Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pensioenpremie

<<

Snowflakes

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 184

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 30 Okt 2013 12:07

Pensioenpremie

Hoeveel pensioenpremie dragen jullie per maand af?

Ik heb een jaar op basis van detachering bij een bedrijf gewerkt en ben nu aangenomen bij het bedrijf zelf, echter ga ineens veel meer pensioenpremie betalen. Nu begreep ik dat je op detacheringsbasis maar heel weinig betaalt en alleen een soort 'basispensioen' op bouwt. Kortom, het is wel te verklaren :). Ben alleen benieuwd wat anderen eigenlijk aan pensioenpremie afdragen...
Afbeelding
<<

Anoniem 3

Bericht 30 Okt 2013 13:27

Re: Pensioenpremie

De pensioeninhouding en uiteindelijke afdracht (daar zit vaak een stukje bij wat je werkgever bijdraagt) verschillen vaak wel per branche/CAO.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 20 Nov 2013 21:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 30 Okt 2013 21:52

Re: Pensioenpremie

Ik heb precies hetzelfde als jij snowflakes. Ben ook van detachering naar vast gegaan.
Wilde binnenkort wel eens contact zoeken met het pensioenfonds om het te vragen.
Ik betaalde eerst iets van 50 euro en nu over de 200 euro.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem256

Bericht 30 Okt 2013 23:54

Re: Pensioenpremie

Ik had geen idee maar ik heb net even gekeken. Per maand wordt er bijna €300 ingehouden van mijn bruto kale salaris (zonder onregelmatigheidstoeslag)
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 31 Okt 2013 19:53

Re: Pensioenpremie

Hier 190 euro per maand. Al is een % aangeven natuurlijk makkelijker omdat je niet weet wat iedereen aan salaris heeft.
190 euro op 3000 euro is weinig, maar 190 euro op 1500 euro is ten opzichte van die 3000 euro weer veel.

Mijn collega van de salarisadministratie was er niet anders had ik even naar het % gevraagd. Het enige dat ik weet is dat we een heel hoog % afdragen en een supergoed pensioen hebben.
Afbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 31 Okt 2013 21:47

Re: Pensioenpremie

Er wordt 230 euro ingehouden per maand.
<<

Anoniem 3

Bericht 01 Nov 2013 11:43

Re: Pensioenpremie

Over het algemeen hebben de metaalnijverheid en bouw sowieso goede pensioenen. Percentage bij metaalnijverheid ligt bijvoorbeeld op 32,3 % in totaal (werknemer+werkgever). Van die 32,3% is 46,8% werknemersdeel.
Alleen over de eerste € 15.904 op jaarbasis bouw je weer geen pensioen op (franchise).
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 01 Nov 2013 15:10

Re: Pensioenpremie

Is pensioenpremie betalen eigenlijk verplicht? En heeft je werkgever ook een verplicht deel oid? Of verschilt dit per cao? En als je niet onder een cao werkt? (Even nieuwschierig)
<<

Anoniem 3

Bericht 01 Nov 2013 15:20

Re: Pensioenpremie

Een werkgever is niet wettelijk verplicht om een pensioenregeling aan te bieden, behalve als er voor een bedrijfstak een verplichte pensioenregeling geldt. Dat verschilt dus inderdaad per branche/cao.
De regels per pensioenfonds verschillen ook weer. Als je geen bedrijfstakpensioenregeling hebt dan is je werkgever dus niet verplicht om een pensioenregeling aan te bieden, maar het kan wel zo zijn dat jij verplicht moet deelnemen als je werkgever zelf een pensioenregeling aanbiedt omdat het een onderdeel is van je arbeidsovereenkomst.
<<

Anoniem193

Bericht 01 Nov 2013 15:22

Re: Pensioenpremie

Believe schreef:Over het algemeen hebben de metaalnijverheid en bouw sowieso goede pensioenen. Percentage bij metaalnijverheid ligt bijvoorbeeld op 32,3 % in totaal (werknemer+werkgever). Van die 32,3% is 46,8% werknemersdeel.
Alleen over de eerste € 15.904 op jaarbasis bouw je weer geen pensioen op (franchise).

:thumbup:
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 01 Nov 2013 21:41

Re: Pensioenpremie

Bij mijn vorige werkgever gingen er geloof ik 5 à 6 tientjes per maand van mijn salaris af voor pensioen, bij huidige werkgever wordt pensioen volledig voor me betaald :)

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers