Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lange(re) vlucht, wat doe jij?

<<

Anoniem313

Bericht 21 Okt 2017 05:19

Re: Lange(re) vlucht, wat doe jij?

Wat Fantine zegt is ook mijn ervaring, naar NYC is het 6-7 uur vliegen. Scheelt toch weer een film.
<<

Anoniem249

Bericht 21 Okt 2017 08:45

Re: Lange(re) vlucht, wat doe jij?

Lot schreef:Wat voor slaappillen nemen jullie dan en hoe komen jullie daaraan?

Ik koop ze in de drogist in Amerika of Australie. Als ze tussendoor op zijn vraag ik familie of vrienden ze mee te nemen als ze op bezoek komen in Nederland. Momenteel heb ik Unisom sleepgels uit Amerika, ik gebruik ze alleen in het vliegtuig of lange busreis dus ze gaan vaak lang mee.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 21 Okt 2017 09:04

Re: Lange(re) vlucht, wat doe jij?

Ik vraag altijd slaappillen van de huisarts (oxazepam/diazepam), ik geef aan dat ik nooit kan slapen in een vliegtuig en krijg ze dan zonder problemen mee. Moet ze uiteraard wel zelf betalen, ze worden niet vergoed.

Overigens neem ik op vluchten richting Amerika eigenlijk nooit een slaappil, op de terugvlucht wel. Ik gebruik de slaappillen vooral om een jetlag een beetje voor te zijn, daar heb ik op de terugvlucht veel meer last van dan op de heenvlucht.
Verder zet ik altijd m’n Spotify vol met verschillende playlists neem ik een ereader mee, wat tijdschriften en ik kijk veel films en series via ‘t schermpje in de stoel voor je. En verder lekker naar buiten kijken. Ik ben er ook niet heel goed in hoor, vind lange vluchten echt dodelijk saai. Kijk er altijd heel erg naar uit, maar halverwege valt de duur van de vlucht me toch altijd tegen. Misschien ook omdat ik altijd economy vlieg hoor. Krijg zo’n houten reet, kan uiteindelijk helemaal geen comfortabele houding meer vinden enzo.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Okt 2017 10:35

Re: Lange(re) vlucht, wat doe jij?

Als je graag films wilt kijken via de airline dan moet je even checken of dat er standaard bij zit of dat je dat moet boeken. Wij zijn vorig jaar naar Canada gevlogen en dat moest je bijboeken (en dus bijbetalen). Hebben wij overigens niet gedaan omdat we er geen behoefte aan hadden. Maar het is dus niet zo dat je dat standaard hebt op lange vluchten zoals ik meen te hebben gelezen in een paar reacties. Dat zal afhangen van de maatschappij.
Ik heb vooral tijdschriften gelezen, spelletjes op de tablet gedaan (check even welke je offline kunt doen) en puzzelboekjes. Terug heb ik vrijwel de hele vlucht geslapen gelukkig. Ik vind er ook echt niets aan vliegen, na een uur ben ik het al helemaal zat.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 21 Okt 2017 10:40

Re: Lange(re) vlucht, wat doe jij?

Ik denk dat ik een slecht voorbeeld ben, ik slaap de hele vlucht tenzij ik iets wil eten of drinken. Als ik dan na het eten wakker ben en we gaan bijna landen dan kijk ik vaak een serie op het in-flight systeem.
<<

Anoniem249

Bericht 21 Okt 2017 11:55

Re: Lange(re) vlucht, wat doe jij?

Mizz_S schreef:Als je graag films wilt kijken via de airline dan moet je even checken of dat er standaard bij zit of dat je dat moet boeken. Wij zijn vorig jaar naar Canada gevlogen en dat moest je bijboeken (en dus bijbetalen). Hebben wij overigens niet gedaan omdat we er geen behoefte aan hadden. Maar het is dus niet zo dat je dat standaard hebt op lange vluchten zoals ik meen te hebben gelezen in een paar reacties. Dat zal afhangen van de maatschappij.
Ik heb vooral tijdschriften gelezen, spelletjes op de tablet gedaan (check even welke je offline kunt doen) en puzzelboekjes. Terug heb ik vrijwel de hele vlucht geslapen gelukkig. Ik vind er ook echt niets aan vliegen, na een uur ben ik het al helemaal zat.

Slechte service! Dat heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt, volgens mij is dat meer een uitzondering dan een regel. Met welke vliegtuigmaatschappij was dat?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Okt 2017 12:03

Re: Lange(re) vlucht, wat doe jij?

Was met TUI als ik het goed heb onthouden. Tsja, ik vond het niet erg. De tickets waren nu zo goedkoop dat we de mindere service niet erg vonden. De overige service was trouwens verder basic maar prima. En we hebben allebei toch niets met films dus ik heb het ook echt niet gemist, waarschijnlijk zouden we het toch niet of nauwelijks gebruikt hebben.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 21 Okt 2017 13:26

Re: Lange(re) vlucht, wat doe jij?

Terug vanuit Canada heb ik gelezen, films gekeken en geprobeerd te slapen. Ik vond het lange vliegen niet perse vervelend, maar dat zitten in die stoel......mennnnn! Ik kan niet normaal op een stoel zitten, moet altijd met mn knieën opgetrokken, maar waar je thuis lekker heen en weer wiebelt voor een nieuwe houding, gaat dat in een vloegtuigstoel toch wat lastiger.

Op de heenweg heb ik me vooral zitten verbijten van de pijn. Had een verschrikkelijke migraine aanval toen dus, behalve ijs op mn hoofd houden en zo relaxed mogelijk blijven, heb ik toen niks gedaan.

Heel erg veel plezier in New York!!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem249

Bericht 21 Okt 2017 15:23

Re: Lange(re) vlucht, wat doe jij?

Mizz_S schreef:Was met TUI als ik het goed heb onthouden. Tsja, ik vond het niet erg. De tickets waren nu zo goedkoop dat we de mindere service niet erg vonden. De overige service was trouwens verder basic maar prima. En we hebben allebei toch niets met films dus ik heb het ook echt niet gemist, waarschijnlijk zouden we het toch niet of nauwelijks gebruikt hebben.

Oh ja dat is toevallig de enige maatschappij waar ik liever niet mee vlieg. Krijg er altijd zo'n georganiseerde groepsreis gevoel bij.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Okt 2017 15:32

Re: Lange(re) vlucht, wat doe jij?

Oh daar heb ik niet zo'n last van. Ik ben niet zo bezig met de andere mensen die ook ermee vliegen. Wij zijn afhankelijk van de schoolvakanties vanwege mijn werk en dan zijn de vluchten vaak heel duur, zeker als je laat boekt (en wij beslissen graag zo laat mogelijk) en nu was het een hele mooie aanbieding dus prima.
<<

anoniem224

Bericht 21 Okt 2017 16:04

Re: Lange(re) vlucht, wat doe jij?

Meneer de Uil schreef:Terug vanuit Canada heb ik gelezen, films gekeken en geprobeerd te slapen. Ik vond het lange vliegen niet perse vervelend, maar dat zitten in die stoel......mennnnn! Ik kan niet normaal op een stoel zitten, moet altijd met mn knieën opgetrokken, maar waar je thuis lekker heen en weer wiebelt voor een nieuwe houding, gaat dat in een vloegtuigstoel toch wat lastiger.

Op de heenweg heb ik me vooral zitten verbijten van de pijn. Had een verschrikkelijke migraine aanval toen dus, behalve ijs op mn hoofd houden en zo relaxed mogelijk blijven, heb ik toen niks gedaan.

Heel erg veel plezier in New York!!


Dank je wel!
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers