen hebben. Ik vind deze reactie best vreemd. Een vader/moeder (ik houd niet zo van de hetero normatieve insteek) kan dan toch ook om de hoek gaan werken (bij wijze van spreken)?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 06 Nov 2017 21:30

Re: Angst voor nieuwe stap...

Goed gedaan summer beach!!
Maar wat herken ik het.. Ik durf ook niks anders, bang dat ik het niet kan. Wat ik nu doe is lekker veilig.sta nu al 10 jaar op dezelfde groep! Sinds mn terugkomst na verlof vind ik het eigenlijk ook niet echt meer leuk. Maar veranderen durf ik niet (zou ook niet weten wat ik dan zou willen)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 07 Nov 2017 15:02

Re: Angst voor nieuwe stap...

Heb je al reactie gekregen op je sollicitatie?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers