Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


(Spaanse) Taalles

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Okt 2017 12:11

(Spaanse) Taalles

Nu ik weer in Spanje ben geweest heb ik besloten dat ik heel graag mijn Spaans wil ophalen. Ik spreek het best redelijk (beter dan Frans/Duits) maar ik ben best wel veel vergeten. Het komt wel terug, maar ik wil het graag bewust op gaan halen door middel van les. En het lijkt me ook gewoon heel leuk om iets voor mezelf te doen, eens per week/twee weken een avondje eruit voor m'n eigen ontwikkeling.

Weet iemand een goede instelling/instituut om taalles te volgen? Het liefst in Haarlem en omgeving.

Echt een klasje lijkt me wel leuk dus geen privéles. Iemand die iets soortgelijks doet? Mizz_S jij volgt toch Italiaans?

Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 18 Okt 2017 12:29

Re: (Spaanse) Taalles

Wat leuk dat je Spaanse les wil! Lijkt mij ook zo leuk om ooit te doen, ik vind het zo'n fantastische taal en wereldwijd heb je er ook nog es wat aan. Ik heb geen tips voor een taalles oid.
Maar waar ik wel goed naar zou kijken, is het niveau waarop je instroomt. Omdat je aangeeft ook al best wel wat Spaans te kunnen. Wellicht hebben die instituten die de lessen geven zelf wel methodes om jouw niveau in te schatten, maar zo'n toets daarvoor lijkt me wel heel nuttig. Op een te laag niveau instromen lijkt me demotiverend.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Okt 2017 12:59

Re: (Spaanse) Taalles

Wat leuk Joey. Geeft niets dat je geen tips hebt, je berichtje is iig enthousiast. Wie weet heb jij er (ooit) ook nog wat aan.

Dat niveau is inderdaad een dingetje. Ik heb zes jaar Spaans gehad op de middelbare school waarvan eentje vrij intensief in Amerika, waar ik het echt best wel goed heb geleerd. Maar dat is 15 jaar geleden en het is dus wel echt ver weg gezakt. Ik ging online al een toets doen en het meeste van de basisniveau's weet ik nog wel, maar het is wel weggezakt. Zodra ik wat namen heb ga ik eens informatie opnemen over een mogelijke niveautest inderdaad en waar het verstandig is om in te stappen. Ik heb afgelopen weken best wel wat telefoontjes gepleegd in het Spaans naar bijvoorbeeld restaurants, maar ook naar een pakketbezorgdienst over tijdstip bezorging, een tuinman over het kappen van een boom etc, dat lukt me allemaal prima en fungeerde als tolk voor de schoonmaakster. Maar de getallen waren bijvoorbeeld weer ver weg gezakt en van de werkwoordvervoegingen weet ik alleen nog de tegenwoordige tijd, de basis dus. Het zit er allemaal wel, maar ver weg. Ik ben in elk geval helemaal enthousiast om het terug te halen!
Let's discover the world together.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 18 Okt 2017 13:06

Re: (Spaanse) Taalles

Spaanse les krijgen van iemand die Spaans als moedertaal heeft, lijkt me trouwens helemaal het leukste. Maar weet niet of dit bij instanties gangbaar is of dat dit meer bij particulieren is die dat erbij doen. En of die particulieren dan ook in klasjes werken.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 18 Okt 2017 13:07

Re: (Spaanse) Taalles

Ik volg sinds september Spaanse les aan de volks universiteit. Die bieden verschillende niveau's aan, naar beginnen wel altijd met het nieuwe schooljaar, dus in september. In Haarlem is ongetwijfeld ook een volks universiteit die het aanbied.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers