Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

<<

ChiQ

Bericht 19 Okt 2017 09:56

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Ja ben het ook eens met Harrison, máár ga dan niet uitgebreidde shopsessies in de groepsapp delen en liegen over je welzijn. Natuurlijk kan t zo zijn dat ze zich rot voelt, maar ik zou dat gewoon even eerlijk erover zijn. Ipv afspraken maken en afzeggen.
<<

Anoniem278

Bericht 19 Okt 2017 10:38

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Misschien kan ze het wel beter verwoorden als jullie gewoon in het echt samen zijn. De manier waarop dit nu gaat is natuurlijk onprettig, maar ik zou ook niet onderschatten hoe buitengesloten je je kunt voelen als iedereen in de omgeving in een andere fase komt. Het kan zijn dat zij zich op de verkeerde manier wapent tegen dat gevoel.
Wil niet zeggen dat ik vind dat ze er zo overduidelijk over moet 'liegen', maar dit bespreekbaar maken is wel heel moeilijk en roept ook niet altijd heel begripvolle reacties op.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 19 Okt 2017 11:59

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Ik snap ook dat je je teleurgesteld voelt omdat je je erop verheugd had.

Toch zou ik ook oppassen met aannames doen. Ik weet niet hoe ver weg jij woont omdat ze een stukje moet rijden. Dat zou voor mij al anders zijn dan een paar uurtjes stad ergens op fietsafstand. Dan ben ik zo weer thuis als ik het niet meer trek. Soms voel je ook pas achteraf dat het eigenlijk teveel was, je wil mensen niet teleurstellen, krijgt toch wat adrenaline door het samenzijn waardoor je je even beter voelt. Misschien wil ze dit weekend gewoon even tijd voor zichzelf nemen om zich weer wat beter te gaan voelen.

Dit om toch ook even even de (mogelijke) andere kant te belichten niet dat ik jou teleurstelling niet begrijp. En dat het misschien net wat ongelukkig samenvalt met het gesprek dat jullie laatst hadden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Okt 2017 12:55

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Niemand zegt ook dat ze binnen moet blijven zitten omdat ze die afspraak heeft afgezegd, maar om dan demonstratief foto's te posten van hoe leuk je het hebt met je zus, dat vind ik niet zo netjes. Dat had ze gewoon niet moeten doen, dat staat heel raar naar degene met wie je eigenlijk had afgesproken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem328

Bericht 19 Okt 2017 15:25

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Ik vind het ook erg raar om te lezen dat ze de afspraak met jou afzegt terwijl ze wel uitgebreid zit te winkelen en daarvan foto's post. Daar zit meer achter. En erg netjes vind ik het niet van haar. En ik kan me voorstellen dat jij je er rot door voelt.

Maar van de andere kant zit er denk ik ook meer achter dan alleen maar een vriendin die geen zin heeft en met een domme smoes afzegt. Misschien zit de hele zwangerschap en het feit dat zij als enige nog geen 'huisje boompje beestje' heeft haar wel meer dwars dan je denkt. Daarom zou ik haar er wel op aanspreken, maar het wel voorzichtig brengen. Ik kan me namelijk wel heel goed voorstellen dat het heel rot is als jij als enige binnen een vriendengroep nog in een andere fase van je leven zit.
<<

Anoniem282

Bericht 19 Okt 2017 16:16

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Ik sluit me aan bij degenen die ook de andere kant schetsen. Wat ik altijd hoor en hier ook regelmatig heb gelezen, is dat een kinderwens heel sterk kan zijn. Dan is het wel erg confronterend dat jouw vriendin zelf geen moeder is, maar er wel heel regelmatig mee wordt geconfronteerd dat haar vriendinnen dat wel zijn/worden. Dat lijkt mij iig een hard gelag en pijnlijk. Niet omdat je het je vriendinnen niet gunt, maar meer omdat je het jezelf ook gunt. Dat blootgesteld worden aan het wel hebben van een gezin, zou ze daarom kunnen vermijden en juist willen laten zien dat zij het zonder kind(eren) ook fijn heeft (met die foto's op de app). Geen idee of dit zo is, maar ik weet wel dat verdriet/pijn/iets heel graag zelf ook willen, mensen rare sprongen kan laten maken. En ja, in de ideale wereld zou ze blij voor je moeten zijn, maar ik snap wel dat dit het in werkelijkheid soms wat anders gaat dan je hoopt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Okt 2017 18:26

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Ik snap ook wel dat ze zich er rot over voelt, maar ik vind het ergens ook lastig dat Flore zich daar nu rot over voelt. Blijkbaar heeft zij er ook lang op moeten wachten, het is niet leuk als het dan eindelijk zo ver is, je hoopt op leuke reacties want die heeft de rest ook gehad en daar heb je je al die tijd op verheugd, en dan gaat het zo.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 19 Okt 2017 21:26

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Ik rij liever ook geen lange stukken als ik mij niet lekker voel. Dan blijf ik ook thuis.

Het kan dus dat ik met vriendin A koffie ga drinken, omdat zij mij ophaalt. En vriendin B afzeg, omdat ik dan zelf lang moet rijden.

Al vind ik wel raar dat ze een hele dag gaat shoppen terwijl ze zich niet lekker voelt en ook nog eens leuke foto's in de appgroep plaatst.

Dit zou ik ook samen met haar bespreken als je haar ziet. Nu ga je allemaal dingen denken die zo niet hoeven te zijn.

Persoonlijk vind ik dat wanneer je zelf een grote kinderwens hebt en je daarom afspraken met smoesjes gaat afzeggen een beetje zielig. Als haar dit dwars zou zitten moet ze het gewoon eerlijk zeggen tegen jou.
Ik ga et van uit dat jij er begrip voor hebt als dit de reden zou zijn.
Zelf ben ik ook behoorlijk lang bezig geweest om een kindje in mijn armen te sluiten en heb nooit afgunst gehad naar vriendinnen die eerder kinderen kregen.
Misschien had ik het er wel eens moeilijk mee, maar dat heb ik altijd uitgesproken en daar was altijd begrip voor.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 19 Okt 2017 21:53

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Ik heb mijn vriendin geappt vanmorgen of ik langs kon komen. Ik sliep er namelijk zelfs slecht van vannacht. Toen ze terug appte ben ik in de auto gestapt, ben naar haar toe gereden (2 uur enkele reis)
Ik heb d'r opgehaald en we zijn gaan lunchen, zij betaalde aan het eind omdat ze zich zo schuldig voelde, lief gebaar!

Maar ik had het toch wel een beetje goed aangevoeld, ze is inderdaad toch wel jaloers en kon er even niet mee dealen. Ze wil zelf ook zo graag verder met d'r leven. En mijn nieuws was voor haar een echte reality check. Dat het voor haar nog niet zo ver is vind ze erg! We hebben echt goed gepraat en ook gehuild, lang leve de hormonen, haha. Ze vond het fijn dat ze eerlijk kon zijn zonder mij te kwetsen, want daar was ze dus bang voor. Ik heb ook gezegd wat het met mij deed, en dat raakte haar wel, maar tis ok. Het is nu uit de lucht...ik heb haar beloofd ook gewoon Flore te blijven en niet alleen maar een moeder (to be).
Thanks voor jullie reacties, erg lief!!!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 19 Okt 2017 22:00

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Wat heb je dat goed aangepakt!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem318

Bericht 19 Okt 2017 22:02

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Wat ben jij een lieve vriendin, fijn dat jullie elkaar nu beter begrijpen en zelfs dichter tot elkaar zijn gekomen. Soms is een goed en open gesprek alles wat er nodig is.
<<

Anoniem231

Bericht 20 Okt 2017 03:48

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Fijn dat het is uitgesproken. Hopelijk blijven jullie contact houden.
Hoe ze het heeft aangepakt was niet netjes maar ik snap haar wel. Af en toe heb je even tijd nodig om iets te verwerken.

Had het net willen voorstellen of jij niet naar haar kon gaan.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 20 Okt 2017 05:00

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Wat goed gedaan van je! Fijn dat jullie er zo open over hebben gepraat.
<<

Anoniem257

Bericht 20 Okt 2017 05:28

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Fijn!
<<

Anoniem278

Bericht 20 Okt 2017 06:50

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Wat fijn dat t zo gegaan is. Heel goed van jou.
<<

Anoniem313

Bericht 20 Okt 2017 07:25

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Goed gedaan zeg, en fijn dat de lucht is geklaard.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Okt 2017 07:49

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Wat goed van je Flore! Fijn dat de lucht geklaard is, knap hoor!

♥♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 20 Okt 2017 08:14

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Wat goed dat je je gevoel gevolgd bent Flore. Fijn dat jullie zo open hebben gesproken met elkaar, juist dat maakt dat je zulke goede vriendinnen bent. Nu heb je voorkomen dat het tussen jullie in blijft staan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem328

Bericht 20 Okt 2017 08:36

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Wat goede van je Flore! Wat fijn dat de lucht voor jullie beiden nu geklaard is. Fijn dat je zo eerlijk en open kunt zijn naar een vriendin toe, zo hoort het ook!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Okt 2017 08:40

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Wat goed van je Flore. Goed aangepakt en eerlijk van haar dat ze dit heeft toegegeven. Beter zo dan dat het tussen jullie komt te staan.
Let's discover the world together.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8841

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 20 Okt 2017 08:48

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Wat goed dat je naar haar toe bent gegaan en er goed over hebt kunnen praten samen!
Fijn dat het nu uit de lucht is.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Flore

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 882

Geregistreerd: 09 Jul 2016 12:36

Bericht 20 Okt 2017 09:10

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Het is een vriendin die ik al heb vanaf mijn 13e, kon toch niet zo zijn dat dit een dealbreaker was hoor. Ben blij!!!
Boys rule!
2018 / 2020
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 20 Okt 2017 14:40

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Wat fijn zeg. Hier moet ik bijna een traan van weg pinken. :ja:
<<

Anoniem282

Bericht 20 Okt 2017 20:05

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Wat mooi om te lezen; fijn dat jullie het hebben uitgesproken en lief van je dat je naar haar toe bent gegaan!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Okt 2017 21:11

Re: Vriendin die afzegt, ik voel me nu rot.

Wat ben jij onwijs lief!! Lees het topic net pas maar echt zo goed
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers