Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat ontdekte jij pas heel laat?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Okt 2017 18:12

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Chava schreef:
Keshi schreef:Bij drank reclames stond er vroeger altijd "drink met mate" onderin beeld. Ik las dat als klein meisje als: drink met maté. En snapte die zin dus ook niet. Het heeft jaren geduurd voordat ik eens aan iemand vroeg wat daar toch mee bedoeld werd. Heb mijzelf echt stom gevoeld want de zin "drink met mate" in gesproken taal kende ik natuurlijk wel.

Ik dacht vroeger dat je het uitsprak als meet :laughcry:


Ja ik ook!
Let's discover the world together.
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 16 Okt 2017 18:20

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Marin schreef:
Chava schreef:
Keshi schreef:Bij drank reclames stond er vroeger altijd "drink met mate" onderin beeld. Ik las dat als klein meisje als: drink met maté. En snapte die zin dus ook niet. Het heeft jaren geduurd voordat ik eens aan iemand vroeg wat daar toch mee bedoeld werd. Heb mijzelf echt stom gevoeld want de zin "drink met mate" in gesproken taal kende ik natuurlijk wel.

Ik dacht vroeger dat je het uitsprak als meet :laughcry:


Ja ik ook!

Ik dacht altijd: “Wie is Mate?”
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 16 Okt 2017 18:23

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Ik ontdekte pas heel laat (in 2017 :eyes: ) dat een zetel in de eerste of tweede kamer daadwerkelijk een stoel is...

Ik zou bijna vragen of jullie het niet willen quoten zodat ik het nog weg kan halen. :angel:
<<

Patsy

Bericht 16 Okt 2017 18:44

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Poutine schreef:
Marin schreef:
Chava schreef:Ik dacht vroeger dat je het uitsprak als meet :laughcry:


Ja ik ook!

Ik dacht altijd: “Wie is Mate?”



Ik dacht ook altijd dat het "Meet" was.

De oom van mijn man heet Mate, mijn man vroeg zich vroeger af waarom iedereen met zijn oom moest drinken.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 16 Okt 2017 18:46

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

SoGood schreef:Ik ontdekte pas heel laat (in 2017 :eyes: ) dat een zetel in de eerste of tweede kamer daadwerkelijk een stoel is...

Ik zou bijna vragen of jullie het niet willen quoten zodat ik het nog weg kan halen. :angel:


Ik quote je wel even want ik kwam er vorig jaar achter :smile:
<<

Anoniem239

Bericht 16 Okt 2017 19:47

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

:smile: gelukkig was ik niet alleen!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 17 Okt 2017 10:11

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Ik kom uit een klein dorp en vroeger als ik met mijn ouders langs bekenden of familie ging, stapten we altijd achterom zo het huis binnen. Mijn vader riep dan altijd 'volluk' om aan te geven dat er iemand binnen kwam. Ik heb altijd gedacht dat dit één of andere Friese uitdrukking was.

Nu lees ik de column van Sylvia Witteman en besef ik dat het gewone normale Nederlandse woord 'Volk' geroepen werd, alleen beroerd uitgesproken. Dat dat dus gewoon een logisch woord is een ook niet per se Fries.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 19 Okt 2017 20:10

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Ik heb hem hier al eens geplaatst, maar heb me heel lang afgevraagd wat OMG betekende. Ik las het echt zoals het er stond en dacht dat iemand dat dan zo zou uitroepen: ‘Dat meen je niet, omggg!’ :omg:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 19 Okt 2017 20:59

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

...
Laatst gewijzigd door Thunder op 22 Nov 2018 21:31, in totaal 1 keer gewijzigd.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 21:19

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Joey schreef:Ik kom uit een klein dorp en vroeger als ik met mijn ouders langs bekenden of familie ging, stapten we altijd achterom zo het huis binnen. Mijn vader riep dan altijd 'volluk' om aan te geven dat er iemand binnen kwam. Ik heb altijd gedacht dat dit één of andere Friese uitdrukking was.

Nu lees ik de column van Sylvia Witteman en besef ik dat het gewone normale Nederlandse woord 'Volk' geroepen werd, alleen beroerd uitgesproken. Dat dat dus gewoon een logisch woord is een ook niet per se Fries.



Dat doet mijn man nog steeds als hij via de achterdeur binnenkomt. 'Volk'. Man, bel gewoon aan. Maar als je een achterdeur hebt dan is het hier nog steeds doodnormaal. Ik heb trouwens ook lang gedacht dat het dialect was. Gronings dialect welteverstaan. Ook uitgesproken als 'Volluk'.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Okt 2017 22:15

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Thunder schreef:Ik ontdekte mijn eerste zwangerschap pas heel laat.


Hoe laat dan?
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 19 Okt 2017 23:11

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Fedora schreef:
Joey schreef:Ik kom uit een klein dorp en vroeger als ik met mijn ouders langs bekenden of familie ging, stapten we altijd achterom zo het huis binnen. Mijn vader riep dan altijd 'volluk' om aan te geven dat er iemand binnen kwam. Ik heb altijd gedacht dat dit één of andere Friese uitdrukking was.

Nu lees ik de column van Sylvia Witteman en besef ik dat het gewone normale Nederlandse woord 'Volk' geroepen werd, alleen beroerd uitgesproken. Dat dat dus gewoon een logisch woord is een ook niet per se Fries.



Dat doet mijn man nog steeds als hij via de achterdeur binnenkomt. 'Volk'. Man, bel gewoon aan. Maar als je een achterdeur hebt dan is het hier nog steeds doodnormaal. Ik heb trouwens ook lang gedacht dat het dialect was. Gronings dialect welteverstaan. Ook uitgesproken als 'Volluk'.

Ja in ons dorp ook nog normaal hoor :-D maar ik woon daar niet meer en ga niet meer met mijn ouders spontaan bij mensen langs ;-)
<<

Anoniem231

Bericht 20 Okt 2017 06:16

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Hier in het zuiden roepen we ook volluk als we achterom komen. Ik hou van achterom komen!

Ik ben ook benieuwd thunder, hoe ver was je?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Okt 2017 06:52

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Dat Timboektoe een echte stad is (in Mali) en niet alleen in de Donald Duck bestaat. Dacht altijd dat het net als Verweggistan niet bestond. Wist het al wel paar jaar hoor maar wel pas laat.
Let's discover the world together.
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 20 Okt 2017 07:05

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Marin schreef:Dat Timboektoe een echte stad is (in Mali) en niet alleen in de Donald Duck bestaat. Dacht altijd dat het net als Verweggistan niet bestond. Wist het al wel paar jaar hoor maar wel pas laat.


Hahaha dat heb ik ook heel lang gedacht, grappig zeg!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 20 Okt 2017 07:26

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Dat een baby tijdens de bevalling ook nog in moet dalen.
Een paar dagen voor ik ging bevallen zei de gynaecoloog dat R ingedaald was, maar tijdens de bevalling die maar niet opschoot hadden ze het er maar over dat hij niet in wilde dalen. Ik ben de hele bevalling heel stil geweest maar toen werd ik kwaad en heb de gynaecoloog die toen dienst had afgesnauwd dat hij al lang ingedaald was :redface:
10.04.17
<<

Anoniem247

Bericht 20 Okt 2017 09:12

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Dat je als 33 jarige ook de zesde ziekte kunt krijgen.. Ik dacht toch echt dat alleen hele kleine kinderen dat konden krijgen. Ik kom net bij de huisarts vandaan en dat is ook de laatste keer dat ik vandaag buiten kom. Echt heel mijn gezicht, armen en romp zit helemaal onder de rode bultjes :omg:
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Okt 2017 09:13

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Bliss schreef:
Thunder schreef:Ik ontdekte mijn eerste zwangerschap pas heel laat.


Hoe laat dan?

We zijn gaan tellen met ongeveer 25 weken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Okt 2017 13:25

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Thunder schreef:
Bliss schreef:
Thunder schreef:Ik ontdekte mijn eerste zwangerschap pas heel laat.


Hoe laat dan?

We zijn gaan tellen met ongeveer 25 weken.


Oh wow ik vind dat soort verhalen altijd zo wonderlijk! Las van de week ook in een tijdschrift dat iemand er met 31 weken achter kwam en een paar dagen later al moest bevallen!
❤ 7 juni 2018
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 20 Okt 2017 15:06

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Maan schreef:Ik heb hem hier al eens geplaatst, maar heb me heel lang afgevraagd wat OMG betekende. Ik las het echt zoals het er stond en dacht dat iemand dat dan zo zou uitroepen: ‘Dat meen je niet, omggg!’ :omg:


Hee! Ik weet een andere forumster die dat eens typte. Ben jij maan geworden? Eerst een forumnaam met een S.?
<<

anoniem224

Bericht 20 Okt 2017 15:35

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Joey schreef:Ik kom uit een klein dorp en vroeger als ik met mijn ouders langs bekenden of familie ging, stapten we altijd achterom zo het huis binnen. Mijn vader riep dan altijd 'volluk' om aan te geven dat er iemand binnen kwam. Ik heb altijd gedacht dat dit één of andere Friese uitdrukking was.

Nu lees ik de column van Sylvia Witteman en besef ik dat het gewone normale Nederlandse woord 'Volk' geroepen werd, alleen beroerd uitgesproken. Dat dat dus gewoon een logisch woord is een ook niet per se Fries.

Dat wordt hier in Brabant ook gezegd, ook in combinatie met het achterom binnen komen. Ik dacht juist dat het iets Brabants was.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 20 Okt 2017 17:45

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Bliss schreef:
Thunder schreef:
Bliss schreef:
Hoe laat dan?

We zijn gaan tellen met ongeveer 25 weken.


Oh wow ik vind dat soort verhalen altijd zo wonderlijk! Las van de week ook in een tijdschrift dat iemand er met 31 weken achter kwam en een paar dagen later al moest bevallen!


Ik had gelukkig nog 12 weken en 6 dagen :laughcry:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem304

Bericht 20 Okt 2017 21:52

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Meneer Nilsson schreef:
Joey schreef:Ik kom uit een klein dorp en vroeger als ik met mijn ouders langs bekenden of familie ging, stapten we altijd achterom zo het huis binnen. Mijn vader riep dan altijd 'volluk' om aan te geven dat er iemand binnen kwam. Ik heb altijd gedacht dat dit één of andere Friese uitdrukking was.

Nu lees ik de column van Sylvia Witteman en besef ik dat het gewone normale Nederlandse woord 'Volk' geroepen werd, alleen beroerd uitgesproken. Dat dat dus gewoon een logisch woord is een ook niet per se Fries.

Dat wordt hier in Brabant ook gezegd, ook in combinatie met het achterom binnen komen. Ik dacht juist dat het iets Brabants was.

Het is gewoon 'boers' denk ik. Haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Okt 2017 21:53

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Wederom ken ik dat uit de Donald Duck. :palm:
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Okt 2017 21:54

Re: Wat ontdekte jij pas heel laat?

Hahaha wat een leerzaam blad eigenlijk.
❤ 7 juni 2018
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers