Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Airfryer

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 18 Okt 2017 09:27

Airfryer

Wij twijfelen om een airfryer te kopen.

Waar gebruik jij het voor?
Moet je extra dingen er bij kopen?
Is het moeilijk schoon te maken?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem236

Bericht 18 Okt 2017 09:39

Re: Airfryer

Voornamelijk voor friet, snacks, aardappelachtige dingen als rösti of kroketjes, tosti broodjes

Makkelijk schoonmaken? Het mandje en opvangbak wel, maat het apparaat wordt wel vettig bij de verhittingselementen, daar zijn wel trucjes voor om schoon te maken hoor, maar een gewone oven is dan wel makkelijker schoonmaken.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Okt 2017 09:45

Re: Airfryer

Waar gebruik jij het voor? Patat, snacks, afbakbroodjes, aardappelgerechten, vlees etc.
Moet je extra dingen er bij kopen? Dat kan, maar het hoeft niet.
Is het moeilijk schoon te maken? Nee vind ik niet. Wel goed bij houden!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 18 Okt 2017 19:22

Re: Airfryer

Wij vinden het nog steeds een van onze beste aankopen!
Gebruiken hem voor afbakbroodjes, patat ed, snacks, kibbeling.. Soms ook als ik iets kleins ga bakken.
We hebben er zelf geen extra dingen bij gekocht. Het schoonmaken vind ik wel een beetje een gedoe, maar we zijn dat dan ook wel eens vergeten. Dan wordt het extra irritant..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem221

Bericht 18 Okt 2017 19:30

Re: Airfryer

Doen!!!

Het is de allerbeste koop van de afgelopen jaren geweest! En zolang bestaat hij nog niet eens. :)

Wij hebben een Inventum 4,5l op aanraden van mijn ouders. Ik bak er echt van alles in! Broodjes om af te bakken, patat, kroketten, bitterballen, bittergarnituur, croissants, aardappelschijfjes (zelfs die met spek, maar dat is af te raden. Puur omdat het spek te krokant wordt). Ik zoek op internet naar wat ik er voor hoeveel minuten en op welke temperatuur erin moet doen en ik probeer het. Als ik niet zo dol was op pizza, dan had ik de oven de deur uitgedaan!
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 18 Okt 2017 19:57

Re: Airfryer

Doen !

Wij hebben er een sinds dit jaar een en gebruiken hem bijna dagelijks.
Broodjes, aardappelen, alle soorten vlees etc maken we er in klaar.
Laatst zelfs cup cakes met mijn zoontje :)

Wij doen na elke keer gebruik de onderdelen in de vaatwasser en hebben geen problemen met rook of iets.
Het enigste wat ik soms wel handig vind is het rekje zodat je aardappelen en vlees tegelijk kan klaar maken. Maar soms gebruik ik het ook niet want alles is vrij snel klaar.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 18 Okt 2017 19:58

Re: Airfryer

We hebben de xl airfryer van philips.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 18 Okt 2017 22:11

Re: Airfryer

Wij hebben de Philips xl met de grillplaat. Die vind ik ook handig om net wat grotere ovenschalen of producten op te kunnen plaatsen dan in het mandje.
Behalve voor friet en snacks gebruiken we de airfryer voor het afbakken van worstenbrood en afbakbroodjes, hamburgers en andere soorten vlees en vis, kleine pizza's (of testjes van een grote), lasagne of andere ovengerechten.
We gebruiken hem echt meerdere keren per week.
Schoonmaken is wel lastig, na 2 jaar ziet de bak en het mandje er eigenlijk niet meer uit.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem258

Bericht 19 Okt 2017 07:11

Re: Airfryer

Philips is moeilijker schoon te houden, om die reden heb ik een Inventum gekozen. Gebruik 'm erg veel, van friet tot tosti's. Deze is heel makkelijk schoon te houden en ook nog goedkoper, en zonder spatdeksel te gebruiken. Niks spettert of rookt hier in.
Ik gebruik de app airfryer baktijden, heel makkelijk en daar kun je zien wat er allemaal in kan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Okt 2017 07:28

Re: Airfryer

Wij hebben deze gezien
https://www.kitchenandmore.nl/Airfryer- ... ieuw-model

We twijfelen nog steeds. Weer een apparaat erbij in de keuken en twijfel of m echt zo vaak zullen gebruiken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

IlikeBali

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 93

Geregistreerd: 11 Sep 2013 10:25

Bericht 19 Okt 2017 14:56

Re: Airfryer

Handig topic! Ik lees even mee
<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 15:17

Re: Airfryer

Omdat wij niet zeker wisten of we de airfryer wel zouden gaan gebruiken, hebben we voor dit goedkoop model gekozen: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_in ... dwod410How

Aangezien hij dagelijks gebruikt wordt, zal de volgende airfryer ook een duurdere zijn. Maar goed, dan moet deze wel eerst af zijn.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Okt 2017 15:20

Re: Airfryer

Dat is ook wel een goede om zo te beginnen inderdaad

Gaat er wel genoeg in om voor 2 personen patat te bakken?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Okt 2017 15:23

Re: Airfryer

Wat is de meerwaarde van een airfryer als je gewoon een goede oven hebt? Alle dingen die hier boven genoemd worden maak ik klaar in de hete lucht oven, gewoon met een bakpapiertje zodat ik niks schoon hoef te maken.
Ik hoor veel mensen er heel enthousiast over maar begrijp tot nu toe de toegevoegde waarde niet helemaal.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem304

Bericht 19 Okt 2017 15:27

Re: Airfryer

minoessepoes schreef:Wat is de meerwaarde van een airfryer als je gewoon een goede oven hebt? Alle dingen die hier boven genoemd worden maak ik klaar in de hete lucht oven, gewoon met een bakpapiertje zodat ik niks schoon hoef te maken.
Ik hoor veel mensen er heel enthousiast over maar begrijp tot nu toe de toegevoegde waarde niet helemaal.

De baktijd misschien? Een afbakbroodje in de oven is bijvoorbeeld 9 minuten (een punt broodje), in de airfryer 3 minuten. En het opwarmen gaat veel sneller ook.
<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 15:39

Re: Airfryer

Jip schreef:Dat is ook wel een goede om zo te beginnen inderdaad

Gaat er wel genoeg in om voor 2 personen patat te bakken?


Ik heb de verkeerde link geknipt en hier geplakt. Wij hebben de Inventum GF400HL en ik plaatste de Inventum GF250HL. XL heeft een inhoudt van 4.5l en daar kun je makkelijk voldoende frietjes voor twee personen in bakken. Ik denk dat de Inventum GF250HL te klein wordt? Ik weet het niet zeker. 0.8 kg lijkt me vrij weinig.

En wat Cotton zegt, de Airfryer is sneller. Het voorverwarmen alleen al. En patat komt er super knapperig uit. Dat lukt me niet in een oven.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Okt 2017 15:41

Re: Airfryer

Hij komt ook best goed uit de testen zie ik. Thanks!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Okt 2017 15:55

Re: Airfryer

minoessepoes schreef:Wat is de meerwaarde van een airfryer als je gewoon een goede oven hebt? Alle dingen die hier boven genoemd worden maak ik klaar in de hete lucht oven, gewoon met een bakpapiertje zodat ik niks schoon hoef te maken.
Ik hoor veel mensen er heel enthousiast over maar begrijp tot nu toe de toegevoegde waarde niet helemaal.


Ik wilde echt precies hetzelfde zeggen. Alles wat hier genoemd wordt maak ik gewoon in de oven. Ik snap ook echt niet wat nou de toegevoegde waarde is van de airfryer. Oven kan volgens mij ook nog meer in, of makkelijker een grote schaal of pan als ik dat zo goed begrijp. Het enige voordeel/verschil is dus dat het sneller gaat eigenlijk? Nou dat zou voor mij persoonlijk zeker geen reden om zo'n apparaat te kopen.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Okt 2017 16:33

Re: Airfryer

Ik vind de oven producten zoals patat en snacks ook lekkerder uit de airfryer. En sneller klaar is als je even snel een loempia wilt eten ook wel prettig.
Maar das idd persoonlijk.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Okt 2017 16:46

Re: Airfryer

Ja de oven gaat inderdaad niet altijd even snel, maar dat vind ik niet erg. Onze is trouwens in zo'n 5 minuten voorverwarmd, dat vind ik ook echt niet lang duren. Ik heb zelf juist een hekel aan al die apparaten in de keuken, zou er echt niet nog 1 bij willen. :wink:
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3476

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 19 Okt 2017 16:59

Re: Airfryer

Ik vind de air fryer handig, heb de grote van Philips. Met patatjes, snacks etc vooral. Dat duurt veel langer in de oven en oven moet meer voorverwarmen enz, en air fryer niet. Vind hem wel duur, wij hadden hem als kerst cadeau gehad van werk vriend, dus dan is het wel een leuk apparaat.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 19 Okt 2017 17:04

Re: Airfryer

Het voorverwarmen van de airfryer gaat sneller dan bij een oven (ongeveer 3 minuten), en het eten is ook veel sneller klaar. Patat bijvoorbeeld in 17 minuten, in de oven moest ik het altijd wel een halfuur laten liggen, iig altijd veel langer dan op de verpakking staat aangegeven. En snacks uit de airfryer vind ik veel lekkerder. Frikadellen gaan in de oven altijd stinken vind ik, en ze blijven altijd bleek, in de airfryer zijn ze gewoon goed, en lekker. Ik vind veel snacks uit de frituur trouwens niet eens lekker meer, sinds ik de airfryer heb. Oh en vlammetjes, ik hou van vlammetjes op zn tijd. Uit de frituur vandaan druipt het vet eraf, vanuit de airfryer totaal niet.

Ik heb trouwens een Philips, heb ‘m al een jaar of 2, maar eigenlijk alleen nog naar gebruikt voor patat, andere aardappelgerechten en snacks. Ohja, en af en toe een schnitzel.
<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 17:11

Re: Airfryer

Ik snapte ook niet wat een airfryer voor toegevoegde waarde kon zijn in mijn keuken, want alles wat ik wilde bakken stopte ik in de oven. Maar nu ik een airfryer heb, wil ik nooit meer zonder. Ik ben helemaal geen fan van patat, maar het patat komt er nu net zo knapperig uit als uit de frituur en dat dan een stuk gezonder, want ik voeg nooit olie of wat dan ook toe. Bitterballen, kroketten, we hebben de frituur er definitief uitgedaan en ingeruild voor de airfryer, maar echt beste keuze ooit. Ik ben daarnaast gek op afbakbroodjes, van die kleine. Ik zet de timer op twaalf minuten en weet dat ik dan een lekker broodje heb. Kan ook in de oven, maar dit gaat zoveel sneller en zelfs het broodje smaakt lekkerder.

Ik denk dat je een airfryer moet zien als gezonde friteuse met meer mogelijkheden. Lasagne en andere ovengerechten maak ik gewoon nog in de oven.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Okt 2017 18:20

Re: Airfryer

Wij frituren nooit, hebben ook geen frituurpan, dus ik denk dat ie voor ons ook geen meerwaarde heeft.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Okt 2017 09:47

Re: Airfryer

@Poutine, dan bak je verkeerd in de frituur. Je moet het altijd even uit laten lekken. Friet doe ik altijd in een bak waar keukenpapier in zit en dan schud ik. Nauwelijks vet blijft er achter en ja tegen 5 minuten frietbakken in de frituur kan een airfryer nog steeds niet aan tippen met een baktijd van 15 minuten. In die tijd heb ik 3 flinke porties gebakken (ja, veel goede frieteters hier).

Als de baktijd van friet en snacks naar 5 minuten gaat in een airfryer dan komt die hier pas in huis.
Een vriend van mij heeft er een en ik irriteer mij mateloos aan de wachttijd daar en dan is het portie ook nog niet eens groter (laat staan lekkerder).
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers