Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Interieurhypes /-trends

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Okt 2017 11:37

Re: Interieurhypes /-trends

Leuk dat je hier zoveel over weet Caulfield, en inderdaad heel interessant, die gekke tegenstelling.

♥♥
<<

Geel

Bericht 16 Okt 2017 12:04

Re: Interieurhypes /-trends

Nou, zeker!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Okt 2017 12:14

Re: Interieurhypes /-trends

Ik doe niet bewust mee aan trends. Heb ook een aantal genoemde dingen uit dit topic moeten opzoeken via google :eyes:
Maar zelf heb ik de afgelopen jaren ook geen andere dingen gekocht. Als ik dat wel ga doen, moet ik wel heel goed gaan nadenken wat ik echt mooi vind. Want ik heb bij meerdere vrienden gezien dat als zij iets nieuws (hips) hadden, dat ik het in eerste instantie fantastisch vind (early dew, steigerhouten meubels, houten tafel met van dat ijzer erbij) maar dat ik daar paar maanden later alweer van terug kom. Ik denk dus dat ik zeker de neiging heb om mee te gaan in trends. Als wij gaan verhuizen zullen we een compleet nieuw interieur aanschaffen, hoop ik een beetje door de trends heen te kunnen zien welke spullen ik op langere termijn ook nog leuk vind. Of weinig of veel mensen dat hebben en uit welke winkel het komt, maakt me dan niet uit.
<<

Anoniem218

Bericht 16 Okt 2017 13:56

Re: Interieurhypes /-trends

.
Laatst gewijzigd door Anoniem218 op 19 Okt 2017 07:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Okt 2017 13:59

Re: Interieurhypes /-trends

Ik denk toch wel dat mensen dat doorgaans doen omdat ze dat leuk vinden en dat weinig mensen bewust denken: dat moet ik ook hebben want dan hoor ik erbij. Of ze doen dat wel.. maar daar kan ik me zelf heel weinig bij voorstellen.
<<

Anoniem218

Bericht 16 Okt 2017 14:02

Re: Interieurhypes /-trends

.
Laatst gewijzigd door Anoniem218 op 19 Okt 2017 07:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Okt 2017 14:03

Re: Interieurhypes /-trends

Het gebeurt natuurlijk ook dat je iets in de winkel ziet liggen omdat het een trend is (want ja, winkels haken daar natuurlijk wel lekker op in), en dat je dan denkt: Hee, wat leuk, zo'n bord met huisregels, grappig idee!
Dan koop je het dus wel omdat je het leuk vindt, niet omdat het een trend is.

Wat ik overigens niet snap is dat je bewust niet mee gaat doen aan trends? Dat je dingen die 'in' zijn niet koopt omdat je het niet leuk vindt snap ik, maar dat je het uit principe niet koopt omdat het een trend is vind ik gek. Als je het toch leuk vindt koop je het toch gewoon? Maar goed, dat zal die rare psychologie waar Caulfield het over had dan wel zijn.

♥♥
<<

Anoniem301

Bericht 16 Okt 2017 14:05

Re: Interieurhypes /-trends

Joey schreef:Ik denk toch wel dat mensen dat doorgaans doen omdat ze dat leuk vinden en dat weinig mensen bewust denken: dat moet ik ook hebben want dan hoor ik erbij. Of ze doen dat wel.. maar daar kan ik me zelf heel weinig bij voorstellen.

Oh dat heb ik wel hoor. Ik merk dat ik soms beïnvloed wordt door bijvoorbeeld vloggers. Ik vind een bepaalde vlogster en haar kledingstijl erg leuk, en als zij dan een leuke trui aan heeft of sneakers dan kan ik best eens denken, oh ja dat wil ik ook want zij heeft het ook en ik vind het leuk en ik vind haar tof dus ja. Ze worden ook niet voor niks vaak 'influencers' genoemd.

Dus niet per se met de gedachte dat ik er dan bij hoor maar ja, daar ben ik wel beïnvloedbaar in. En met mij meer, denk ik. Het is soms ook gewoon fijn om ergens bij te horen, dat is niet erg.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Okt 2017 14:09

Re: Interieurhypes /-trends

Carrie schreef:
Joey schreef:Ik denk toch wel dat mensen dat doorgaans doen omdat ze dat leuk vinden en dat weinig mensen bewust denken: dat moet ik ook hebben want dan hoor ik erbij. Of ze doen dat wel.. maar daar kan ik me zelf heel weinig bij voorstellen.

Oh dat heb ik wel hoor. Ik merk dat ik soms beïnvloed wordt door bijvoorbeeld vloggers. Ik vind een bepaalde vlogster en haar kledingstijl erg leuk, en als zij dan een leuke trui aan heeft of sneakers dan kan ik best eens denken, oh ja dat wil ik ook want zij heeft het ook en ik vind het leuk en ik vind haar tof dus ja. Ze worden ook niet voor niks vaak 'influencers' genoemd.

Dus niet per se met de gedachte dat ik er dan bij hoor maar ja, daar ben ik wel beïnvloedbaar in. En met mij meer, denk ik. Het is soms ook gewoon fijn om ergens bij te horen, dat is niet erg.


Ja dat ben ik ook wel met je eens hoor. Ik ben ook beïnvloedbaar, helemaal op gebied van interieur en/of mode. Ben niet creatief genoeg om zelf iets te verzinnen en heb ook niet echt een eigen stijl ofzo. Maar ik zie het dan als dat ik iets koop omdat ik het leuk vind en niet omdat iemand anders het ook heeft en ik daar bij wil horen.. kleine nuance misschien.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 16 Okt 2017 14:10

Re: Interieurhypes /-trends

Precies. Het zijn influencers en het is ook influencer marketing. Het is dan niet eens dat je daadwerkelijk direct getriggerd wordt tot een aankoop, maar vaak is zoiets een proces. Je ziet een item meerdere keren voorbij komen en al die 'touch points' vormen samen een route die uiteindelijk in je hoofd omgezet kan worden tot een aankoop. De bron is daarbij ook heel erg belangrijk: want dat deden we vroege rop school al. Het hipste meisje van de klas, had vaak volgers en werd gekopieerd in stijl. Nu gebeurt dat op grote schaal door bijv social media.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Okt 2017 14:11

Re: Interieurhypes /-trends

Elliot schreef:Wat ik overigens niet snap is dat je bewust niet mee gaat doen aan trends? Dat je dingen die 'in' zijn niet koopt omdat je het niet leuk vindt snap ik, maar dat je het uit principe niet koopt omdat het een trend is vind ik gek. Als je het toch leuk vindt koop je het toch gewoon? Maar goed, dat zal die rare psychologie waar Caulfield het over had dan wel zijn.


Het paradoxale daarvan is dat je je dan net zozeer of misschien zelfs sterker laat beïnvloeden door die trends, want je laat ze zelfs je koopgedrag sterker bepalen dan je eigen smaak!

Maar goed, die 'eigen smaak' is maar zeer relatief, want of je nu wilt of niet, die wordt toch beïnvloed door trends. Je kunt niet mooi vinden wat je niet kent - alleen al dat je iets in de winkel aantreft, maakt het onderdeel van een trend.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Okt 2017 14:14

Re: Interieurhypes /-trends

Caro schreef:Precies. Het zijn influencers en het is ook influencer marketing. Het is dan niet eens dat je daadwerkelijk direct getriggerd wordt tot een aankoop, maar vaak is zoiets een proces. Je ziet een item meerdere keren voorbij komen en al die 'touch points' vormen samen een route die uiteindelijk in je hoofd omgezet kan worden tot een aankoop. De bron is daarbij ook heel erg belangrijk: want dat deden we vroege rop school al. Het hipste meisje van de klas, had vaak volgers en werd gekopieerd in stijl. Nu gebeurt dat op grote schaal door bijv social media.

Ik ga niet liegen voor je: Als Jamie Li iets heeft wil ik het ook.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Okt 2017 14:16

Re: Interieurhypes /-trends

Ik wil een college consumentwetenschappen van Caulfield!

♥♥
<<

Anoniem218

Bericht 16 Okt 2017 14:16

Re: Interieurhypes /-trends

.
Laatst gewijzigd door Anoniem218 op 19 Okt 2017 07:03, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Okt 2017 14:16

Re: Interieurhypes /-trends

Carrie schreef:Ik ga niet liegen voor je: Als Jamie Li iets heeft wil ik het ook.


Wat grappig, daar kan ik me dus niks bij voorstellen. Ik heb wel eens als ik een vlog zie of gewoon iets op internet dat ik denk: jaaaaaaaaa dat MOET ik ook hebben. Maar dat ben ik dan 5 tellen later ook weer vergeten.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Okt 2017 14:18

Re: Interieurhypes /-trends

Ja tuurlijk komt die tijd, als ik nu foto's van mezelf als klein kind (jaren '90) terugzie denk ik ook: Oh my, waarom had ik dat aan!? En ik denk zelfs dat jij dat krijgt ZK, ondanks je trend-neutrale inrichting :)

♥♥
<<

Islandgirl

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1155

Geregistreerd: 08 Aug 2017 07:14

Bericht 16 Okt 2017 14:18

Re: Interieurhypes /-trends

Ik vind het irritant dat als er een trend is, je dan ook vrijwel alleen maar dat ziet en als het je stijl niet is, moet je heel diep in je portemonnee graaien of je hebt pech.

Wij zijn nu bezig met het bedenken van een interieur voor onze nieuwe woning, maar ik vind het knap lastig hoor. In elke winkel kom je dezelfde merken en dezelfde spullen tegen. Ik ben inmiddels helemaal verzadigd. Voorlopig doen we het dan ook nog maar even met de spullen van mijn vriend en zullen we het beetje bij beetje aan gaan passen.
11-4-2018
Instagram

Afbeelding
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 16 Okt 2017 14:19

Re: Interieurhypes /-trends

Carrie schreef:
Caro schreef:Precies. Het zijn influencers en het is ook influencer marketing. Het is dan niet eens dat je daadwerkelijk direct getriggerd wordt tot een aankoop, maar vaak is zoiets een proces. Je ziet een item meerdere keren voorbij komen en al die 'touch points' vormen samen een route die uiteindelijk in je hoofd omgezet kan worden tot een aankoop. De bron is daarbij ook heel erg belangrijk: want dat deden we vroege rop school al. Het hipste meisje van de klas, had vaak volgers en werd gekopieerd in stijl. Nu gebeurt dat op grote schaal door bijv social media.

Ik ga niet liegen voor je: Als Jamie Li iets heeft wil ik het ook.


Zoo ik heb dat met make-up die Tanya Burr gebruikt :P Niet alles want ze heeft toch een andere huidtint dan ik. Maar de wat universelere dingen.

Als ik een leuke blogger/instagrammer/vlogger zie met leuke kleding dan zoek ik dat ook wel eens op. Wat is het verschil tussen iemand op Social Media of een paspop die je in de etalage ziet staan.

Qua interieur heb ik het een stuk minder. Daar vind ik de zoektocht zelf juist heel erg leuk en wil ik graag uniek zijn. Met kleding en make-up ben ik liever wat meer mainstream.
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 16 Okt 2017 14:21

Re: Interieurhypes /-trends

Islandgirl schreef:Ik vind het irritant dat als er een trend is, je dan ook vrijwel alleen maar dat ziet en als het je stijl niet is, moet je heel diep in je portemonnee graaien of je hebt pech.

Wij zijn nu bezig met het bedenken van een interieur voor onze nieuwe woning, maar ik vind het knap lastig hoor. In elke winkel kom je dezelfde merken en dezelfde spullen tegen. Ik ben inmiddels helemaal verzadigd. Voorlopig doen we het dan ook nog maar even met de spullen van mijn vriend en zullen we het beetje bij beetje aan gaan passen.


Dat is juist leuk! Dan ga ik echt Marktplaats afstruinen, veilingsites (Catawiki, Bvaauctions, Proveiling) en op zoek naar kleine webshops met allerlei soorten meubels (van vintage tot opgeknapt tot nieuw - maar niet gelijk in partijen).
<<

Anoniem218

Bericht 16 Okt 2017 14:27

Re: Interieurhypes /-trends

.
Laatst gewijzigd door Anoniem218 op 19 Okt 2017 07:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem250

Bericht 16 Okt 2017 14:36

Re: Interieurhypes /-trends

Toch nog een leuk topic. Qua kleding heb ik het juist veel minder. Ik heb maar één stijl en daar wijk ik niet vanaf. 't Lukt me ook niet om op een andere manier te kleden, want dan voel ik me heel ongemakkelijk. Ik vind mijn kleding van vijftien jaar geleden nog steeds mooi en als kleding goed is gebleven dan draag ik het nog steeds. Toen ik op de middelbare school zat, was ik er wel gevoelig voor. Toen droeg ik Tark broeken, Mags en truitjes van Morgan. En vanaf ongeveer de leeftijd 18-20 heb ik één stijl. En dat is het. Ook qua schoenen.

Make-up ook trouwens. Ik draag al jaren dezelfde make-up, op een zelfde manier.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Okt 2017 19:42

Re: Interieurhypes /-trends

Oh Catawiki, zo leuk he Frankie! Wij hebben al paar keer kunst daar gekocht. En wijn haha.

Verder hulde aan Caulfield voor haar heldere uitleg. Ik vind het echt interessant en ik denk dat het voor mij zeker wel klopt.
Let's discover the world together.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 16 Okt 2017 21:11

Re: Interieurhypes /-trends

Ik krijg sinds een paar jaar geen folders meer en krijg dus veel minder mee van verschillende trends. Daarbij zitten wij in een soort van constante verbouwing waardoor ik niet echt kan inrichten zoals je zou doen als je gaat verhuizen.
En het heeft mijn interesse niet en heb ik het geld er niet voor (over) om steeds met trends mee te gaan.
Ik ga dus naar de kringloop voor mijn spullen of naar de Xenos, Ikea of we kijken op marktplaats.
We hebben trouwens weinig nodig. Naast onze kringloopbank staan veiligkistjes als bijzettafeltjes, de salontafels heeft mijn vriend zelf gemaakt en is een boomstronk. De tv staat ook op veilingkistjes, de muren zijn opgeschilderd waardoor je de stenen ziet die we bij een groothandel hebben gekocht. Dit zijn allemaal verschillende voorbeeld/sample stenen.
Bijna alles heeft een verhaal bij ons, en dat vind ik erg leuk.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9772

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 16 Okt 2017 23:05

Re: Interieurhypes /-trends

Catawiki? Wat is dat?

*ik ben getriggerd hoor mensen
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Okt 2017 23:18

Re: Interieurhypes /-trends

Een veilingsite. Verslavend haha.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron