Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mei/juni 2018 mama's

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Okt 2017 19:55

Re: Mei/juni 2018 mama's

Fijn dat het weer wat beter gaat, Cactus! Ook wel een opluchting om het op het werk te vertellen hè?

Wij hebben het net aan m'n stiefdochter verteld. Ik vond het spannend joh, maar het viel me nog mee hoe ze reageerde! Ze vindt het wel heel erg spannend en ik denk dat het nog even moet landen bij haar. Gelukkig heeft ze daar nog een poos de tijd voor. Een zusje lijkt haar leuker dan een broertje haha, ik had ook niet anders verwacht. Kan best zijn dat ze de komende tijd alsnog gek gaat doen, maar we wachten het af. M'n vriend gaat z'n ex zo even bellen om haar in te lichten, want we vinden het lullig om haar zondagavond aan de deur te overvallen als stiefdochter weer terug gaat. Nu kan het ze even twee dagen laten bezinken.

Oh en volgens stiefdochter vroeg haar moeder al steeds of wij een baby zouden krijgen hahaha. Zo lekker eerlijk, die kinderen.
❤ 7 juni 2018
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 20 Okt 2017 20:22

Re: Mei/juni 2018 mama's

M'n baas was wel degene waar ik het meest tegenop keek om het te vertellen. Ken hem al jaren en hij is ook echt wel blij, maar verder begrijpt hij er niks van als het slecht gaat. M'n leidinggevende gaf gelukkig wel aan dat ik echt aan de bel moet trekken als het niet gaat. Dat is wel fijn!

Leuk dat jullie het je stiefdochter hebben verteld en dat ze nog best wel goed reageerde. Hoe reageerde de ex van je vriend? Is niet zo'n goede sfeer toch? Of heb ik dat verkeerd?
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 20 Okt 2017 20:24

Re: Mei/juni 2018 mama's

Jawel hoor, dat gaat wel goed. Ze reageerde positief zei m'n vriend! Dat is fijn. (Edit: ze appt mij net om me te feliciteren.) Ze dacht laatst aan de deur al te zien dat ik een buikje had gekregen whaha. Verbergen wordt steeds lastiger dus blijkbaar. :wink: Nou, ik ga nu ook gewoon m'n positiebroek dragen hoor!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Okt 2017 16:28

Re: Mei/juni 2018 mama's

Over die positiebroek: ik had hem vandaag aan en na een halfuur lopen de naden van de broek schuin over m'n been: twee draaipijpen! Dit moet toch niet kunnen? Denken jullie dat ik hiermee terug kan gaan? Het ziet er niet uit en het zit ook niet fijn.
❤ 7 juni 2018
<<

Patsy

Bericht 21 Okt 2017 16:34

Re: Mei/juni 2018 mama's

Draaipijpen zijn een fabrieksfout, daar moet je altijd mee terug gaan.

Ja, ik lees trouw mee :suspect:
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 21 Okt 2017 18:10

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wat fijn dat ze goed reageerde en je zelfs nog feliciteerde. Draaipijpen zijn echt super irritant. Heb dat vaak bij mn linkerbeen. Je kunt ermee terug gaan idd.

Heb vandaag weer veel te veel gedaan. Nu lekker op de bank! Vanavond maar wat oefeningen doen voor mn bekken.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 21 Okt 2017 18:27

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wat fijn dat ze het weet en positief reageerde Bliss

Cactus, heb je bij de eerste ook zo snel last van je bekken gehad?
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 21 Okt 2017 19:10

Re: Mei/juni 2018 mama's

Vanaf week 10 ongeveer, dus ook wel redelijk snel ja. Niks aan en haalt de lol er behoorlijk van af!
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 21 Okt 2017 19:20

Re: Mei/juni 2018 mama's

Oké, ik ga maandag terug met de broek. Hoop dat ze het geld teruggeven!

Cactus, wat vervelend dat je daar zoveel last van hebt! Helpen de oefeningen wel?

Even een vraagje. Ik ga vrijdag met m'n schoonfamilie naar een pretpark (Hellendoorn). Mag je dan als zwangere echt bijna nergens in? Ik zie dat vaak staan bij attracties, maar hoe zit het nou precies? Ik durf sowieso al niet in hele snelle en enge dingen, ben echt een held op sokken. Maar bijvoorbeeld zo'n wildwaterbaan met van die boomstammen vind ik altijd wel leuk; kan ik daar nog wel in? Hoe doen jullie dat?
❤ 7 juni 2018
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 13:36

Bericht 21 Okt 2017 19:39

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik ga nu helemaal niet, haha. Terwijl ik normaal overal inga! Als ik eraan denk word ik al misselijk;-)
Maar ik denk dat je moet doen wat goed voelt, wildwaterbaan lijkt me best kunnen in dit stadium van je zwangerschap.
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 21 Okt 2017 20:26

Re: Mei/juni 2018 mama's

Op zich helpen de oefeningen wel, het stabiliseert de bekken weer. Na even liggen, gaat het meestal ook wel weer. Moet weer even de balans vinden.

Ik denk dat je wel gewoon in de wildwaterbaan kan, vooral in dit stadium.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Eva

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 08 Okt 2017 21:09

Bericht 22 Okt 2017 21:28

Re: Mei/juni 2018 mama's

Oei, al een tijdje niet gereageerd zie ik. Ik lees wel braaf mee, haha.

Bliss: Leuk dat jullie het verteld hebben en de reacties meevielen! Stiefdochter heeft natuurlijk nog even om eraan te wennen, dat komt vast goed!

Cactus: Vervelend dat je al zo snel last hebt van je bekken! Kan me ook wel voorstellen dat dat voor buitenstaanders soms lastig te begrijpen is.. Gelukkig is je leidinggevende wel begripvol lees ik, dat scheelt!
Jammer dat je zus nu weg is, maar gelukkig is er bellen/Skype!

Sneeuwwitje: Ook al over op de positiebroeken, haha. Ik hoef er nu nog niet aan, hoewel ik nog maar 1 broek heb die fijn zit. De rest is wat hoger en sluit daarom precies op m'n darmen. Niet fijn!
Op m'n vrije dagen maar jurkjes/rokjes of een oude broek, kan ik die ene broek mooi op het werk aan, haha.

Hier niet zo veel te vertellen eigenlijk. Het is natuurlijk ook nog zo pril.. Er zijn nu een paar mensen die het weten, maar we hebben het ouders ed nog niet vertelt. Willen de echo van woensdag eerst afwachten. Ik hoop zo dat het goed is..
Heel stom, de vorige keer was ik vrij vroeg erg misselijk. Erg vervelend, maar ook een teken dat ik echt zwanger was. Nu ben ik ook wel wat misselijk, maar lang niet zo erg als vorige keer. Dat is fijn, maar ik word er dus bij vlagen ook erg onzeker van.. Gelukkig hoeven we niet tot 12 weken te wachten voor een echo en weten we woensdag meer!
Afbeelding
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 23 Okt 2017 10:20

Re: Mei/juni 2018 mama's

Ik lees hier ook trouw mee, ook in het lentemama's topic. Ik kan niet kiezen, het is allebei heel leuk en gezellig. Dus ik houd het even bij twee :wink:

Eva, fijn dat de misselijkheid meevalt, al blijft het natuurlijk vervelend dat je wel misselijk bent. Spannend woensdag, hopelijk snel goed nieuws! En lekker dat je een redelijk vroege echo hebt.

Cactus, wat lastig dat je nu al zo'n last heb van je bekken en je rust moet pakken. Goed de tijd voor nemen, zodat het de komende 30 weken ook gaat!

Bliss, dat kan nu allemaal nog prima hoor! Het zit hem vooral in een later stadium, dan kunnen beugels niet meer goed dicht. Het baby'tje zit nog veilig verstopt achter je schaambot, dus lekker overal waar je in wilt, ingaan!
Leuk dat je stiefdochter zo fijn reageerde.

Katrien, moeten we iets achter het meelezen zoeken :wink:

Ik heb vandaag voor het eerst een positiebroek aan. Dat zit toch wel heel lekker. Ik wil het nog wel even afwisselen met gewone broeken, want dat gaat nog prima. Afgelopen weekend ben ik met vriendinnen een weekendje weg geweest naar Zagreb. Heerlijk zon gehad, lekker gegeten en genoten van de stad. Ik merk wel dat ik wat eerder moe ben, met name de trappen in zo'n stad vallen me zwaar.
Morgenavond heb ik de intake bij de verloskundige, ook weer met een echo. Leuk om de kleine weer te zien en met deze termijn is het natuurlijk ook echt al een kindje met alles erop en eraan.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Patsy

Bericht 23 Okt 2017 11:07

Re: Mei/juni 2018 mama's

Taeda schreef:
Katrien, moeten we iets achter het meelezen zoeken :wink:
.



Hahaaa. Nee!! :)
<<

Bella

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 09 Mei 2017 14:21

Bericht 23 Okt 2017 14:19

Re: Mei/juni 2018 mama's

Zo, ik ben ook maar weer eens even achter de pc gekropen om te reageren, toch makkelijker dan via m'n telefoon (zeker met hele verhalen :P ).

Cactus en Bliss wat ontzettend fijn dat jullie een kloppend hartje hebben gezien op de echo!

Cactus wat moeilijk dat je zus weggaat, zeker als jullie zo'n goede band hebben... Inmiddels uit je dipje? :hug:
En wat lastig van je bekkenklachten. Zeker nu je er eentje hebt rondhobbelen, kan ik me voorstellen dat je misschien sneller klachten had. Als het niet gaat, dan gaat het niet. Liever nu extreem weinig doen en rustig aan, dan dat dit een permanent probleem wordt..!

Abby, dropjes, chips en bouillon eten is geen straf volgens mij :angel: Ik voel me ook wat sneller 'zwabberig', dat was de vorige keer een teken van een lage bloeddruk, dus heb de zoute drop al in huis gehaald!

Bliss, dat je als zwangere niet in attracties mag, gaat dat niet vooral over dikke buiken-zwanger? Dat je buik een stomp kan krijgen ofzo? Daar hoef je niet bang voor te zijn, want alles zit nu nog achter je schaambot. Als het niet oké voelt, moet je 't natuurlijk niet doen, maar volgens mij kan het echt niet veel kwaad, zeker die boomstam niet. Hij rolt er niet zomaar uit :P

Eva, ik herken je onzekerheid heel erg. Ook nu zo anders dan de vorige keer, wat me onzeker maakt. Zelfs nu ik een kloppend hartje heb gezien... En intake+termijnecho duurt nog 2 weken... Ik hoop dat ik meer vertrouwen krijg als die goed is en kan niet wachten tot ik het kindje voel, dan heb ik bevestiging vanuit mn buik :redface:
Wij zijn ook wat terughoudend nog met vertellen. Hebben sowieso de eerste echo afgewacht en hebben het nu bijna aan alle ouders/broers&zussen verteld (maar nog niet aan m'n ouders, die zien we dit weekend pas :shock: ).
Moet er in de tabel ook dat jij 25-10 een echo hebt?

Taeda, fijn dat jullie morgen weer even mogen kijken..! Zo bijzonder om echt al een mensje te zien dan! Dat zie ik maar als voordeel dat wij zo 'laat' onze termijnecho hebben :eyes:
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 23 Okt 2017 17:29

Re: Mei/juni 2018 mama's

Bella, het stomme van bekkenpijn is dat je wel moet blijven bewegen, zodat het niet te slap wordt. Je moet alleen ook je rust tussendoor pakken. En het mag ook wel pijn doen, als het maar snel weer over is na rust. Maar het is wel pittig met een peuter erbij. Was vanmorgen ook nog eens goed misselijk!

Die onzekerheid is ook hier wel herkenbaar. Toch heb ik het minder dan de vorige keer. Heb het idee in m'n hoofd dat zolang ik misselijk ben en pijn heb in m'n bekken, dat het dan wel goed zit.

Taeda, fijn dat je morgen weer even mag spieken. Zo bijzonder dat het al een mensje is.

Eva, woensdag de echo, leuk. Hopelijk goed nieuws!

Ik heb vanavond intake bij de verloskundige in het ziekenhuis. Waarschijnlijk maakt zij ook weer een echo. Hiephoi, enige voordeel van het ziekenhuis. ;)

Dit weekend hebben we de broertjes van m'n vriend op de hoogte gebracht. Hier laten we het eerst bij denk ik. Over 2 weken de rest van de familie en dan vrienden/collega's.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 24 Okt 2017 08:02

Re: Mei/juni 2018 mama's

Alles was weer goed gisteravond. Nu een gewone echo gehad, dan zie je toch wel een stuk minder. Gesprekje gehad over hoe nu verder. Leuke koffer van Woezel en Pip gekregen met allerlei foldertjes en baby dingen. 20 november de termijnecho, over 4 weken pas.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Bella

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 09 Mei 2017 14:21

Bericht 24 Okt 2017 08:42

Re: Mei/juni 2018 mama's

Duurt lang heh, dat wachten?
Fijn dat de echo goed was. Wat bedoel je met 'gewone echo'?

En die bekkenpijn en blijven bewegen, dat lijkt me juist het lastige; de juiste balans zien te vinden tussen inspanning en ontspanning (én dat dat niet altijd goed te plannen is met een kleintje).

Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap met 24 weken 50% gaan werken. Geen bekkenklachten, maar hele pijnlijke ribben waardoor ik moeilijk rechtop kon staan en zitten (onderuit hangen en liggen ging het beste :eyes: ). Ook weet ik nog heel goed dat ik heel moeilijk plat op m'n rug kon liggen. Ik voelde alles in m'n heupen/bekken verschuiven; alsof het een losse zak botten was *hooray relaxine*
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 24 Okt 2017 11:08

Re: Mei/juni 2018 mama's

Een uitwendige echo. Donderdag had ik een inwendige.

Het voelt inderdaad heel onnatuurlijk om te bewegen, terwijl je juist daardoor pijn kan krijgen.

Die pijnlijke ribben klinken ook niet heel fijn. Hopelijk valt het deze keer mee. Ben benieuwd hoelang ik kan blijven werken. Als de baby weer een groeiachterstand blijkt te hebben, moet ik sowieso plat, dus dan heb ik geen keus.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Bella

Noob

Berichten: 125

Geregistreerd: 09 Mei 2017 14:21

Bericht 24 Okt 2017 12:02

Re: Mei/juni 2018 mama's

Is jouw zoontje ook (te) klein geboren? Of is het met rust verbeterd?

Ik had met 8 weken een inwendige echo en ze zei dat je daar juist minder duidelijke beelden mee kreeg! Verschilt mss per apparaat..!
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 20:57

Bericht 24 Okt 2017 13:14

Re: Mei/juni 2018 mama's

Mijn zoontje is idd met een groeiachterstand geboren. Met 37 weken ben ik ingeleid, hij woog 2 kilo. Vanaf 34 weken heb ik in het ziekenhuis gelegen. Rust hielp wel een beetje.

Denk dat het ook wel afhangt van het termijn. Gisteren moest ze behoorlijk drukken om een duidelijk beeld te krijgen.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Eva

Noob

Berichten: 26

Geregistreerd: 08 Okt 2017 21:09

Bericht 25 Okt 2017 10:37

Re: Mei/juni 2018 mama's

Even ego ivm druk op werk, maar vanochtend de eerste echo gehad en alles zag er goed uit!
Zo'n opluchting! :D
Afbeelding
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Okt 2017 10:42

Re: Mei/juni 2018 mama's

Yes, wat fijn! Hoe ver ben je nu?
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Okt 2017 14:27

Re: Mei/juni 2018 mama's

Wat fijn van jullie goede echo’s Eva en Cactus! Wel balen dat je nu alweer met je bekken zit Cactus, hopelijk wordt het voorlopig niet erger.

Bliss, gelukkig reageerde je bonusdochter positief. Is ze inmiddels al een beetje aan het idee gewend en leeft ze wat mee? Hier wil mijn bonuszoon ook graag een zusje, dat was bij D al zijn grote wens. Maar als je ziet hoe gek hij nu met D is, maak je om het geslacht maar geen zorgen.

Bella, ook ik herken de onzekerheid. Gek dat een tweede kindje het niet minder spannend maakt. Integendeel juist. Ik merk wel dat ik me minder onzeker voel nu ik de twaalf weken voorbij ben. En na drie goede echo’s mag dat natuurlijk ook wel.

Ik voel me vandaag helemaal niet zo goed. Toch weer misselijk en honger maar ook last van mijn buik (darmen) en niet zo gezellig aanwezig. Het zit me echt in de weg vandaag. Over het algemeen zijn de misselijkheid en extreme honger verdwenen en wat is dat een opluchting zeg! Gelukkig zijn de klachten vandaag ook niet te vergelijken met eerder.

Qua broeken draag ik nog steeds mijn normale broeken, kan ook nog prima. Ik lig nu even in bed en denk dat ik zometeen toch voor een positiejeans kies, omdat ik mijn buik zo gevoelig is vandaag. Voor de rest probeer ik het zo lang mogelijk uit te stellen. Ik weet nog van mijn eerste zwangerschap dat ik nog maanden dessert broeken zal dragen en de weinige variatie op een gegeven moment zo zat was.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 25 Okt 2017 17:57

Re: Mei/juni 2018 mama's

Hoi meiden, ik ben Abby.
Ik heb vandaag aan een goeie vriendin en tevens mede forumlid verteld dat wij de derde verwachten.
Dus nu mogen alle gegevens wel veranderd worden in de tabel.
Ik ben 31 jaar en wij verwachten dus de derde. En nu kan ik gerust met mijn telefoon overal makkelijker op reageren.
Wat mijn misselijkheid betreft gaat het gelukkig ook veel beter. Heb sinds maandag de emasafene niet meer nodig gehad gelukkig.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers