Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat te doen met de trouwjurk?

<<

Anoniem221

Bericht 18 Okt 2017 19:16

Wat te doen met de trouwjurk?

Geen idee waar dit onderwerp precies thuishoort. Verplaats hem dus als ik het niet goed heb gedaan. :)

Een maand geleden ben ik getrouwd in een prachtige jurk. Sinds de dag erna hangt hij aan de kledingkast. De jurk was het duurste van de hele bruiloft. En ondanks dat ik me echt prachtig heb gevoeld in de jurk, voelt hij nu zo zonde van het geld.

Wat hebben jullie met jullie trouwjurk gedaan?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Okt 2017 19:29

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Laten stomen en in de kast gehangen. Ik doe er niks mee maar verknippen voor het één of ander vind ik ook echt zonde. En verkopen wil ik ook niet.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Okt 2017 19:32

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Die van mij hangt ook nog in de kast. Ik heb geen officiële trouwjurk, mijn moeder roept ook altijd dat ik hem nog best gewoon kan dragen, maar dat vind ik ook gek. Ik bewaar hem gewoon. Mijn dochter vraagt altijd over een bepaalde jurk van mij (niet die trouwjurk maar een aquablauwe zomerjurk van Steps) of zij hem mag hebben als ze een vrouw is. Misschien wil ze die jurk dan ook wel, is dat tegen die tijd helemaal retro-hip. En anders blijft hij gewoon hangen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Okt 2017 19:35

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Marin schreef:Laten stomen en in de kast gehangen. Ik doe er niks mee maar verknippen voor het één of ander vind ik ook echt zonde. En verkopen wil ik ook niet.


Dit. Hij hangt samen met het jurkje van onze oudste dochter in een hoes op zolder.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem316

Bericht 18 Okt 2017 19:35

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Ik probeer die van mij al tijden verkopen maar lukt niet echt.
<<

Anoniem315

Bericht 18 Okt 2017 19:37

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Die van mij hangt sinds de verhuizing vorig jaar bij mijn schoonouders. Ik moet hem/haar/het nog ophalen. Komt hier gewoon in de hoes te hangen. Ik heb 2 dochters, dus... :)
<<

Anoniem221

Bericht 18 Okt 2017 19:46

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Exogenesis schreef:Die van mij hangt sinds de verhuizing vorig jaar bij mijn schoonouders. Ik moet hem/haar/het nog ophalen. Komt hier gewoon in de hoes te hangen. Ik heb 2 dochters, dus... :)


Mijn moeder had dat idee ook. Haar laatste jurk (vijf jaar geleden opnieuw getrouwd) laten vermaken voor haar dochter. Maar mijn moeder en ik hebben niet dezelfde smaak. Ik hoop dat het voor jou beter uitpakt dan voor mijn moeder. :angel:

Maar nu heb ik dus een dure jurk aan mijn kast hangen en ik kijk er elke dag naar. Hij hangt er mooi hoor. Maar het is wel het duurste dat ik momenteel bezit. (Mijn man is natuurlijk onbetaalbaar. Al bezit ik hem niet echt.)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Okt 2017 19:55

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Hier hangt die op zolder. Verkopen vond ik zonde.
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 18 Okt 2017 20:09

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Fedora schreef:
Exogenesis schreef:Die van mij hangt sinds de verhuizing vorig jaar bij mijn schoonouders. Ik moet hem/haar/het nog ophalen. Komt hier gewoon in de hoes te hangen. Ik heb 2 dochters, dus... :)


Mijn moeder had dat idee ook. Haar laatste jurk (vijf jaar geleden opnieuw getrouwd) laten vermaken voor haar dochter. Maar mijn moeder en ik hebben niet dezelfde smaak. Ik hoop dat het voor jou beter uitpakt dan voor mijn moeder. :angel:

Maar nu heb ik dus een dure jurk aan mijn kast hangen en ik kijk er elke dag naar. Hij hangt er mooi hoor. Maar het is wel het duurste dat ik momenteel bezit. (Mijn man is natuurlijk onbetaalbaar. Al bezit ik hem niet echt.)


Ik ga er niet vanuit dat ze hem gaan dragen als echte trouwjurk. Maar ik heb hem meer als idee voor een fotomomentje op latere leeftijd. Ik kan echt geen afstand van dat ding doen. Mijn moeder deed het ook zo. Mijn zus en ik hebben die van haar ook voor de lol een paar keer aangehad en foto's mee gemaakt. De mode is toch altijd nét wat anders, maar misschien, héél misschien wil één van de dochters iets met de stof ofzo. We zien het wel.

Zonde eigenlijk he? Dat 'bedrag' dat je aan hangt te staren.
<<

Anoniem221

Bericht 18 Okt 2017 20:20

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Exogenesis schreef:
Zonde eigenlijk he? Dat 'bedrag' dat je aan hangt te staren.


Ergens wel, ergens niet. Ik wilde nooit trouwen. Huwelijken stranden, liefde is niet voor eeuwig, maar ik heb nu voor het eerst in mijn leven het gevoel dat ik goud in handen heb. En dat wil ik wel bewaren, dus ook de jurk. Maar ja, aan de andere kant als ik daar de helft weer voor kan krijgen? Ja, wat is dan belangrijker? Geld of emotionele waarde?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 19 Okt 2017 00:24

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Het is het duurste wat je bezit? ;)
Ik heb mijn eerste jurk zelf ontworpen en laten maken en geeft me emotionele waarde. Mijn tweede avondjurk heb ik wel gekocht maar was niet zo duur. Mijn zusje, met hetzelfde lichaam, wil, als zij ooit gaat trouwen, mijn jurken aan. Dus dat komt goed uit. En anders bewaar ik hem, als ik oud omaatje ben, dat ik hem dan nog eens aandoe en nog eens met mijn man trouw :P
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 19 Okt 2017 07:12

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Verkopen
Weggeven
Vermaken en opnieuw dragen op een feest
Hergebruiken (delen van de stof gebruiken als kussensloop, als eerste pakje voor een kindje, als lampenkap)
Trash the dress fotoshoot doen als jullie één jaar getrouwd zijn
Inlijsten
Op een paspop neerzetten
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Okt 2017 07:26

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Ik had geen echte trouwjurk, gewoon een jurkje. Die hangt op een hanger en heb ik nooit meer gedragen ondanks dat dat wel kon, voelde dat niet goed. Mijn man heeft zijn pak wel gewoon nog naar zijn werk gedragen, die is inmiddels wel wat versleten en doet hij niet meer aan. De jurk en het pak hangen samen op een hanger met het shirt wat ik bij beide bevallingen aan gehad heb.
Ik denk dat het allemaal nooit meer gedragen zal worden, maar ik vind het wel mooi om het te bewaren.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 19 Okt 2017 07:46

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Ik heb hem verknipt en nu is het een rock and roll jurkje geworden. Heel tof vind ik zelf. Draag hem nu met themafeestjes. Vorig jaar naar bedrijfsfeestje met het thema white.
Vind het leuk dat ik mijn mooie jurk op deze manier toch nog aan kan.
<<

Anoniem284

Bericht 19 Okt 2017 08:24

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Ik zou de jurk op een paspop doen en ‘tentoonstellen’ ergens in huis (als je er plek voor hebt).
<<

Anoniem250

Bericht 19 Okt 2017 08:26

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

De trouwjurk van mijn moeder zat in de verkleedkist. Ik heb hem als kind vaak aangetrokken en vond dat geweldig. Dus mijn kinderen mogen er ook mee spelen, als ze dat leuk vinden.
<<

Anoniem219

Bericht 19 Okt 2017 08:48

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Ik heb hem paar maanden terug aan een stichting gegeven die van de trouwjurken kleertjes maken voor te vroeg geboren overleden kindjes. Ik ben ik 2009 getrouwd en vond het zo zonde dat hij daar maar hing...
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 19 Okt 2017 09:37

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Ik heb hem gewoon in een hoes hangen en zo nu en dan vraagt mijn dochter of ze hem aan mag en dan speelt ze ermee. Verder doe ik er niks mee maar weg doen wil ik ook niet.
2010 2012
<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 10:03

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Marsy31 schreef:Het is het duurste wat je bezit? ;)


Ja, ik ben maar een arme sloeber. :P Het huis is mijn duurste bezit en ik hoop hem binnenkort niet meer te bezitten. Ik moest gisteren denken aan dat reclamestukje van Univé, je kent hem waarschijnlijk niet, waarin ze zeggen:"Stiekem bezit je toch meer dan je denkt". Nou dat valt echt nog wel te bezien. In dat opzicht is de jurk mijn duurste bezit op dit moment.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Okt 2017 11:03

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Fedora schreef:
Marsy31 schreef:Het is het duurste wat je bezit? ;)


Ja, ik ben maar een arme sloeber. :P Het huis is mijn duurste bezit en ik hoop hem binnenkort niet meer te bezitten. Ik moest gisteren denken aan dat reclamestukje van Univé, je kent hem waarschijnlijk niet, waarin ze zeggen:"Stiekem bezit je toch meer dan je denkt". Nou dat valt echt nog wel te bezien. In dat opzicht is de jurk mijn duurste bezit op dit moment.


Zelfs als noorderling zou ik voor geen goud in jouw hoek willen wonen :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 19 Okt 2017 11:31

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Die van mij hangt ook al ruim 9 jaar op zolder, zonde eigenlijk maar misschien wel leuk voor later (dochters). Misschien dat we met een clubje vriendinnen ooit nog eens iets leuks er mee gaan doen, een avondje elkaars jurken passen ofzo en leuke foto's maken.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 19 Okt 2017 12:29

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Ik wil 'm nog steeds doneren aan een dame/stichting die er kleding van maakt voor stilgeboren/overleden baby'tjes. Het idee dat ik iemands leed ermee kan verzachten, is me meer waard dan het geld dat ik er bijna 6 jaar geleden heb ingestoken.
L2014 & H2017
<<

Anoniem221

Bericht 19 Okt 2017 14:45

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Lady schreef:
Zelfs als noorderling zou ik voor geen goud in jouw hoek willen wonen :smile: .


Nah, het is hier hartstikke leuk wonen hoor. Moet wel zeggen dat ik als kind graag in Leeuwarden wilde wonen, want daar woonden en wonen mijn lieve neven, maar het wend hier heus. We hebben geen treinen, het OV is belabberd en echte vrijheid krijg je pas na het halen van een rijbewijs. Maar voor de rest? Hartstikke leuk hier, joh! :razz:
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 19 Okt 2017 21:11

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Ik heb hem gedoneerd aan een stichting voor minima.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 19 Okt 2017 21:48

Re: Wat te doen met de trouwjurk?

Hij hangt op zolder te hangen. Vind wegdoen zonde, maar ik doe er verder niets mee. Ik vind het gewoon leuk om hem te bewaren.
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers