Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wel of geen tuin?

<<

Anoniem281

Bericht 18 Okt 2017 13:10

Re: Wel of geen tuin?

Sogood, zorgeloos is idd 't goede woord wat ik wel een beetje voel met tuin! Vanmiddag ga ik bijv op m'n gemakje aardappelen schillen, terwijl Tobias lekker speelt. Of wss de katten opjaagt, maar als dat 'm bezig houdt, klaag ik niet... Ik hoef 'm dan niet echt 24/7 in de gaten te houden, maar hij krijgt lekker beweging in de buitenlucht en ik zit stiekem ook gewoon te chillen.
<<

Anoniem328

Bericht 18 Okt 2017 13:16

Re: Wel of geen tuin?

Bazinga schreef:Sogood, zorgeloos is idd 't goede woord wat ik wel een beetje voel met tuin! Vanmiddag ga ik bijv op m'n gemakje aardappelen schillen, terwijl Tobias lekker speelt. Of wss de katten opjaagt, maar als dat 'm bezig houdt, klaag ik niet... Ik hoef 'm dan niet echt 24/7 in de gaten te houden, maar hij krijgt lekker beweging in de buitenlucht en ik zit stiekem ook gewoon te chillen.


Nou inderdaad dit dus! Zonder de katten dan :P

Wij brengen komende middag ook lekker in de tuin door. Zoon speelt dan ook veel makkelijker zelf dan binnen. Dus ik kan de helft van de tijd languit in m'n stoel hangen :sunny:
<<

Anoniem304

Bericht 18 Okt 2017 13:17

Re: Wel of geen tuin?

Soleil schreef:Ik zou ook niet zonder tuin willen, maar ik ben dan ook erg verwend met drie hectare tuin.
Beetje hetzelfde als Holly, mijn kinderen spelen het grootste deel van de dag buiten en ik zou dan niet elke keer ergens heen willen hoeven. Maar nogmaals, ik ben altijd tuin en groen en dieren om me heen gewend en zou dat echt missen.

Drie hectare? Wow. En dan vond ik onze bijna 1200m2 al veel.

Ik bedenk me ineens hoelang je zou doen over het maaien van 30.000m2 tuin :nerd:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 18 Okt 2017 13:20

Re: Wel of geen tuin?

Ik zou niet zonder tuin willen.

En Fred, wij konden zelf de indeling kiezen en hebben gekozen voor geen raam in de badkamer. Zoveel mensen zoveel wensen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 18 Okt 2017 13:27

Re: Wel of geen tuin?

Op 1h staan mijn paarden en de rest wordt onderhouden door de schoonfamilie. Een deel ervan is moestuin en veel fruitbomen, en een stukje siertuin.
Het is ook heel veel werk! Maar we doen het met z'n allen.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Okt 2017 13:29

Re: Wel of geen tuin?

Soleil schreef:Op 1h staan mijn paarden en de rest wordt onderhouden door de schoonfamilie. Een deel ervan is moestuin en veel fruitbomen, en een stukje siertuin.
Het is ook heel veel werk! Maar we doen het met z'n allen.

Jaaa fruitbomen wil ik ook erg graag. Het erg waarop we wonen is ook een paar hectare groot en ook met bos en paarden, maar het is niet allemaal onze tuin (gelukkig).
Het maaien van die ongeveer 1000m2 duurt al lang zat. :angel:
<<

Anoniem281

Bericht 18 Okt 2017 13:30

Re: Wel of geen tuin?

Ik vond onze tuin van 15 meter diep al veel. En 't stukje gras wat er in zat, stond steeds kniehoog omdat we lui zijn om het te onderhouden :')
<<

Anoniem222

Bericht 18 Okt 2017 13:34

Re: Wel of geen tuin?

Hmm, ik woon nu in een appartement zonder tuin en ik mis het wel. Niet eens zozeer een tuin maar wel buitenruimte. We hebben een heel breed balkon maar die is vrij ondiep waardoor je alleen maar naast elkaar kunt zitten (wel met zijn tienen, dat dan weer wel). Máár, als er vlakbij een park of speelplaats oid is, dan zouden de voordelen die jij noemt wel opwegen tegen het nadeel van geen tuin hebben. Ik ga nu gewoon naar het park met een kleedje en dan vind ik dat net zo prima.
<<

Anoniem247

Bericht 18 Okt 2017 13:35

Re: Wel of geen tuin?

Hier spelen de kinderen vaak in de tuin en met lekker weer zitten we buiten te eten,staat het wasrek buiten, zwembadje in de tuin en noem maar op. Ik zou echt niet zonder tuin willen. Wij hebben tot onze oudste 3,5 jaar was in een appartement gewoond met een groot balkon en toen we een tuin kregen bij ons nieuwe huis was dat echt zo fijn. Het voelde (ondanks het balkon 6,5 x 2,5 was) toch als een beetje opgesloten zitten.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Okt 2017 13:43

Re: Wel of geen tuin?

De eerste 1,5 jaar met onze dochter woonden wij ook nog in een appartement met een balkon van 3 bij 4 meter, best ruim dus! Ik vond het prettig dat we wel gewoon buiten konden eten met mooi weer en ik heb ook regelmatig het opblaasbadje er neergezet. Dus die ruimte zou ik dan in elk geval willen hebben met (en ook eigenlijk zonder) kinderen. Ik kan me best voorstellen dat je heel graag dat huis wilt als jullie dan van alle zorgen af zijn.
En toch zou ik niet meer terug willen, ben echt blij dat we nu een tuin hebben (niet groot trouwens, 70m2).

Mijn man is vast jaloers op jullie tuinen, Cotton en Soleil! Hij wil graag zo'n grote tuin dat hij een zitmaaier kan verantwoorden :smile: We zouden 'm nu niet eens kwijt kunnen :wink:

Ik ben trouwens ook erg blij met een raam in onze badkamer. Dat hadden we in ons (nieuwbouw)appartement dus niet, heel erg gemist! Je kon nooit goed doorluchten, alleen de afzuiging was echt niet voldoende. Het stomme is dat de badkamer gewoon aan een buitenmuur grensde en sommige appartementen hadden dus wel een raam.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem304

Bericht 18 Okt 2017 13:44

Re: Wel of geen tuin?

Suus schreef:De eerste 1,5 jaar met onze dochter woonden wij ook nog in een appartement met een balkon van 3 bij 4 meter, best ruim dus! Ik vond het prettig dat we wel gewoon buiten konden eten met mooi weer en ik heb ook regelmatig het opblaasbadje er neergezet. Dus die ruimte zou ik dan in elk geval willen hebben met (en ook eigenlijk zonder) kinderen. Ik kan me best voorstellen dat je heel graag dat huis wilt als jullie dan van alle zorgen af zijn.
En toch zou ik niet meer terug willen, ben echt blij dat we nu een tuin hebben (niet groot trouwens, 70m2).

Mijn man is vast jaloers op jullie tuinen, Cotton en Soleil! Hij wil graag zo'n grote tuin dat hij een zitmaaier kan verantwoorden :smile: We zouden 'm nu niet eens kwijt kunnen :wink:

Ik ben trouwens ook erg blij met een raam in onze badkamer. Dat hadden we in ons (nieuwbouw)appartement dus niet, heel erg gemist! Je kon nooit goed doorluchten, alleen de afzuiging was echt niet voldoende. Het stomme is dat de badkamer gewoon aan een buitenmuur grensde en sommige appartementen hadden dus wel een raam.

Hij mag zo nu en dan wel even komen maaien hoor. Op de zitmaaier. :smile:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 18 Okt 2017 13:49

Re: Wel of geen tuin?

Cotton schreef:
Suus schreef:De eerste 1,5 jaar met onze dochter woonden wij ook nog in een appartement met een balkon van 3 bij 4 meter, best ruim dus! Ik vond het prettig dat we wel gewoon buiten konden eten met mooi weer en ik heb ook regelmatig het opblaasbadje er neergezet. Dus die ruimte zou ik dan in elk geval willen hebben met (en ook eigenlijk zonder) kinderen. Ik kan me best voorstellen dat je heel graag dat huis wilt als jullie dan van alle zorgen af zijn.
En toch zou ik niet meer terug willen, ben echt blij dat we nu een tuin hebben (niet groot trouwens, 70m2).

Mijn man is vast jaloers op jullie tuinen, Cotton en Soleil! Hij wil graag zo'n grote tuin dat hij een zitmaaier kan verantwoorden :smile: We zouden 'm nu niet eens kwijt kunnen :wink:

Ik ben trouwens ook erg blij met een raam in onze badkamer. Dat hadden we in ons (nieuwbouw)appartement dus niet, heel erg gemist! Je kon nooit goed doorluchten, alleen de afzuiging was echt niet voldoende. Het stomme is dat de badkamer gewoon aan een buitenmuur grensde en sommige appartementen hadden dus wel een raam.

Hij mag zo nu en dan wel even komen maaien hoor. Op de zitmaaier. :smile:


Haha, leuk idee, maar dat kan hij bij zijn ouders ook wel, die wonen iets dichterbij :wink: Maar nee, hij wil er ZELF eentje :razz:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 18 Okt 2017 14:04

Re: Wel of geen tuin?

het ligt ook wel aan het type balkon. onze vorige woning had een lang en breed inpandig balkon, dat was juist ideaal want we konden altijd buiten zitten. dat miste ik wel toen we een woning met tuin hadden (opgelost met een overdekt terras)

Marin schreef:
Elska schreef:mooi voorbeeld van hoe persoonlijk de keuze van een woning is ;) ik zie het nut niet van een raam in de badkamer.


Wij hebben zelfs openslaande deuren en een balkon bij de badkamer! Wel lekker hoor met luchten.

Maar het balkon is volkomen nutteloos, hoewel ik theoretisch daar wasrekken neer zou kunnen zetten.

bij het type woningen waar wij naar zochten betekende een badkamer met raam een slaapkamer minder. woning in een woonwijk dus het raam moest worden afgedekt wegens inkijk.
ventileren is wel belangrijk ja, vroeger kon je ook echt niet zonder raam(pje) om te luchten maar tegenwoordig werkt een goede centrale afzuiging bij vochtig weer beter dan een open raam.
Laatst gewijzigd door Elska op 18 Okt 2017 14:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 18 Okt 2017 14:05

Re: Wel of geen tuin?

Oeh, ik zou niet zonder tuin kunnen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 18 Okt 2017 14:20

Re: Wel of geen tuin?

Ik zou echt niet meer zonder tuin willen, of nouja, misschien tijdelijk maar niet voor lange tijd. Wij hebben nu een mini tuintje (25m2) en ik wil heel graag een grotere tuin, meer groen en meer gras lijkt me heerlijk!
Ik gooi ook graag mijn deuren open als het lekker weer is en zit dan eigenlijk altijd in de tuin, niet binnen.
<<

Anoniem245

Bericht 18 Okt 2017 14:46

Re: Wel of geen tuin?

Ik heb een huis met een tuin en ik vind het heel fijn. Lekker met een kopje koffie wakker worden in het zonnetje, de deur open voor de honden met mooi weer. En toen zoon nog klein was inderdaad het lekker kunnen spelen in de tuin. Heb ook altijd gezegd een tuin te willen.
Maaaar mijn vriendin heeft sinds 2 weken een super appartement, ik denk 3 keer zo groot als mijn huis (en dat is al niet echt klein), fantastische indeling, niet duur maar dus ook geen tuin. Maar wel een redelijk groot dakterras, groot genoeg voor een leuk terras en waar je dus lekker in de zomer zou kunnen zitten. Dat appartement zou ik zo willen hebben. Dus het ligt echt aan het huis voor mij, en de grootte van het balkon/dakterras.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Okt 2017 15:00

Re: Wel of geen tuin?

Ik zou zeker niet zonder tuin willen. Ik vind het heerlijk om buiten in het zonnetje te kunnen zitten, buiten te kunnen barbecuen, de was buiten te kunnen ophangen, verjaardagen buiten vieren, een schommel in de tuin te hebben. Dat de kinderen van alles naar buiten kunnen slepen om mee te spelen, op het gras picknicken enz. Daarbij houd ik wel erg van planten, bloemen en gras in de tuin.
Toen de kinderen kleiner waren was het fijn dat ze buiten konden spelen en ik niet de hele tijd mee hoefde of op hoefde te letten waar ze waren, dat kon gewoon in de tuin. Ze hadden een zandbak en een speelhuis met schommels en glijbaan.
Wij hebben toen we op zoek waren naar een koophuis heel bewust gekeken naar de tuin en de grootte ervan.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 18 Okt 2017 15:05

Re: Wel of geen tuin?

Ik heb pas een paar maanden een tuin en kan nu al niet meer zonder. Vind het zo fijn om gewoon buiten te kunnen zijn 'in mijn eigen huis'. Het gemak ook van dingen buiten zetten spreekt me ook aan (waslijnen, frituurpan -die ik niet eens heb-) en het lekker in de zon zitten, beetje aan plantjes wroeten (terwijl ik beestjes vies vind). Een tuin maakt mij echt gelukkig. Nu hou ik ook wel van alleen zijn, einzelganger, lekker rustig. Ook met kinderen lijkt me dat heel relaxed.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 18 Okt 2017 15:09

Re: Wel of geen tuin?

Ik zou ook niet meer zonder tuin willen, ook al zit ik er niet eens zo vaak! Gewoon het idee dat je even naar buiten kunt is al prettig. Ik heb anderhalf jaar in een studiootje zonder 'buiten' gewoond en dat vond ik vreselijk. Moest ik eerst altijd ergens heen om gewoon even buiten te kunnen zitten. Daarna had ik een appartement met een vierkant balkon van 3 x 3 ongeveer, dat was al een verademing! Maar een tuin is toch het allerfijnste, helemaal met kinderen lijkt me.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem236

Bericht 18 Okt 2017 15:57

Re: Wel of geen tuin?

Zelf zou ik niet zonder tuin willen. Kinderen spelen nu graag in de tuin, ik hou ervan om in de zon te zitten, lekker te barbecuen enzo.

Kunnen de kinderen daar voor de deur spelen veilig? Zoda je bij wijze van over twee jaar niet steeds zelf erbij moet zijn?

Ik denk dat jullie zelf goed de voor en nadelen moeten afwegen en de keuze moeten maken, inderdaad goed de buurt verkennen en misschien kijken of er mensen zijn die ook zo n woning hebben met kinderen, hoe bevalt het hen?

Maar je kinderen tekort doen zonder tuin? Dat is heel erg overdreven. Een fijne jeugd staat of valt niet met het hebben van een tuin, vooral niet als er binnen genoeg ruimte is om te spelen.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 18 Okt 2017 16:04

Re: Wel of geen tuin?

ik zie hier een aantal voordelen van een tuin voorbij komen die ik met een balkon ook kon, en dingen die ik nu met een tuin alsnog niet kan.

was buiten hangen, frituurpan buiten, barbecueën, lekker ontbijten in het zonnetje buiten en met plantjes rommelen deed ik ook allemaal op een balkon. schommel, glijbaan enzo kan dan weer niet met onze tuin.
Afbeelding
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 18 Okt 2017 16:58

Re: Wel of geen tuin?

Wat een lastige afweging lijkt mij dat. Ik merk nu dat onze oudste kinderen veel meer op straat en in de speeltuin spelen. Ze spelen niet zoveel meer in onze tuin. Wel kunnen ze nu makkelijk in en uit huis lopen als ze buiten spelen. Toen ze kleiner waren en voor de jongste vond/vind ik de tuin wel erg fijn. Ik zou zelf wel de tuin heel erg missen en mijn man helemaal. Juist dat stukje privacy en lekker in je eentje buiten zitten vind ik fijn. Maar dat zou op een balkon natuurlijk ook heel goed kunnen.
2011 2012 2017
<<

Poutine

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 236

Geregistreerd: 15 Jul 2017 12:32

Bericht 18 Okt 2017 17:40

Re: Wel of geen tuin?

Ik heb zonder en met tuin gewoond en ik zie voor mezelf niet per sé doorslaggevende voordelen in een tuin. Voor kinderen overigens wel, als kinderen oud genoeg zijn om alleen buiten te spelen dan zou er voor mij geen probleem zijn. Bij jonge kinderen moet je je wel realiseren dat je altijd mee zal moeten met buitenspelen. Daar zou ik m’n keuze van af laten hangen, zie je dat elke dag wel zitten. Mocht dat (jonge kinderen) voor jou van toepassing zijn.

Verder vond ik voor mezelf de uitstapjes buiten de deur nog waardevoller zonder tuin. Buiten eten kan nog steeds prima, maar dan lekker in de vorm van een picknick. Doorluchten/alles open zetten lijkt me ook geen probleem, ik ga er vanuit dat er gewoon ramen zijn.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 18 Okt 2017 19:08

Re: Wel of geen tuin?

Ik heb nu geen tuin en ik mis het echt enorm. Ik moet er altijd op uit als ik lekker buiten wil zitten en daar heb ik vaak genoeg niet zoveel zin in. Dus voor een volgend huis neem ik dat echt wel mee in mijn afweging.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 18 Okt 2017 19:13

Re: Wel of geen tuin?

Zo heerlijk om een tuin te hebben, T scharrelt rustig (inderdaad zorgeloos zoals meerdere hier zeggen) rond en ik kijk af en toe naar buiten. Hij vermaakt zich buiten ook stukken beter dan binnen.
2016
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers