Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stomme vragen topic

<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 30 Sep 2017 08:01

Stomme vragen topic

Ik kon in deze pijler nog geen stomme vragen topic vinden en ik wilde mijn stomme vraag toch even stellen:

Waarom moet je zo vaak plassen als je niet zo lekker bent? Ik heb last van mijn keel en mort hoesten, maar ook gelijk zeker 3 keer zo vaak plassen als normaal. Alsof mijn blaas ineens de helft kleiner is. Of hebben anderen daar geen last van?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Okt 2017 18:59

Re: Stomme vragen topic

Komt me niet echt bekend voor, misschien drink je meer thee of zo? Ik moet van thee altijd zo gigantisch plassen, ik heb altijd het gevoel dat dat nooit alleen maar thee kan zijn qua hoeveelheid.
Beterschap in elk geval, niet fijn als je je zo voelt!
<<

Anoniem231

Bericht 01 Okt 2017 20:23

Re: Stomme vragen topic

Oh goed topic.
Van dat plassen herken ik niet.

Ik heb de laatste tijd een erg droge mond. Is dat door verandering van het weer? Drink voldoende water maar krijg het niet weg. Gebruik ook weinig zout. Iemand tips?
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 05 Okt 2017 13:28

Re: Stomme vragen topic

Als je bent bevallen en je menstruatie blijft uit dan kan je toch niet zwanger worden ?
Je kan toch pas weer zwanger worden als je menstruatie weer begint ?
Alleen je weet niet wanneer die begint dus stel voor hij begint weer en je hebt sex twee weken daarvoor dan kan je dus weer zwanger zijn toch ?
<<

Anoniem304

Bericht 05 Okt 2017 13:29

Re: Stomme vragen topic

sanskie schreef:Als je bent bevallen en je menstruatie blijft uit dan kan je toch niet zwanger worden ?
Je kan toch pas weer zwanger worden als je menstruatie weer begint ?
Alleen je weet niet wanneer die begint dus stel voor hij begint weer en je hebt sex twee weken daarvoor dan kan je dus weer zwanger zijn toch ?

Jup.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Okt 2017 13:36

Re: Stomme vragen topic

Prosecco schreef:Ik kon in deze pijler nog geen stomme vragen topic vinden en ik wilde mijn stomme vraag toch even stellen:

Waarom moet je zo vaak plassen als je niet zo lekker bent? Ik heb last van mijn keel en mort hoesten, maar ook gelijk zeker 3 keer zo vaak plassen als normaal. Alsof mijn blaas ineens de helft kleiner is. Of hebben anderen daar geen last van?


Ik heb er geen last van, maar misschien span je tijdens ziekte je bekkenbodem door het hoesten onbewust meer aan waardoor deze wat omhoog komt en je blaas dus minder ruimte heeft en je daardoor vaker moet
2015 💙
<<

Anoniem243

Bericht 09 Okt 2017 11:16

Re: Stomme vragen topic

Ik heb ook een domme vraag, na een domme actie... Net glas opgeruimd in de schuur en me gesneden aan een stuk kapotte fotolijst dat er ook nog lag, superonhandige actie. De snijwond maakt dat een plakje huid nu los ligt, bovenop mijn middelvinger, heel handig precies op een gewrichtje. Het blijft bloeden als een rund dus ik heb er steriel gaas op gedaan vastgeplakt met pleisters, maar ook daar bleef het doorheen. Moet ik naar de huisarts? Het wondje is niet heel groot maar wat moet ik doen als het blijft bloeden?
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 10 Okt 2017 05:44

Re: Stomme vragen topic

Doormiddel van verband goed op elkaar duwen en eventueel fixeren zodat het op elkaar blijft dat is voor het handigste denk ik Sookie. Maar gezien het tijdstip van je berichtje heb je al vast al iets gedaan.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem243

Bericht 10 Okt 2017 13:31

Re: Stomme vragen topic

Ja, inmiddels is de wond aan het helen en bloed het niet meer :) Had inderdaad gaas erop gedaan en dat vastgezet met tape. 's Avonds heeft man het even goed verbonden met een of andere 'vinger-sleeve' erover zodat alles goed op z'n plek bleef zitten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Okt 2017 07:53

Re: Stomme vragen topic

Ik heb sinds een paar weken af en aan blaasjes op m'n tong. Of nouja, blaasjes.. Het zijn een soort harde pijnlijke bultjes. Je ziet ze niet echt maar ik voel ze wel, het voelt bijna beurs. Na twee dagen zijn ze weer weg maar dan komt er steeds bijna direct weer een nieuwe. Wat kan dit zijn? Ik dacht aan vitaminegebrek maar ik slik al extra vitamines en het wordt niet minder.

♥♥
<<

Anoniem243

Bericht 19 Okt 2017 11:48

Re: Stomme vragen topic

Klinkt als aften. Vitaminegebrek schijnt daarvan niet de oorzaak te zijn maar wat je er wel aan kunt doen weet ik ook niet Niet zoveel geloof ik...
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Okt 2017 11:51

Re: Stomme vragen topic

Mm nee het voelt niet als een aft, die heb ik wel eens gehad maar dat was echt een zweertje, dit is meer een hard klein bultje. Nouja, misschien openbaren aften zich anders op je tong dan op bijv. de binnenkant van je wang, dat zou nog wel kunnen natuurlijk.

♥♥
<<

Anoniem243

Bericht 19 Okt 2017 12:34

Re: Stomme vragen topic

Hmm ja, ik heb ze zelf nooit op m'n tong gehad geloof ik dus ik weet 't ook niet. Geen idee wat het anders kan zijn, wel heel irritant!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Okt 2017 13:33

Re: Stomme vragen topic

Zijn dat geen ontstoken smaakpapillen elliot? Ik heb dat ook gehad en dat voelde inderdaad veel harder dan aften en echt mini bultjes.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Okt 2017 13:35

Re: Stomme vragen topic

Oh dat zou wel kunnen Femm! Het klinkt wel precies zoals mijn bultjes. Maar waarom ontsteken die krengen dan om de beurt één voor één? Wil ik niet.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 19 Okt 2017 13:36

Re: Stomme vragen topic

Ja irritant. Ik weet precies hoe het voelt, maar wat het zijn???

Oh probeer ze niet kapot te bijten. Dat doet godsgruwelijk veel pijn.
<<

Geel

Bericht 19 Okt 2017 13:38

Re: Stomme vragen topic

Prosecco, misschien omdat je lichaam ziektekiemen of cellen moet verwijderen tijdens het ziekteproces?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 19 Okt 2017 13:38

Re: Stomme vragen topic

Gatver ik ging erop googelen en nu lees ik iets over een haartong en nu ben ik misselijk.

♥♥
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 19 Okt 2017 14:17

Re: Stomme vragen topic

Hahaha niet googlen en zeker niet op afbeeldingen. Dat is allemaal zo vies.

Geen idee waarom 1 voor 1 maar weet dat het echt zeer deed met eten en drinken.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem231

Bericht 23 Apr 2018 19:58

Re: Stomme vragen topic

Ik heb even een stomme vraag.
Mijn dochter houdt ervan om mij als klimtoestel te gebruiken. Maar als ze op mij hangt doet dit altijd pijn. Bv een hand op mijn borstbeen en zijkant van mijn heupen of knieën.
Is dit normaal? Heeft iedereen dat of ligt dat echt aan mij? Ze weegt natuurlijk ook meer dan 10 kilo. Als ik er wat harder op duw doet het al pijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Apr 2018 16:01

Re: Stomme vragen topic

Ik heb daar echt absoluut geen last van. Beide kinderen klimmen en springen vaak op me en dat doet me niks. Mijn man klaagt wel altijd over pijn als ze dat doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 29 Mei 2018 07:43

Re: Stomme vragen topic

Gisteren wees een willekeurig iemand achter me op de roltrap mij op het feit dat ik een allergische reactie had op een insectenbeet op mij been. Ik wist dat ik gestoken was, in mijn knieholte. Jeukt als de ziekte, maar ik kon het net niet goed zien. Dus gisteren mijn vriend laten inspecteren, is inderdaad een flinke rood uitgeslagen bult. De willekeurige persoon raadde me aan om anti histamine te nemen.

Nu heb ik wel vaker zulke reacties op insectenbeten. Niet bij gewone muggen uiten, maar blijkbaar reageer ik heftig op andere insecten. Behalve jeuk en rode bulten verdwijnt het altijd ook wel weer. Maar helpt zo'n anti histamine daarbij? Heeft iemand daar ervaring mee? En zo ja, welke dan? Als ik erop google, vind ik alleen de hooikoorts medicatie...
december 2016
juli 2019
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 29 Mei 2018 07:46

Re: Stomme vragen topic

Ja, hooikoortsmedicatie werkt daartegen. Gebruik ik ook als ik een allergische reactie heb op muggenbeten.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers