Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Me too

Ben jij ooit seksueel geïntimideerd of heb je te maken gehad met seksueel of fysiek geweld?

Ja
64
70%
Nee
27
30%
 
Aantal stemmen : 91
<<

Geel

Bericht 16 Okt 2017 21:44

Me too

We hadden een jaar geleden natuurlijk #zeghet in Nederland, maar nav Harvey Weinstein nu #metoo Dus daarom de vraag: you too?
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 16 Okt 2017 21:51

Re: Me too

Nee.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 16 Okt 2017 21:52

Re: Me too

Ja, en ook meerdere keren. Zowel seksueel als fysiek geweld. Ik vind het echt erg dat het ook zoveel voorkomt. De minst heftige keer zat ik bijvoorbeeld gewoon in de trein wat te dommelen en verdween er gewoon een hand van de man naast mij tussen mijn benen. Zo bizar dat het dus zelfs op zo’n openbare drukke plek gewoon voorkomt.
<<

Anousch

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Woonplaats: Vuren

Bericht 16 Okt 2017 22:00

Re: Me too

Ja.
Daan 27-06-2018
Yinthe 20-05-2022

Zo dol gelukkig en compleet ♡
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 16 Okt 2017 22:07

Re: Me too

Ja, als tiener te maken gehad met seksueel geweld. Maar niet veel mensen weten dit, toch een soort van schaamte.
<<

Anoniem252

Bericht 16 Okt 2017 22:33

Re: Me too

Ja, 1x op een festival duwde een gozer zijn piemel in mijn gezicht toen ik rustig zat te wachten op mijn man.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Okt 2017 23:06

Re: Me too

Ik vind dit heel lastig. Seksueel geweld heb ik gelukkig niet mee te maken gehad. En seksuele intimidatie, tja, dan denk ik wat valt er onder intimidatie? Als het ongepast is en jij je geïntimideerd voelt is het seksuele intimidatie? Vallen ongewenste intimiteiten daar ook onder? Iemand die aan je kont zit in de bus? Seksuele toespelingen? Die chirurg die tot vervelend toe grapjes maakte over hoe goed ik kon zuigen en dat ik dat vast vaker deed en vaker bij hem mocht doen (bloed en vocht aftuigen op OK)? Die klap op je kont in de kroeg?

Dan wel ja. En dan denk ik wie niet?

Ik heb de poll nog even niet ingevuld.
<<

Anoniem280

Bericht 16 Okt 2017 23:24

Re: Me too

Ja, ooit op mijn werk, een bewoner die aan mijn borsten begon te zitten.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 17 Okt 2017 04:26

Re: Me too

Whatever: ja dat valt toch helemaal onder seksuele intimidatie! Jezus wat een klootzak die chirurg!
En AM een piemel in je gezicht! En een ander een hand tussen je benen? Wow!! Dat vind ik wel heftig zeg!

Ik heb het als kind meegemaakt. Sowieso viel ik als kind erg in de smaak bij sommige mannen. Ik heb zo vaak blikken gehad waarbij ik als kind al aanvoelde dat die niet goed waren. 1 man heeft mij echt seksueel geintimideerd en ik wil niet weten wat er was gebeurd als ik alleen was geweest met hm.
<<

Anoniem232

Bericht 17 Okt 2017 05:44

Re: Me too

Ja, fysiek geweld en te vaak rare seksuele toespelingen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Okt 2017 05:59

Re: Me too

In de horeca grijpgrage mannetjes terwijl ik aan het werk was. Maar die hebben het stuk voor stuk geweten, heb zelfs aanklacht aan mn broek gehad erna. Hij greep mn billen en liet me struikelen terwijl ik met dienblad vol bier liep. Ik viel in mn eigen glas en werd zo boos dat ik een halfvol glas bier in zn gezicht gooide. Dat maakte hem zo kwaad dat hij glasscherf in mn kuit stak waardoor ik zo woedend werd dat ik hem met al mn kracht tegen de bar aangooide, hij had gat in zn hoofd. Helaas teveel getuigen tegen hem; hele terras zat vol. Mijn baas tolereerde zulk gedrag ook echt niet. Bij intimidatie van zijn personeel kon je beter andere kroeg uitzoeken want dan kwam je enorm in de problemen met hem.
Maar buiten de horeca nooit gelukkig.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 17 Okt 2017 06:14

Re: Me too

Me too. Helaas werd 't allemaal goedgepraat, omdat 't een mannenwereld was, waar ik op dat moment werkte.
'Ja, een meisje in zo'n wereld, tja..'
'Dat krijg je hè, met zoveel kerels om je heen.'
'Mannenpraat, ze menen 't niet echt, hoor!'

Gelukkig is 't nooit écht fysiek geworden, ja, per ongeluk tegen me aan lopen of zo, maar als ik dan lees over piemels in 't gezicht, dan valt 't mee :nerd: Maar 't blijft achterlijk, helemaal als 't door zoveel mensen wordt 'goedgepraat'.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 17 Okt 2017 06:16

Re: Me too

Nee gelukkig niet. Ik heb wel eens opmerkingen van collega’s (gehad) die ik niet gepast vond, maar niet zo dat ik het onder seksuele intimidatie zou scharen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 17 Okt 2017 06:52

Re: Me too

Nee gelukkig niet.
<<

Geel

Bericht 17 Okt 2017 07:11

Re: Me too

Whatever: absoluut valt dat daaronder. Daarom is het ook zo erg, dat we het bijna part of life zijn gaan vinden.

Ik ben eens gewelddadig beroofd en ik ben een jaar seksueel geïntimideerd door een docent. Officieel heet het misbruik, maar dat vind ik zelf een te groot woord voor wat er is gebeurd. Mijn klachtenprocedure was gelukkig wel heel succesvol en hij is op staande voet ontslagen.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5349

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:12

Bericht 17 Okt 2017 07:20

Re: Me too

Ja, op mijn dertiende ben ik verkracht. Paar jaar later stond ik op mijn werk in de koelcel toen een leverancier aan mij dacht te kunnen zitten en die kreeg een knietje van mij. Door dat lawaai werd mijn chef gealarmeerd en die heeft die man nar buiten geslagen. De groothandel waar hij voor leverde heeft die man op staande voet ontslagen.

Ik kan nu seksueel getinte opmerkingen wel hebben (gelukkig maar in de horeca) maar ik ben het eens dat het bizar is dat zoiets er bij lijkt te horen.
10.04.17
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 17 Okt 2017 07:21

Re: Me too

In de relatie met mijn ex helaas. Het heeft even geduurd voordat ik het doorhad, maar gelukkig ben ik er nu weg.

Verder toen ik een jaar of 16-17 was regelmatig dat er in de kroeg in mijn kont werd geknepen als ik langs liep. Deze jongens kregen dan een klap in hun gezicht.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Okt 2017 07:24

Re: Me too

Het enige dat ik kan bedenken (naast wat ongepaste opmerkingen waar ik me niet veel van aantrek en waar ik me dus niet geïntimideerd door voel - misschien zou dat voor anderen anders zijn), is dat ik een keer op een personeelsuitje een hand op mijn billen voelde toen we een groepsfoto moesten maken. Eerst dacht ik dat het een foutje was, zulke groepsfoto's zijn altijd chaos en ik kan me voorstellen dat je hand per ongeluk ergens terecht komt zonder daar iets mee te bedoelen, maar precies op het moment dat de foto gemaakt werd begon de hand te kneden/knijpen. Dat vond ik wel écht een heel naar moment, maar of dat nou echt seksueel geweld/seksuele intimidatie is?

Met fysiek geweld heb ik overigens twee keer te maken gehad, één keer toen ik door tegenliggers op het fietspad zomaar werd geschopt en vervolgens in de sloot werd geduwd en één keer tijdens een sneeuwballengevecht; ik raakte toen per ongeluk de verkeerde persoon met mijn sneeuwbal (mikken is niet mijn ding) en die persoon kwam toen met 4 vriendinnen op mij af. De vriendinnen gooiden mij op de grond en het andere meisje schopte mij tegen mijn buik en hoofd. Dat was echt heel eng. Ik ben toen ook een hele pluk haar kwijtgeraakt, die was uit mijn hoofd getrokken. Gelukkig herkende ik het meisje en er bleek later dat er meer aangiftes tegen haar waren gedaan (ik had ook aangifte gedaan), zij heeft toen wel straf gekregen. Ik weet niet meer precies wat, maar ze is iig veroordeeld door een (jeugd-)rechter.

Jezus Saga wat heftig joh, en zo jong nog. Afschuwelijk!

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 17 Okt 2017 07:31

Re: Me too

Ja meerdere malen en in uiteenlopende gradaties. Vanaf zeer beginnende puberteit tot een jaar of 25. Ik heb van twee incidenten heel veel last gehad.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Okt 2017 07:31

Re: Me too

Wat een nare verhalen! Ik heb zoiets gelukkig niet meegemaakt. Wel in de kroeg regelmatig in m'n kont geknepen, maar dat reken ik hier niet echt onder. Eigenlijk wel erg, want kerels moeten hun vieze handen gewoon thuis houden natuurlijk! Zien jullie dit wel als seksuele intimidatie? Eigenlijk is dat het natuurlijk wel, het is erg genoeg dat ik dit kennelijk als 'normaal' kroeggedrag zie.
❤ 7 juni 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 17 Okt 2017 07:50

Re: Me too

Ruim 2 jaar geleden was een man zich in de trein aan het aftrekken al kijkend naar mij. Ik ben naar de conducteur gelopen, die heeft gezorgd dat er politie stond bij het volgende station en ik mocht bij de maschinist zitten omdat die kerel achter me aan begon te lopen. En dat allemaal in de ochtendspits, wel vakantietijd. Aangifte gedaan, die man bleek vaker dit soort dingen te doen :pale: .

Verder inderdaad regelmatig kontenknijpen tijdens het uitgaan. Oh en er kwam een keer een gast steeds met zijn kruis tegen mijn kont aan staan in een drukke bus. Gatver.

Edit: ik had waarschijnlijk ook ‘nee’ aangevinkt als het alleen dat laatste was geweest. Bizar inderdaad.
Laatst gewijzigd door Teun op 17 Okt 2017 07:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem313

Bericht 17 Okt 2017 07:53

Re: Me too

Handen op je lijf waar je niet om hebt gevraagd is zeker een vorm van seksuele intimidatie.
Kennelijk hebben we zo vaak, op impliciete of expliciete wijze, gehoord dat dit normaal is, er gewoon bij hoort, dat je het kan verwachten, dat je je niet moet aanstellen, dat we dit zijn internaliseren. En zo sterk zelfs, dat we ons gaan afvragen of dit nou wel of niet onder intimidatie valt. Dat doet het.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 17 Okt 2017 07:54

Re: Me too

Ja, helaas wel. Ik kan daardoor bepaalde seksuele handelingen niet meer doen zonder over te geven.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 17 Okt 2017 07:59

Re: Me too

Caulfield schreef:Handen op je lijf waar je niet om hebt gevraagd is zeker een vorm van seksuele intimidatie.
Kennelijk hebben we zo vaak, op impliciete of expliciete wijze, gehoord dat dit normaal is, er gewoon bij hoort, dat je het kan verwachten, dat je je niet moet aanstellen, dat we dit zijn internaliseren. En zo sterk zelfs, dat we ons gaan afvragen of dit nou wel of niet onder intimidatie valt. Dat doet het.


Ja precies, het is te gek voor woorden hè?
❤ 7 juni 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 17 Okt 2017 08:01

Re: Me too

In eerste instantie zou ik zeggen dat ik hier niet mee te maken heb gehad. Maar dat komt idd door wat gezegd wordt, sommige dingen zijn zó normaal. Mannen die met uitgaan in je kont knijpen of zich aan je opdringen. En op bepaalde werkplekken ook de nodige ongewenste opmerkingen te verduren gehad.
Pas door de beweging die zeghet en nu metoo op gang brengen, ben ik hier bewust van. Mocht ik in de toekomst een zoon krijgen, wil ik hem ook heel actief meegeven dat ook zulke 'kleine' dingen niet oké zijn.
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers