Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis verkopen

<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 17 Okt 2017 14:20

Re: Huis verkopen

Fijn Boekenwurm! Voor kerst nog over!

Onze laatste kijkers waren bij alle 3 de huizen in de straat geweest(3 dezelfde soort huizen uit hetzelfde bouwjaar) en zijn voor de goedkoopste gegaan. Wij zitten er qua prijs tussenin. Dikke prima! We hebben geen haast met de verkoop aangezien er nu momenteel toch niets te koop staat naar onze smaak. We wachten dus rustig af op volgende kijkers..
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 17 Okt 2017 19:40

Re: Huis verkopen

Hier gaat het huis van mijn vriend volgende week te koop en ik vind het heel spannend!
Hij woont al ruim 1,5 jaar bij mij (in mijn huurwoning). Hij is 1,5 jaar geleden begonnen met zijn badkamer te slopen om het helemaal te vernieuwen en hij kwam eigenlijk alleen hier douchen.... maar is nooit meer weggegaan.
Badkamer is inmiddels al lang al af samen met nog wat andere dingen die nodig moesten gebeuren (ook om het nu beter verkoopbaar te maken) en nu komt dus volgende week de makelaar en de fotograaf.
We willen heel graag samen een huis kopen en hebben besloten eerst zijn koopwoning te verkopen en dan rustig te gaan zoeken naar een eengezinswoning. (gelukkig hebben we die luxe!) Er is een kleine kans dat hij een restschuld over houdt dus we willen eerst weten waar we aan toe zijn voordat we iets anders kopen.

Ben zo benieuwd of het gaat lopen. Hij heeft een bovenwoning die eigenlijk alleen maar geschikt is voor starters (alleen of een stel zonder kinderen). De wijk is ook niet helemaal je van het, sommige straten zijn beter dan andere straten. Hij woont gelukkig wel in een wat beter deel.

Nadeel voor ons is dat we zelf niet heel veel spaargeld hebben en je tegenwoordig de kosten koper zelf moet ophoesten. En we zoeken dus een huis waar niet zo veel meer aan hoeft te gebeuren. Al kunnen we gelukkig wel flink sparen als we (hopelijk snel) zijn huis verkocht hebben.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem238

Bericht 17 Okt 2017 20:07

Re: Huis verkopen

*
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 28 Sep 2018 10:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 17 Okt 2017 20:29

Re: Huis verkopen

Boekenwurm schreef:@ Kajaka, inderdaad zitten we er vlak voor de kerst in, dus vast geen grote kerstdiners bij ons dit jaar;).
Zo'n gek idee dat we een jaar geleden met de kerst niet wisten dat we dit jaar met de kerst in een ander huis zouden zitten.

Ergens wel begrijpelijk dat de kijkers bij 3 gelijkwaardige woningen voor het goedkoopste huis zijn gegaan. Wel fijn dat jullie geen druk ervaren met het verkopen.

@ Beachgirl, ook jij welkom!

Wat leuk dat het huis van je vriend in de verkoop gaat, logisch dat je het spannend vindt.
Wij hebben ook behoorlijk geïnvesteerd in ons vorige appartement door een nieuwe keuken en badkamer te plaatsen, maar volgens de makelaar heeft zich dat wel 'terugbetaald' in de snelle verkoop. Ook wij waren op zoek naar starters / alleengaanden, we hadden een bovenwoning zonder balkon midden in de binnenstad van een middelgrote stad.
En die starters hebben we gevonden:). Nooit gedacht dat we het binnen half jaar zouden verkopen, wij waren nummer 5 in het complex die het appartement in de verkoop deden en de eerste van de 5 die verkocht is. Ook ik heb vaak gedacht dat het nooit zou lukken, maar het tegendeel heeft zich bewezen.



Ja mijn vriend heeft ook het geluk dat hij een dakterras heeft. Zijn onderbuurman heeft uitgebouwd en mijn vriend heeft meebetaald aan de constructie zodat het gebruikt kan worden als dakterras. Alle andere (zelfde) woningen hebben een balkonnetje waarbij net de deur open kan. Dus we hopen dat dit het ook aantrekkelijker maakt.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 17 Okt 2017 20:34

Re: Huis verkopen

Gefeliciteerd Sam en Chaos! Dat is snel gegaan bij jullie, leuk!
2012 & 2016
<<

Anoniem221

Bericht 18 Okt 2017 09:34

Re: Huis verkopen

Sam en Chaos gefeliciteerd! 30 kijkers! Wow!!

Ons huis staat nu een maand te koop en na het Open Huis en de drie bezichtigingen is het stil gebleven. Muisstil welteverstaan. Nu heb ik 15 jaar geleden een huis verkocht, maar ik was even vergeten hoe dat dan precies was gegaan. Gisteren belde de makelaar, hij had nog documenten van mij nodig. Waaronder de akte van 8 jaar geleden, documenten die hij mij had gegeven om in te vullen etc. Ik had de documenten wel ingevuld, maar wist niet wat ik ermee moest. Heel dom natuurlijk, maar mijn hoofd loopt dan ook een beetje over. Toen hij belde was ik niet thuis, maar zodra ik thuis was ben ik direct naar de makelaar gelopen met bijna alle gevraagde documenten. Voelde me echt behoorlijk dom. Makelaar vroeg nog om het huisreglement en de jaarcijfers. Maar daarvoor moest ik de beheerder van de VvE bellen (niet dat ik de jaarcijfers niet had moeten hebben, want die heb ik wel gehad, maar ik kon ze niet vinden).

Thuis belde ik de beheerder van de VvE en toen hij zei: Fedora, staat nu eindelijk het bord ervoor? Je wilt echt heel erg graag weg hè?" Antwoordde ik met "Echt heel erg graag", en moest ik even mijn waterlanders wegslikken. Ik wil hier echt heel erg graag weg. Heel erg graag. Al wist ik niet dat het me zo hoog zat dat ik hier weg wil. Al met al gaan makelaar en beheerder met elkaar in overleg wanneer de cijfers en het reglement relevant zijn.

Al met al nog geen kijkers... Als ik al die verkocht borden in tuinen van huizen zie dan moet het ons toch ook gegeven zijn? Maar even afwachten nog...
<<

Anoniem298

Bericht 18 Okt 2017 10:11

Re: Huis verkopen

Sam en Chaos, gefeliciteerd!!

Beachgirl, spannend voor jullie! Hopelijk is het huis van je vriend snel verkocht!

Boekenwurm, nu dan officieel gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!

Fedora, ik hoop voor je dat er snel kopers komen voor je. Fijn dat je alle benodigde documenten nu hebt ingeleverd, is toch niks om je voor te schamen? Het is nogal een papierwerk!

Hier gaat het huis in de verkoop zodra we een huis onder voorbehoud gekocht hebben. Maandag gaan we voor de tweede keer een woning bezichtigen, maar wel twijfel (zie mijn topic over wel/geen tuin).
<<

Anoniem221

Bericht 18 Okt 2017 16:46

Re: Huis verkopen

Jet, ik vond het gewoon dom van mezelf. Maar het is nu gelukkig alsnog rond. :)
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 18 Okt 2017 18:04

Re: Huis verkopen

Fedora schreef:Sam en Chaos gefeliciteerd! 30 kijkers! Wow!!



Al met al nog geen kijkers... Als ik al die verkocht borden in tuinen van huizen zie dan moet het ons toch ook gegeven zijn? Maar even afwachten nog...


Ja bizar he? En dan heb ik alleen hun maar benaderd! Ik heb 75-80 bezichtingsaanvragen binnen waarvan ik dus rond de 50 heb geannuleerd. De markt is hier echt bijzonder. Dan moet je nagaan dat voordat wij dit huis gingen huren (hebben het twee jaar gehuurd voordat we het kochten) ons huis 2,5 jaar leeg heeft gestaan omdat ze het niet kwijt raakten! En nu hebben we 12 biedingen gehad, waarvan 10 boven de vraagprijs. Ben ook niet meer gaan onderhandelen maar direct akkoord gegaan met de gunstigste bieder.

Wat jullie huis betreft, wat jammer! Bij jullie is de markt dus helemaal niet zo aangetrokken? Zou het geen optie zijn om het te verhuren dmv de leegstandswet als het zo 6 maanden te koop staat zonder koper? Dan kunnen jullie wel weg toch? En met de opbrengst daarvan misschien ook meer hypotheek aflossen waardoor de prijs eeventueel nog verder omlaag kan? Of heb je een aflossingsvrije hypotheek?
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 18 Okt 2017 18:09

Re: Huis verkopen

Jet, heeft het huis wel een balkon?
Persoonlijk hoef ik niet per se een tuin en woon ik het liefst in een apartement met terras/groot balkon. Het is dat de jongste echt een tuinrat is, anders hadden wij gerust een apartement gekocht nu, oudste twee spelen niet super veel buiten, oudste dochter alleen de woensdagmiddag omdat het dan druk is bij ons voor de deur. Verder niet eens 30 min per dag en dat kan ik prima in een speeltuin zitten zodat ze hun ei kwijt kunnen.
Maar helemaal geen buitenruimte zou ik wel erg benauwend vinden. Dat had ik in Arnhem in de binnenstad wel, nu zaten er wel terrassen bij mijn voordeur maar dan moest ik wel altijd drankjes bestellen om er te kunnen zitten en tussen de mensen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem284

Bericht 19 Okt 2017 08:07

Re: Huis verkopen

@Boekenwurm, hoe bevalt het in het vakantiehuis? We hebben gister te horen gekregen dat het huis van onze keuze voor ons is, dus de chaos van hypotheek aanvragen, dit huis verkopen, huren en de bouw van het nieuw huis gaat beginnen.
<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 09:55

Re: Huis verkopen

Chaos schreef:
Ja bizar he? En dan heb ik alleen hun maar benaderd! Ik heb 75-80 bezichtingsaanvragen binnen waarvan ik dus rond de 50 heb geannuleerd. De markt is hier echt bijzonder. Dan moet je nagaan dat voordat wij dit huis gingen huren (hebben het twee jaar gehuurd voordat we het kochten) ons huis 2,5 jaar leeg heeft gestaan omdat ze het niet kwijt raakten! En nu hebben we 12 biedingen gehad, waarvan 10 boven de vraagprijs. Ben ook niet meer gaan onderhandelen maar direct akkoord gegaan met de gunstigste bieder.

Wat jullie huis betreft, wat jammer! Bij jullie is de markt dus helemaal niet zo aangetrokken? Zou het geen optie zijn om het te verhuren dmv de leegstandswet als het zo 6 maanden te koop staat zonder koper? Dan kunnen jullie wel weg toch? En met de opbrengst daarvan misschien ook meer hypotheek aflossen waardoor de prijs eeventueel nog verder omlaag kan? Of heb je een aflossingsvrije hypotheek?


Voor het eerst ben ik echt jaloers op de rest van het land. In het noorden is het absoluut geen gekkenhuis. Ja, de makelaars hebben het weer druk en er wordt echt heel veel verkocht, maar biedingen boven de vraagprijs? Was het maar zo'n feest.

In het verleden heb ik wel gedacht aan verhuren. Dat zou prima kunnen. Volgens mij zijn bank en gemeente de moeilijkste niet, twee andere verkopers hebben het gedaan en doen het nu nog. Maar er is teveel mis met dit huis dat ik verhuren niet aandurf. Puur omdat ik voor de kosten kom te staan en daar het geld niet langer voor overheb. Daarnaast is mijn hypotheekrente te hoog om het gunstig te verhuren. Ik zou er hoe dan ook geld bij in schieten. Hypotheek laten omzetten is niet mogelijk, want daarvoor werk ik te weinig en heb ik dus te weinig inkomen. Verkopen is echt het gunstige voor ons. En ik had gedacht dat de vraagprijs ook wel heel gunstig zou zijn, maar kennelijk nog niet gunstig genoeg.

Edit: In de toekomst ben ik wel weer van plan om fulltime te gaan werken. Maar ik moet nu eerst mijn therapie afronden en volgens de psycholoog heb ik nog wat maanden te gaan voor fulltime werken weer mogelijk is. Dus vandaar ook dat we nu heel erg graag van het huis af willen en er iets anders op dit moment niet mogelijk is.
<<

Anoniem238

Bericht 19 Okt 2017 10:07

Re: Huis verkopen

*
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 28 Sep 2018 10:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 10:18

Re: Huis verkopen

Boekenwurm, daar waren we zelf ook verbaasd over. Maar het schijnt een moeite te zijn, omdat de beheerder de makelaars zat is en vindt dat ze zelf wat meer werk moeten doen om gewilde documenten te krijgen. Ze krijgen immers ook courtage en daar moeten ze volgens de beheerder gewoon voor werken, zoals hij ook werkt voor zijn geld. Zal wel een stukje jaloezie zijn ofzo. Ik merk het de laatste tijd veel meer. De financieel adviseur die altijd bereid was om te helpen, had daar opeens geen behoefte meer aan en toen ik de naam van de makelaar noemde, nou toen kon de makelaar het ook wel even voor ons doen. En daar ging de ik-heb-geen-hoge-pet-op-van-makelaars-preek weer.

Laten we het maar wijten aan het tijd van het jaar...
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Okt 2017 10:50

Re: Huis verkopen

Fedora schreef:
Chaos schreef:
Ja bizar he? En dan heb ik alleen hun maar benaderd! Ik heb 75-80 bezichtingsaanvragen binnen waarvan ik dus rond de 50 heb geannuleerd. De markt is hier echt bijzonder. Dan moet je nagaan dat voordat wij dit huis gingen huren (hebben het twee jaar gehuurd voordat we het kochten) ons huis 2,5 jaar leeg heeft gestaan omdat ze het niet kwijt raakten! En nu hebben we 12 biedingen gehad, waarvan 10 boven de vraagprijs. Ben ook niet meer gaan onderhandelen maar direct akkoord gegaan met de gunstigste bieder.

Wat jullie huis betreft, wat jammer! Bij jullie is de markt dus helemaal niet zo aangetrokken? Zou het geen optie zijn om het te verhuren dmv de leegstandswet als het zo 6 maanden te koop staat zonder koper? Dan kunnen jullie wel weg toch? En met de opbrengst daarvan misschien ook meer hypotheek aflossen waardoor de prijs eeventueel nog verder omlaag kan? Of heb je een aflossingsvrije hypotheek?


Voor het eerst ben ik echt jaloers op de rest van het land. In het noorden is het absoluut geen gekkenhuis. Ja, de makelaars hebben het weer druk en er wordt echt heel veel verkocht, maar biedingen boven de vraagprijs? Was het maar zo'n feest.

In het verleden heb ik wel gedacht aan verhuren. Dat zou prima kunnen. Volgens mij zijn bank en gemeente de moeilijkste niet, twee andere verkopers hebben het gedaan en doen het nu nog. Maar er is teveel mis met dit huis dat ik verhuren niet aandurf. Puur omdat ik voor de kosten kom te staan en daar het geld niet langer voor overheb. Daarnaast is mijn hypotheekrente te hoog om het gunstig te verhuren. Ik zou er hoe dan ook geld bij in schieten. Hypotheek laten omzetten is niet mogelijk, want daarvoor werk ik te weinig en heb ik dus te weinig inkomen. Verkopen is echt het gunstige voor ons. En ik had gedacht dat de vraagprijs ook wel heel gunstig zou zijn, maar kennelijk nog niet gunstig genoeg.

Edit: In de toekomst ben ik wel weer van plan om fulltime te gaan werken. Maar ik moet nu eerst mijn therapie afronden en volgens de psycholoog heb ik nog wat maanden te gaan voor fulltime werken weer mogelijk is. Dus vandaar ook dat we nu heel erg graag van het huis af willen en er iets anders op dit moment niet mogelijk is.


Dat ligt er dan maar net aan waar je woont in het noorden. Hier in Leeuwarden gaan de huizen als warme broodjes en worden ze wel degelijk boven de vraagprijs verkocht. Het is ook maar net wat je te koop hebt staan: starterswoningen en (semi)nieuwbouw doen het hier heel goed.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 10:56

Re: Huis verkopen

Ik kan me voorstellen dat Leeuwarden wel loopt op dit moment. Maar in onze omgeving is het nog geen gekkenhuis. Groningen/Drenthe nog geen succesverhalen gehoord. Kan zijn dat ik dan de verkeerde mensen ken, natuurlijk. :)
<<

Anoniem313

Bericht 19 Okt 2017 11:15

Re: Huis verkopen

Fedora schreef:Boekenwurm, daar waren we zelf ook verbaasd over. Maar het schijnt een moeite te zijn, omdat de beheerder de makelaars zat is en vindt dat ze zelf wat meer werk moeten doen om gewilde documenten te krijgen. Ze krijgen immers ook courtage en daar moeten ze volgens de beheerder gewoon voor werken, zoals hij ook werkt voor zijn geld. Zal wel een stukje jaloezie zijn ofzo. Ik merk het de laatste tijd veel meer. De financieel adviseur die altijd bereid was om te helpen, had daar opeens geen behoefte meer aan en toen ik de naam van de makelaar noemde, nou toen kon de makelaar het ook wel even voor ons doen. En daar ging de ik-heb-geen-hoge-pet-op-van-makelaars-preek weer.

Laten we het maar wijten aan het tijd van het jaar...


Huisreglement en de jaarcijfers zijn gewoon openbaar voor de leden dus die moet jij elk moment kunnen krijgen/hebben en aan de makelaar kunnen geven, ik zou je in deze niet afhankelijk gaan opstellen van de beheerder, dat is een rare situatie.
<<

Anoniem313

Bericht 19 Okt 2017 11:18

Re: Huis verkopen

In Stad is het trouwens ook absurd nu!

https://www.volkskrant.nl/economie/amst ... ~a4506105/
<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 13:53

Re: Huis verkopen

Caulfield, ik heb de makelaar gebeld en gezegd dat hij het zelf moet/mocht opvragen. Makelaar vond het allemaal maar apart, want zo'n probleem was het toch niet om de papieren uit te printen, maar hij ging wel even bellen. Probleem opgelost, ga ik vanuit.
<<

Anoniem238

Bericht 19 Okt 2017 15:10

Re: Huis verkopen

*
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 28 Sep 2018 10:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 15:43

Re: Huis verkopen

Boekenwurm schreef:
Fedora schreef:Caulfield, ik heb de makelaar gebeld en gezegd dat hij het zelf moet/mocht opvragen. Makelaar vond het allemaal maar apart, want zo'n probleem was het toch niet om de papieren uit te printen, maar hij ging wel even bellen. Probleem opgelost, ga ik vanuit.


Maar waarom vraag je het zelf niet op en stuur je dan de benodigde documenten naar de makelaar?
Ik heb zelf ook in een appartement gewoond met VVE, 1 mail gestuurd naar de VVE met welke documenten ik nodig had bij de verkoop en toen kon ik alles in 1 mail aanleveren bij de makelaar.

Je geeft nu de touwtjes uit handen, terwijl dit iets is wat je zelf als verkoper ook kan. Als je het zelf doet, heb je meer invloed op de snelheid van afhandelen. Nu bouw je een extra schakel in die ook vertraging kan geven.


Het staat hierboven. Ik heb daadwerkelijk contact gezocht met de beheerder van de VvE. De makelaar moest zelf bellen. Dat ging hij doen.
<<

Anoniem238

Bericht 19 Okt 2017 15:54

Re: Huis verkopen

*
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 28 Sep 2018 10:44, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 19 Okt 2017 20:59

Re: Huis verkopen

Fedora schreef:Ik kan me voorstellen dat Leeuwarden wel loopt op dit moment. Maar in onze omgeving is het nog geen gekkenhuis. Groningen/Drenthe nog geen succesverhalen gehoord. Kan zijn dat ik dan de verkeerde mensen ken, natuurlijk. :)


Eens hoor. Wij wonen niet ver van elkaar vandaan. En ook bij mij nog geen succesverhaal dus. En wij hebben echt wel een goed verkoopbaar huis. Een 2onder1 kap woning van nog geen 10 jaar oud. En vragen echt geen wereldbedrag. Maar goed wij hebben vooralsnog geen haast, dus we zien wel wanneer het zo ver is.

Dinsdag weer kijkers!
<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 21:09

Re: Huis verkopen

Wilde ik laatst al vragen. Jij woont in T.A toch? Als je in Z woont, dan wil ik waarschijnlijk jouw huis. Maar ik acht de kans klein dat je in Z woont haha.

Succes dinsdag!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 19 Okt 2017 21:14

Re: Huis verkopen

TA inderdaad. Dankjewel!
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers