Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of geen tuin?

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 18 Okt 2017 19:13

Re: Wel of geen tuin?

Ik zou ook echt niet zonder tuin willen hoor. De kinderen kunnen daar echt heerlijk spelen. En een speeltuin in de buurt kan daar voor mij echt niet aan tippen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

ChiQ

Bericht 18 Okt 2017 19:15

Re: Wel of geen tuin?

In de zomer als de zon net op komt en het is lekker warm is dat eerste kopje koffie in de tuin zo waardevol! Hou van de tuin’
<<

ChiQ

Bericht 18 Okt 2017 19:16

Re: Wel of geen tuin?

Maddie schreef:Ik zou ook echt niet zonder tuin willen hoor. De kinderen kunnen daar echt heerlijk spelen. En een speeltuin in de buurt kan daar voor mij echt niet aan tippen.


Ze zijn dan ook snel uitgekeken he? Hier in de tuin speelt hij, komt weer even binnen kijken, en dan weer de tuin in, en weer naar binnen. En dutje doen onder de parasol vindt hij zo lekker.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 18 Okt 2017 20:04

Re: Wel of geen tuin?

Nee ik zou niet zonder tuin willen, zeker niet voor de kinderen. Die spelen zo graag buiten en ik vind het zo fijn dat we dan niet altijd maar weg hoeven. Dat ik de kinderen gewoon naar buiten kan laten zonder dat ik daar bij hoef te zijn.

Vind het zelf ook fijn dat ik naar buiten kan, dat ik buiten kan zitten en kan zijn en gewoon ruimte heb buiten.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem316

Bericht 18 Okt 2017 20:32

Re: Wel of geen tuin?

Als ik geen kinderen had wel, maar met kinderen zou ik zeker niet zonder tuin kunnen. Helemaal Als ze al een tuin gewend zijn, zou ik ze dat niet snel afnemen. Een balkon is daar in tegen echt anders (niet lekker kunnen ravotten, rennen, springen etc).
<<

Anoniem317

Bericht 18 Okt 2017 20:37

Re: Wel of geen tuin?

Ik vind het heerlijk om een tuin te hebben en zou er niet aan moeten denken om geen tuin te hebben.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 18 Okt 2017 21:11

Re: Wel of geen tuin?

Ik zou ook nooit kiezen voor een huis zonder tuin. Mijn zoon is echt heel erg graag buiten, speelt ook vaak buiten terwijl ik binnen aan het koken ben. Hem zou ik denk ik wel "tekort" doen door te kiezen voor een huis zonder tuin, maar hij weet niet anders dan dat we een tuin hebben natuurlijk.

Hebben jullie nu een tuin en spelen je kinderen vaak in de tuin?
2012 & 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Okt 2017 06:20

Re: Wel of geen tuin?

Ik zou met kinderen echt nooit voor een huis zonder tuin kiezen. Wat is er nou fijner wanneer je kind zomers gewoon de tuin in kan lopen en heerlijk kan spelen. Die van mij doen niks anders. Ik zou zelfs niet eens een huis gaan bekijken zonder tuin.

Er zullen ongetwijfeld meer huizen zijn die aan jullie wensen voldoen Jet en die jullie wat betreft de prijs uit de problemen zal helpen. Ik zou echt verder zoeken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 19 Okt 2017 06:33

Re: Wel of geen tuin?

Wij hebben nu geen tuin, we kwamen vanuit een appartement waar de ramen maar een klein stukje van open konden en zonder balkon, dus het balkon was al een enorme stap vooruit.
Maar inmiddels hebben we een nieuw huis gekocht en een belangrijke reden is dat we een tuin willen. Voor mijzelf vind ik het prima om op het balkon te zitten, maar voor de kinderen mis ik echt een tuin.

Ik kan de kinderen nu nooit gewoon lekker buiten laten razen, moet altijd mee en dat kost gewoon veel tijd en moeite. Natuurlijk is het heerlijk om lekker met ze naar de speeltuin te gaan, maar niet twee uur per dag, elke dag zoals Holly bijvoorbeeld aangeeft hoeveel haar kinderen buiten zijn. Dat kan gewoon niet, die tijd heb ik gewoon niet.

Daarnaast hadden we vorig jaar bijvoorbeeld een traphek tussen de schuifpui zitten zodat de oudste niet over de balkonrand zou donderen als ik bijvoorbeeld even naar de toilet was. Het is een kleine uitvinder en een stoel is zo bij de rand geschoven, dat vind ik eng.

Ik kijk dus nu al uit naar de vrijheid die de tuin ons straks gaat geven, ook al is het een kleine tuin, er kan een zandbak in en ze kunnen er met een fietsje rond rijden en wij kunnen er zitten en de barbecue aansteken. Meer wensen heb ik voor nu ook niet.

Ik denk niet dat je kinderen te kort doet zonder tuin, er groeien zoveel kinderen op zonder en dat gaat gewoon prima. Maar ik denk wel dat het zeker een meerwaarde is en dat je je echt moet realiseren hoeveel tijd en energie het niet hebben van een tuin met kinderen kost.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Okt 2017 13:51

Re: Wel of geen tuin?

Kinderen te kort doen vind ik een groot woord maar ik zou niet zonder tuin kunnen. Het is zo genieten dat F. gewoon naar buiten kan zonder dat ik hoef te kijken wat ze doet (nou ja behalve opletten dat ze dat kat niet vermoord) en dat gaat alleen maar makkelijker worden.

De oudste kan nu al wel alleen naar een speeltuintje maar de jongste nog niet, dat lijkt me ook wel een buiten kind.
⁠♡♡♡
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 12:48

Bericht 20 Okt 2017 09:12

Re: Wel of geen tuin?

Je kinderen doe je denk ik zeker geen te kort ben zelf namelijk ook opgeroeid zonder tuin en heb dit nooit als te kort/vervelend ervaren.
Ik heb nu zelf wel een tuin..best fijn maar ben gewoon niet zo'n tuinmens dus als ik een groot dakterras had gehad was ik wellicht ook blij. Ik heb nu ook een kleine of het fijn is om en tuin te hebben met een kleine kom ik eigenlijk pas volgende lente/zomer achter maar ik heb nu al zin om een zwembadje te kopen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 22 Okt 2017 07:55

Re: Wel of geen tuin?

Ik zou ook echt niet zonder tuin willen! Als het naar een beetje mooi is zijn wij buiten en helemaal nu onze zoon er is, vind ik het fijn. J. speelt liever buiten dan binnen en speeltuin vind ik niet vergelijkbaar. Helemaal niet nu hij pas net 1 is.

Ik zou het dus echt niet doen en verder zoeken.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 22 Okt 2017 13:40

Re: Wel of geen tuin?

Nu ben ik wel benieuwd naar de uiteindelijke keuze!

Ik zou trouwens ook gaan voor een huis met tuin.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Geel

Bericht 22 Okt 2017 15:21

Re: Wel of geen tuin?

Wij hebben een bovenwoning zonder tuin dus. Ik mis het af en toe wel, maar het is prima te doen. Het is ook maar net wat je gewend bent en je hebt het niet altijd voor het zeggen (voor de mensen die zeggen dat ze noooooit zonder zouden kunnen, het kan heus als het moet, en het is maar weinigen gegeven die in alles hun droomhuis kunnen aanschaffen). We hebben zelfs vrienden met geld zat die ervoor gekozen hebben. Ze houden niet van een tuin onderhouden bijv. Wij hebben wel een groot balkon, nog een kleiner balkon, en we kijken we aan beide kanten uit op veel groen.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Okt 2017 15:29

Re: Wel of geen tuin?

Ik woon al een paar jaar met kinderen in een bovenwoning zonder tuin en ik vind het prima. Ik heb wel de illusie dat als ik straks in een huis mer tuin woon, ik het zelf wat rustiger heb, omdat ik niet vanalles met de kinderen hoef te ondernemen met de kinderen op vrije dagen, maar zij gewoon in de tuin scharrelen.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 23 Okt 2017 12:51

Re: Wel of geen tuin?

ChiQ schreef:In de zomer als de zon net op komt en het is lekker warm is dat eerste kopje koffie in de tuin zo waardevol! Hou van de tuin’


Dit! En dan graag ook nog zonder dat de hele buurt je ziet zitten, dat is waar ik me nu echt aan stoor. Ik wil gewoon lekker met mijn ik-ben-net-uit-bed-hoofd rustig een bakkie kunnen doen, niet meteen bekijks hebben van iedereen.
<<

Anoniem247

Bericht 24 Okt 2017 08:54

Re: Wel of geen tuin?

Ben je er al uit Jet?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Okt 2017 08:55

Re: Wel of geen tuin?

Scandic schreef:
ChiQ schreef:In de zomer als de zon net op komt en het is lekker warm is dat eerste kopje koffie in de tuin zo waardevol! Hou van de tuin’


Dit! En dan graag ook nog zonder dat de hele buurt je ziet zitten, dat is waar ik me nu echt aan stoor. Ik wil gewoon lekker met mijn ik-ben-net-uit-bed-hoofd rustig een bakkie kunnen doen, niet meteen bekijks hebben van iedereen.


Ik heb dit ook altijd in m'n hoofd maar in de praktijk zit ik toch vaker binnen. Vind in de tuin dan toch 'gedoe' met kussens op de lounge set en slecht licht voor telefoon of laptop etc. Stom he.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem298

Bericht 24 Okt 2017 13:50

Re: Wel of geen tuin?

Ava schreef:Ben je er al uit Jet?


We zijn er nog niet helemaal uit. Gisteren weer geweest en het is wel echt een gaaf huis. Kids vonden het ook leuk, maar ik denk dat ze zich niet helemaal kunnen voorstellen wat de gevolgen zijn van wonen in een bovenwoning. Vrijdag hebben we nog een bezichtiging gepland staan bij een andere woning (met tuin), en daarna kiezen we welke het wordt.
<<

Anoniem257

Bericht 24 Okt 2017 15:07

Re: Wel of geen tuin?

Zonder kind(eren) zou ik een bovenwoning prima vinden. Geen probleem, heerlijk zelfs haha. Maar met kids vind ik een tuig wel echt een must!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 24 Okt 2017 15:33

Re: Wel of geen tuin?

Een tuin kan wel een must zijn maar als je dan financieel in de knoop raakt kun je beter gaan voor iets wat betaalbaarder is.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem301

Bericht 24 Okt 2017 15:43

Re: Wel of geen tuin?

Ik ben blij dat we een tuin hebben, inderdaad bij mooi of zacht weer, of gewoon al als het droog is kan ze lekker in de tuin spelen. En je hoeft niet steeds weg om ergens buiten te gaan spelen.

Maar zonder tuin en met balkon worden het vast ook heel gelukkige kindjes! Succes met jullie beslissing!
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron