Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Reanimatie/Burgerhulpverlener

<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 22 Okt 2017 15:56

Reanimatie/Burgerhulpverlener

Wie doet dit? En ben je wel eens opgeroepen voor een reanimatie? Of twijfel je (net als ik) om jezelf hiervoor op te geven?

https://www.hartstichting.nl/reanimatie ... lpverlener

Ik kan reanimeren. Ik heb het nooit hoeven doen, maar ik kan het wel. En eigenlijk voelt het als een soort plicht om hier ook iets mee te doen, mijn steentje bij te dragen. Die eerste minuten zijn zo cruciaal. Als iemand op straat vlak voor me wat zou overkomen, denk ik wel dat ik direct zonder nadenken zou handelen. Maar als ik zo’n melding zou krijgen, weet ik niet of ik er zomaar op af zou gaan. En als ik niet zou gaan, of ik dat dan nog wel los zou kunnen laten. Want wat als die persoon het niet redt, had hij of zij het dan wel gered als ik was gegaan om te reanimeren?

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hoe anderen hier in staan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Okt 2017 16:13

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Ik kan reanimeren en zou dit graag willen doen. Maar ik heb me er niet goed in verdiept. Ik ben er huiverig voor omdat ik bijv bang ben te worden opgeroepen terwijl ik met m’n kinderen alleen ben en dan kan ik niet gaan. En dat lijkt me dan heel heftig. Maar heb me dus niet goed verdiept en weet niet hoe zoiets in praktijk zou gaan.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Okt 2017 16:48

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Ah ik zie dat dat geen probleem hoeft te zijn, dat het logisch is dat je niet gaat als je niet beschikbaar bent. Denk dat ik me vnv aanmeld.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 22 Okt 2017 17:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 22 Okt 2017 17:10

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Ik heb mij een poos geleden ook aangemeld. Ik kan reanimeren en als ik daarmee iemand zou kunnen redden zou dat heel fijn zijn. Ben nog nooit opgeroepen tot nu toe.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 22 Okt 2017 17:40

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Mijn moeder doet het ook en is nu 2 x opgeroepen. 1 keer waren er bij aankomst al tig mensen aan het helpen (het is dus echt niet zeker dat jij daadwerkelijk moet helpen), andere keer heeft zij het aed apparaat opgehaald en geleverd maar heeft ze verder niets hoeven doen.
Er worden geloof ik veel mensen tegelijk opgeroepen, dus het is niet zo dat als je eens niet kan dat er dan niemand staat.

Ik zelf heb m'n reanimatie diploma al jaren. Maar me aanmelden voor dit vind ik dan net een stapje te ver gaan. Het liefst blijft dat diploma m'n hele leven nutteloos. Ik wil alleen nooit in een situatie komen en niet weten wat ik moet doen.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 22 Okt 2017 18:06

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Ik zou het moeten kunnen, maar t lijkt me zo eng. bang dat ik iets over t hoofd zie ofzo of iets fouts doe. Mocht t voorkomen zou ik wel handelen (hoop ik) maar ik ga t niet opzoeken
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 22 Okt 2017 18:25

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Ik ben hiervoor aangemeld.
Ben 2x opgeroepen maar was op dat moment net de kinderen in bed aan t leggen dus miste het. Maar ik geloof dat 20 mensen in een bepaalde straal zo'n oproep krijgen.
Ik zou willen dat echt iedereen die kan reanimeren zich aanmeldt. Het kan nl zo zijn dat ik of wie dan ook je een keer nodig heeft :)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem316

Bericht 22 Okt 2017 18:59

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Ik kan reanimeren maar heb me hiervoor nog niet aangemeldt. Vind het nogal een stap ofzo..
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 22 Okt 2017 19:03

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Dee schreef:Ik kan reanimeren maar heb me hiervoor nog niet aangemeldt. Vind het nogal een stap ofzo..

Ja dit. Ik ben BHV-er op mijn werk en als er iets voor je neus gebeurd is het toch anders. Dan handel je direct.
Maar toch vind ik dit een stapje teveel omdat je niet weet wat je aantreft.
2016
<<

Anoniem252

Bericht 22 Okt 2017 19:13

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Ik kan reanimeren en ben ook aangemeld. Heb tot nu toe 1x een oproep gehad maar toen was ik niet in de buurt.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 22 Okt 2017 19:21

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Ik ben aangemeld en een aantal keer opgeroepen. Gelukkig heb ik nog niet hoeven reanimeren. De eerste keer zat mijn hart in mijn keel maar de keren daarna viel dat mee.

Mijn motivatie is dat mijn vader een hartaanval heeft gehad en dat ik er niet aan had moeten denken dat ik er toen alleen bij was, op dat moment kon ik niet reanimeren dus ik heb meteen een cursus gevolgd.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Okt 2017 19:35

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Urban Naked schreef: Denk dat ik me vnv aanmeld.
Done!
#teammaple🍁
<<

Anoniem231

Bericht 23 Okt 2017 05:07

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Weg
<<

Anoniem244

Bericht 23 Okt 2017 14:34

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Ik heb mij hiervoor een tijd geleden aangemeld, nog geen oproep gekregen.
Toen met herhaling BVH cursus werd ons gevraagd je hiervoor aan te melden als je hiervoor open stond.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 23 Okt 2017 21:47

Re: Reanimatie/Burgerhulpverlener

Ik denk er vaak over na om me aan te melden. Ik maak alleen op mijn werk al zo veel narigheid en reanimaties van dichtbij mee (waarbij ik zelf dan niet hoef te reanimeren) dat ik dan toch weer zoiets heb van dat is al genoeg. Wil het er niet ook nog eens in mijn "vrije tijd" bij hebben.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx