Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Me too

Ben jij ooit seksueel geïntimideerd of heb je te maken gehad met seksueel of fysiek geweld?

Ja
64
70%
Nee
27
30%
 
Aantal stemmen : 91
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 20 Okt 2017 10:34

Re: Me too

De hashtag en dit topic doen me erbij stil staan dat ik ook te maken heb gehad met ongewenst fysiek contact net zoals al mijn vriendinnen. Met name tijdens het uitgaan of op festivals. Wat mij het meest recent is overkomen dat een man waar ik vanuit mijn werk mee te maken heb, onverwachts en ik zag het niet aankomen, fysiek contact zocht wat echt zeer ongepast was. Ik heb er dan ook voor gekozen om niet meer met deze man te willen werken. Hier werd op mijn werk gelukkig goed op gereageerd.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 22 Okt 2017 20:12

Re: Me too

Thanks voor de lieve reacties. En voor de treffende reacties. Ik heb het niet weggehaald om reacties te krijgen maar omdat ik me doordat ik geen reacties kreeg besefte hoe kwetsbaar mijn verhaal voelde, zo open en bloot neergezet met alleen de bescherming van mijn forumnaam als dun schild. Het opschrijven en delen was echter toch wel een stap waar ik voor mezelf mee erkend heb dat het níet mijn eigen schuld was, al twijfel ik daar dan ook soms nog weer aan. Soms moet je iets doen om daar zelf meer in te geloven en dit was een van die dingen.
Ik vertelde mijn vriend dat ik het hier had opgeschreven en weer weggehaald omdat het zo kwetsbaar voelde. Hij werd kwaad, niet op mij maar om het feit dat het taboe zo groot is en de schuld zo makkelijk bij degene ligt die het ondergaan heeft. Dat dat precies het probleem is. Hij begrijpt het ook niet goed en probeerde zich voor te stellen dat hij of zijn broer als werkgever van ongeveer 250 vrouwelijke werknemers (het overgrote deel) zich hier schuldig aan zouden maken.
Wel vind hij dat als een moslima zijn hand (als in handen schudden) een ongewenste intimidatie vindt dat dat gewoon niet echt een ongewenste intimidatie is. Ik vind dat een lastige, ik vraag me wel af waar de grens ligt. Het gaat om het gevoel van de geïntimideerde, dat is een leidraad. Maar wat nou als iemand heel gevoelig reageert? Wat nou als er feitelijk niks gebeurd is maar de interpretatie verkeerd viel?
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 22 Okt 2017 21:38

Re: Me too

Jeetje wat een aantallen! :(
Ik ben verkracht en heb daar soms nog wel last van. Ergens blijf ik ook vinden dat ik het had kunnen voorkomen, terwijl ik zeker weet dat ik bij een ander zou zeggen van niet en dat het verkeerde tijd en plaats was. Maar zoals een tijd terug dat het ter sprake kwam in een nieuwe relatie, dan blijf ik het toch wel beschamend vinden..waardoor ik er dan koeltjes over doe. Terwijl ik er wel nog vaak over droom.
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Okt 2017 22:39

Re: Me too

Pompoen, Ik snap jou gevoel heel goed. Er heerst een taboe op. Dus ik snap de reactie van je vriend ook wel. Ik zit al dagen in twijfel m het nummer van lady Gaga till it happens to you on FB te zetten, maar ik doe het niet. Eigenlijk precies om de rede die jou vriend aangeeft. De taboe die er op zit.
De schaamte die erop zit en de oordelen ‘je zal het zelf hebben uitgelokt’. Rationeel weten we dat we er niet om gevraagd hebben, maar we krijgen wel het gevoel door de reactie van andere.


https://youtu.be/ZmWBrN7QV6Y
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem301

Bericht 22 Okt 2017 22:45

Re: Me too

Zo, die clip is wel heftig.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11846

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 22 Okt 2017 22:54

Re: Me too

Klopt.
Slachtofferhulp heeft Jenna Lena een Nederlandse vertaling laten zingen. Die kwam bij mij vorige week ook wel binnen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem301

Bericht 08 Nov 2017 14:22

Re: Me too

Steeds meer mannen vallen door de mand. Kevin Spacey, Ed Westwick (Chuck Bass van Gossip Girl) wordt beschuldigd:
https://www.facebook.com/kristina.kruz. ... 9772336179

En Job Gosschalk: https://nos.nl/op3/artikel/2201702-acte ... kruis.html

Ik vind het heel heel heftig.

Edit: Ed Westwick post dit op zijn insta
https://www.instagram.com/p/BbM4P6jBU26/

Het is ook moeilijk he, wordt je beschuldigd maar ontken je het ben je de lul, bevestig je het ben je ook de lul. Van zo'n naam kom je nooit meer af. Vraag me af wat de waarheid is.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Nov 2017 14:30

Re: Me too

Ja lastig is dat he Carrie? In het begin dacht ik ook over Kevin Spacey 'nu moeten ze hem weer hebben', maar er komen steeds meer verhalen naar buiten. En dan ga ik toch weer twijfelen.

Er is nog een andere acteur, die van 'That seventies show' die beschuldigd wordt van verkrachting. Het gekke daaraan is dus weer dat Netflix met hem wel blijft samenwerken en met Kevin niet.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Nov 2017 14:34

Re: Me too

Caro schreef:Ja lastig is dat he Carrie? In het begin dacht ik ook over Kevin Spacey 'nu moeten ze hem weer hebben', maar er komen steeds meer verhalen naar buiten. En dan ga ik toch weer twijfelen.

Er is nog een andere acteur, die van 'That seventies show' die beschuldigd wordt van verkrachting. Het gekke daaraan is dus weer dat Netflix met hem wel blijft samenwerken en met Kevin niet.

Welke van de acteurs? Ja vreemd is dat inderdaad. Maar op wat voor manier blijven ze samenwerken: That 70's show is al af, toch? En niet gemaakt door Netflix. En HoC is een Netflix serie en wordt nog opgenomen.

Oh wacht, je bedoelt waarschijnlijk dat die acteur in een andere serie speelt voor Netflix?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Nov 2017 14:43

Re: Me too

Ik merk dat ik het nu een beetje lastig begin te vinden, het lijkt een trend te worden en het is zo lastig om te bepalen wie je moet geloven. Je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar ik wil ook niet de woorden van mensen die aangeven seksueel misbruikt te zijn meteen in twijfel trekken. Er lijkt een soort heksenjacht te zijn ontstaan, maar is dat omdat het taboe doorbroken is en mensen ermee naar buiten durven te komen, of omdat het een hot topic is en mensen op een foute manier op zoek zijn naar aandacht.

Ik vind het iig heel erg dat mensen (vrouwen voornamelijk) via social media anderen (mannen) beschuldigen. Als er sprake is van seksueel misbruik, ga dan naar de politie en ga niet eerst iemand, zonder bewijs, op social media beschuldigen.

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25128

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Nov 2017 14:45

Re: Me too

Ik vind het ook lastig ja, want als je eenmaal beschuldigd bent, kom je hier nooit meer van af volgens mij. Waar rook is, is vuur. Heb gisteren het item bij Boulevard over Job Gosschalk gezien en vond dat ook heftig ja, hij geeft het zelf ook gewoon toe. Het zijn zó veel verhalen. Heel naar. Vraag me af of dit allemaal ooit uit was gekomen als deze #metoo-beweging niet in gang gezet was.
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Nov 2017 14:52

Re: Me too

Ik snap dat je naam sowieso beschadigd is als je beschuldigd wordt, en dat dat ook consequenties heeft in de zin dat bedrijven niet met jou geassocieerd willen worden.
Maar in het geval van kevin spacey, neem ik aan (en hoop) dat ze hem niet op basis van geruchten ontslaan, maar dat ze wel (sterk) bewijs en vermoeden hebben.
Daarnaast is in zijn geval ook uitgekomen dat er op de set van hoc óók nog onwenselijke dingen zijn gebeurd. En hij heeft zich laten opnemen voor een seksverslaving las ik.
Ik hoop dat de tendens nu niet wordt dat we 'moe' worden van zulke beschuldigingen, maar dat er zulke gevallen aangepakt blijven worden.
Al hoeft dat natuurlijk niet uitgebreid in de media. Als slachtoffer aangeven bij je baas (en/of politie) is natuurlijk prima (beter), maar dat het bij prominente figuren in het nieuws komt, lijkt me onvermijdelijk.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Nov 2017 14:54

Re: Me too

Carrie schreef:
Caro schreef:Ja lastig is dat he Carrie? In het begin dacht ik ook over Kevin Spacey 'nu moeten ze hem weer hebben', maar er komen steeds meer verhalen naar buiten. En dan ga ik toch weer twijfelen.

Er is nog een andere acteur, die van 'That seventies show' die beschuldigd wordt van verkrachting. Het gekke daaraan is dus weer dat Netflix met hem wel blijft samenwerken en met Kevin niet.

Welke van de acteurs? Ja vreemd is dat inderdaad. Maar op wat voor manier blijven ze samenwerken: That 70's show is al af, toch? En niet gemaakt door Netflix. En HoC is een Netflix serie en wordt nog opgenomen.

Oh wacht, je bedoelt waarschijnlijk dat die acteur in een andere serie speelt voor Netflix?

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... et-netflix
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 08 Nov 2017 16:18

Re: Me too

Ik word er ook een beetje naar van. Ik vind het ontzettend goed dat al deze slachtoffers met hun verhaal naar buiten durven komen. Maar waarom moet alles via de media? Dat je je verhaal op Facebook zet begrijp ik, maar dan hoef je toch geen namen te noemen? Ik vind dat deze mensen eerst aangifte moeten doen en het vervolgens aan de politie en het rechtssysteem over moeten laten om ze te straffen. Nu wordt men al gestraft voordat er überhaupt aangifte is gedaan.

Ik merk dat ik een beetje #metoo moe word. Maar ik vind het ook stom dat ik zo denk want als Kevin Spacey echt mensen heeft aangerand en als Ed Westwick daadwerkelijk iemand heeft verkracht dan valt dat op geen enkele manier goed te praten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Nov 2017 16:24

Re: Me too

Joey schreef:Al hoeft dat natuurlijk niet uitgebreid in de media. Als slachtoffer aangeven bij je baas (en/of politie) is natuurlijk prima (beter), maar dat het bij prominente figuren in het nieuws komt, lijkt me onvermijdelijk.

Dit is een beetje mijn punt. Ik ben niet 'moe' van de verhalen, de eerste die ermee naar buiten komt heeft niet meer recht op mijn medelijden dan de 8372e, maar ik ben er wel moe van dat het nu nodig gevonden wordt dat mensen met naam en toenaam op social media beschuldigd worden onder de noemer 'taboe doorbreken'. Het idee is goed, want het is inderdaad een taboe dat doorbroken moet worden en dat gaat klaarblijkelijk erg goed, maar alsjeblieft, ga met zulke ernstige beschuldigingen naar de politie. In het nieuws komen vind ik overigens ook echt iets anders dan iemand via social media beschuldigen. Dat het uitlekt en in het nieuws komt lijkt mij ook onvermijdelijk, maar bijvoorbeeld dat bericht op Facebook over Ed Westwick, dat had écht niet op die manier gehoeven.
Laatst gewijzigd door Elliot op 08 Nov 2017 16:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Nov 2017 16:27

Re: Me too

Dat laatste vb heb ik niet gezien en ik geloof je uiteraard, maar dat vind ik ook niet kunnen.
Maar gebeurt dat zoveel? Ik hoor vrijwel alleen maar verhalen waarbij of geen namen genoemd worden of één iemand zo collectief beschuldigd wordt dat het wss wel waar is (spacey, gosschalk).
Of mis ik die anderen verhalen omdat ik geen fb heb? (Zo ja, fijn!)
<<

Anoniem315

Bericht 08 Nov 2017 16:28

Re: Me too

Eens met Elliot. Goed dat dit taboe wordt doorbroken. Maar doe het wel op de humane manier.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Nov 2017 16:45

Re: Me too

Nou ik lees het ook niet omdat ik FB heb, maar vaak wordt er in de nieuwsberichten gelinkt naar een facebookpost van iemand waarin het hele verhaal staat, dat is dan de bron van het artikel.

https://www.nu.nl/film/4996934/gossip-g ... hting.html

Actrice Kristina Cohen beschuldigt Gossip Girl-acteur Ed Westwick van verkrachting. "Ik word er ziek van als ik zie dat mannen als Ed zo publiekelijk gerespecteerd worden. Ze gebruiken beroemdheid en macht om te verkrachten en te intimideren." Dat schrijft de Ladies Like Us-actrice in een post op Facebook.


En deze, over Francisco van Jole:
https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... een-sprake

De vrouw, die anoniem wil blijven, beschuldigde Van Jole van seksueel misbruik en deed dinsdag op weblog GeenStijl haar verhaal.


En dan nog die hele Jelle Brandt Corstius - Gijs van Dam affaire. Ok, JBC had zelf misschien geen naam genoemd in zijn artikel maar wel aan de Trouw, die het artikel publiceerde. Dan weet je ook heus wel dat 't uitkomt.

♥♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Nov 2017 16:49

Re: Me too

Haha, geen stijl als podium nemen, daar vind ik sowieso wat van.
Verder zie ik je punt met de andere voorbeelden en ben ik het wel met je eens.
Ik volg al een tijd een stuk selectiever het nieuws, met als prettig gevolg dat zulke dingen ook wel langs me heen gaan. Al was JBC nauwelijks te missen ja. Hoe dat ging vind ik ook een naar gevolg van de metoo actie.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Nov 2017 16:52

Re: Me too

Ja dat is natuurlijk ook een debiel podium, maar dat is denk ik juist ook het hele punt. Als er door allerlei mensen op allerlei podia van alles geroepen wordt, schiet de hele #metoo z'n doel toch echt wel voorbij.

♥♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Nov 2017 16:59

Re: Me too

Dat denk ik ook.
In jouw reacties en die van voorgangers lees ik veel belangrijke nuances. Maar ik ben ook bang dat als mensen die hun verhaal doen en minder ongenuanceerde reacties krijgen in de zin van 'oh weer één', dat die ondanks en dankzij de positieve insteek voor slachtoffers, door #metoo niet hun verhaal durven te doen omdat ze alsnog bang zijn voor reacties in de omgeving. Dus dat het doel voorbij schieten op 2 manieren kan.
Hm.. Snap je?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 08 Nov 2017 17:01

Re: Me too

Ja ik snap wat je bedoelt hoor! Maar als je gewoon met je verhaal naar de politie gaat dan kan er denk ik weinig misgaan, de politie is gewoon verplicht jouw verhaal serieus te nemen. Wat is het nut van het vertellen van het verhaal op social media verder? Helemaal niks toch?

♥♥
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6200

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Nov 2017 17:11

Re: Me too

Mwa het nut kan zijn dat slachtoffers zich niet alleen of schuldig voelen en zich eerder durven uit te spreken.
Maar dát lijkt nu dus wat z'n doel te voorbij te schieten. Op zich is er wel nut dus. Maar niet per se op de manier van de voorbeelden die je gaf. Maar moeten mensen dan maar stoppen met delen? Ik weet het niet..
Ik heb ook geen oplossing. :laughcry:
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 10 Nov 2017 16:48

Re: Me too

Wat erg voor alle meiden met zo’n heftig verhaal! Ik heb zelf gelukkig niet zo’n verhaal maar als ik zie hoeveel meiden wel, ben ik gewoon in de minderheid. Heel naar om te zien.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 13 Nov 2017 07:24

Re: Me too

....
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers