Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 14 Okt 2017 16:20

Re: Sollicitatietopic #2

Dat is lastig Soleil! Ik heb die van door een goede vriend laten nakijken. Heb voor iedere brief dezelfde basis en pas/vul hem aan naar de vacature.
Heb je geen taalnazi in je omgeving?

Ik meld me overigens ook. De eerste dag dat ik heb gewerkt na proefdraaien was vreselijk!! Er was ook een evenement in de binnenstad met 1000en mensen en ik heb 5u nonstop staan ijsscheppen tot blaren op m'n handen toe. De tweede dag was iets beter maar dit is het niet voor mij. Moet maandag weer werken, eerste dag na de vakantie, en ik heb totaal geen zin. Niet echt een goed teken voor m'n 3e werkdag.
Ik hoop zelfs nog deze maand iets te vinden zodat ik nog in m'n proeftijd weg kan. Ik solliciteer me nu dus echt suf. Had gereageerd op een ft functie terwijl ik liever pt werk. Nu kreeg ik gisteren een mail dat ze er een pt functie van willen maken dus nu hoop ik zeker dat ik word aangenomen!
30-04-2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 14 Okt 2017 18:14

Re: Sollicitatietopic #2

Bedankt voor je reactie Kees, de sollicitatiebrieven gaan juist goed, want ik heb een moeder die gek op taal/spellingregels is. Dus die kijkt ze na. Het gaat mij juist om straks als ik een baan heb, dan wil ik gewoon even snel een memo of e-mail kunnen sturen zonder te twijfelen of hem eerst naar mijn moeder te moeten sturen.

Serena: dank je wel! Ik ga eens kijken.
<<

Anoniem278

Bericht 14 Okt 2017 18:19

Re: Sollicitatietopic #2

Soleil schreef:Ik meld mij hier ook weer. Voorzichtig rond aan het kijken en af en toe een brief schrijven.


Ik heb alleen een groot zwak punt, ik vind mijn Nederlands schrijven slecht en ben daar onzeker over. (Voel mij ook altijd aangesproken als er weer een nieuw ‘taalfouten-topic’ is.)
Is er iets van een boekje of internet cursus wat alle basisregels opnieuw uitlegd om daar wat zekerder in te worden?
Ik zal daar zelf binnenkort ook even actief naar kijken, maar misschien dat iemand hier iets weet uit eigen ervaring.


Bedoel je zoiets als dit?

https://www.schrijvenonline.org/oefeningen

http://www.cambiumned.nl/oefenen/spelling/

Er zijn ook veel online cursussen voor een bepaald bedrag maar dat is wel meteen geld wat je dan moet uitgeven.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Okt 2017 08:42

Re: Sollicitatietopic #2

Kees, jammer maar op zich ook wel te begrijpen. Als je op dag 3 al geen zin meer hebt. Wel positief dat ze willen kijken of ze van de FT aanstelling een PT aanstelling kunnen maken. Ik ga voor je duimen.

Soleil, mijn moeder kijkt belangrijke mail na en geeft deze vol fouten terug. Ik moet de brief dan nog een keer doorlezen en op die manier leer ik van mijn fouten. Weet je waar je grootste zwakte ligt? Is het spelling of grammatica? Op die manier kan je beter zoeken naar oefeningen om meer vertrouwen te krijgen in je schrijfvaaardigheid.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 15 Okt 2017 10:11

Re: Sollicitatietopic #2

Oh zo Soleil! Miss idd de links van Quizzle eens proberen. Ik vind het ook nog weleens lastig maar maak, geloof ik, geen hele domme fouten. Ik Google weleens een zin om te kijken hoe ik een bepaald woord in die context schrijf maar hele memo's is wel lastig.

Ja, best ernstig hè SO. En ik baal als een stekker dat het herfstvakantie is én een mooie zomerse dag morgen. Maar goed, ik heb het geprobeerd en weet nu zeker dat dit gewoon niks voor me is.
30-04-2017
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Okt 2017 16:06

Re: Sollicitatietopic #2

Je kan het beter geprobeerd hebben en dan daar een mening op baseren.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 23 Okt 2017 19:06

Re: Sollicitatietopic #2

Tjsa ik ben nu in dienst via een soclaal werkbedrijf, omdat ik een WSW indicatie heb. Ik werk nu op de uitkeringsadministratie van de WMO. Maar ja dat is wel erg eenvoudig werk, ik denk dat op den duur me gaat vervelen.
Ik wil nu solliciteren voor klantmanager C. Ik weet niet of ik dit wel kan eigenlijk wel aan zou kunnen.
ik heb wel een HBO diploma Sociaal Juridische Dienstverlening

Klantmanager C (Aandachtsgebied WMO)
Medewerker beleidsuitvoering III
Voor 32 uur per week
Wat ga je doen?
 Je behandelt zorgvragen op van individuele burgers op het gebied van WMO
 Je verzorgt de vraagverheldering en het opstellen van een plan van aanpak op het gebied van WMO
 Je draagt zorg voor de afstemming met betrokken partijen in het proces.

Je profiel
 MBO/MBO+ werk- en denkniveau.
 Kennis van, vaardigheid en ervaring met het uitvoeren van de regelingen en werkzaamheden in het kader van de
toepassing van de sociale wetgeving op het gebied van werk, inkomen en zorg.
 Je onderkent wensen en behoeften van de klant en handelt hiernaar. Je geeft een hoge prioriteit aan goede
dienstverlening en klanttevredenheid.
 Je stelt hoge eisen aan de kwaliteit van de dienstverlening en komt de gemaakt afspraken na.
 Je hebt de vaardigheid om informatie tegen elkaar af te wegen en op basis daarvan tot een weloverwogen, realistisch oordeel te komen.

Wat denken jullie?
Laatst gewijzigd door Engeltje31 op 23 Okt 2017 19:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem278

Bericht 23 Okt 2017 19:23

Re: Sollicitatietopic #2

Engeltje,
ik denk dat het ook de vraag is waarom jij WSW indicatie hebt. Want vormt dat geen contra indicatie voor deze functie?

Kijk qua niveau zul je dat waarschijnlijk wel aankunnen, maar psychisch? Dit is klanten contact, wat veel meer vraagt dan administratie, waar je de klant niet echt ziet meestal.
Kun je het aan om ook regelmatig aanvragen van burgers af te moeten wijzen? Ben je een goede teamspeler? Kun je onder grote druk werken? Met een tijdslimiet?

Wat zegt je jobcoach of begeleidende persoon vanuit de WSW ervan?
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 23 Okt 2017 19:58

Re: Sollicitatietopic #2

Quizzle schreef:Engeltje,
ik denk dat het ook de vraag is waarom jij WSW indicatie hebt. Want vormt dat geen contra indicatie voor deze functie?

Kijk qua niveau zul je dat waarschijnlijk wel aankunnen, maar psychisch? Dit is klanten contact, wat veel meer vraagt dan administratie, waar je de klant niet echt ziet meestal.
Kun je het aan om ook regelmatig aanvragen van burgers af te moeten wijzen? Ben je een goede teamspeler? Kun je onder grote druk werken? Met een tijdslimiet?

Wat zegt je jobcoach of begeleidende persoon vanuit de WSW ervan?


Nog niets van gehoord, ik heb gewoon gesolliciteerd.
Nou dat valt wel mee hoor denk ik. Nu werk ik ook wel onder tijdsdruk, de meldingen vanuit het BRP moeten ook binnen bepaalde termijn worden afgewerkt.

Overal zijn tijdslimieten.....
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 23 Okt 2017 21:23

Re: Sollicitatietopic #2

Dan solliciteer je toch! Wij kunnen niet inschatten of jij dat aankan.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 24 Okt 2017 08:56

Re: Sollicitatietopic #2

Idd gewoon solliciteren.

Ik heb donderdag gesprek. Niet voor die ft functie die pt werd maar ergens anders. Receptioniste, weet alleen niet meer hoeveel uur enzo want ze hebben de vacature al van de site gehaald. Ben benieuwd!
30-04-2017
<<

Anoniem228

Bericht 25 Okt 2017 15:16

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Kees!

Ik ben ook aan het solliciteren en nu zie het er naar uit dat ik een baan ga krijgen.
Nu ben ik alleen (via mail) uitgenodigd om ergens anders op gesprek te komen.
Wat zal ik doen? Afzeggen of toch op gesprek gaan?
De baan die het waarschijnlijk gaat worden heeft heel erg mijn voorkeur.
Ik had gehoopt vandaag meer te weten maar dat wordt begin volgende week pas dus ik moet wel reageren op de mail.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 25 Okt 2017 18:22

Re: Sollicitatietopic #2

Ik zou gaan, je kan je altijd nog terugtrekken als je die andere baan krijgt. Spannend!
30-04-2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 25 Okt 2017 19:27

Re: Sollicitatietopic #2

Eens met Kees. Mijn man heeft nog een sollicitatie gedaan ondanks dat hij al drie aanbiedingen heeft haha. Het kan geen kwaad. Succes!
L2014 & H2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 27 Okt 2017 12:34

Re: Sollicitatietopic #2

Kees: hoe was je gesprek?
Engeltje: al reactie gehad op je brief?
Victoria: al nieuws?

Ik heb dinsdag een gesprek, voor een andere functie dan waar ik op gesolliciteerd had. Ze zaten om iemand te springen, dus ik ben benieuwd.
Dit zal de eerste baan/keer worden dat mijn kinderen dan naar een opvang moeten, dus dat vind ik wel spannend.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 31 Okt 2017 12:52

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ben aangenomen! Super spannend, maar wel heel leuk!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 31 Okt 2017 13:11

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 31 Okt 2017 16:55

Re: Sollicitatietopic #2

Ik ga vanavond ook nog een brief de deur uit doen. Vind het erg spannend, maar de reclame die nu op de radio (over zwangere sollicitanten) is heeft me overtuigd om toch een brief te sturen.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 31 Okt 2017 18:19

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Soleil!

Ik ben afgewezen nav m'n gesprek. Ik weet niet precies wat voor adhd-er ze zoeken maar ik zat te laag in m'n energie. Dat heb ik echt serieus in heel m'n leven nog nooit gehoord. Meestal moet ik horen dat ik te druk ben.
Maar ben er niet rouwig om want de functie was vooral financieel administratief want het hele bedrijf had allemaal 06 en bezoek kwam er ook niet veel.

Net een sollicitatie de deur uit gedaan voor receptioniste bij de vega slager.

Spannend Burn! Andere organisatie of (ook) andere functie?
30-04-2017
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 31 Okt 2017 18:40

Re: Sollicitatietopic #2

Andere organisatie en andere functie. :)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3164

Geregistreerd: 13 Apr 2014 09:04

Bericht 31 Okt 2017 18:59

Re: Sollicitatietopic #2

Nog iemand op zoek naar een baan in de gehandicaptenzorg? In Friesland, Triple C locatie (dus ervaring met IBG is wel een vereiste). Stuur maar een PB bij interesse!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Engeltje31

Noob

Berichten: 146

Geregistreerd: 10 Sep 2014 11:11

Bericht 01 Nov 2017 15:33

Re: Sollicitatietopic #2

Soleil schreef:?
Engeltje: al reactie gehad op je brief?


Ja ik heb reactie gekregen op de brief op dezelfde ochtend als de dag waarop in de middag de sollicitatiegesprekken waren.
Dus ik heb me niet echt kunnen voorbereiden omdat ik niet meer verwacht had dat ik uitgenodigd zou worden

Nou ja, dus gesprek ging niet echt heel super.
Er waren 34 brieven gestuurd en er waren 7 mensen uitgenodigd waaronder ik dus.
Volgende week dinsdag is de 2e ronde en ik hoor morgen iets of ik dan door ben of niet, ik acht de kans klein.
Wordt dus vervolg...

Ik heb ook nog een gesprek gehad over mijn huidige functie. Ze waren tevreden over mijn inzet, ik werk hard. Ik heb zelf aangegeven dat ik dan graag in dienst kom van de gemeente vanaf 1 januari 2018. Dan met behulp van subsidie.
Ze wilden voor mij de functie medewerkster uitkeringsadministratie Wmo en Jeugd structureel maken, maar daar was mijn leidinggevende weer afhankelijk van P&O en de directie. Wordt vervolgd over 4 weken.... voor mijn huidige functie dan.
<<

Anoniem228

Bericht 02 Nov 2017 10:14

Re: Sollicitatietopic #2

Soleil, gefeliciteerd!! Wat ga je doen? Spannend lijkt mij weer aan het werk na zo'n lange tijd.
Burn, al iets gehoord?
En Kees hoe is het bij jou?

De baan die ik dacht te krijgen dat is hem niet geworden. Het is heel raar gelopen eigenlijk.
Inmiddels ook naar de andere sollicitatie geweest maar zelf zie ik mij daar niet zitten.
Nu nog 2 uitnodigingen bij bedrijven waar ik allebei graag zou willen werken.
Helaas kan ik van 1 de vacature niet meer terug vinden. Normaal sla ik ze altijd op.
Wat zou jij doen? Je er doorheen bluffen of vragen of ze de vacature nog even willen doorsturen?
Ik neig naar het laatste.

En als jullie op gesprek gaan, neem je dan wat mee?

Edit: Mijn probleem is opgelost. De vacature zit bij de bevestiging van de sollicitatie :thumbup:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 02 Nov 2017 10:58

Re: Sollicitatietopic #2

Dat is fijn victoria! Ik had laatst hetzelfde probleem en heb in Google cache gezocht.
Wat raar van die ene baan! Hoe is dat zo gekomen dan?

Ik ben druk aan het schrijven op verschillende vacatures maar nog niks aan gesprekken ofzo nu.
30-04-2017
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 03 Nov 2017 12:06

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb alleen gehoord dat m'n brief in goede orde is ontvangen, verder nog niets.

Gelukkig dat je probleem zich vanzelf heeft opgelost Victoria!

Hopelijk word je snel weer uitgenodigd Kees!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers