Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Huis verkopen

<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Okt 2017 10:48

Re: Huis verkopen

De bouwkundige keuring is komende week ( staat er een beetje onduidelijk lees ik nu)!
We gaan de begane grond en de eerste verdieping laten stuccen en dan met een platte plint in het plafond waarschijnlijk ( jaren 30 huis), een pvc visgraat vloer laten leggen over de hele benedenverdieping en we laten de trap ook mee nemen en de vloer moet waarschijnlijk ook geegaliseerd worden ed, de muur tussen de keuken en de woonkamer open breken en vervolgens een nieuwe keuken plaatsen. Op de eerste verdieping moet nog dubbel glas geplaatst worden of voorzet ramen voor het glas in lood en we willen de cv ketel vervangen.
We hebben een maand twee huizen en het meeste willen we laten doen, door de goede verkoop van dit huis hebben we ook wel wat financiele ruimte.

Is er in de regio waar jullie willen kopen genoeg aanbod van betaalbare huurwoningen Chaos? Dan is nieuwbouw zeker een optie, we wonen nu in een nieuwbouwappartement en het is gewoon erg prettig dat je de eerste jaren nergens naar om hoeven te kijken en ook de energiekosten zijn erg laag door energielabel A bijvoorbeeld.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 12 Okt 2017 12:39

Re: Huis verkopen

Met name de energieklasse lokt mij nog wel een beetje naar nieuwbouw, verder trekt het mij niet heel erg en zit ik liever wat centraler. De huurwoningen liggen tussen de 750 en 850 waar ik naar kijk, dus dat is wel prima voor een gezinswoning van ongeveer 125m2. Maar ik koop wel gewoon het liefst voor de kinderen zodat ze niet over een jaar ongeveer weer moeten verhuizen. Wij hebben ook een leuke overwaarde (masr niet zo overdreven als jullie haha) waar we van beneden tot zolder kunnen verbouwen dus ik koop ook het liefst een woning met oude badkamer en keuken zodat we het helemaal naar onze smaak kunnen verbouwen ipv een keuken en badkamer die al vernieuwd zijn, wel oke zijn, maar niet helemaal wat we willen. Die gooi je er natuurlijk niet zo snel meer uit. Gelukkig is de woningmarkt in die omgeving niet zo gek als hier naast Amsterdam.

Heel mooi een visgraatvloer! Zou ik ook wel willen maar denk niet dat het echt mooi is in een gezinswoning. Het liefst kopen we ook een 30 jaren woning rondom hun school, maar die zijn niet zo vaak te koop. Dat hopen we dan over een jaar of 3 te kunnen doen. Heb nu wel een bezichtiging voor 1 staan maar denk niet dat we het daar over de prijs eens gaan worden. Doen jullie dezelfde pvc op de trap?
Keuken al uitgezocht of iets in gedachten? Ik vind het echt heel lastig om daarin een keuze te maken.
Jullie hebben iig ook genoeg om te laten doen zie ik! Wel supermooi dat glas in lood!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem284

Bericht 13 Okt 2017 14:00

Re: Huis verkopen

Ik denk dit topic ook te volgen de komende tijd. We zijn bezig met een nieuwbouwhuis. We wonen nog maar anderhalf jaar in ons huidige huis (ook nieuwbouw), maar de huizenmarkt gaat zo goed, dat we gunstig kunnen verkopen (makelaar gaf na taxatie 60.000 overwaarde aan!). Daarnaast was het niet de bedoeling heel lang hier te wonen. Willen graag terug naar onze vorige woonplaats, maar de huizenprijzen liggen daar hoger, dus zijn tijdelijk uitgeweken. Nu zien we een leuk huis in de wijk waar ook onze wens is om te wonen. Ik ben heel benieuwd, want als we gaan verkopen, moeten we misschien ook eerst tijdelijk ergens huur gaan zitten. Spannende en beetje chaotische tijd ;).
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 13 Okt 2017 14:29

Re: Huis verkopen

Hier dezelfde situatie als bij Gympie, onze buren hebben hun huis waarschijnlijk verkocht met ruim een ton overwaarde, dus mochten wij niet voor de nieuwbouw worden ingeloot gaan we misschien wel verkopen en tijdelijk huren en kopen we weer iets als het op ons pad komt. Die ton strijk ik graag op ;-)
<<

PiP

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1578

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 13 Okt 2017 15:07

Re: Huis verkopen

Grappig, het is dat ik er niet aan moet denken om weer te verhuizen, maar wij hebben ook wel eens gezegd dat als we nu zouden verkopen we er leuk op zouden verdienen.
Wij hebben ook anderhalf jaar geleden nieuwbouw gekocht.
December 2009
juli 2012
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 13 Okt 2017 17:27

Re: Huis verkopen

Het is nu inderdaad een hele gunstige tijd om te verkopen. Voor kopen misschien wat minder. Maar omdat wij ook overwaarde hebben en ik de verbouwing zelf ga doen verwacht ik niet dat we echt onder water komen te staan. Sowieso is de markt in het oosten niet zo erg als hier in het westen.

Ik heb tot nu toe voor morgen 24 gegadigden die hebben bevestigd te komen bezichtigen. En ik moet er nog 3 benaderen. Ik geloof dat ik het niet zo erg vind als er zich nog een paar afmelden morgen. :palm: Morgenavond ben ik denk ik helemaal gesloopt!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 13 Okt 2017 17:38

Re: Huis verkopen

Je kunt die overwaarde wel opstrijken, maar je moet ook duurder een huis kopen (mits je in dezelfde omgeving blijft wonen). Zelfs nieuwbouw huizen (via projectbouw) zijn duurder dan eerst. Die liften nml ook mooi mee met de woningmarkt gekte.
<<

Anoniem221

Bericht 13 Okt 2017 17:42

Re: Huis verkopen

Fred schreef:Je kunt die overwaarde wel opstrijken, maar je moet ook duurder een huis kopen (mits je in dezelfde omgeving blijft wonen). Zelfs nieuwbouw huizen (via projectbouw) zijn duurder dan eerst. Die liften nml ook mooi mee met de woningmarkt gekte.


Even voor mijn beeldvorming hoor: Ik verkoop een huis met een ton winst en ik mag deze alleen opstrijken als ik er een ander, maar duurder huis voor koop? Hoe zit het dan met de flipmasters die ook Nederland rijk is.

Als ik een ton winst maak op mijn woning en ik wil vervolgens huren in de vrije sector, dan lijkt mij dat toch echt gewoon mogelijk?
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 13 Okt 2017 18:45

Re: Huis verkopen

Als je dan 3 jaar gaat huren en daarna pas gaat kopen staat die ton daar helemaal buiten. Ga je nu een ton op je rekening laten mag je over die ton geen hypotheekrente aftrekken bij je nieuwelangs hypotheek

Ga je over een jaar kopen en steek je die ton niet in je huis/hypotheek en je koopt voor 250 mag je maar over 150 hypotheekrente aftrek ontvangen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem221

Bericht 13 Okt 2017 19:18

Re: Huis verkopen

Dank je, Chaos. Zo snap ik het beter.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 13 Okt 2017 20:31

Re: Huis verkopen

Wij zijn in onderhandeling!

Jet, ik zou hoger inzetten.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem247

Bericht 13 Okt 2017 21:33

Re: Huis verkopen

Spannend Sam!
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 14 Okt 2017 06:29

Re: Huis verkopen

Spannend Sam!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 14 Okt 2017 07:44

Re: Huis verkopen

Fedora schreef:
Fred schreef:Je kunt die overwaarde wel opstrijken, maar je moet ook duurder een huis kopen (mits je in dezelfde omgeving blijft wonen). Zelfs nieuwbouw huizen (via projectbouw) zijn duurder dan eerst. Die liften nml ook mooi mee met de woningmarkt gekte.


Even voor mijn beeldvorming hoor: Ik verkoop een huis met een ton winst en ik mag deze alleen opstrijken als ik er een ander, maar duurder huis voor koop? Hoe zit het dan met de flipmasters die ook Nederland rijk is.

Als ik een ton winst maak op mijn woning en ik wil vervolgens huren in de vrije sector, dan lijkt mij dat toch echt gewoon mogelijk?


Volgens mj bedoeld Fred gewoon dat de prijs van het huis wat je koopt ook gestegen is. Die kostte een paar jaar geleden misschien ook wel een ton minder.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 14 Okt 2017 21:39

Re: Huis verkopen

Precies dat bedoel ik inderdaad en huren wordt ook steeds duurder. Als je een zou verkopen in Amsterdam en dan naar het oosten zou verhuizen nu dan zou het wel op gaan dat je niet duurder hoeft te kopen omdat daar de prijzen niet of nauwelijks stijgen.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 15 Okt 2017 08:33

Re: Huis verkopen

Dat is ook wat wij doen Fred. Wij verkopen in het westen en vertrekken naar het oosten. Een groter huis is daar meer dan een ton goedkoper als je de keuken en badkamer moet vervangen. En ongeveer een ton goedkoper als je 1 van beide luxe vervangt.

Ons huis is vrijdag te koop gekomen en ik heb gisteren 30 mensen gehad voor de bezichtigingen. 4 konden niet op de tijdstippen die ik heb aangehouden maar die ga ik waarschijnlijk ook niet meer uitnodigen. Van 5 weet ik al zeker dat ze een bod gaan doen, waarbij 1 sowieso boven de vraagprijs. De rest bleef wat neutraler/zakelijker in de communicatie en sommigen heb ik alleen kennis mee gemaakt en heeft mijn vader ze rondgeleid. Wat een drukte was dat. We hebben de deadline voor een bod op morgenmiddag gezet. Als het goed is hebben we dus duidelijkheid voordat ik volgend weekend en week zelf woningen ga bezichtigen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 15 Okt 2017 08:49

Re: Huis verkopen

Wat een drukte Chaos! Hopelijk krijgen jullie een mooi bod.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Okt 2017 19:20

Re: Huis verkopen

@ Chaos, dat is wel super fijn zeg... Als er straks verschilende bieden komen kun je alles mooi naast elkaar leggen en vergelijken en rekening houden met voorwaarden. Dan kun je rustig op zoek gaan naar een ander huis in het oosten. Ik zou namelijk wel een aardige termijn aanhouden voor de overdracht, omdat je zelf nog op zoek gaat naar een huis en de kans is groot dat de mensen waarvan je een huis gaat kopen ook op zoek gaan naar een ander huis. Ideale positie heb je in ieder geval!

Hier in middelgrote plaats in Brabant lopen bepaalde wijken en huizen wel goed. Wat ik soms voorbij zie komen op funda is leuk om te zien. Effe naar binnenkijken bij de buren zo ongeveer.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Okt 2017 14:03

Re: Huis verkopen

Wow wat druk Chaos! Poe, je zult doodop geweest zijn. Benieuwd naar de uitkomst.

Wij zijn klaar met onderhandelen, ons huis is (onder voorbehoud van) verkocht!
We hebben ook afgesproken er ergens in februari pas uit te hoeven. Ideaal, zo over van huis naar huis :)
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Okt 2017 14:04

Re: Huis verkopen

Fijn zeg, gefeliciteerd Sam!

♥♥
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 16 Okt 2017 15:17

Re: Huis verkopen

Wat fijn Sam! Wij zijn ook al klaar. Het ging echt in een sneltreinvaart!
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 16 Okt 2017 15:25

Re: Huis verkopen

Jullie ook proficiat dan!!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 16 Okt 2017 16:13

Re: Huis verkopen

Wauw Chaos en Sam, wat fijn! Heerlijk dat het nu zo makkelijk en snel gaat he!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem236

Bericht 16 Okt 2017 16:37

Re: Huis verkopen

Gefeliciteerd chaos en Sam. Wat fijn ook Sam dat alles nu op z'n plek valt met jullie nieuwe huis
<<

Anoniem238

Bericht 17 Okt 2017 13:41

Re: Huis verkopen

*
Laatst gewijzigd door Anoniem238 op 28 Sep 2018 10:43, in totaal 2 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers